Merrie gered

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Re: Merrie gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 22:42

Ik durf niet goed nog extra voer te geven. Ze krijgt nu: Maisolie, gerstmengeling, kruidenslobber, bietenpulp en hooi en staat op het gras.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:46

Ik kan goed begrijpen dat je voorzichtig bent yeye. ;)

Wist niet dat ze ook al bietenpulp krijgt. Dat moet toch ook goed resultaat geven?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:47

Jeetje echt top van je! Wat een 'ernstige' wonden ;( hopelijk helen die snel!

Als ik later zo'n land zou hebben zou ik ook zeker die paarden gaan redden.. zo zielig!

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:02

kan ik jou ergens meehelpen ? we vinden het allemaal heel erg en hopen dat het goed komt
maar als ik je kan helpen met een bedrag voor dierenarts of weet ik veel wat ..
een ziek paard opknappen kost ook geld... en engelen zoals jij bent moeten ook gesteund worden is mijn mening...
ik hoor het graag en echt super dat je naar haar gegil geluisterd heb !

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:05

Jeeetje zeg, die ziet er (niet) uit! Pfoee!

Ik dacht; weeer zo'n topic van iemand die denkt een paard te redden...
Maar nee, dit is serieus.. pff!
Het arme ding! Veel succes ermee!
En hopen dat ze nog een paar hele fijne jaren gaat hebben!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:10

Jeetje, erg dapper en knap van je dat je dit beestje gered heb.
Dikke respect! Ik wil dit graag blijven volgen en ben benieuwd naar nieuwe foto`s!

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:34

Mijn god, wat ziet ze eruit zeg, zo mager en dan al die wonden ;(
Ik snap echt niet hoe mensen het zover kunnen laten komen met een dier, gelukkig dat er dan toch nog mensen zoals jij zijn die dit paard een kans geven op een normaal gelukkig leven.
Ik hoop dat ze gauw een beetje dikker wordt en haar hartproblemen daarmee ook verdwijnen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:52

wow, ik schrok enorm van die foto's!
dikke respect!
heel veel sterkte en succes met haar!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:10

diep respect voor je! ga dit volgen! :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 09:29

Bedankt iedereen!

@ Valina: Bietenpulp moet ook goed resultaat geven normaal maar dat duurt altijd een tijdje natuurlijk. Nu is het kwestie van zo snel mogelijk bij te komen.

@ chaatje16: Ja en ze staat er helemaal vol van ;(

@ tinkervrouw: Hey bedankt voor het aanbod! Ik ben alleen niet iemand die centjes van andere snel aanpakt :o Wel mogen er altijd oude spullen opgestuurd worden :D

@ xJolien: Een hoopje ellende was het 3 dagen geleden :(:) En nee ik ben geen Penny hoor := Bedankt voor je reactie!

@ _Kimmm, Marisa, melissa en xxnienke: Bedankt :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:44

Arm dier ;( Maar super dat jij haar een tweede kans geeft! heel veel geluk met haar

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:57

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:58

yeye schreef:
Ik durf niet goed nog extra voer te geven. Ze krijgt nu: Maisolie, gerstmengeling, kruidenslobber, bietenpulp en hooi en staat op het gras.

niet te grote hoeveelheden voeren anders staat ze zo met koliek.
Heb je nog iets van wormen kunnen ontdekken in de mest?

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:59

Wow respect voor jou!

Dit topic blijf ik volgen en ik hoop op allemaal positieve updates! :-)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:07

jeetje! super zech, dat je dit doet!! echt respect! :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:08

Ik ga om 11 uur kijken naar haar. Dan wordt ze behandelt voor schurft en wordt mest gekeken :)
Ik probeer altijd om op vaste uren naar de paarden te gaan. Mijn buren houden een oogje in het zeil voor mij en ze weten dat ik altijd om 11 uur, 14 uur en 19 uur bij de paarden ben. :) Om 11 uur normaal enkel om te voederen maar nu met die merrie ben ik er veel langer dan normaal en gisteren stond er al een buur aan mijn weiland. Hij vroeg waarom ik zo lang bleef :P Heb ook een boze ruiter aan mijn weide gehad die beweerde dat ik mijn paarden verwaarloos := Ik heb 1 geredde draver (Cambora) en die heeft blijvende leverschade door al de drugs dat hij kreeg vroeger en dus is hij aan de magere kant en er valt ook geen grammetje bij te krijgen. En nu zag mevrouw dus de merrie staan en dreigde dierenwelzijn in te schakelen. Meteen stonden er 4 buren aan mijn weide om te bevestigen dat ik altijd 3 keer per dag naar de paarden ga om te voederen en dat ik soms paarden red :P

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:09

Bij mijn oude ruin kreeg ik vroeger niet voldoende vlees op als hij uit de winter kwam, door hem luzernebrok in combinatie met bietenpulp te geven 's morgens en 's avonds een emmer (1schep van elk) met daardoor zijn muesli en in combinatie met hooi, is hij nooit meer mager geweest.
Je kan ook eens kijken bij de voeder van Agrobs en Equifyt.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:14

