Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:21

LecyTinker schreef:
TS, moet wel zeggen dat het nu echt uitzonderlijk goed gaat, ze komt netjes met haar hoofd over het hek van de stal hangen om te laten zien dat ze klaar is met eten. Denk dat ze het ook prachtig vind, want ze loopt rond in haar stal en kan alles bekijken wat er rond haar gebeurd en toch lekker rustig door knabbelen. De eerste twee dagen was ze een beetje aan het klieren als ik de emmer niet snel genoeg af deed, maar eigenlijk sinds gister wacht ze netjes tot ik weer terug kom naar haar om hem af te doen. Super makkelijk, want ze hangt haar hoofd over het hekwerk, richt haar oortjes naar mij toe om te laten zien dat het voer op is. Ik kan hem netjes vanhaar hoofd af glijden als een halster en mevrouw gaat rustig verder aan haar hooi. Hier dus echt DE perfecte oplossing gevonden voor mn voer-door-de-stal probleem.

_/-\o_ +:)+ Super! Dat zal vast een hoop voer schelen ja! De meesten hebben er idd gewoon even de tijd voor nodig om er aan te wennen, maar meestal gaat dat vrij snel ja. Mijn Welsh merrie vind het net als de jouwe ook zo prachtig om lekker rond te lopen en ondertussen te eten.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:24

wow dat is handig! ik ga het ook eens proberen hihi :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:34

jesito schreef:
Ik ken ook mensen bij ons op stal die dat zo doen.
Toch lijkt het me voor het paard fijner om zijn hoofd ook eens uit de emmer te kunnen halen.
Mijn merrie komt graag effe omhoog met haar hoofd en kijkt dan wat rond.
Vroeger voor de wagen ging het ook zo dus een prima oplossing toch.

Er zullen ook misschien best paarden zijn die het niet echt fijn vinden, dat weet ik niet.
Mijn Welsh merrie kijkt ook graag altijd om zich heen. (echt áltijd, staat ze binnen in de schuilstal op haar hooi te kauwen, bij ieder geluidje of zuchtje wind schiet ze naar de opening om te kijken, en sleept dan al het hooi door de stal). Maar dat kan ze nu nog steeds, ik zie haar dus ook regelmatig haar hoofd (met emmer) optillen om even rond te kijken, en vervolgens weer verder te eten. Al heeft ze nu dus inmiddels ook ontdekt dat ze én hoofd kan optillen, én kan kijken, en dan ook nog eens lekker door blijven eten.

En dan is het er ook wel zo'n 1tje die een hoop drama maakt als ze het ergens niet mee eens is, dus voor haar maakt het blijkbaar niet uit.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:58

Ondertussen zijn we hier ook al weer eventjes in bedrijf met deze methode en niets dan goeds! Pony's blijven netjes van elkaars emmers af en komen m keurig bij het hek inleveren :D Tis zo'n komisch gezicht, vaak sta ik ook lekker ernaar te kijken ipv de laatste stalklusjes te doen. Geen geknoei meer, geen politieagent meer spelen, ik vind het echt DE oplossing :j

Dat laatste gaat bij onze pony's ook absoluut op :j ik heb er hier ook 2 die graag een blik om zich heen werpen. Nou dit doen ze nog steeds alleen dan inclusief emmer inderdaad :)) Volgens mij vinden ze het zelf ook wel praktisch, EN kijken EN eten tegelijk +:)+

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:26

Die koppies hahaha helemaal geweldig!!! <3

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:31

Echt geniaal _O- _O- _O-

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 02:55

Hahahah grappig! Wel slim bedacht zo :D

Romanoff

Re: Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:11

HAHahha! Slim bedacht!

