*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 12:26

Olympus: ook jij heel erg bedankt voor je reactie! En inderdaad, geregeld voel ik van mezelf "oh jeetje waar ga ik nu weer heen...". Ik zat als het ware in een vicieuze cirkel... ik drukte mijn hielen niet goed uit en maakte mijn been niet lang, hierdoor vreesde ik mijn stijgbeugel kwijt te raken waardoor ik ipv mijn hakken te gaan uitdrukken, mijn tippen naar beneden duwde om mijn beugel te houden... om dit op te lossen zette ik mezelf steeds korter qua beugellengte wat de onbalans alleen maar groter maakte want telkens ik dan op mijn stijgbeugel drukte duwde ik mezelf uit het zadel... jullie hebben me echt de ogen geopend... Ik heb trouwens een update te melden maar dat doe ik zo meteen even nadat ik op alle reacties gereageerd heb...

Jilletje: dank je wel voor je reactie! De longe is bij Ud'Anna echt een wondermiddel, ik longeer met kaptoom en ze loopt echt prachtig en euh... op de grond weet ik ook écht wel van wanten, daar zie ik, voel ik, merk ik en speel ik in op haar... alleen helaas in het zadel schiet mijn zit te kort om dit ook effectief te kunnen toepassen... maar aan de longe is ze echt een wondertje qua beweging...

Britsel: dank je wel! Doet me echt goed... en we zijn zéker van plan hiermee aan de slag te gaan en hard ook!

ShauniBef: bedankt! Waardeer ik!

joycie: dank je wel! Da's zeker de bedoeling!

ponylies: ik rij inderdaad meestal alleen... dank je wel voor je reactie en voor de schoppen onder mijn kont die toch wel broodnodig waren!

marlies: dank je wel! Die les is zeker de bedoeling nadat ik deze foto's zelf ook bekeek!

Oly: inderdaad, wat jij zegt is absoluut waar! Op wandeling kan ze inderdaad al, hebben we nu een keer of vier gedaan... maar aan de hand gaan we veel vaker wandelen, vind ik eigenlijk een stuk gezelliger omdat je dan echt samen naast elkaar wandelt ipv ik daarboven en zij onder mij ;)

Okielove: hé meid, geen probleem hoor jouw leeftijd! Ik ben bereid van iedereen hulp en tips aan te nemen, hoe jong je ook mag zijn! En ik moet trouwens echt zeggen: wauw meid, met jouw leeftijd reageer je al veel volwassener en veel netter dan sommige volwassenen! En dan heb ik het niet op het forum hoor maar in het algemeen. Jij lijkt mij héél wijs voor je leeftijd!

Suzanne: zou het niet kunnen dat ik het zadel uit balans haal doordat ik in stoelzit zit en mezelf zo op de achterkant van het zadel druk en ik dus in feite het zadel doe kantelen?

Lisa: dank je wel meid!

Maartentje: thanx! <3

Moelly: zadel is inderdaad aangemeten, net een maandje terug...

Thebjank: inderdaad! Je hebt overschot van gelijk heb ik eergisteren gemerkt!

Amigo: da's inderdaad ook een optie maar heb gehoord dat dat ook niet gezond is voor de rug van je paard? Omdat je dan op één wervel balanceert ofzo? En aan de andere kant, als ik nu weer terug ga naar zonder zadel leer ik het nooit... ik denk dat het nu écht belangrijk is om met behulp van les en een ervaren ouder paard enzo echt te leren rijden mét zadel...

lamanthia: dank je wel en zijn we zeker ook van plan nu... als ik inderdaad kijk naar de vorige foto's en de foto's nu zie ik dat ik toen véél meer los liet en haar veel meer haar bewegingen liet afmaken dan ik op deze recente foto's doe... ergens gaandeweg moet ik het pad bijster geraakt zijn en de verkeerde weg ingeslagen zijn...

Nienke: dank je wel! En ik kan heus wel tegen harde reacties als ze correct en terecht zijn en "hoe erg ik me ook schaam" ze waren ECHT wel terecht... ik had een heuse schop onder mijn kont nodig en daarvoor ben ik dus dankbaar!

