Reina weer op Bokt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:21

En wandelen met hoofdstel een idee?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:27

Ess_Ramona schreef:
En wandelen met hoofdstel een idee?

Ik ben vandaag ook weer naar buiten gegaan met haar. zonder elastieken, maar ook zonder zadel.
En heb eerst een stuk naast haar gelopen en dan is er niks aan de hand en dan het laatste stukje ging ik er op, en dan word ze weer heel schrikkerig en springt ze vaak weg.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:27

korbakimmy8 schreef:
Ik heb die gene die les aan bood net een bericht gestuurd dus misschien komt er wat van terecht.
Wij hebben geen bak. Alleen een stukje land, daarom rijden we nu buiten omdat het land drijfnat en glad is. Het is dus moeilijk af te leren.

Dat is echt supergoed! Hoop dat het doorgaat, jij en je pony hebben er vast heel veel aan! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:29

Dan vind ze het eng om "alleen" gelaten te worden.
Niks ergs aan, had onze Haflinger ook.
Het is alleen heel erg vervelend, want ze schrikken dan van elke vogel die fluit.
Wat je kan doen is iemand meenemen, op de fiets, lopend maakt niet uit.
Die gene neemt ook snoepjes mee, als beloning.
Of iemand met een rustig paard mee laten rijden, helpt soms ook!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:30

Liesje1611 schreef:
korbakimmy8 schreef:
Ik heb die gene die les aan bood net een bericht gestuurd dus misschien komt er wat van terecht.
Wij hebben geen bak. Alleen een stukje land, daarom rijden we nu buiten omdat het land drijfnat en glad is. Het is dus moeilijk af te leren.

Dat is echt supergoed! Hoop dat het doorgaat, jij en je pony hebben er vast heel veel aan! :)

Ik hoop ook dat het wat word. misschien helpt het wel inderdaad. Ik had laatst ook al op een advertentie op MP gereageerd. Dat meisje gaf ook les. Maar die heeft nooit gereageerd. en een les op een manege kan ik niet betalen.

@
en veel mensen zeggen dat ik veel paarden spullen heb. meer en deels heb ik allemaal gekregen. Heb maar 2 dekjes van 5 euro ps gekocht en 2 sets bandages van 3.50 per stuk

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:32

Ess_Ramona schreef:
Dan vind ze het eng om "alleen" gelaten te worden.
Niks ergs aan, had onze Haflinger ook.
Het is alleen heel erg vervelend, want ze schrikken dan van elke vogel die fluit.
Wat je kan doen is iemand meenemen, op de fiets, lopend maakt niet uit.
Die gene neemt ook snoepjes mee, als beloning.
Of iemand met een rustig paard mee laten rijden, helpt soms ook!

Bedankt! We rijden 1 keer per week ook buiten en dan rijd er een shetlander mee. En die is 2000% verkeers mak. Is nog nooit ergens van hgeschrokken. En dat hielp inderdaad wel. Maar ik kan niet altijd een shetlander mee op stap nemen en ik kan het moeilijk combineren met die andere meiden omdat ik in een hele andere fase zit qua school enzo.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:33

korbakimmy8 schreef:

Ik hoop ook dat het wat word. misschien helpt het wel inderdaad. Ik had laatst ook al op een advertentie op MP gereageerd. Dat meisje gaf ook les. Maar die heeft nooit gereageerd. en een les op een manege kan ik niet betalen.

@
en veel mensen zeggen dat ik veel paarden spullen heb. meer en deels heb ik allemaal gekregen. Heb maar 2 dekjes van 5 euro ps gekocht en 2 sets bandages van 3.50 per stuk[/quote]

Je kan eventueel ook een oproep op bokt plaatsen voor lessen bij jou in de buurt?
En dan gewoon duidelijk erbij zetten wat je wel en niet kunt betalen.
Dan moet er vast wel iemand zijn die jou verder kan helpen, ben ik van overtuigd! :D

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:36

Liesje1611 schreef:
korbakimmy8 schreef:

@
en veel mensen zeggen dat ik veel paarden spullen heb. meer en deels heb ik allemaal gekregen. Heb maar 2 dekjes van 5 euro ps gekocht en 2 sets bandages van 3.50 per stuk

Je kan eventueel ook een oproep op bokt plaatsen voor lessen bij jou in de buurt?
En dan gewoon duidelijk erbij zetten wat je wel en niet kunt betalen.
Dan moet er vast wel iemand zijn die jou verder kan helpen, ben ik van overtuigd! :D[/quote]

Waar moet ik dat neer zetten?:P ben daar nooit zo goed in haha

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:39

korbakimmy8 schreef:

Haha ga ik even voor je kijken, weet ik ook niet uit mn hoofd. Help je zo verder! :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:41

Liesje1611 schreef:
korbakimmy8 schreef:

Haha ga ik even voor je kijken, weet ik ook niet uit mn hoofd. Help je zo verder! :)

Oké:P Dank je alvast! Ik zal vanavond eens kijken en anders morgen moet nu werken:P Bedankt alvast!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:43

korbakimmy8 schreef:

Okee, heb even voor je gekeken, en denk dat je hem het beste bij Paardenpraat kunt neerzetten. (onder het kopje 'kantine')
Als hij hier niet goed staat, zullen de mods hem alsnog voor je verplaatsen, dus dat komt goed. :)

Als ik je een tip mag geven?
Vertel in je advertentie zo veel mogelijk over jezelf en over je pony. En natuurlijk waar je woont/waar je pony staat, dat is ook wel handig :D
En tot slot is het misschien handig om wat foto's bij je advertentie te plaatsen? Dan kunnen mensen met ervaring eventueel al aan de foto's een beetje zien wat er 'misgaat' (als ik het even zo mag noemen) en kunnen ze besluiten om je te willen helpen.

