Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_lauraaa_ schreef:even een vraagje. als je steeds van die sprongen hebt, waarom laat je haar dan een parcour springen ? oefen eerst rustig op balkjes de verlichte zit
Maaike_Melis schreef:met de shet die zijn oren helemaal naar voren heeft. Dat geeft alle tekenen dat de pony het totaal niet naar z'n zin had. Als die dat al had gehad dan had die zijn oren echt wel in zijn nek gelegd. Iedereen moet eerst maar eens naar de tekenen kijken die de pony geeft.
Bonita_Bon schreef:Maaike_Melis schreef:met de shet die zijn oren helemaal naar voren heeft. Dat geeft alle tekenen dat de pony het totaal niet naar z'n zin had. Als die dat al had gehad dan had die zijn oren echt wel in zijn nek gelegd. Iedereen moet eerst maar eens naar de tekenen kijken die de pony geeft.
Meis, nog even doorleren. Een pony doet niet altijd zn oren naar achter als hij pijn heeft of het er niet mee eens is... Ga mij/ons nou niet vertellen dat we eerst naar de tekenen moeten kijken als je ze zelf niet herkend....
astridelise schreef:Ik vind alleen het dressuurzweepje overbodig. Volgens mij tikt het ruitertje onbewust de shet op zijn billen en dat daardoor misschien die rare sprongen gemaakt worden.
Zonder ruitertje springt hij nl. wel heel mooi en normaal, met ruitertje trekt hij heel raar zijn kont onder de massa.
Bonita_Bon schreef:Hier ben ik het mee eens..Op foto 1 en 2 overdonderd om wat voor reden dan ook (omdat ie het spannend vind, het eng vind, hij teveel begrenst wordt, zou allemaal kunnen), laatste foto lijkt ie wat meer schik te hebben. Vanaf de foto zie je niet of hij op dat moment pijn heeft ja of nee, alleen logisch nadenken zou kunnen stellen dat dat wel zo is. En dan spreek ik niet over dierenmishandeling maar wel op ongelukkig meekomen van de ruiter wat voorkomen kan worden mijn inziens.
Over het teken dat een paard het naar de zin heeft als de oren naar voren staan:
Ik heb het paard van mijn moeder in de wei gevonden vorig jaar, met een gebroken onderbeen, het bot van haar pijpbeen stak naar boven door haar voorknie. Ze kon geen pas verzetten. Ze hinnikte met haar oortjes naar voren, betekend dat dat ze het naar haar zin had en dus geen pijn had? Komop...
Nog een voorbeeld, ik ben een keer met paard en kar op hol geslagen, dwars over de B wegen in een belachelijk tempo, leidsel gebroken, paard compleet met een waas voor zijn ogen en bloed in zijn mond, onderweg ijzer afgetrapt. Wel de oren naar voren, dus blijkbaar vond ie het leuk en was ie blij?! Juist... I rest my case.
TS, dit is geen aanval op jou alleen een aanval op een belachelijk redenering.