Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:30

Zou er een slof aanhangen, dan buigen ze zo mooi :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:31

Ik heb een leerbitje, dus ja daar zit een kinriempje aan :P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:32

ze rijdt western.. wij gebruiken geen sloffen. wel tie downs...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:32

Caira schreef:
Ik heb een leerbitje, dus ja daar zit een kinriempje aan :P

he poeh, gelukkig.. toch gezond verstand :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:33

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:35

oh jasses.. toch geen gezond verstand.. :P

maar goed. deze dame gaat de boel afsluiten. lang genoeg dwars gelegen :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:42

Caira schreef:
Èn dan doe je braaf een hoofdstel in, en dan val je eraf en dan loopt je paard ook los. Alsjeblieft zeg, ongelukken kunnen altijd gebeuren, zowel met een paard, hond, auto of cavia. Ik denk dat er ook een groot verschil is in hoe TS en ik met onze paarden omgaan en hoe sommige anderen dat doen. Dus voor ons zijn dit soort dingen doodnormaal, terwijl anderen zich dit niet voor kunnen stellen. Nu zijn onze paarden ws ook iets makker dan de gemiddelde kwpner.

_/-\o_

Ik laat zelfs mijn shetlander helemaal los, kan hij even lekker uitrennen naast het rijdier :') Dat touwtje is ook zo zwaar.

Op mn vorige stal, na ene heerlijke rit sprong ik van mn fjord af, stak mn beugels op, singel gaatje losser en we waren bij het hek van de hei. Al die 'tijd' liep mn fjord los, tsjonge wat een woest beest was dat. Vervolgens liep ik naast hem met af en toe mn hand aan de teugels, maar regelmatig niet.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:44

:') _O- _/-\o_

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:17

Lees dat je dermate vol en zeker van jezelf bent dat er niet aan je verstand te brengen valt dat je mogelijk anderen in gevaar kunt brengen met het laten loslopen van je paard. Ik hoop voor zowel jou als paard en vooral ook derden dat je gelijk hebt. Zo niet, open dan alsjeblieft hier geen 'doet 'ie anders nooit'-topic.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:23

"er is niets gebeurd "is een drogreden. geloel 1e klas. precies net als al die mensen, die denken te kunnen rijden met drank op : .. "doe ik al jaren, en er is nog nooit wat gebeurd " .
je bent zeker strafbaar ; als geleider/ruiter/menner dien je je paard onder controle te hebben c.q. houden op de openbare weg.
een vingerknipje is niet echt controlemateriaal..
en ik had het er niet over als ze naast je loopt.maar als ze schrikt , opzij springt of op hol slaat. en zeg niet zoiets van ;dat doet mijn paard niet...want dan heb je echt geen verstand van het begrip paard.
juridisch gezien dekt je verzekering dit ook niet, als je dan schade maakt. vraag maar na.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:26

Als je er zo maar vanuit gaat dat het een enorm risico geeft heb je ook geen verstand van het begrip paard...

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:29

Nee en je paard los laten lopen op een openbare weg getuigd wel van verstand? doe dat lekker op je eigen afgesloten erf maar zorg dat je niet op deze bewuste manier anderen in gevaar brengt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:31

Met verantwoording nemen kom je al een heel eind, al gaat het alleen maar om het stukje verzekering.
Het is geen robot die naast je loopt en volledig betrouwbaar is.

Een meisje hier in het dorp dacht dit ook te doen op een verlaten landweggetje met haar Welsh.
Laat er toen net van achteren een groep scholieren voorbij komen die een pony in de nek kregen.
Het is gebeurd voor je het weet, en ook die pony zou zo mak als een schaap zijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-09-11 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:31

Ik durf te stellen dat ik met mijn paarden los minder gevaar oplever dan de gemiddelde 24/7 binnen gehouden kwpner aan een hoofdstel met touwtje.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:34

Dat jij dat durft te stellen is leuk maar ik zit niet te wachten om een van jouw knollen in mn nek te krijgen als je het risico iets had kunnen beperken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:37

vraag het maar eens aan je verzekering, en waarom ;)
dan hebben ze met jouw antwoord niets te maken, als er schade is..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:38

kimmie1 schreef:
Dat jij dat durft te stellen is leuk maar ik zit niet te wachten om een van jouw knollen in mn nek te krijgen als je het risico iets had kunnen beperken.

Ik vind het niet nodig om op de man af te gaan spelen en mijn paarden als 'knollen' te gaan bestempelen, erg laag bij de grond dit. Als het niet jouw ras is, prima, maar een beetje respectvol blijven zou je sieren.

En als mijn manier van omgaan met mijn paarden niet de jouwe is, prima, even goede vrienden. Maar ik ken mijn paarden, weet hun reacties en kan ze peilen, er zijn nu eenmaal meer manieren om om te gaan met je dieren. Dit is de mijne en die van TS, en dus blijkbaar de jouwe niet.

