Nare ervaring manege Grol Renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nare ervaring manege Grol Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:57

ik ga ook alleen nog maar op mn eigen paarden naar het strand. heb vroeger weleens bij een manege een rit gemaakt, en idd snoeihard, niet terug te nemen en bijna tegen een paal aangeknald. je moest maar wachten tot de paarden zelf wilden stoppen.... nee dankje.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:59

in rennesse bij manege groll is het algemeen bekend dat het op deze manier gaat, er zijn al eerder topics over geweest en op google kan je ervaringen vinden hierover!
nooit meer zal ik daar gaan rijden, ze voeden ze paarden niet alleen slecht maar ook slecht op!
slechte manege jammer dat ze nog bestaan en zielig voor de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:06

moet trouwens wel zeggen, ik heb zelf ook buitenritten begeleid, en er waren mensen bij die zeiden Z te hebben gereden (serieus!!!!) die echt op het paard zaten alsof het de eerste keer was...'

of mensen die best aardig leken te kunnen rijden, en er vervolgens in een rustige galop bij bosjes afvielen :') en niet door een bok of opzij-sprong, maar gewoon in galop.... das wel erg hoor.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:21

Sabbientje schreef:
Heb er met enige regelmaat strandritten gereden, maar wel vele wisselende ervaringen.

Je vraagt een braaf paard en krijgt een gekkenhuis onder je kont. Was niet zo heel erg, want mijn zus en ik konden ze dan best wel aan, maar stel je voor dat er een minder gevorderde ruiter op gezet word.
Van verschillende paarden die wij gereden hebben, hoorden we dat ze later onder een auto gelopen waren....

Wel eens begeleiding gehad van iemand die GEEN NEDERLANDS kon, alleen duits.
En als je dan een klacht indient word het afgewimpeld.

Wel eens op een paard gezet die nog geen 7 keer op het strand geweest was. Beest was niet te houden.
De keer daarop dat we er waren, mocht hij niet meer naar het strand mee, want mensen konden hem niet de baas.
(Was ook nog eens een kasteel van een paard)

En de allerlaatste keer dat ik er heb gereden, was het voor mij echt genoeg.
We gingen meedoen aan het Strou in Ellemeet en gingen paarden huren.

allemachtig dit meen je niet wat ontzettend gemeen dom ofr anderszins om zon paard mee te geven heb er geen woorden voor.
Jaren gelede is mn zusje ook eens net niet aan de kletter gegaan met de groep want ze hield haar paard die ook net een veulen had gehad gelukkig ze was 12 en sommige zagen haar als begeleiding. Dat heeft de kabelkranjt gehaald in den haag twee meisjes hadden een gebroken arm en ze zijn volgens mij met zn zessen op de snelweg richting delft tot aan dat viaduct gekomen meisje van 6, 7 en 8. wippolderlaan gelloof ik. Manege was hippisch centrum westland, daar gebeurde ook gekke dingen ben er een keer zelf afgedonderd omdat een instructrice met een zweep mn paard achterna zat. ik wilde stoppen met gallopperen en zij joeg hem op. ze had van te voren al verkondigd dat ik erafging omdat ik gezegd had dat ik nog nooit gevallen was :(
Vroegen voor ons nichtje het braafste paard wat ze hadden.
We konden kiezen uit twee pony's. Eentje konden wij, die was braaf maar ging bloed hard op het strand. Tweede was bij ons niet bekend.
aan hun gevraagd welke de beste was en zij zeiden dat we de onbekende pony moesten nemen, want die was zo braaf...

Op het strand ging het helemaal mis. Pony werd ingehaald door een ander,waarop pony ging bokken en echt lang achter elkaar.
Nichtje bleef lang zitten, maar hing er tenslote toch naast en toen ging pony er volle galop vandoor.
Nichtje gevallen, twee tanden door haar lip, pony los over het strand.

Dus uiteindelijk pony gevangen en alle dieren direct teruggebracht.
Na wat gesteggel toch ons geld terug gekregen. (Dat is dan wel weer positief te noemen)

