Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:28

Jeetje waar gaat het heen met de wereld?!

Ik ben trouwens bang dat vele paardenhouders het dan allemaal verkeerd doen... Waarbij "bokt struikelt" over paarden in de randstad zonder wei/voldoende buiten, vind de dierenpolitie de randstad juist geweldig want daar kunnen ze allemaal lekker warm op stal staan :7

En idd waar in NL vind je nu een wei die wel mooi droog is? Hier is het ook moeras-look-a-like, maar ze vermaken zich nog iedere dag prima!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:29

ik denk dat in somige gevallen animal cops best goed werken zouden kunnen leveren .
maar dat werk moet je wel aan mensen met verstand over laten !
en niet zulke amateurs !

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:30

ik denk dat die menen eerst maar eens een oplijding dierenverzorging moeten doen, dat ze iets meer over de dieren leren

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:31

Ariebren schreef:
Zo wie zo mogen ze niet zomaar een erf betreden.

Echt wel, ze hebben opsporingsbevoegdheid, mogen dus gezellig gaan kijken op je eigen erf zonder aan te kloppen.

Ze gaan ergens kijken als ze van "iemand" een melding hebben gekregen. Dus niets ernstige verdenkingen van misdrijven. Iemand belt omdat ze het zielig vinden dat de paarden nu nog buiten lopen (nat en blubberig) en hopla, iemand hobbelt tussen jouw paarden rond zonder dat je het weet :7

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:33

setteke schreef:
Ariebren schreef:

Echt wel, ze hebben opsporingsbevoegdheid, mogen dus gezellig gaan kijken op je eigen erf zonder aan te kloppen.

Ze gaan ergens kijken als ze van "iemand" een melding hebben gekregen. Dus niets ernstige verdenkingen van misdrijven. Iemand belt omdat ze het zielig vinden dat de paarden nu nog buiten lopen (nat en blubberig) en hopla, iemand hobbelt tussen jouw paarden rond zonder dat je het weet :7

jaa en op zich is dat nog niet het ergste, het ergste is dat die mensen DIE komen geen verstand van de zaken hebben die ze ZOUDEN MOETEN DOEN.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:34

HELP, roep de dierenpolitie.

Paardje is zijn voorbenen kwijt en wel heel erg vies door de blub.

Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:35

en hij mist zij hoofd :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:36

Dat zou mijn grootste nachtmerrie zijn, iemand die in de wei van onze knol zou gaan lopen of meenemen. Misschien fijn met boterham handen aan hem zitten. Of kijken of hij honger heeft en wat geven. Het is een tinker die heeft altijd honger. En meenemen en dan op een stal met stro zetten en bRokjes geven. Brr dat is dan einde paard als je er achter komt.
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-01-12 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:36

Welk paard staat nu niet in de blubber met dit weer?
Bij ons staan de paarden overdag in de blubber en s'avonds lekker droog op stal.
Dus bij blubber paarden op stal laten staan? Nee, daar doen we ze een plezier mee. }:0

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:37

toch vreemd eigenlijk dat hun wel zo maar zoeking mogen doen en de politie hier toestemming voor moet gaan vragen wat soms heel lanh kan duren !

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:37

Vind dat er wel veel van dit soort verhalen opduiken in dit topic...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:39

setteke schreef:
Ariebren schreef:

Iemand met opsporings bevoegdheid moet zich nog steeds aanmelden en legitimeren.
Iemand met handhavings bevoegdheid idem, aanmelden en legitimeren.
Heb op mijn werk zelfs een cursus gehad, hoe om te gaan met dit soort ambtenaren.
Genoeg ervaring ermee.
Dit soort ambtenaren mag je de toegang niet weigeren.
Maar dit soort ambtenaren mogen niet zomaar op je erf gaan rondkijken en over gaan tot een actie.
Eerst een gesprek en eventueel een waarschuwing.
Maar zolang er geen hengst met een pistool loopt te schieten op de merries, mogen ze geen actie ondernemen. :7

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:40

xsenny schreef:
toch vreemd eigenlijk dat hun wel zo maar zoeking mogen doen en de politie hier toestemming voor moet gaan vragen wat soms heel lanh kan duren !

Gewoon rondlopen op een terrein,
Zit er een deur dicht, dan mogen ze niet zomaar naar binnen.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 20-01-12 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:40

Ik reageer ook even ben benieuwd hoe het gaat aflopen met TS haar verhaal.
Ik ben bang dat ze bij mij ook in beslag moeten nemen, ik heb 2 moddermonsters ondanks inloopstal met ruim stro.

Volgens de richtlijnen moeten de paarden 4 uur uit de box, nergens in het document staat iets over de staat van de paddocks behalve dat er geen uitstekende dingen of prikkeldraad mag zijn.
Dan het geweldige een waterbak moet op borsthoogte (is geen halszaak) moet ik er maar een tweede zetten voor de grootste :P
Voor de rest wat dingen die voor mij en vele van ons normaal is.