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:56

Hahah handig!
Wat grappig dat ze de emmer dan ook terug komen brengen :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 19:55

Allemaal bedankt nog voor de leuke reacties :)

Eliine schreef:
Ondertussen zijn we hier ook al weer eventjes in bedrijf met deze methode en niets dan goeds! Pony's blijven netjes van elkaars emmers af en komen m keurig bij het hek inleveren :D Tis zo'n komisch gezicht, vaak sta ik ook lekker ernaar te kijken ipv de laatste stalklusjes te doen. Geen geknoei meer, geen politieagent meer spelen, ik vind het echt DE oplossing :j

Dat laatste gaat bij onze pony's ook absoluut op :j ik heb er hier ook 2 die graag een blik om zich heen werpen. Nou dit doen ze nog steeds alleen dan inclusief emmer inderdaad :)) Volgens mij vinden ze het zelf ook wel praktisch, EN kijken EN eten tegelijk +:)+

+:)+ Super om te horen! Die van mij zijn tegenwoordig helaas te lui geworden om de emmer te komen brengen. Tenminste, méestal komen ze hem niet meer echt brengen. Wel jammer. Ben daar in het begin niet consequent genoeg in geweest, vrees ik. Toen heb ik een periode als ze het op hadden ze naar me toe 'gelokt' dmv het rammelen met een snoepjesbakje, emmer af te nemen en meteen een snoepje aan te bieden.

Maar toen ik dat rammelen en die snoepjes weg liet, vonden ze het niet zo boeiend meer om hem zelf af te komen geven.... := Hahaha. Dus daar moet ik nog maar eens mee bezig gaan.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:41

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:46

Dat is écht het meest geniale wat ik ooit heb gezien!
Zal ik mooi vanaf vanavond toepassen!

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:24

Dat is handig zeg. Wat ik alleen wel dacht: kijk je uit dat de pony die er water mee schept zichzelf niet verdrinkt? Zal wel aan mij liggen hoor dat ik hier aan denk :o

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:27

Geweldig idee! Hier is het ook altijd ruzie voor het eten, denk dat ik dat ook eens ga proberen :D

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:15

werkt prima zo te zien, zo voerde ze idd ook vaak koetspaarden vroeger, die lieten ze zo voor de wagen staan.

geniaal muziekje!

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:13

GENIAAL! :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:28

yvonnedv schreef:
Ze hebben nu bij de action kleine flextubs, volgens mij zijn die perfect voor dit doel en kosten maar 89 cent

http://www.action.nl/products/view/id/6 ... telistid/1

Afbeelding

Zijn deze een beetje stevig?

Ik voerde vroeger ook zo,maar met gewone emmers gingen ze er wel eens mee aan de haal als ze het eng vonden..Toch wil ik het weer eens gaan proberen,ik word namelijk echt gek van die knoeiende paarden en ik moet er ook steeds bij blijven staan :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 20:34

Yvonnedv: bedankt voor de tip! Ik ga morgen eens naar de action, even kijken. Wil ze igg niet te breed hebben, zodat ze niet met z'n 2en in 1 emmer kunnen zitten (want de 1 heeft het bij mij veel sneller op dan de ander, krijgt ook een stuk minder).

Matheno: haha mooi, veel succes en laat je nog even weten hoe 't is bevallen? :)

Jackytje: succes!

Miniloe: dankje. Klopt, met van die jute haverzakken :j

pleiada: Hier gaan ze er gelukkig niet mee aan de haal, want ze zijn het goed gewend. Of je zet ze eerst in stal en dan de emmer om en er bij blijven, dat ze er eerst rustig aan kunnen wennen. Ze rennen hier ook wel eens als ze voor elkaar aan de kant willen etc. maar niet vanwege de emmer op zich.
Of die flexitubs stevig zijn weet ik niet, vriendin van mij gebruikt ze wel als waterbakken en om water mee te vervoeren en ze pakken wel handig vast.

kamille schreef:
Dat is handig zeg. Wat ik alleen wel dacht: kijk je uit dat de pony die er water mee schept zichzelf niet verdrinkt? Zal wel aan mij liggen hoor dat ik hier aan denk :o

Nee hoor, daar dacht/denk ik ook wel aan. Probeer het haar nu af te leren, maar da's lastig want madame kan behoorlijk eigenwijs zijn. Alsnog blijf ik wel altijd dicht in de buurt hoor, als ik zo voer. Gebeurd hier op de paddock, en die is niet zo groot. Ik sta onder tussen mest te scheppen en de stal te doen en hou het goed in de gaten. Ze probeert nl. alleen te drinken als ze klaar is met eten.