Komen we later in het dorp aan.
Word er gevraagd "Was het (naam pony)?)"
wij : "Ja hoezo?"
Hun: "Ja die staat bekend voor dat soort dingen"
Oftewel ze wisten dat het een onbetrouwbaar loeder was en sturen hem als super braaf paard mee!
Dat ging mij echt te ver en sindsdien heb ik er niet meer gereden en ga ik er ook NOOIT!! meer rijden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:22

allemachtig dit meen je niet wat ontzettend gemeen dom ofr anderszins om zon paard mee te geven heb er geen woorden voor.
Jaren gelede is mn zusje ook eens net niet aan de kletter gegaan met de groep want ze hield haar paard die ook net een veulen had gehad gelukkig ze was 12 en sommige zagen haar als begeleiding. Dat heeft de kabelkranjt gehaald in den haag twee meisjes hadden een gebroken arm en ze zijn volgens mij met zn zessen op de snelweg richting delft tot aan dat viaduct gekomen meisje van 6, 7 en 8. wippolderlaan gelloof ik. Manege was hippisch centrum westland, daar gebeurde ook gekke dingen ben er een keer zelf afgedonderd omdat een instructrice met een zweep mn paard achterna zat. ik wilde stoppen met gallopperen en zij joeg hem op. ze had van te voren al verkondigd dat ik erafging omdat ik gezegd had dat ik nog nooit gevallen was
:(

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:26

Ik heb er 10 jaar geleden of zo een strandrit gemaakt samen met mijn vriendin. In onze groep reden ook 2 duitse kinderen die relatief weinig ervaring hadden. Ergste vond ik dat we werden begeleid door een jongen van 15 die geen Duits sprak... Wil je als onderneming die verantwoordelijkheid wel bij zo'n jong iemand neerleggen??

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:30

Wat jammer dat veel mensen slechte ervaringen hebben met deze manege, ik schrik er eigenlijk een beetje van. Ik heb er 9 jaar geleden een strandrit gemaakt en ik geloof dat we heel veel geluk hebben gehad met de paarden en de begeleiding..
Ik weet nog dat ik op een groot paard zat.. Urbanis? Die rolde in de zee als je niet uitkeek, maar daar hadden ze me voor gewaarschuwd.. Toen dacht ik nog.. ach ieder paard z'n gebrek.

jeminee had ik dat geweten -O-

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 01:16

Ik heb hier in 2006 een strandrit gemaakt in het hoogseizoen.
Vond de manege zelf niet echt diervriendelijk met de stands, de paarden al gezadeld in de stallen en slecht passend tuig van slechte kwaliteit.

Ik kreeg een grote vos mee (Guus, iemand bekend mee?) en we gingen met een redelijke grote groep. Wat ik mij nog kan herinneren was het een leuke rit maar inderdaad wild! Op het strand met die grote groep paarden tussen de toeristen door galopperen, best link :o , gaan ook veel mensen staan kijken vlak waar je langskomt in galop.

Mijn paard was braaf maar sterk. Ik heb een leuke rit gehad maar zou het niet nog eens doen. Er was op het strand een haflinger die midden in het water ging liggen met ruiter en al :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 01:28

ik ben zelf vroeger wel eens met mijn eigen manege op het strand geweest maar kan me dat niet echt meer herrineren, is 9 jaar geleden :') Maar daar werd ook wel gewoon gedraaft :j Ik heb een half jaar geleden regelmatig strandritten gemaakt op een paard dat ik bijreed, heerlijk, met zen 3en in volle galop over het strand, soms een drafje en veel stap :j goed onder controle ook! Natuurlijk gingen we ook loeihard, maar het is niet zo dat ik niet ht idee heb dat ik het paard kwijt ben :D ik ga zelf het liefst het hardst :') dus jah :')

Iig wou ik een keer met een vriendin 2 paarden huren op een manege voor een strandrit en moet zeggen dat ik de verhalen wel heel vervelend vind. Ik zou geen irritant stuiterend paard onder mijn reet willen hebben. natuurlijk wil ik knetterhard gaan dat het vuur uit de reet spuit, maar ik wil wel de baas zijn en bepalen wanneer er word geknetterd :+ als ik het zo hoor is dat bij de meeste manege's en ook niet bij de manege in kwestie het geval... jammer }:0 Maar zo te lezen zijn er ook enkele waarbij de paarden wel manieren hebben :D gelukkig maar :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:15

Nu klaagt iedereen wel steen en been over Grol (wat maar beperkt terecht is, ik ken die toko inside out), maar wat te zeggen van het volgende:

Een ponyclub komt op ponykamp aan de kust. Ze logeren in een groepsaccomodatie waar alle noodzakelijke voorzieningen aanwezig zijn en dit is duidelijk niet de eerste keer dat ze met die groep "op kamp" zijn.
Naar later blijkt, is dit wel de eerste keer aan zee.

