Jilletje: dank je wel voor je reactie! De longe is bij Ud'Anna echt een wondermiddel, ik longeer met kaptoom en ze loopt echt prachtig en euh... op de grond weet ik ook écht wel van wanten, daar zie ik, voel ik, merk ik en speel ik in op haar... alleen helaas in het zadel schiet mijn zit te kort om dit ook effectief te kunnen toepassen... maar aan de longe is ze echt een wondertje qua beweging...
Britsel: dank je wel! Doet me echt goed... en we zijn zéker van plan hiermee aan de slag te gaan en hard ook!
ShauniBef: bedankt! Waardeer ik!
joycie: dank je wel! Da's zeker de bedoeling!
ponylies: ik rij inderdaad meestal alleen... dank je wel voor je reactie en voor de schoppen onder mijn kont die toch wel broodnodig waren!
marlies: dank je wel! Die les is zeker de bedoeling nadat ik deze foto's zelf ook bekeek!
Oly: inderdaad, wat jij zegt is absoluut waar! Op wandeling kan ze inderdaad al, hebben we nu een keer of vier gedaan... maar aan de hand gaan we veel vaker wandelen, vind ik eigenlijk een stuk gezelliger omdat je dan echt samen naast elkaar wandelt ipv ik daarboven en zij onder mij
Okielove: hé meid, geen probleem hoor jouw leeftijd! Ik ben bereid van iedereen hulp en tips aan te nemen, hoe jong je ook mag zijn! En ik moet trouwens echt zeggen: wauw meid, met jouw leeftijd reageer je al veel volwassener en veel netter dan sommige volwassenen! En dan heb ik het niet op het forum hoor maar in het algemeen. Jij lijkt mij héél wijs voor je leeftijd!
Suzanne: zou het niet kunnen dat ik het zadel uit balans haal doordat ik in stoelzit zit en mezelf zo op de achterkant van het zadel druk en ik dus in feite het zadel doe kantelen?
Lisa: dank je wel meid!
Maartentje: thanx!
Moelly: zadel is inderdaad aangemeten, net een maandje terug...
Thebjank: inderdaad! Je hebt overschot van gelijk heb ik eergisteren gemerkt!
Amigo: da's inderdaad ook een optie maar heb gehoord dat dat ook niet gezond is voor de rug van je paard? Omdat je dan op één wervel balanceert ofzo? En aan de andere kant, als ik nu weer terug ga naar zonder zadel leer ik het nooit... ik denk dat het nu écht belangrijk is om met behulp van les en een ervaren ouder paard enzo echt te leren rijden mét zadel...
lamanthia: dank je wel en zijn we zeker ook van plan nu... als ik inderdaad kijk naar de vorige foto's en de foto's nu zie ik dat ik toen véél meer los liet en haar veel meer haar bewegingen liet afmaken dan ik op deze recente foto's doe... ergens gaandeweg moet ik het pad bijster geraakt zijn en de verkeerde weg ingeslagen zijn...
Nienke: dank je wel! En ik kan heus wel tegen harde reacties als ze correct en terecht zijn en "hoe erg ik me ook schaam" ze waren ECHT wel terecht... ik had een heuse schop onder mijn kont nodig en daarvoor ben ik dus dankbaar!
Loki: ook jij bedankt voor je uitgebreide uitleg! EN inderdaad, ik moet haar weer naar dat plaatje laten gaan... en mezelf ver van dat plaatje laten evolueren zodat ook mijn houding haar uiteindelijk ten goede zal komen!
Een leuk gouden paardje heb je in ieder geval alvast in de pocket