Mijn dravertje (van 1.70m :P) Krijgt in de ochtend 2,5 kg gerstenmengeling, in de middag 1 kg gerstenmengeling met een halve emmer bietenpulp en in de avond nog eens 2,5 kg gerstenmengeling. Daarnaast krijgt hij elke week 2 keer 2 kg slobber (de maximum volgens de zak) en elke maaltijd maisolie 200ml :) Hij krijgt elke dag 2 worteltjes en 1 keer per week ongeveer een appel. De laatste tijd krijgt hij zijn eten nog maar met moeite op :P

Edit: Het belangrijkste vergeten: Hij krijgt 3 keer per dag 2 sneetjes hooi en mag 2 keer per week op het gras.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:21

Mijn ruin heeft op een moment 4 kilo voer (Natuurlijke weg) gekregen in combinatie met hooi en bleef mager…koste me handenvol geld. Daarna het geprobeerd met de Zupa van Equifyt ging ook goed en deze gemengd met Luzernebrok en bietenpulp, ook doe ik wel eens Aspero erbij van Agrobs, zodat hij echt veel vezels weg te knabbelen heeft, voor hem een mooie oplossing, nooit meer mager geweest.

Onlangs zag ik foto's van hem als 15 jarige, toen zag hij minder goed uit dan nu als 23 jarige, als je wil wil ik je de foto's versturen.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:26

Manadeluca schreef:
Mijn ruin heeft op een moment 4 kilo voer (Natuurlijke weg) gekregen in combinatie met hooi en bleef mager…koste me handenvol geld. Daarna het geprobeerd met de Zupa van Equifyt ging ook goed en deze gemengd met Luzernebrok en bietenpulp, ook doe ik wel eens Aspero erbij van Agrobs, zodat hij echt veel vezels weg te knabbelen heeft, voor hem een mooie oplossing, nooit meer mager geweest.

Onlangs zag ik foto's van hem als 15 jarige, toen zag hij minder goed uit dan nu als 23 jarige, als je wil wil ik je de foto's versturen.

Ow geeft dit zoveel verschil dan? :? Dan ga ik toch nog eens iets anders proberen.
Zupa is me eerder al aangeraden voor de merrie. Luzernebrok heb ik geen ervaring mee.
Wat is Aspero?

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:33

Wat onwijs super van je! _/-\o_

ik hoop dat ze een gelukkig leven bij je krijgt verder :D

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:33

mylittlejoy schreef:
Misschien mis ik een deel van het verhaal, maar de vorige eigenaren hebben haar toch maar een maand gehad en zelf geprobeerd haar beter te maken maar hebben nu geen tijd meer? Waarom roept dan iedereen dat het zulke verschrikkelijke mensen zijn? In één maand kan je nauwelijks verbetering bereiken, bovendien weten we niet hoe ze vóór die maand er aan toe was. Dat ze haar verkopen is niet meer dan logisch; wie weet wat voor gekken erop af komen als je haar gratis aanbiedt. Door een symbolisch bedrag te vragen, weet je in ieder geval dat je iemand hebt die er geld aan wil uitgeven.

Ik vind het een beetje vreemd dat hel en verdoemenis over de vorige eigenaren wordt uitgeroepen, terwijl die ook alleen maar probeerden het paard op te knappen. Ze zien nu dat ze er niet voldoende tijd voor hebben, dus maken de juiste beslissing om een thuis te zoeken waar ze verder kan herstellen. Dat ze haar als rijpaard hebben uitgetest is natuurlijk niet handig, maar dat is enige rare wat ik aan het verhaal kan ontdekken.

Dan zouden ze toch op zen minst water hebben moeten staan voor de paarden?!

Overigens respect voor alle moeite, tijd en geld die je erin wilt steken!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:36

Edit: Fout gelezen :o

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:46

Luzernebrok durven ze ook wel grasbrok noemen. Even van de site geplukt:

Aspero Pre Alpin Aspero – het struktuurrijke ruwvoer

Ongeperste en grof verhakselde kruiden en grassen: zoals alle AGROBS – ruwvoeders zonder melasse! Voedzaam, nagenoeg geen verlies door de onmiddellijke droging met warme lucht na de oogst, kwalitatief erg hoogwaardig en stofvrij. Als vervanging van het klassieke ruwvoer of als structuurvolle aanvulling op het hoofdrantsoen. Gemengd in het krachtvoer, zorgt het voor een verhoogde kauwbeweging, een vertraagde voederopname en een verbetering in de volledige spijsvertering.

Kan je verkrijgen op de Plankenbrughoeve in Begijnendijk bij Haidi en Guido. www.plankenbrughoeve.be

vituslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:52

Wat erg !, arm dier!
goed dat je haar hebt gered !