Ik loop over het strand met mijn paard en zie die groep het strand opkomen. Keurig in een rij, zo'n 15 pony's, met een aantal volwassenen erbij als leiding, die ook verdeeld door de groep rijden (dus volwassene, paar kinders, volwassene, paar kinders enz.). Het eerste stuk op het strand gaat ook goed; dit is duidelijk hoe ze gwend zijn te werken en hun onderlinge communicatie is helder; zelfs voor mij op enkele 100-en meters afstand duidelijk te volgen (ik had "de wind mee").Er wordt een drafje aangegeven en goed bevonden, dus de hele club draaft netjes aan. En dan gaat het fout! Er springen een paar pony's uit de rij en zetten het op een lopen, niet te zuinig. Als rotte appeltjes vallen de kinders eraf. Gelukkig konden de volwassenen een aantal kinders blokkeren en voorkwamen op die manier dat de hele club aan de ren ging. Uiteindelijk kwamen de pony's die er vandaoor waren gegaan ook weer terug bij de groep.

Zelfs bij een club eigen pony's, met ervaren begeleiding die in ieder geval geprobeerd heeft om goed na te denken over het veilig aanpakken van de rit, dan nog gebeuren er ongelukken!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:30

was dat met eigen pony's of manege pony's die gewend zijn aan het strand?

ik miste bij grol gewoon volledig de communicatie met de klant en dat is wat mij het meest stoorde. gewoon hup in volle galop zodra het strand bereikt was en toen heel veel mensen aangaven niet meer te willen galloperen, werd er toch gewoon meteen weer in galop gegaan.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:50

Ik ken deze manege niet, maar wat een slecht gebeuren zeg!
Heb zelfs jarenlang bijna wekelijks ( in de zomer ) strandritten gemaakt bij manege Bakker in Noordwijkerhout. Daar konden de paarden makkelijk in stap over het strand. Dat is toch ook gewoon normaal? Tuurlijk hadden deze paarden ook wel door waar ze vaak galoppeerden, maar daarom gingen ze er nog niet keihard vandoor. Ik heb bij deze manege altijd goede begeleiding gehad. Ook ben ik er wel eens afgevallen (op het strand), dit was op een haflinger die ik al jaren kende en waarvan ik op de hoogte was dat hij wel eens bokte. Dat was een ongeluk en kan gebeuren.
Maar het is daar (naar mijn ervaring) nog NOOIT voorgekomen dat iemand op een 'te wild' paard naar buiten werd gestuurd. Er werd altijd eerst even binnen gereden met toeristen e.d.
Zo hoort het.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:59

loulou schreef:
was dat met eigen pony's of manege pony's die gewend zijn aan het strand?

ik miste bij grol gewoon volledig de communicatie met de klant en dat is wat mij het meest stoorde. gewoon hup in volle galop zodra het strand bereikt was en toen heel veel mensen aangaven niet meer te willen galloperen, werd er toch gewoon meteen weer in galop gegaan.

Die pony's waren eigen pony's, met ervaren kinders erop en ervaren volwassenen daarbij (ik heb ze later nog gesproken).

Ik herken dat gebrek aan communicatie niet echt. Ik weet wel dat het veel uitmaakte met wie je ging en ik had ook mijn voorkeuren, als ik meeging op zo'n rit.
Ik denk ook niet dat dat erg zal veranderen, ook al is er nu een volledig andere club mensen die de begeleiding doet.

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:05

niet leuk nee :n
denk je een leuke strandrit te krijgen krijg je zo iets.
erg balen! wel goed dat je het hier neer zet zo kun je andere mensen waarschuwen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:16

Il0na schreef:
Ik heb ook wel eens een strandrit gemaakt bij manege Grol in Renesse en was ook niet echt te spreken hierover..

Werd inderdaad niet gekeken of je kon rijden of niet, er reden met ons in de groep toen een aantal mensen
mee die blijkbaar weinig of geen rijervaring hadden dus moeite hadden om de paarden te rijden buiten..

Plus dat een vriendin van mij reed op een paard die 1 ijzer miste en waar er eentje half onder hing..
Een ander iemand die reed op een merrie die net een veulen had gekregen,
en deze merrie moest achteraf na onze rit nog een keer mee met de volgende strandrit, zo zielig!

En idd die begeleiding, wij hadden toen een meisje van jaar of 22 denk ik,
die werd erop uit gestuurd met zeker wel 10 mensen die er een buitenrit hadden geboekt!

Werd idd niet gekeken nee, ik heb 1 keer strand rit gereden. Ik reed het paard nageeflijk en daarop zei iemand tegen me(begeleiding): dat hoef je niet te doen????????????

xKatayoun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:32

Ik heb wel hele goede ervaring met Manege Grol.
Ik vond het super leuk.
Maar idd, ze testen niet echt hoe ervaren je bent. ;D
Ik heb op Macho & Rocco gereden.
Superleuke pony's.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:39

Ik vond Grol ook niet super geweldig, de paarden hadden nummers, dus ik wist niet hoe mijn paard nr. 6) heette.
Je werd op een paard gedropt, niet gekeken of je groot/klein. dik/dun was, dus ik zat op een giga beest, en iemand die groot en fors was op een uk.
En ze kunnen niet normaal draven, tis of dribbelstap, of keihard, of 1 keer rem :').