Loki: ook jij bedankt voor je uitgebreide uitleg! EN inderdaad, ik moet haar weer naar dat plaatje laten gaan... en mezelf ver van dat plaatje laten evolueren zodat ook mijn houding haar uiteindelijk ten goede zal komen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:01

Er is denk ik genoeg gezegd en je pakt het vreselijk sportief en goed op, petje af zeg!!!!
Misschien niet rijtechnisch, maar qua sportiviteit en het inzien van je fouten, ben je een zéér groot voorbeeld voor zoveel andere ruiters en mensen.

Maar ook wát een brave pony heb je!!! Goud waard zo'n dier.

Miranda06

Re: Ud'Anna - Udessa ter Pruts...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:54

Ik moet ook even zeggen dat je erg goed met de reactie's hier omgaat.
Heel veel durven niet meer te reageren als ze veel kritiek over ze heen krijgen.
Ik weet zeker dat je het beste met je pony voor hebt en het komt met het rijden
ook nog wel goed.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:49

Nee, in principe niet. Als dat gebeurt dan is dat omdat je naar 1 kant hangt of als het zadel te klein is voor je billen en je daardoor op de lepel van het zadel zit (wat bij jou niet het geval is). Bekijk de filmpjes onder deze link eens http://www.youtube.com/results?search_query=saddle+fitting+in+9+steps&aq=2&oq=saddle+fitt. Hier word haarfijn uitgelegd waarop je moet letten om er achter te komen of je een goed passend zadel voor je paard hebt ;).

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:56

jij hebt rijles gehad? van wie dan wel?

hoeveel lessen heb je dan wel niet gehad, en een paard inrijden, eerst lekker fijn lang lang,,, en dan een poosje later.. (je openings post)... een houterige bok

Lekker kan jij paarden doorrijden zeg:S

ts gewoon TE zielig voor woorden

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:00

:z
Musiess schreef:

hoeveel lessen heb je dan wel niet gehad, en een paard inrijden, eerst lekker fijn lang lang,,, en dan een poosje later.. (je openings post)... een houterige bok

:z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:08

Musiess schreef:

Ga jij ff gauw het topic lezen voordat je wat post...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:40

Musiess: hartelijk bedankt voor jouw "vriendelijke" reactie zonder eerst te lezen wat ik daarna nog postte... mijn capaciteiten om een paard te berijden laten te wensen over maar menswaardig communiceren is ook geen kunst nochtans...

En ik ben me er terdege van bewust dat ik de verkeerde richting ingeslagen ben gaandeweg... in een maand of twee is Ud'Anna van lang en laag en relax overgegaan naar nerveuzer en hoofd de hoogte in, ik weet het en ja het ligt aan mij, ook dat weet ik... stappen zijn gezet om dit terug in orde te brengen en ik zal er alles maar dan ook alles aan doen om mijn fout recht te zetten en goed te maken tov mijn paardje... er is geen mogelijkheid dat ik onbenut zal laten en ik ben werkelijk bereid mezelf tot het uiterste te pushen om dit terug beter te maken en Ud'Anna is een gouden paard, ze nam het metéén aan... waar ik haar eeuwig dankbaar voor ben...

Joolien en ponylies: dank jullie wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:42

+:)+ Vind het supergoed van je hoe je hier reageert

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:46

Respect voor hoe jij omgaat met het commentaar hier zeg! Wauw!
Mooi paardje heb je onder je kont en ik ben heel blij dat je de tip om les te nemen aanneemt, en natuurlijk begint niemand als topruiter, en er mag een hoop verbeterd worden! Maar ben er zeker van dat je daar mee aan het werk gaat en ben dan ook benieuwd naar nieuwe foto's over een tijdje!

Nog even je zadel aanhalen, want ook ik ben er van overtuigd dat het niet helemaal goed meer past, is ook wel logisch hoor, jong paard ontwikkelt zich snel, en jouw zadel lijkt achterover te kantelen, weet niet welke boom je er nu in hebt zitten, maar misschien dat eentje wijder al een hoop verschil kan maken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:53

Zo, nadat ik op alle reacties (of zo goed als, toch diegene met bruikbare tips) gereageerd heb wil ik ook even een update posten van dit weekend.

