Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:36

Ik zou ook eens een voor en na-foto aan de ouders bezorgen, en duidelijk aangeven hoe lang het duurt voordat z'n bos weer fatsoenlijk is bijgegroeid en hoeveel minder het paard dus voor lange tijd waard is..ik heb zelf ook eens een paard laten staan met als hoofdreden dat zijn staart er uit zag zoals bij de vos.

Die mensen denken vast dat dochterlief van lange manen een paar centimeters heeft bijgeknipt en dat alles over een paar maanden wel weer netjes is bijgegroeid.
En wat ook gezegd is, eens flink duidelijk maken dat een paard geen onschuldig schaapje is en het gigantisch had kunnen mislopen als er eentje de kinderen had aangevallen. Gek genoeg vinden sommige mensen het ook doodnormaal dat kinderen in een vreemde paardenwei komen, alsof ze er vanuit gaan dat een paard niets zal doen omdat hij gedomesticeerd/opgevoed/een planteneter..is }:0

liedje89 schreef:
Ik vraag me trouwens af hoe duur extentions zijn. Zijn (vliegen)dekens niet een stuk goedkoper, kan een verzekering daarover niet gaan zeuren?

Daarom zou ik ook vooral de nadruk leggen op bv het waardeverlies en hoe lang het duurt dat alles weer netjes is bijgegroeid van zo'n -sorry- afschuwelijk lelijk kort geknipt paard. Ik denk dat daar minder tegenin te brengen valt dan "dan leg je toch een goedkopere deken op" of "maar in de winter heb je toch geen last van de vliegen" .

luckymelody

Re: Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:42

Wat erg! Zeker aangifte doen. Ik zou me zeker niet kunnen beheersen en ze zelf "bijpunten" met de schaar. Voelen die meiden zelf hoe het voelt om er "bijgepunt'bij te lopen. Kan er niet bij, want ik heb zelf een dochter van 13. Maar op die leeftijd weten ze heus wel, wat de gevolgen zijn van zulke daden. Btw ze mochten daar niet eens komen. Is betreden van privéterrein.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:50

Ik zou ook flink balen maar misschien achteraf ook wel lachen
(tja.. ik ben dan iemand die denkt: groeit wel weer aan)

aangifte vind ik te ver gaan..bovendien zal daar toch niks mee gedaan worden..

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:59

Oh dat vind ik zeker niet te ver gaan, aangifte.
Dit is gewoon schandalig en niets grappigs aan.
Zeker die 2 arme oudjes hebben aankomende zomer niet eens een normale staart om vliegen mee weg te slaan.

Een dier wordt in de wet gezien als een 'goed', hoe naar dat ook klinkt.
dit is dus vernieling van goederen....zeker aangifte doen dus.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:30

Limerick schreef:
Ik zou ook flink balen maar misschien achteraf ook wel lachen
(tja.. ik ben dan iemand die denkt: groeit wel weer aan)

aangifte vind ik te ver gaan..bovendien zal daar toch niks mee gedaan worden..

Het gaat er niet om of aangifte doen te ver gaat, maar de ouders van meisje 2 zijn er nonchalant over, en hebben waarschijnlijk geen benul wat hun kind nou precies voor schade heeft veroorzaakt. Je kunt zo via de verzekering de ouders van de meisjes aansprakelijk stellen.
Kan ook rechtstreeks naar de verzekering, maar ik heb ervaring dat dat NIET goed hoeft te gaan (gaat daarbij wel om iets anders, maar goed).