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:52

Ik ging via simbo daar een strandrit maken.
De stallen en tuig vond ik verschrikkelijk, werd niet naar rijervaring gevraagd of gekeken.
Toen we gingen draven, bleken er dus mensen bij te zitten die dus nog nooit hadden gereden! daar ging onze strandrit.. Begeleiding was ook niet alles, bij ons ging er een meisje mee zonder zadel op een heel erg heet paard. Nooit meer daar! Ponyhof blijf ik wel bij..

tom94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:04

das balen :/

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:27

Ik heb ongeveer een jaar geleden een strandrit gemaakt bij manege Grol, was idd niet je van het. We waren met zn 2en, en hadden beide een heet paard. Op zich niks mis mee als je ze dan nog onder controle kan houden, maar dat kon niet. Toen we begonnen begon de mijne al te stijgeren (Gelukkig liep ik achteraan). Paard was al nat na 10 minuten rijden, moet je na gaan hoe druk hij zich maakte. Stukje later begon die met 4 benen de lucht in de springen, nog meer stijgeren en bokken. Paard van de ander deed dat ook de hele weg dunnetjes over.

Toen we aankwamen bij het strand werd er uitgelegd dat ze alleen in rengalop konden en we niet voorbij de begeleider mochten etc. etc. Pony waar een meisje van een jaar of 12 op zat begon te rollen terwijl ze erop zat :7 Eenmaal op het strand gingen ze dus ook echt keihard. Mijn knol had niet zo in gedachte te luisteren, dus die rende lekker het hele strand af. Kon sturen wat ik wilde, maar daar had hij schijt aan. Naja, voorbij de begeleider gereden, die boos geworden omdat dat niet mocht. Tja, dat doe ik natuurlijk ook extra.

Er werd trouwens ook niet gekeken of je rijden kon en wat ik nog wel het vreemdste vond is dat ze mochten roken bovenop het paard :?

Manege Grol, doe maar niet.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:23

Afgelopen 2 weken zelf op het strand gezeten...
En ook elke avond 1 of 2 groepen van Grol over het strand hen...
Maar in sommige groepen vielen er wel deelnemers van af.
Of de een viel, en de andere pony ging er bij liggen als ze moesten wachten.
En vond ik persoonlijk sommige pony's aan de magere kant.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:16

Het gebeurd inderdaad ook dat mensen zich opgeven en zeggen dat ze goed kunnen rijden omdat ze perse een strandrit willen maken. De schuld ligt natuurlijk niet altijd bij de manege.
En ik snap ook wel dat de manege draaiende moet blijven hoewel aan de andere kant er ook geen mensen moeten verongelukken, het blijven paarden en ik denk dat veel mensen dat niet geheel beseffen als ze op een knol stappen.

Ach er zullen aan iedere manege wel haken en ogen zitten, wanneer doe je het goed tegenwoordig.
En magere pony's... misschien pony's op leeftijd?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:38

Majolen schreef:
Het gebeurd inderdaad ook dat mensen zich opgeven en zeggen dat ze goed kunnen rijden omdat ze perse een strandrit willen maken. De schuld ligt natuurlijk niet altijd bij de manege.
En ik snap ook wel dat de manege draaiende moet blijven hoewel aan de andere kant er ook geen mensen moeten verongelukken, het blijven paarden en ik denk dat veel mensen dat niet geheel beseffen als ze op een knol stappen.

Ach er zullen aan iedere manege wel haken en ogen zitten, wanneer doe je het goed tegenwoordig.
En magere pony's... misschien pony's op leeftijd?

Oudere paarden mogen op Grol niet meer het strand op, de oudjes mogen op z'n meest nog mee met een duinrit en lopen in de lessen maar het strand mogen ze dan niet meer :P

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:48

Das dat toch weer een pluspunt... denk ik zo..

elvirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:20

Ik heb jaren geleden een paard gekocht bij een handelaar voor de definitieve koop liet ik hem keuren, hij werd tot mijn spijt volledig afgekeurd vanwege ataxie.
Ik ben toen teruggegaan met het paard en keuringsrapport naar de handelaar maar hij lachte me uit en zei doodleuk maakt niet uit meid dan verkoop ik hem wel aan Groll.