gedumpt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: gedumpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:47

Geld, het draait ook altijd om geld...
Om paarden geven ze blijkbaar niet, ja, alleen als hij geld opbrengt.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:20

Menubel schreef:
Ik hoop dat hij niet opgeeist wordt maar een goeie nieuwe baas krijgt zonder draf/ren connecties. %)

Nou komt het over alsof de hele draf- en rensportwereld bestaat uit dit soort mensen :? Zowel knooopje als ik zitten in de Dravers en kunnen wel beamen dat dit niet echt dagelijkse kost is hoor...

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:27

Jemig zeg, wat een verhaal!! Arm paard......

rabin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:02

het gaat vaak over geld

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:03

Storm schreef:

Snap niet zo goed waarom mensen dat zeggen. Je zal maar een bedrijf hebben en er staat een paard van iemand die niet betaald,een paard die niet van jouw is waar je kosten aan hebt. Natuurlijk gaat het om geld dan. Die staleigenaar is geen liefdadigheidsinstelling.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:48

WendyBZ schreef:
Menubel schreef:
Ik hoop dat hij niet opgeeist wordt maar een goeie nieuwe baas krijgt zonder draf/ren connecties. %)

Nou komt het over alsof de hele draf- en rensportwereld bestaat uit dit soort mensen :? Zowel knooopje als ik zitten in de Dravers en kunnen wel beamen dat dit niet echt dagelijkse kost is hoor...

Nou inderdaad ik ben geboren en getogen in de drafsport en heb dit nog nooit mee gemaakt!!
dat het nu om een draver gaat is toeval,dit heeft niks met de drafsport zelf te maken.
Het had net zo goed om een haflinger kunnen gaan.

lippizanners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:51

jeetje toen ik dit las was ik een beetje in chock
je moet wel gek zyn om zo iets te doen !x
als je finacieel te kort komt verkoop je paard
dan toch gewoon !x :(

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:34

Ben blij te horen dat het niet overal zo gaat. Dat verhaal van die meneer vanmiddag.... Ben er nog beroerd van. Hoop dat dit paard niet terug gehaald wordt. Volgens mensen die de man kennen staat het paard dan de volgende dag bij de slager :( nooit geweten dat dit bestond.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:19

kohtje schreef:
Storm schreef:

Snap niet zo goed waarom mensen dat zeggen. Je zal maar een bedrijf hebben en er staat een paard van iemand die niet betaald,een paard die niet van jouw is waar je kosten aan hebt. Natuurlijk gaat het om geld dan. Die staleigenaar is geen liefdadigheidsinstelling.

Volgens mij is degene die een half jaar voor de kosten opdraait dan eigenaar.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:35

Ik kan me goed voorstellen dat een stal niet opgescheept wil worden met een paard waar niet voor betaald word....(het dumpen,is dan weer een heel ander verhaal!).
Maar volgens mij is het zo,dat als je kan aantonen dat een zogenaamde eigenaar niet voor zijn paard zorgt voor een bepaalde tijd(half jaar geloof ik?) en jij als ander persoon of stal alle kosten en verzorging voor een paard hebt,de eigenaar dan geen poot meer heeft om op te staan?
Maar hoe of wat dan ook....ik vind het schandalig van alle partijen dat een dier hiervan de dupe is :(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:46

Menubel schreef:
Voor ons, dierenambulance en amivedi, is het de eerste keer dat er zo'n paard gedumpt wordt. Shetjes worden wel vaker gevonden. Helaas :(

Ik vrees dat wanneer 'dit soort mensen' doorkrijgen dat ze paarden bij Amivedi kunnen 'dumpen', dat jullie de komende tijd er wel meer krijgen.
Misschien hard, maar ik vind slacht niet altijd het slechtste alternatief. Dit lot is vele uitgekoerste dravers en anderen paarden beschoren.

Het is een mooi paard; het lijkt me wijs om te achterhalen wat de geschiedenis van dit paard is (met het oog op blessures).

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:25

Tijn schreef:
Dit is wel een bizar bericht, arm dier!
Ik begrijp alleen dat stukje over de chip niet, hoe kan een paard wel een chip hebben maar geen registratie? Dan werkt, blijkbaar, het chip systeem niet.

