Moet wel meteen aan Spirit denken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PhiaBink schreef:Een hond is rond de 8 maanden in de pubbertijd. Een paard op zn 5 a 6de jaar.
Geen 2 verschillende dieren door elkaar halen!
Je kan best wat met een jong paard doen. Leren mee lopen, voetje geven, overal betasten, stukje wandelen, een keer trailer laden, stukje in de trailer rijden, wennen aan de hoefsmid, dierenarts. Dat soort dingen leer je. Geen kunstjes wat jij hem nu al leert. Hij gaat je vandaag of morgen als een soort genoot zien. Dat ga je echt niet winnen!!! Op een ander forum heeft iemand ook zoiets gezegd wat ik zeg. Iemand die iets langere ervaring met hengsten heeft dan jij. Dit gaat vandaag of morgen problemen geven en dat probleem heeft je paard niet van nature mee gekregen. Dat is aangeleert! Dan is het nog beter dat een paard tot zijn 3de geen mens gezien heeft. De mens heeft geen invloed gehad op de eerste 3 jaar. Het paard is helemaal puur van geest!
Stijgeren is een teken van macht, groot maken, indruk maken, domineren. Dat is dus al aangeleerd door jou! Domineren tegen een mens en misschien vandaag of morgen ziet hij jou als zijn soort genoot. Niet echt slim, eerder heel erg dom.
Je heb gelezen wat er met Jytte is gebeurt. Ik heb de wond gezien en het ziet er niet best uit. Hoe Jytte het beschreven heeft wat er gebeurt is, is om rillingen van te krijgen. Jytte was op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Wat jij nu allemaal doet is wachten op ongelukken. Iedereen is wakker geschud, behalve jij geloof ik.
H_Nalanta schreef:Ik begrijp je twijfels en bezorgdheid maar ik weet zeker dat Danielle weet waar ze mee bezig is.
H_Nalanta schreef:Zucht. Ik train het paard toch niet? Degene die hem traint is een stuk ouder en heeft hier ook al veel ervaring mee. En ik blijf het vreemd vinden dat je denkt dat hij niet met soortgenoten staat. Hoe bedoel je onterechte conclusies nemen.