Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

'

Heb haar vandaag gelongeerd omdat ze morgen haar wekelijkse rustdag heeft en dat ik anders zaterdag misschien helemaal een bom onder me kan hebben, ze is al niet de kalmste heb ik gemerkt. Ze is heel braaf, maar ze is gewoon actief, goed actief en dat voelt raar aangezien ik het "manege tempo" gewent ben. Daarom heb ik geen zin dat ze zaterdag alle remmen los gaat gooien. Dus eerst gelongeerd, mevrouw schrikt meteen van de tractor (ja er staat een klein wagentje in onze kleine binnenbak omdat het geen bak meer is maar voor longeren gaat het prima) en ze heeft dan ook lekker lang gegaloppeerd. Wat ze overgins volgens mij heel fijn vind.
) maar ze springt al elke keer aan in de draf en dadelijk denkt ze dat ze dat elke keer kan doen.
En ja toen schoot de stress er toch wel in, gelukkig heeft toen een meisje haar even vastgehouden en zijn we naar achter gelopen. Op dat moment kwam de instructrice en die vroeg waarom dat meisje Bontfire vasthield, want mijn pony staat als braaf "bekend" en dat moet ook wel met zo'n "Held" als mij. Nou uitgelegd en toen dacht ik hehe we hebben het ergste gehad. Maar nee! Alweer mis
mevrouw bleef koppig wilde alleen heen waar zij zelf heen wilde en ik durfde haar door dat wegspringen aan het begin niet door te drijven. Ik zat ondertussen alweer te jammeren, verstijfd, bang.. Te piepen; 'Maar ik durf dat niet!' Nouja pony lief kreeg hiermee steeds haar zin, dus dat meisje er maar op gegaan en even flink doorgereden, wat ben ik blij dat die pony NIKS verder heeft gedaan als ze was gaan steigeren, bokken, etc. had ik er niet meer opgedurft. Ik er weer op, nou het ging goed daarna wel, ik zat natuurlijk wel helemaal te shacken maar ze luisterde vrij goed.
maarja, ik wou een eigenpony dus het zal maar moeten!