Ik heb afgelopen zomer mijn veulen laten chippen, in de 1ste instantie zou de DA dit doen voor € 37,50, maar dit was alleen chippen dus zonder paspoort, dat moest ik dan vervolgens elders regelen.
Van een goede bekende hoorde ik toen, dat ik een chipper moest laten komen die doet het voor €35,- inclusief paspoort, dat heb ik toen gedaan, en dan heb je volgens mij pas een volledige registratie, of zit dat anders? Wie het weet mag het zeggen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:40

Gooiske, als een DA chipt, wrodt er ook een paspoort bij aangevraagd, maar dat zal dan wel extra kosten geven vermoed ik.
Maar dit paard was in Duitsland gechipt en dat is in Nederland niet geregistreerd, wel in Duitsland.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 22:47

Nee hoor heb bij hvt.de gekeken en geen registratie. Ook dierenambu kon geen registratie vinden in databanken in nl en de

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:56

Jet,

Nee hoor, er werd mij heel duidelijk verteld dat ik zelf een paspoort aan moest vragen, dat is niet de taak van de dierenarts werd er gezegd, ik vond dat ook raar, maar waar.

x__Saartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:59

Waarom koop je een paard als je het toch niet kan betalen ?

Een paard is voor het leven en niet maar voor even.
Ivm paspoort ben ik geen kenner daar moei ik me niet mee :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:02

Menubel, vreemd dan dat het paard in Duitsland ook niet is te vinden bij de databank. Straks heeft de eigenaar geeneens een paspoort ofzo... Nou ja, hoop dat het paard toch goed terecht komt straks.

Gooiske, dat kan , dat je het zelf moet aanvragen en dat de DA dat niet doet, maar ik doelde er meer op dat er dan ook een paspoort bij komt. Het klopt wel dat je pas een volledige registratie hebt met chip en paspoort.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:30

x__Saartje schreef:
Waarom koop je een paard als je het toch niet kan betalen ?

Een paard is voor het leven en niet maar voor even.
Ivm paspoort ben ik geen kenner daar moei ik me niet mee :)

Mag ik jou dringend en vriendelijk verzoeken het hele topic te lezen voor je wijsheden gaat uiten? ;) :+

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:39

Bij mijn veulen ging het zo...(minishetje,dus geen idee of het bij grotere en "belangrijkere" paarden ook zo gaat?).
Maar de mijne was niet gechipt,maar is op mijn verzoek wel gedaan...ik kreeg er een papier bij dat ze gechipt was en met haar kenmerken erop(helemaal precies weet ik het even niet,moet ik even nakijken,maar volgens mij is ze toen al op onze naam gechipt).
Zodoende kon ik haar vervoeren,en heb met de entingen een paspoort aangevraagd op mijn naam.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 23:46

@jet iemand die mij mailde zei dat het paard een half jaar geleden werd getoond door deze rinus. Daarbij heeft hij/zij het paspoort ingezien. Jammer genoeg weet hij/zij niet meer hoe het paard heet.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:50

Menubel schreef:
@jet iemand die mij mailde zei dat het paard een half jaar geleden werd getoond door deze rinus. Daarbij heeft hij/zij het paspoort ingezien. Jammer genoeg weet hij/zij niet meer hoe het paard heet.

Hoop dat je achter het hoe en waarom komt....maar nog belangrijker,ik hoop dat het beestje nu een goed leven gaat krijgen. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:50

Tijn schreef:
Ik begrijp alleen dat stukje over de chip niet, hoe kan een paard wel een chip hebben maar geen registratie? Dan werkt, blijkbaar, het chip systeem niet.

Kom je daar nu pas achter?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 00:08

Cassidy schreef:
Tijn schreef:

Dat hele chipgedoe is volgens mij zo fraude gevoelig als de hele paardenhandel :+

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 00:11

Cassidy schreef:
Tijn schreef:

Ik ging er vanuit dat men door de chip af te lezen de eigenaar terug kon vinden daarom heb ik mijn paard en mijn katten laten chippen. Nu blijkt dus dat het systeem niet werkt als het om een duitse chip gaat maar hoe zit het met het nederlandse chip systeem?
Als de registratie faalt is het dus zonde van het geld en mijn paard vond het chippen opzich ook geen pretje, had ik haar dat ook kunnen beparen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 00:13

Ook het Nederlandse chipsysteem werkt niet naar behoren. Niet voor katten en honden, en niet voor paarden.
De chip is voor de voedselveiligheid. Niet meer dan dat. Een paard dat gestolen is kun je echt niet terugkrijgen door een chip. Zelfs als ze weten van wie het paard oorspronkelijk is geweest. De dief moet er ook nog afstand van doen. Anders krijg jij je paard niet terug.

Het Nederlandse rechtssysteem zit krom in elkaar. De hele chip is een grote wassen neus, kost ons geld en er zijn een paar hele slimme jongens bij de chipproducenten die heel erg rijk worden door die chip.