Wouter en Pom aan het springen!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:02

Waarom plaats je dan een topic? Reacties en views zijn ook aandacht. Vind het springen met de Fjord er leuk uit zien, over Wouter zal ik maar niks zeggen ;)

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:07

hahahaha geweldig! ik lach dubbel bij die foto's!
ach gewoon lekker blijven oefenen en dan komt dat vanzelf goed(:

Anoniem

Re: Wouter en Pom aan het springen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:13

even een vraagje. als je steeds van die sprongen hebt, waarom laat je haar dan een parcour springen ? oefen eerst rustig op balkjes de verlichte zit

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:25

_lauraaa_ schreef:
even een vraagje. als je steeds van die sprongen hebt, waarom laat je haar dan een parcour springen ? oefen eerst rustig op balkjes de verlichte zit

Ik dacht precies hetzelfde, het eerste wat je moet leren als je wil gaan springen is wel de verlichte zit. Al is het ruitertje niet heel zwaar, het is niet fijn springen voor je pony.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:47

iedereen hier heeft commentaar, maar ik geloof echt dat ze het echt wel kan! Ik moet ook eerlijk zeggen dat het er wel heel zielig uit ziet met de shet die zijn oren helemaal naar voren heeft. Dat geeft alle tekenen dat de pony het totaal niet naar z'n zin had. Als die dat al had gehad dan had die zijn oren echt wel in zijn nek gelegd. Iedereen moet eerst maar eens naar de tekenen kijken die de pony geeft. Als ik deze foto's zo zie, zie ik niet dat die pony pijn heeft.

of zie ik dat verkeerd?

Hij springt zelf zo raar maar dat wordt normaal gevonden maar het meisje ja, die is o zo fout. Het is ook deels het probleem van die pony waardoor het meisje zo zit. Je verwacht een normale sprong maar dan springt de pony zo, ja dan krijg je een rare houding. Kom op ze is 7. Iedereen heeft het moeten leren.

jullie ook....

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:34

Maaike_Melis schreef:
met de shet die zijn oren helemaal naar voren heeft. Dat geeft alle tekenen dat de pony het totaal niet naar z'n zin had. Als die dat al had gehad dan had die zijn oren echt wel in zijn nek gelegd. Iedereen moet eerst maar eens naar de tekenen kijken die de pony geeft.

Meis, nog even doorleren. Een pony doet niet altijd zn oren naar achter als hij pijn heeft of het er niet mee eens is... Ga mij/ons nou niet vertellen dat we eerst naar de tekenen moeten kijken als je ze zelf niet herkend....

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:35

Bonita_Bon schreef:
Maaike_Melis schreef:
met de shet die zijn oren helemaal naar voren heeft. Dat geeft alle tekenen dat de pony het totaal niet naar z'n zin had. Als die dat al had gehad dan had die zijn oren echt wel in zijn nek gelegd. Iedereen moet eerst maar eens naar de tekenen kijken die de pony geeft.

Meis, nog even doorleren. Een pony doet niet altijd zn oren naar achter als hij pijn heeft of het er niet mee eens is... Ga mij/ons nou niet vertellen dat we eerst naar de tekenen moeten kijken als je ze zelf niet herkend....

Dan ben ik best wel benieuwd want dan zie ik het ook verkeerd denk ik...
Wat voor tekenen geeft deze pony dan?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:43

Op foto 1 en 2 overdonderd om wat voor reden dan ook (omdat ie het spannend vind, het eng vind, hij teveel begrenst wordt, zou allemaal kunnen), laatste foto lijkt ie wat meer schik te hebben. Vanaf de foto zie je niet of hij op dat moment pijn heeft ja of nee, alleen logisch nadenken zou kunnen stellen dat dat wel zo is. En dan spreek ik niet over dierenmishandeling maar wel op ongelukkig meekomen van de ruiter wat voorkomen kan worden mijn inziens.

Over het teken dat een paard het naar de zin heeft als de oren naar voren staan:
Ik heb het paard van mijn moeder in de wei gevonden vorig jaar, met een gebroken onderbeen, het bot van haar pijpbeen stak naar boven door haar voorknie. Ze kon geen pas verzetten. Ze hinnikte met haar oortjes naar voren, betekend dat dat ze het naar haar zin had en dus geen pijn had? Komop...
Nog een voorbeeld, ik ben een keer met paard en kar op hol geslagen, dwars over de B wegen in een belachelijk tempo, leidsel gebroken, paard compleet met een waas voor zijn ogen en bloed in zijn mond, onderweg ijzer afgetrapt. Wel de oren naar voren, dus blijkbaar vond ie het leuk en was ie blij?! Juist... I rest my case.

TS, dit is geen aanval op jou alleen een aanval op een belachelijk redenering.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:47

Moderatoropmerking:
Heb al enige onrespectvolle reactie's verwijderd.
Mag ik jullie dringend verzoeken om ontopic te blijven, en niet op de man af te spelen.
Commentaar mag uiteraard altijd, maar probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te formuleren.
Het nodige is inmiddels al gezegd, dus dat hoeft ook niet steeds herhaald te worden.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:50

Ik vind de foto's met springen van de shet echt zielig!
Dat vind ik geen fijne foto's.
Zou verder ook geen commentaar geven want ik denk dat dit al vaak is gezegd (bovenstaande moderatoropmerking)
Maar die met de fjord zijn leuk! :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:51

WOW! ging het lekker?
je word echt gelanceerd zeg!
en met die schet ziet er niet echt lekker uit!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:53

Ik vind alleen het dressuurzweepje overbodig. Volgens mij tikt het ruitertje onbewust de shet op zijn billen en dat daardoor misschien die rare sprongen gemaakt worden.
Zonder ruitertje springt hij nl. wel heel mooi en normaal, met ruitertje trekt hij heel raar zijn kont onder de massa.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 18:55

astridelise schreef:
Ik vind alleen het dressuurzweepje overbodig. Volgens mij tikt het ruitertje onbewust de shet op zijn billen en dat daardoor misschien die rare sprongen gemaakt worden.
Zonder ruitertje springt hij nl. wel heel mooi en normaal, met ruitertje trekt hij heel raar zijn kont onder de massa.