Vrijdagmiddag op het werk niet echt mijn gedachten bij het werk kunnen houden en meer zitten rondbellen dan wat anders... ik moest en ik zou een privé - les regelen voor Ud'Anna en mij, diezelfde avond nog... Uiteindelijk kwam ik uit bij mijn vorige lesgever... diegene die me leren rijden heeft zonder zadel en die zelf een manège uitbaat die in de top gerankeerd staat van West - Vlaanderen (België) in de LRV Dressuur. Die man weet echt wel wat ie doet maar ik vreesde ervoor of ie zich wel zou willen vrijmaken voor mijn paard en of ie überhaupt wel aan huis zou willen komen...

Nu, ik kon maar bellen en proberen hé... en wonderbaarlijk genoeg vond ie het meteen goed... en ik voelde me goed bij hem, hij kent mijn voorgeschiedenis, hij weet hoe mij aan te pakken en hoe ik reageer en hij weet mijn grote fouten... Ud'Anna kent hij niet maar dat zal wel gauw genoeg komen...

Nu, zo gezegd zo gedaan en vrijdag om 19u stond hij bij ons op stal, ik heb alle foto's afgeprint (de foto's van toen ze wel ontspannen liep en de foto's van dit topic) en meegenomen en aan hem overhandigt zodat hij absoluut duidelijk zou zien HOE ERG het wel is!
Ik wou niet het risico lopen dat het verbloemd zou worden of dat ie zou denken van "je maakt het erger dan het werkelijk is" en ik wou ook dat ie duidelijk zou zien waar ik Ud'Anna terug naartoe wil krijgen qua houding en dat hij zou zien dat ook toen mijn houding NOG NIET GOED was ondanks dat zij toen wel stukken beter liep.

We zijn er om 19u30 aan begonnen en meteen drastisch!
Stijgbeugelriemen meteen 3 gaten langer en een elastiek rond mijn polsen die me toeliet ze tot 15 cm breed te openen maar dan begon te nijpen zodat ik zeker niet verder zou kunnen...
Ook moest ik van hem laarzen om die tot net in mijn knieholte kwamen zodat telkens ik geneigd ben mijn hielen op te trekken die dingen in mijn knieholte prikken zodat ik voel wat ik verkeerd aan het doen ben...

Ik mocht opstappen en wegstappen... we hebben niet meer gedaan dan héél veel stap en enkele kleine stukjes draf... en hebben 20 minuutjes gereden, totdat ik begon te voelen dat mijn spieren reageerden op deze nieuwe houding en toen meteen gestopt want anders zou ik terug verkrampen en in elkaar kruipen en dat mocht nu juist niet gebeuren...

Nu, van het moment dat ik opstapte tot het moment dat ik afstapte was één en al herademing... wat een andere beleving! Ongelooflijk als je dan eigenlijk echt gedwongen wordt te zitten hoe je moet zitten, hoe goed het aanvoelt! Ik voelde me meteen op mijn gemak in die houding en had ook véél beter evenwicht... mijn angst zat er altijd in dat ik mijn beugel zou verliezen, daardoor maakte ik mijn beugels telkens korter maar hierdoor kon ik dus niet drukken op mijn beugels want dan duwde ik mezelf precies uit het zadel... waardoor ik weer mijn benen optrok om geen contact te hebben met de beugels... één en al vicieuze cirkel dus!
Nu ik zo lang zit kan ik niet anders dan contact houden op mijn beugel en duwt dit contact me dus ook totaal niet uit mijn zadel... en durf ik dus ook mijn stijgbeugel voelen!
Mijn handen waren ook echt een centje die viel! Ud'Anna reageerde echt perfect op mijn binnenhand wat openen om af te draaien... daar waar ze anders (toen ik mijn hand naar en soms zelfs over haar hals haalde) over de schouder trachtte te vermijden om af te draaien of anders stijf afdraaide, draaide ze nu vol overtuiging met heel haar lijfje en voor het eerst kon ik dat ook VOELEN dat ze dat deed!

Na 20 minuten gestopt en zondag was de tweede les... een 30-tal minuutjes deze keer en een halve hoefslag galop om eens te voelen hoe dat ging... in één woord: zalig!!