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 14:47

Als de ouders van het 2e meisje ook fatsoenlijk gereageerd hadden, hadden we het er waarschijnlijk gewoon bij gelaten. Maar ik ben zo ontzettend boos, dat ze maar deden alsof het normaal is. Als iemand van 12 nu al zulke dingen uithaald, zonder dat het concequenties heeft, waar eindigt dat dan? Op die leeftijd is het eigenlijk aan de ouders om te straffen. Maar als dat niet gebeurt, en alles kan zomaar. Dan is het einde zoek. Mensen mogen best de ernst van de situatie inzien, en blijkbaar hebben ze daar wat hulp bij nodig :( Wordt elke keer weer zo verdrietig als ik de foto's zie ;(

Heb net gebeld met de politie, daders zijn nederlands, paarden zijn nederlands, eigenaren zijn nederlands, alleen zit het weiland net aan de verkeerde kant van de officiele grens met duitsland. Dus ik moet aangifte doen in Duitsland. Dat gaat nu dus niet gebeuren, want zo goed is mn duits helaas niet ;( Moet even iemand regelen die me daarbij kan helpen.

Offerte van de extensions is ook aangevraagd. Wil zo bezig met een brief waarin ik ze aansprakelijk stel voor de schade.

K ben gewoon nog steeds zo boos, teleurgesteld, en vooral omdat ik geen antwoord heb op het 'waarom?' waarom doet iemand zoiets?! Heb 3 zinlose antwoorden gehad, die alle 3 nergens op sloegen:
'Bijpunten' dat gaat niet op, want bijpunten is heel wat anders dan dit, en ik pak ook geen spuitbus als ik vind dat iemand zn auto een beetje bijgespoten moet worden. Je blijft gewoon met je poten van andermans eigendom.
'We wouden ze mooi maken' eerste wat ik vroeg was: VIND JIJ DIT MOOI?!!??!?! en dat vonden ze zelf ook niet, dus dat is ook bullshit.
'Paard had klitten in de staart' klopt, de paarden staan 24/7 op de wei, en de oudjes hebben weleens klitten in de staart, die er zo nu en dan uit worden gehaald, geeft niemand het recht om dan maar gewoon de staart af te knippen, hun hebben sochtends ook klitten in hun haar en scheren ook de kop niet kaal.. en dat verklaard nog niet de manen en voorpluk. En ook niet waarom ze in godsnaam bij mn fjord in de buurt kwamen, beest wordt harstikke goed verzorgd, en 2 dagen voor het voorval was ik nog bij hem in de wei, en waren geen klitten te bekennen. ;(

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:49

Wat erg! Zou zeker de ouders van meisje 2 laten schrikken met de foto's en duidelijk uitleggen waarvoor de staart dient.
Maar wat ik al helemaal niet snap, waar halen ze het lef vandaan om bij 'vreemde' paarden het land in te gaan en aan ze te zitten en achter ze te gaan staan om de staart af te knippen?! Als er iemand bij mijn pony in het land komt is ze eerst ook heel lief, maar zodra je bij haar achterkant in de buurt komt, haalt ze gericht uit.
Hopelijk komen jullie eruit en zo niet, dan maar op de harde manier (aangifte doen).
Succes ermee!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:38

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:05

Ik zou het een goede straf vinden als de kinders zelf de schade moeten terugbetalen.
Als de ouders of verzekering het moet doen, dan voelen de kinders het zelf nog niet.
Maar ja, ook dat is weer een beslissing die bij de ouders ligt en niet bij de kids.

Ik zou wel, voordat je aangifte doet of een schadeclaim indient, toch nog even langs beide families gaan en het hun meedelen wat je plannen zijn.
Ik zou het er op gooien dat je informatie hebt ingewonnen wat dit grapje gaat kosten om de staart bij te laten maken omdat de dieren er echt last van hebben om zonder staart door het leven te gaan, en dat het veel te lang duurt eer hij is aangegroeid, dus dat je daar niet op kunt wachten.
En dan aan hun vragen hoe ze dit het liefst opgelost zien: via de verzekering of het zelf betalen?

Als ze moeilijk doen, kun je nog altijd zeggen dat je zelfs aangifte had kunnen doen omdat dit onder dierenmishandeling valt, maar dat je het eigenlijk zo ver niet wilt laten komen. Dan kun je nog altijd aangifte doen als ze echt vervelend worden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:30

Jeetje Jaime, ik kom door een ander topic op de jouwe... Arme Bangi! Gelukkig is hij nog het beste eraan toe. Maar jeetje wat zonde van zijn dikke manen!!!! En zijn mooie staart. Stefan vond die staart van hem vroeger al zo geweldig en dat was 3 jaar geleden (of 3,5 al weer, wat gaat de tijd toch snel zeg!)