Zoals je kan zien heb ik de zweep in ieder geval op de laatste foto in mijn handen, die heb ik onderweg afgepakt :o

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:01

Yep, ik zie het en die sprong vind ik de betere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:02

Leuke shet,wat een schattig koppie heeft hij!
Welk zadeltje ligt erop als ik vragen mag?

Misschien is het handig om haar wat extra te begeleiden in haar houding met het springen.
Wat vaak werkt om niet in de mond te trekken is een beugelriem/halstertouw om de nek van de pony te doen waar ze zich aan kan vastgrijpen op het moment dat Wouter raar springt of ze haar balans dreigt te verliezen. Een greep aan het zadel helpt bij het springen vaak niet,omdat ze dan juist de handen naar voren moet brengen i.p.v. bij zich te houden.
Laatste sprong ziet er al veel beter uit,op de andere foto's lijkt het meisje er achterover af te vallen,maar hier valt het mee :)

Zal zo eens kijken naar het dressuur topic. :)

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:11

Beugelriem is inderdaad wel een idee!!! Of een hondenriem ofzo, halstertouw past niet om dat kippehalsie van hem!!! Ja, 5 keer erom heen draaien!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:54

Bonita_Bon schreef:
Op foto 1 en 2 overdonderd om wat voor reden dan ook (omdat ie het spannend vind, het eng vind, hij teveel begrenst wordt, zou allemaal kunnen), laatste foto lijkt ie wat meer schik te hebben. Vanaf de foto zie je niet of hij op dat moment pijn heeft ja of nee, alleen logisch nadenken zou kunnen stellen dat dat wel zo is. En dan spreek ik niet over dierenmishandeling maar wel op ongelukkig meekomen van de ruiter wat voorkomen kan worden mijn inziens.

Over het teken dat een paard het naar de zin heeft als de oren naar voren staan:
Ik heb het paard van mijn moeder in de wei gevonden vorig jaar, met een gebroken onderbeen, het bot van haar pijpbeen stak naar boven door haar voorknie. Ze kon geen pas verzetten. Ze hinnikte met haar oortjes naar voren, betekend dat dat ze het naar haar zin had en dus geen pijn had? Komop...
Nog een voorbeeld, ik ben een keer met paard en kar op hol geslagen, dwars over de B wegen in een belachelijk tempo, leidsel gebroken, paard compleet met een waas voor zijn ogen en bloed in zijn mond, onderweg ijzer afgetrapt. Wel de oren naar voren, dus blijkbaar vond ie het leuk en was ie blij?! Juist... I rest my case.

TS, dit is geen aanval op jou alleen een aanval op een belachelijk redenering.
Hier ben ik het mee eens.. :j
Als ik met Kim naar het bos ga, is ze regelmatig heel erg fris en vindt ze elk ritseltje spannend en eng (op de heenweg)..
Zij loopt juist dan constant met haar oren naar voren, en gebogen nek.. je kent het wel. :j
Ter illustratie; (met name bij 2:38)

Paarden die iets spannend of eng vinden dat voor hun uit is, hebben dus bijna altijd hun oren naar voren, terwijl paarden die achter zich iets engs horen, de oren juist naar achter draaien, om helemaal goed te kunnen horen wát het is. :j

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:32

Pas je op dat je niet van de pony af valt, Chantal?

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:33

ik vind dat van die shet er maar gevaarlijk uit zien, met een klein kind erop.
Het kind kon zo achterover vallen..

verder wel leuke foto's.

JuliaaaXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:35

Elinexx schreef:
ik vind dat van die shet er maar gevaarlijk uit zien, met een klein kind erop.
Het kind kon zo achterover vallen..

verder wel leuke foto's.

idd ik vind het er ook niet echt veilig uitzien.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:36

Frank schreef:
Pas je op dat je niet van de pony af valt, Chantal?

Ach, anders kan ik me altijd nog tegen het schot afdrukken!!!!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:42

Vind deze foto's niet echt reltopic waardig. Bij dit onderwerp denk ik dat je de pony moet kennen voordat je een oordeel geeft. En wat ik ook altijd heel belangrijk vind, een pony die pijn heeft enzo omdat er iets niet goed gaat op de sprong (met ruiter of pony zelf) die stoppen er bijna altijd mee bij de volgende hindernis. Volgens mij is dat bij deze niet aan de hand. Hij ziet er wel gespannen uit, maar opzich ook wel enthousiast.

Ik snap de reacties wel, vind het er niet heel fijn uitzien, maar het meisje is 7 en moet nog heel veel leren. Als de pony daarbij zulke sprongen maakt is dat best moeilijk :+

Leuke foto's van de fjord hoor!

Iloveheidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:47

hahaha sappos echt weer wat voor jou!!, ik vind het knap dat dat meisje blijf zitten :P

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:50

Er zijn een aantal mensen die Wouter kennen, je kan een boek met 10000 pagina's schrijven over wat deze pony al wel niet uitgehaald heeft!!! Ik ga daar verder niet over uit wijden, want dan kan ik waarschijnlijk niet meer stoppen!!!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:51

haha ja precies, dat bedoel ik maar. foto's zijn momentopnames, dat is ook altijd het lastige van dit soort topics.