Je krijgt steeds te horen dat je Kimmes meer aan je been moet krijgen en niet naar binnen moet vallen. Ben ik het volledig mee eens, maar om dat voor elkaar te krijgen, moet Kim ook wel onder je door kunnen lopen. En dat is heel wat moeilijker voor elkaar te krijgen, zeker met een paardje dat zo breed is
Wat ik doe is bedenken dat er uit mijn navel een laserstraal komt waarmee ik sturen kan. Bochtje betekent dus de laser richten in de richting waar je heen wil. Niet overdreven, maar wel een beetje.
Daarnaast is het ontzettend belangrijk je heupen te open te houden, ofwel je bekken (welke van de twee meer aansluit bij jouw gevoel). Dat lijkt me vreselijk lastig op zo'n breed paard en ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook heel wat moeilijker afging toen ik een breed paardje reed (met mijn 165 centimetertjes en mijn bokkepootjes), dan wanneer ik op mijn eigen smalle paardje reed.
Probeer aan de achterhand van Kim te denken en denk die actief naar voren, zeker in draf. Op de één of andere manier helpt dit vaak al heel veel je paard voorwaarts te houden.
(voetnoot bij mijn tekst: ik ben beter in instructies krijgen, dan instructies geven, dus val niet over de eventueel wat warrige uitleg).
Verder kan ik nog wel even doorschrijven over allerlei vaagheden die mij wel enorm hebben geholpen... (iets met rolschaatsen, milkshakes, vleugels enz. Mocht je daar nieuwsgierig naar zijn PB ik je wel

Van wie krijg je les.. 
Dan krijg je dat soort rare dingen