Heb erg te doen met de andere 2 paardjes. En ik snap je boosheid bij meisje 2 erg goed. Die mensen snappen dus echt niets ervan. Heb je al foto's laten zien aan die ouders? Kunnen ze zien dat bijpunten wel wat anders is dan manen volledig wegknippen....

Oei oei, als mijn kids dat ooit zouden doen (doen ze gelukkig niet verwacht ik, dochter is juist erg blij met de lange manen van d'r pown)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:38

Pfff... wat vreselijk zonde! Echt vreselijk... als ik dat vroeger gedaan had, en mn moeder zou erachter komen, dan had ik de handafdrukken in mn reet denk ik...

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:43

Ow jeetje, dit valt idd niet onder het kopje 'mooier maken', maar lijkt puur op vandalisme. Ik zou idd snel iemand vinden die Duits spreekt en aangifte doen van vernieling van goederen!

Succes ermee!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:54

Idd aangifte doen, sta je altijd sterker.

Dan de ouders vragen de kosten te betalen, zo niet afdwingen, gewoon deurwaarder inschakelen, dat zou ik ze zo ook duidelijk maken dat ze er niet zonder voor de kosten op te draaien vanaf gaan komen.
Hier zouden ze mij ook wel een straf via halt voor mogen krijgen, vind dit geen kwestie meer van beetje vergissen, maar ronduit vandalisme!! Arme dieren!!

En lukte dat niet de gepaste straf te krijgen dan ging ik samen met de andere eigenaren wel langs het huis van de kids met een goeie tondeuse ~~}>

Nu even serieus....Wat moet daar ooit van worden als ze op deze leeftijd al dit met een dier doen??

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:45

dat zijn natuurlijk allemaal geen excusen... ik ben zelf al een keer harstikke kwaad geworden omdat m'n vader tegen een vriendin van me had gezegt (die weliswaar paarden heeft en die manen ook knipt) dat ze de manen van mijn HAFLINGER... even moest bijpunten.... ik woonde op dat moment in Engeland, maar kwam een week later op bezoek. En 't was helemaal RECHT afgeknipt.... en ik was er al heel lang op aan 't sparen en toen flipte ik ook al uit. Dus god.... als iemand dát zou doen zou ik hélemaal niet goed worden!!

Nu moet ik trouwens wel bekennen dat toen ik ongv. een jaar of 12 was, ik ook een keer doodleuk de halve staart van MIJN pony heb afgeknipt, had zo'n 'leuk' randje aan de bovenkant weggeknipt (zoals de staart van jouw fjord nu)...... heb daar nu wel giga spijt van, nooit meer helemaal bijgegroeit. Maar dat was dus m'n eigen pony. Zou ik nooit bij iemands anders pony gedaan hebben (en m'n ouders waren toen al heel kwaad op me!)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:34

Jeetje, wat een kapsels hebben ze ervan gemaakt!
Belachelijk dat ouders 2 zo reageren.

Ik vind 12 jaar best wel oud voor dit soort acties.
Ik heb op mijn 8e een keer mijn eigen shet een sportcoupe gegeven (vond die aan de zijkant geschoren staarten zo mooi). Dat was dus 1) eigen pony en 2) ik was 8, geen 12. En had erg boze ouders.

