Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en niet door een bok of opzij-sprong, maar gewoon in galop.... das wel erg hoor. Sabbientje schreef:Heb er met enige regelmaat strandritten gereden, maar wel vele wisselende ervaringen.
Je vraagt een braaf paard en krijgt een gekkenhuis onder je kont. Was niet zo heel erg, want mijn zus en ik konden ze dan best wel aan, maar stel je voor dat er een minder gevorderde ruiter op gezet word.
Van verschillende paarden die wij gereden hebben, hoorden we dat ze later onder een auto gelopen waren....
Wel eens begeleiding gehad van iemand die GEEN NEDERLANDS kon, alleen duits.
En als je dan een klacht indient word het afgewimpeld.
Wel eens op een paard gezet die nog geen 7 keer op het strand geweest was. Beest was niet te houden.
De keer daarop dat we er waren, mocht hij niet meer naar het strand mee, want mensen konden hem niet de baas.
(Was ook nog eens een kasteel van een paard)
En de allerlaatste keer dat ik er heb gereden, was het voor mij echt genoeg.
We gingen meedoen aan het Strou in Ellemeet en gingen paarden huren.
allemachtig dit meen je niet wat ontzettend gemeen dom ofr anderszins om zon paard mee te geven heb er geen woorden voor.
Jaren gelede is mn zusje ook eens net niet aan de kletter gegaan met de groep want ze hield haar paard die ook net een veulen had gehad gelukkig ze was 12 en sommige zagen haar als begeleiding. Dat heeft de kabelkranjt gehaald in den haag twee meisjes hadden een gebroken arm en ze zijn volgens mij met zn zessen op de snelweg richting delft tot aan dat viaduct gekomen meisje van 6, 7 en 8. wippolderlaan gelloof ik. Manege was hippisch centrum westland, daar gebeurde ook gekke dingen ben er een keer zelf afgedonderd omdat een instructrice met een zweep mn paard achterna zat. ik wilde stoppen met gallopperen en zij joeg hem op. ze had van te voren al verkondigd dat ik erafging omdat ik gezegd had dat ik nog nooit gevallen was![]()
Vroegen voor ons nichtje het braafste paard wat ze hadden.
We konden kiezen uit twee pony's. Eentje konden wij, die was braaf maar ging bloed hard op het strand. Tweede was bij ons niet bekend.
aan hun gevraagd welke de beste was en zij zeiden dat we de onbekende pony moesten nemen, want die was zo braaf...
Op het strand ging het helemaal mis. Pony werd ingehaald door een ander,waarop pony ging bokken en echt lang achter elkaar.
Nichtje bleef lang zitten, maar hing er tenslote toch naast en toen ging pony er volle galop vandoor.
Nichtje gevallen, twee tanden door haar lip, pony los over het strand.
Dus uiteindelijk pony gevangen en alle dieren direct teruggebracht.
Na wat gesteggel toch ons geld terug gekregen. (Dat is dan wel weer positief te noemen)
Komen we later in het dorp aan.
Word er gevraagd "Was het (naam pony)?)"
wij : "Ja hoezo?"
Hun: "Ja die staat bekend voor dat soort dingen"
Oftewel ze wisten dat het een onbetrouwbaar loeder was en sturen hem als super braaf paard mee!
Dat ging mij echt te ver en sindsdien heb ik er niet meer gereden en ga ik er ook NOOIT!! meer rijden.

, gaan ook veel mensen staan kijken vlak waar je langskomt in galop.
Maar daar werd ook wel gewoon gedraaft
Ik heb een half jaar geleden regelmatig strandritten gemaakt op een paard dat ik bijreed, heerlijk, met zen 3en in volle galop over het strand, soms een drafje en veel stap
goed onder controle ook! Natuurlijk gingen we ook loeihard, maar het is niet zo dat ik niet ht idee heb dat ik het paard kwijt ben
ik ga zelf het liefst het hardst
dus jah 
als ik het zo hoor is dat bij de meeste manege's en ook niet bij de manege in kwestie het geval... jammer
Maar zo te lezen zijn er ook enkele waarbij de paarden wel manieren hebben
gelukkig maar
loulou schreef:was dat met eigen pony's of manege pony's die gewend zijn aan het strand?
ik miste bij grol gewoon volledig de communicatie met de klant en dat is wat mij het meest stoorde. gewoon hup in volle galop zodra het strand bereikt was en toen heel veel mensen aangaven niet meer te willen galloperen, werd er toch gewoon meteen weer in galop gegaan.
Il0na schreef:Ik heb ook wel eens een strandrit gemaakt bij manege Grol in Renesse en was ook niet echt te spreken hierover..
Werd inderdaad niet gekeken of je kon rijden of niet, er reden met ons in de groep toen een aantal mensen
mee die blijkbaar weinig of geen rijervaring hadden dus moeite hadden om de paarden te rijden buiten..
Plus dat een vriendin van mij reed op een paard die 1 ijzer miste en waar er eentje half onder hing..
Een ander iemand die reed op een merrie die net een veulen had gekregen,
en deze merrie moest achteraf na onze rit nog een keer mee met de volgende strandrit, zo zielig!
En idd die begeleiding, wij hadden toen een meisje van jaar of 22 denk ik,
die werd erop uit gestuurd met zeker wel 10 mensen die er een buitenrit hadden geboekt!
.
Eenmaal op het strand gingen ze dus ook echt keihard. Mijn knol had niet zo in gedachte te luisteren, dus die rende lekker het hele strand af. Kon sturen wat ik wilde, maar daar had hij schijt aan. Naja, voorbij de begeleider gereden, die boos geworden omdat dat niet mocht. Tja, dat doe ik natuurlijk ook extra.
Majolen schreef:Het gebeurd inderdaad ook dat mensen zich opgeven en zeggen dat ze goed kunnen rijden omdat ze perse een strandrit willen maken. De schuld ligt natuurlijk niet altijd bij de manege.
En ik snap ook wel dat de manege draaiende moet blijven hoewel aan de andere kant er ook geen mensen moeten verongelukken, het blijven paarden en ik denk dat veel mensen dat niet geheel beseffen als ze op een knol stappen.
Ach er zullen aan iedere manege wel haken en ogen zitten, wanneer doe je het goed tegenwoordig.
En magere pony's... misschien pony's op leeftijd?