Ik kraak de dierenpolitie nog niet af, net als de dierenbescherming waar mensen zijn worden fouten gemaakt.
Wel denk ik dat de opleiding niet voldoende is van de dierenpolitie als overdag lekker naar buiten niet goed is omdat er modder is.
Als ze onze paarden en pony's echt droog willen hebben dan moeten ze het verbod op schuilstallen ed opheffen. Terwijl een randje bomen om te schuilen voor hun ook al voldoende is als schuilplek. Ja alsof het nu onder die bomen ook lekker droog is. Ik bedoel veel delen van nederland is op klei daar is het nu eenmaal met 2 flinke regenbuien gratis modderbaden halen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:41

Hihi, inderdaad randalinpony, blijkbaar mogen ze sinds kort actie ondernemen :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:43

BlueStar schreef:
Ik reageer ook even ben benieuwd hoe het gaat aflopen met TS haar verhaal

ik ook!

BlueStar schreef:
Als ze onze paarden en pony's echt droog willen hebben dan moeten ze het verbod op schuilstallen ed opheffen.

en dan bouw je zo'n stal maar dan willen ze er niet in, mijn vroegere pony deed dat ook liever niet!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:44

Ongelofelijk .
ik geloof niet dat we van dit soort onbenullen vrolijk gaan worden .

willen ze nu werkelijk alle paarden die in de modder stana in beslag gaan nemen.

waar gaan ze die laten dan .
In die donkere koeienschuren vol strond wat ze opvang durven te noemen .
Zodat ze het vele male slechter hebben dan bij hun eigen baas.

Klachten indienen en zorgen dat deze mensen cursus paardenhouden gaan volgen .
Mijnes staan ook 24/7 buiten .
Heb inloopstallen en stukken ervoor betegeld .
maarja soms lopen ze wel eens in de modder .
en tja soms ligt er ook wel eens een in de modder te rollen .

Triest heel triest dit .
en ts aanpakken die vent is ie nou helemaal gek geworden .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:44

Pion schreef:
xsenny schreef:

Gewoon rondlopen op een terrein,
Zit er een deur dicht, dan mogen ze niet zomaar naar binnen.

Mijn hek zit altijd op slot, dus dan mogen ze mijn terrein niet op?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:47

Ben ik ook benieuwd naar. Wij hebben jaren terug meegekregen dat er een bordje moet staan van; eigen terrein, verboden toegang.

Ariebren, niemand meldt zich vantevoren. Ze gaan eerst kijken of de melding juist is. Dan pas komen ze aan de deur.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:49

Vroeger zijn ze ook een keer bij mijn pony geweest .
de pony zou op een te kleine opervlakte gehouden worden hihih..
hij stond aan huis in een stal met uitloop .
midden in de nieuwbouw.
dus mensen gingen bellen .
maaar die ..... zagen niet dat ik me pony elke dag aan de fiets naar de wei bracht even vederop onder de viaduct door en hem savonds weer ophaalde .
die db kwam me bijdehand doen en wilde me niet eens aan het woord laten .
me vader heeft ze letterlijk en figuurlijk van het erf geschopt !
uit eindelijk hebben we wel excuses hehad gelukkig !
en begreep ze ook wel maar je moet mensen dus wel even hun kant van het verhaal laten vertellen
en vaak krijg je daar de kans niet voor

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:49

Jeetje, hoe erg!
Dit menen ze toch niet??
Wat heb je aan de dierenpolitie als ze er niet eens verstand van hebben :S

Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt ts :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:52

tamary schreef:
Mijn hek zit altijd op slot, dus dan mogen ze mijn terrein niet op?

Terrein mogen ze gewoon op. Je mag als opsporingsambtenaar iedere plaats betreden bij verdenking van een strafbaar feit. Een woning mogen ze (in principe) alleen in met machtiging.

Dus ja, ze mogen ook in je tuin etc. zolang dat maar nodig is voor de uitoefening van de taak.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:52

Tsja mijn paarden staan ook niet droog..Ze hebben wel een verhard stuk en een schuilstal,maar je moet hier toch niet aan denken dat je ze op moet sluiten of ze worden in beslag genomen!!Belachelijk!!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:53

Sjongejongejonge, het is echt niet meer te geloven.
Ik ben op een buitenrit een paar jaar geleden dieren tegen gekomen met zwáár verwaarloosde hoeven, ongeveer zo:
http://www.google.nl/imgres?q=lange+hoe ... 29,r:3,s:8

en nog een beetje meer gebrokkeld. gebeld met dierenambulance etc maar nee, was niet erg genoeg. We hebben toen eigen foto's gestuurd naar des betreffende instanties, nee, niet erg genoeg, en nu dit?

Alle paarden die een beetje fatsoenlijk overdag of 24/7 op de wei staan, staan op dit moment in de blub. daar doet je helemaal niks aan, het is niet anders. wees blij dat de dieren buiten staan, en dat ze voldoende eten en drinken krijgen, en ook gewoon droog kunnen opzoeken als ze dat willen, terwijl de meeste dat nog niet eens doen. ongelovelijk!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:54

Ik heb niet alles gelezen, maar ze kunnen droog staan toch? Dan zie ik het probleem niet. Heerlijk de paardjes naar buiten. Ik denk dat deze mensen nog geen goede opleiding hebben gehad in de natuurlijke behoeftes van het paard.