En dan kom ik eigenlijk op mijn uiteindelijke bedenking: ik heb een gouden paard! Echt een prachtdier! Ze is zooooo vergevingsgezind! Niet te geloven! De eerste 5 minuten vrijdag was ze nog wat gespannen en nerveus maar toen ze merkte dat er niet getrokken werd aan de teugels en dat er niet aan gehangen werd enz kwam ze helemaal naar beneden... ze liep met haar hoofdje laag, nekje gebogen... ze liep op haar gemak en maakte haar typische knor geluidjes die ze altijd maakt als ze tevreden en relax is... ik kreeg er de tranen van in mijn ogen dat ze zo vlug terug haar vertrouwen schenkt!

En het sterkte mij alleen maar nog meer om op deze weg verder te gaan!

Het zullen wel de laatste keren zijn op Ud'Anna met de winter in aantocht maar dan ga ik tijdens de winter verder met het paard van mijn lesgever en na de winter terug onder zijn begeleiding met Ud'Anna...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:54

Natasjaa: foto's komen er maar eerst is er nog véél werk aan de winkel wat mezelf betreft...
Wat het zadel betreft: de zadelmaker komt binnenkort weer even langs... ze heeft het zadel nu een maand maar is tijdens die maand toch wel 2x per week gelongeerd geweest en inderdaad qua spiermassa toch wel flink toegenomen...
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 07-11-11 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:56

Zo goed om te horen zeg. En wat goed dat hij eerst begint met jouw houding, van daaruit zal het vast wel beter gaan, nu maar hopen op een zachte winter ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 17:58

Ja dat zei hij inderdaad ook: laat je paardje nu even voor wat het is, laat haar lekker doen, volg haar nu eens voor de verandering en voel haar aan... zij voelt jou zo goed aan en reageert op elke fractie van jou... doe jij dat nu eens met haar, laat haar nu eens jou begeleiden en laat haar op eigen benen lopen... Focus jij je op jezelf, zij weet ondertussen al wat de bedoeling is... nu moet jij leren wat die bedoeling is en zo kunnen jullie samen elkaar terug vinden en dezelfde bedoeling gaan koesteren... en uiteindelijk bereiken...

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:48

Ik heb het hier een beetje doorgelezen, niet alles (6 pagina's is inmiddels best veel hihi) maar wel je beginpost, een paar reacties en de post van jou zelf hierboven.

Wat ik erover wilde zeggen voordat ik je laatste update las is eigenlijk dat iedereen hier wel van alles roept, maar lang niet iedereen het zelf wél perfect kan. Tips geven is tot daaraantoe maar ik heb ook een aantal reacties gezien waar ik echt wel verdrietig van zou worden als het om mij ging. Dat jij de tijd neemt om alles goed te lezen en daadwerkelijk te erkennen wat je fouten zijn vind ik echt een 'petje af'!
Daarbij, of je nou goed rijdt of niet... een jong paard inrijden is altijd lastig, ieder dier reageert weer anders en zeker omdat het allemaal nieuw en eng is. Hulp vragen is ook helemaal niet raar, de beste ruiters krijgen nog les dus ik vind het ook heel goed van je dat je nu weer met priveles aan de gang bent. Vaak wil je dingen wel goed doen, maar is de uitwerking ervan gewoon ietsje anders dan dat jij zou willen. Ik ken het gevoel van verademing maar al te goed, als je eindelijk doorhebt hoe een paard nou eigenlijk op je reageert ;)

Heel veel succes en ik denk dat jullie het helemaal gaan maken hoor :D Een leuk gouden paardje heb je in ieder geval alvast in de pocket ;)

vivaldi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:36

ik heb ook niet zo'n goede zit, maar dit ziet er ook niet best uit

zoals hier gezegd word zou ik les nemen als ik jou was

al vind ik het zadel niet verkeerd zitten, en als ze al zecht dat het zadel door een erkende zadelpasser op maat is gemaakt zal dat wel zo zijn

ze zecht toch niet zomaar wat ? :P

vivaldi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:40

ik lees nu ook de vorige reacties super dat je er mee bezig bent

ben nu al benieuwd naar de volgende foto's als het goed gaat :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:27

Little_Gift schreef:
Zo, nadat ik op alle reacties (of zo goed als, toch diegene met bruikbare tips) gereageerd heb wil ik ook even een update posten van dit weekend.