En ach, anders maak ik ff een simpel draadje welke ik voor de waterbak kan spannen als ze aan het eten zijn. De andere 2 komen niet op het idee om te drinken met de emmer nog om.....

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:39

Wauw wat handig! Heb erg gelachen om het muziekje wat je erbij hebt gezet! Dit lijkt me zeker een idee dat ik ga proberen. Zo zal de grootste vreetzak niet meer het voer van de andere arme zieltjes stelen,ghehe ~~}>

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:44

kamille schreef:

Sorry maar toen ik dit las zag ik helemaal voor me := Paard verdronken omdat hij zijn probeerde te drinken met zijn voeremmer om _O-

Ik kan ze helaas niet in de stal zetten om te wennen maar ik denk dat ik het ze dan maar een voor een ga leren door ze eerst vast te houden..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 20:46

pleiada schreef:
kamille schreef:

Sorry maar toen ik dit las zag ik helemaal voor me := Paard verdronken omdat hij zijn probeerde te drinken met zijn voeremmer om _O-

Ik kan ze helaas niet in de stal zetten om te wennen maar ik denk dat ik het ze dan maar een voor een ga leren door ze eerst vast te houden..

mooi poedersuiker als het je overkomt natuurlijk, maar het zou wel écht wat voor mijn merrie zijn :') beest is zo slim maar tegelijkertijd ook zó dom........

Vasthouden en dan emmer om 't hoofd is ook een goed idee :)

Breezke schreef:
Wauw wat handig! Heb erg gelachen om het muziekje wat je erbij hebt gezet! Dit lijkt me zeker een idee dat ik ga proberen. Zo zal de grootste vreetzak niet meer het voer van de andere arme zieltjes stelen,ghehe ~~}>

Haha bedankt, vond 't liedje zelf ook wel toepasselijk ja :Y) Succes, zou fijn zijn als het werkte ja.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:53

Ja alles is natuurlijk mogelijk..Ik weet nog wel dat mijn paarden het wel eens probeerden met de emmer te drinken,maar ze kregen hem niet in de waterbak..Hij bleef zeg maar drijven..Ach en je gaat als ze eten hebben toch ook geen poos weg?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 20:58

pleiada schreef:
Ja alles is natuurlijk mogelijk..Ik weet nog wel dat mijn paarden het wel eens probeerden met de emmer te drinken,maar ze kregen hem niet in de waterbak..Hij bleef zeg maar drijven..Ach en je gaat als ze eten hebben toch ook geen poos weg?

Nouja, die van mij is dus zo slim om dan maar met veel geduw en kracht die emmer alsnog in de bak te duwen. Of ze doet het zelfs heel doelbewust schuin, dus echt scheppen met de emmer, zoals wij dat ook zouden doen om een emmer te vullen.

En daarom, tijdens voertijd ga ik idd toch niet weg. Daarnaast blijf ik altijd netjes in de buurt. Kan wel eens zijn dat als ze de emmer nét om hebben dat ik dan gauw even de kruiwagen ga legen, maar aangezien ik niet zo'n grote weide heb, ben ik er ook zo weer bij en heb ze altijd in het oog. Denk dat ze wel íets langer de tijd nodig hebben om echt te verdrinken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:18

kamille schreef:

paar kleine gaatjes onderin maken?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:30

yvonnedv schreef:
kamille schreef:

paar kleine gaatjes onderin maken?

ja opzich geen gek idee misschien, al denk ik dat er dan wel zand in je emmer kan komen (als ze op de paddock staan natuurlijk) Die van ons schuiven iig best wel eens met de emmer over de grond, als er dan gaatjes inzitten komt er allemaal zand in.

Een van onze pony's probeert ook af en toe water te drinken tussendoor met emmer nog om. Maar hij komt gelukkig niet veel verder dan met emmer en al in de waterbak plonzen en er dan achter komen dat je emmer blijf drijven :') Tis wel een komisch gezicht :P Maar ik blijf er ook altijd bij, zolang zijn ze nu ook weer niet bezig. Dus de kans op ongelukken is hier vrij klein want dan kan ik meteen ingrijpen.