Verder ga ik niet meer met je in gesprek, reden is hierboven al genoemd.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:40

Al die mensen die nu lopen over gevaarlijk etc. Een kat op de weg kan ook gevaarlijk zijn (lees: kat steekt over, chauffeur wijkt uit en beland in de sloot/onder vrachtwagen/ tegen andere auto) zullen we die dan ook maar niet los laten lopen?

Als ik het me goed herinner is de "aanlijn-wet" voornamelijk bedoelt om honden met een jachtinstinct te beperken, om dan geen onderscheid te hoeven maken, geldt deze regel voor alle honden.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:45

Tja jij hebt het over jouw paarden dus ik maak het niet persoonlijk daar begon je zelf mee. En als jij het woord knollen beledigend vind spijt me dat voor je, moet niet makkelijk voor je zijn als je je zo snel persoonlijk aangesproken voelt. :(:)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:49

Je reageert op mijn post, spreekt over knollen als je het hebt over mijn paarden en vervolgens ben IK degene die het onterecht persoonlijk opvat? Juist ja, ik weet genoeg. O wacht, ik wist daarvoor eigenlijk al genoeg.

Ik ga weer ontopic, zonde van mijn energie om hier verder nog woorden aan vuil te maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 22:02

Ok, stel dat ik er een touwtje aan gehad had. Dan hadden we al 45 minuten gewandeld, langs allemaal rustige paadjes en weggetjes, lekker in het zonnetje. We hadden een paar keer de stop-oefening gedaan, hier en daar wat pasjes achteruit op commando, nog eens stilstaan en een pasje om, wegdraven en weer stilstaan, naar links en naar rechts op vingerknip nog een paar keer gedaan. Had ze ook op de vingergebaren naast me moeten blijven lopen, moeten versnellen en vertragen als ik dat deed etc. Precies hetzelfde als nu, maar dan met een touwtje. Na de 45minuten waarin er 0,0 niets gebeurd zijn we alle twee lekker ontspannen, lopen terug richting stal. Tegen die tijd heb ik het touwtje vast bij het uiteinde van het touw, lekker losjes in mijn hand.

Stél dat er dan iets verschrikkelijks gebeurd. Wat houd ik er dan wel aan als ze weg wilt? Dan heeft ze het touw toch ook zo mijn hand uit getrokken? Vreselijke dingen die zij vreselijk zou vinden en ik niet kan k vaak aan zien komen (bijtende chipszakjes zijn altijd reden tot snuiven). Dan zou ik ingegrepen hebben mocht ik het idee hebben dat dat zou helpen (hand onder haar kaak of op haar borst, naar m'n andere kant sturen, juist erop afsturen). Vreselijke dingen die echt verschrikkelijk schrikken veroorzaken (ik kan me nu alleen een ongeluk op de weg naast ons bedenken) zie ik ook niet aankomen en veroorzaken bij mij ook schrikreactie waardoor k niet meer optijd in kan grijpen, als dat ingrijpen als zin heeft...

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:15

@vjestagirl geweldig dat jij zo met je paard kan lezen en schrijven.
@iedereen: ze zet toch ook neer dat ze best een preek had begrepen over het vasthouden van haar paard. Dus ze zit wel risico's maar ze weet ook dat haar paard (ook al kan je die nooit 100% vertrouwen) haar ziet als leider.

Ik heb me kostelijk vermaakt met het lezen van je aanvaring met de agent. Ook de anderen met hun aanvaringen (ruiterpad...die is er niet meer) hahahaha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 22:43

natje86 schreef:
@vjestagirl geweldig dat jij zo met je paard kan lezen en schrijven.

Lezen en schrijven zou ik het niet willen noemen. Er zijn zat dingen die we niet kunnen. Naar buiten gaan terwijl ik niet op de grond sta is bijvoorbeeld iets wat ik nooit meer zal doen zonder ander paard erbij. Er zijn ook dingen die ik nog zou willen leren. Ik kan haar bij me houden, met hand gebaren, van me af sturen is al veel lastiger. Zoals Caira haar paard zonder lijnen de trailer in kan sturen, dat soort dingen moet nog komen. Punt is dat ik het weet. Ik weet waar onze zwakke punten liggen, waar we nog aan moeten werken, en waar ik op kan vertrouwen dat het goed gaat.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:43

Caira schreef:
Ik durf te stellen dat ik met mijn paarden los minder gevaar oplever dan de gemiddelde 24/7 binnen gehouden kwpner aan een hoofdstel met touwtje.

Hoe bedoel je hokjesdenken..............sinds wanneer staat een kwpner 24-7 op stal?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 22:45

Active schreef:
Caira schreef:

Hoe bedoel je hokjesdenken..............sinds wanneer staat een kwpner 24-7 op stal?

Ze heeft het er niet over dat alle KWPNnerts op stal staan, ze heeft het over de op stal gehouden KWPNnerts. Je draait het om.