Vrijdagmiddag op het werk niet echt mijn gedachten bij het werk kunnen houden en meer zitten rondbellen dan wat anders... ik moest en ik zou een privé - les regelen voor Ud'Anna en mij, diezelfde avond nog... Uiteindelijk kwam ik uit bij mijn vorige lesgever... diegene die me leren rijden heeft zonder zadel en die zelf een manège uitbaat die in de top gerankeerd staat van West - Vlaanderen (België) in de LRV Dressuur. Die man weet echt wel wat ie doet maar ik vreesde ervoor of ie zich wel zou willen vrijmaken voor mijn paard en of ie überhaupt wel aan huis zou willen komen...

Nu, ik kon maar bellen en proberen hé... en wonderbaarlijk genoeg vond ie het meteen goed... en ik voelde me goed bij hem, hij kent mijn voorgeschiedenis, hij weet hoe mij aan te pakken en hoe ik reageer en hij weet mijn grote fouten... Ud'Anna kent hij niet maar dat zal wel gauw genoeg komen...

Nu, zo gezegd zo gedaan en vrijdag om 19u stond hij bij ons op stal, ik heb alle foto's afgeprint (de foto's van toen ze wel ontspannen liep en de foto's van dit topic) en meegenomen en aan hem overhandigt zodat hij absoluut duidelijk zou zien HOE ERG het wel is!
Ik wou niet het risico lopen dat het verbloemd zou worden of dat ie zou denken van "je maakt het erger dan het werkelijk is" en ik wou ook dat ie duidelijk zou zien waar ik Ud'Anna terug naartoe wil krijgen qua houding en dat hij zou zien dat ook toen mijn houding NOG NIET GOED was ondanks dat zij toen wel stukken beter liep.

We zijn er om 19u30 aan begonnen en meteen drastisch!
Stijgbeugelriemen meteen 3 gaten langer en een elastiek rond mijn polsen die me toeliet ze tot 15 cm breed te openen maar dan begon te nijpen zodat ik zeker niet verder zou kunnen...
Ook moest ik van hem laarzen om die tot net in mijn knieholte kwamen zodat telkens ik geneigd ben mijn hielen op te trekken die dingen in mijn knieholte prikken zodat ik voel wat ik verkeerd aan het doen ben...

Ik mocht opstappen en wegstappen... we hebben niet meer gedaan dan héél veel stap en enkele kleine stukjes draf... en hebben 20 minuutjes gereden, totdat ik begon te voelen dat mijn spieren reageerden op deze nieuwe houding en toen meteen gestopt want anders zou ik terug verkrampen en in elkaar kruipen en dat mocht nu juist niet gebeuren...

Nu, van het moment dat ik opstapte tot het moment dat ik afstapte was één en al herademing... wat een andere beleving! Ongelooflijk als je dan eigenlijk echt gedwongen wordt te zitten hoe je moet zitten, hoe goed het aanvoelt! Ik voelde me meteen op mijn gemak in die houding en had ook véél beter evenwicht... mijn angst zat er altijd in dat ik mijn beugel zou verliezen, daardoor maakte ik mijn beugels telkens korter maar hierdoor kon ik dus niet drukken op mijn beugels want dan duwde ik mezelf precies uit het zadel... waardoor ik weer mijn benen optrok om geen contact te hebben met de beugels... één en al vicieuze cirkel dus!
Nu ik zo lang zit kan ik niet anders dan contact houden op mijn beugel en duwt dit contact me dus ook totaal niet uit mijn zadel... en durf ik dus ook mijn stijgbeugel voelen!
Mijn handen waren ook echt een centje die viel! Ud'Anna reageerde echt perfect op mijn binnenhand wat openen om af te draaien... daar waar ze anders (toen ik mijn hand naar en soms zelfs over haar hals haalde) over de schouder trachtte te vermijden om af te draaien of anders stijf afdraaide, draaide ze nu vol overtuiging met heel haar lijfje en voor het eerst kon ik dat ook VOELEN dat ze dat deed!

Na 20 minuten gestopt en zondag was de tweede les... een 30-tal minuutjes deze keer en een halve hoefslag galop om eens te voelen hoe dat ging... in één woord: zalig!!