Niks moet natuurlijk hoor, het zijn maar tips, uiteindelijk moet je doen wat je zelf wilt! ;)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:44

korbakimmy8 schreef:
Oké:P Dank je alvast! Ik zal vanavond eens kijken en anders morgen moet nu werken:P Bedankt alvast!

Is prima, ik hoor het wel als je nog hulp nodig hebt! :)

Stardust07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:48

Lief paardje hoor, de rest is al gezegt!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:58

Liesje1611 schreef:
korbakimmy8 schreef:

Okee, heb even voor je gekeken, en denk dat je hem het beste bij Paardenpraat kunt neerzetten. (onder het kopje 'kantine')
Als hij hier niet goed staat, zullen de mods hem alsnog voor je verplaatsen, dus dat komt goed. :)

Dat kan bij eenmaal andermaal, daar heb je verschillende rubrieken als je iets zoekt of juist wilt verkopen. Dit moet onder diensten denk ik.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:00

capopjekop schreef:
Liesje1611 schreef:

Dat kan bij eenmaal andermaal, daar heb je verschillende rubrieken als je iets zoekt of juist wilt verkopen. Dit moet onder diensten denk ik.

Klinkt inderdaad logischer dan wat ik zei, sorry :D

xMercury

Re: Reina weer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:38

Super hoor meid :) Ik heb ook niet het geld om iedere week een les te hebben, is inderdaad heel jammer. Af en toe een les is al een begin. Houd je ogen ook open op Bokt, werkt echt! Succes :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:20

Ik heb je een berichtje gestuurd, zie dat je in Blokker woont, ik zou je best een keer willen helpen, ik woon in Hoorn en heb genoeg ervaring met paarden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:23

Wat een toppers die bokkers *\o/*

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:44

Hehe, en zo komt er (hopelijk) toch nog een goed einde :)

Succes TS!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:21

Joscaa schreef:
Ik heb je een berichtje gestuurd, zie dat je in Blokker woont, ik zou je best een keer willen helpen, ik woon in Hoorn en heb genoeg ervaring met paarden.

Toffe bokkers hier TS, zie je wel, er zijn genoeg mensen die je willen helpen! :j

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:36

Ik heb ook op een pony gereden die overal van schrok. Ik reed haar zonder iets..
als ze schrok sprong ze opzij en rende KEIHARD weg.. geen pretje dus.
Het is een kwastie van vertrouwen opbouwen, veel praten en de pony goed kunnen bezig houden...

nog veel succes met de pony en hopelijk kun je een wat vriendelijkere manier vinden om leuk buiten te rijden en iemand die je goed kan helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:59

Als eerst: wat een superleuke pony! <3
De problemen die jij beschrijft lijken te liggen aan weinig vertrouwen en verlatingsangst bij het buitenrijden.
Je zou bijvoorbeeld een buitenrijmaatje kunnen zoeken,is enorm gezellig en jullie gaan er op vooruit! Advertenties voor een buitenrijmaatje kun je hier plaatsen : [EA-RVG] Rijmaatjes, vrijwilligers en grooms

Mijn paard heeft ook enorme verlatingsangst,we hebben met haar verschillende trajecten doorgaan om zo de (voor haar) passende oplossing te vinden,mocht je vragen hebben mag je altijd een PBtje sturen :)

Heel veel succes met je pony en alle tips die je van alle bokkers hebt gekregen!
Een les zou jullie denk ik wel dichter bij elkaar kunnen brengen,jullie zijn een leuk stel! +:)+

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:09

super dat je lessen gaat proberen!!! Heel veel succes en natuurlijk plezer!!!
Laat eens weten hoe het dan allemaal gaat!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:11

NonaWen schreef:
Wat ontzettend leuk dat ie zo opgeknoopt is ! :D ... zo beter ? ...

:r

Wat heeft hij mooie tanden... En wat heeft hij een fijn zwaar bit in...
:')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:15

__YSB__ schreef:
NonaWen schreef:
Wat ontzettend leuk dat ie zo opgeknoopt is ! :D ... zo beter ? ...

:r

Wat heeft hij mooie tanden... En wat heeft hij een fijn zwaar bit in...
:')

Lekker nuttige reactie.
Lees eerst eens een deel van het topic voordat je zomaar reacties gaat rondstrooien zonder te weten hoe het uiteindelijk is afgelopen.