Op je 12e ben je toch wel erg bewust van dat dit niet de bedoeling is en uit de penny valt te leren dat staart en manen een functie hebben (isolatie en vliegen)...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:48

:oo Wat verschrikkelijk om zo je paard aan te moeten treffen!
Wat bezielt die meiden om zoiets te doen?! :( Ben zelf ook zo zuinig op de staart en manen van mijn merrie, daar mag écht niemand aan komen (nog niet om uit te borstelen :o ) Stoom zou ook echt uit mijn oren komen, begrijp je reactie helemaal!
Belachelijk dat die ouders van dat ene meisje zo laconiek reageren. Ook al heb je geen verstand van paarden (en begrijp je dan miss. niet dat die staarten een belangrijke functie hebben), je kind heeft met z'n *&^% van andermans eigendom af te blijven! Denk dat mijn ouders me een behoorlijke straf hadden gegeven als ik zoiets geflikt had :=

Goed dat je aangifte gaat doen, hopelijk kan iemand je helpen daar in Duitsland :j Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:12

Als ik wist dat iemand dit bij mijn paard deed zou ik zéker zorgen dat ze hun straf krijgen! Ze hebben gewoon van je paard af te blijven! Ja tuurlijk groeit het aan, maar het beestje word wel belemmerd doordat hij geen staart heeft en vooral als je 12 bent weet je heus wel wat wel en niet kan.
Voor mij zou een sorry écht niet voldoende zijn!
Zou er dus wel werk van maken, ze moeten maar leren dat je niet zomaar wegkomt met kwajongens streken.

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:17

Jeetje wat erg, zoiets doe je toch niet :n
Sowieso aangifte doen!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:22

jeetje wat een verhaal

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:24

:oo Wat erg!! Helemaal voor die oudjes die nu geen staart meer hebben. :(:)
Ik had echt eigenhandig die kinderen de nek omgedraaid, krijg hier moordneigingen van :=

Aangifte doen vind ik geen slecht idee, of in ieder geval extensions bestellen en een schadeclaim
aanvragen voor die kinderen, voor de extensions, hebben de oudjes in ieder geval weer een staart.

En heel veel respect dat je die kinderen niet vermoord hebt. :=

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:27

Als ik de ouders was van die meisjes had ik ook even de schaar erbij gepakt denk ik := Hoop dat je de kosten voor de extensions op hun kunt verhalen!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:38

Goed dat je het er niet bij laat! Deze meisjes zijn oud genoeg om te realiseren wat ze hebben gedaan en zijn dus ook oud genoeg om voor de consequenties op te komen. Dan maar zweten in een bijbaantje om die extensions te betalen, en dan zeker die idioten (ouders en meisje zonder ervaring met paarden) Dat het ene meisje oprecht spijt heeft zou imo niks uit moeten maken, met 12 ben je volledig bewust van dat wat je doet. Jeetje wat vreselijk naar voor je..... Hopelijk kan de situatie netjes worden opgelost..

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:04

Horsii_mine schreef:
Als ik de ouders was van die meisjes had ik ook even de schaar erbij gepakt denk ik :=

Nou, idd := En zou ik ze zo met verknipte haren op maandag naar school laten gaan, zodat iedereen kon zien wat ze gedaan hadden :+

Oprecht spijt... ja, meer dan terecht lijkt me. Dat zou voor mij echter geen reden zijn om het er bij te laten zitten, ze mogen best even voelen wat de consequenties van deze grap zijn. Dit kan echt niet hoor. Als je 12 bent, ben je oud genoeg om te beseffen dat dit niet kan.
Het zou niet in me opkomen om het paard van een ander "even bij te punten" :=

PuzzleMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:44

Jesses... dat is geen bijpunten meer _-:(
Vriendin en ik klommen vroeger ook onder het hek door, maar dat was dan om een paard te verzorgen.. netjes met poetsspullen..
Paarden opjagen daar dachten we niet eens aan.. laat staan om zomaar in die manen/staart/voorpluk te gaan knippen! |o

Denk trouwens dat de reactie van ouders 2 berust op onwetendheid.. zou ook zo een reactie van mijn vader kunnen zijn :')
Maar zou het er niet bij laten en zeker aangifte gaan doen. Open die ogen maar eens goed!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:49

Ik zou ook niet willen dat er zomaar meiden onder de draad doorkruipen om te gaan borstelen, al hoe goed het ook bedoeld is. Wegwezen.
Ik vrees voor de toekomst van het tweede meisje, als de ouders dit niet eens veroordelen? |o 8)7 _-:( -:(-