En dan kom ik eigenlijk op mijn uiteindelijke bedenking: ik heb een gouden paard! Echt een prachtdier! Ze is zooooo vergevingsgezind! Niet te geloven! De eerste 5 minuten vrijdag was ze nog wat gespannen en nerveus maar toen ze merkte dat er niet getrokken werd aan de teugels en dat er niet aan gehangen werd enz kwam ze helemaal naar beneden... ze liep met haar hoofdje laag, nekje gebogen... ze liep op haar gemak en maakte haar typische knor geluidjes die ze altijd maakt als ze tevreden en relax is... ik kreeg er de tranen van in mijn ogen dat ze zo vlug terug haar vertrouwen schenkt!

En het sterkte mij alleen maar nog meer om op deze weg verder te gaan!

Het zullen wel de laatste keren zijn op Ud'Anna met de winter in aantocht maar dan ga ik tijdens de winter verder met het paard van mijn lesgever en na de winter terug onder zijn begeleiding met Ud'Anna...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:45

Ik heb het hele topic doorgelezen, en ts ik heb er echt respect voor hoe je met het commentaar bent omgegaan en ook met de mensen die niet onderbouwen. Ik vind het ronduit onbeschoft hoe mensen hier zo op jou reageren, en ik weet niet of ik me zo in had kunnen houden als ik in jou schoenen zal staan. Dit zegt wat over jou karakter, en ook over ontwetendheid..

Even als toegevoegde waarde, probeer je been eraan te houden, zeker nu je 3 gaten langer zit, en probeer puur op je zit te gaan rijden. Probeer je paard in de stelling om je binnenbeen te zetten en niet met je handen, je mag best wel wat stelling vragen door middel je binnenhand iets van de hals af te doen (wat je als tip is gegeven) Maar probeer het middenpunt in de lengte buiging op je been en zit te houden.

Het meeste commentaar is al gezecht en daar heb je ook echt wat mee gedaan, heb ik alle respect voor.

Waar ik veel van heb geleerd is om naar de athonomie van het paard te kijken, hoe beweegt het, hoet zitten de gewichten in elkaar, en hoe werken de spieren en wat doen ze, wat zijn de verschillende spiergroepen etc.

Veel succes ermee! EN het gaat helemaal goed komen ;)

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:59

petje af dat je dit gepost hebt en al de adviezen tot je genomen hebt. vele denken dat ze het goed doen maar willen vervolgens niets van een ander aannemen. echt top dat je naar de adviezen hebt geluisterd en bent gaan lessen. ik neem aan dat je frequent gaat lessen? ik hoop dat er veel rijplezier uit je eigen vooruitgang gaat komen, succes!

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:43

edit had het half gelezen :Z
Laatst bijgewerkt door scilla123 op 14-11-11 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:52

bo123 schreef:
dat je überhaupt deze foto´s durft te plaatsen, ik had mezelf geloof ik eens achter m´n oor gekrapt als ik zo op een paard zou zitten. je heb wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele brave pony dat die dat allemaal pikt. maar neem aub goed les om wat aan jezelf te doen en je pony goed te krijgen

Als jij je nou eens eerst verdiept in het topic voordat je je eigen mening uit gaat spuien.... als je commentaar hebt, prima, maar zorg dan in ieder geval dat je op de hoogte bent van de situatie en de huidige status van het hele verhaal. >;)

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:59

sanne_shelly schreef:
bo123 schreef:
dat je überhaupt deze foto´s durft te plaatsen, ik had mezelf geloof ik eens achter m´n oor gekrapt als ik zo op een paard zou zitten. je heb wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele brave pony dat die dat allemaal pikt. maar neem aub goed les om wat aan jezelf te doen en je pony goed te krijgen

Als jij je nou eens eerst verdiept in het topic voordat je je eigen mening uit gaat spuien.... als je commentaar hebt, prima, maar zorg dan in ieder geval dat je op de hoogte bent van de situatie en de huidige status van het hele verhaal. >;)

bij deze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:00

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met TS. Misschien wil je nog foto's plaatsen, ik hoop iig dat het al een stuk beter gaat :)

En idd Bo123 even lezen in dit geval ;)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:36

Ze had toch een nieuw topic??