Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:49

Nogmaals ik ben er niet over begonnen, heb er met geen woord over gerept, zij is er zelf over begonnen en ik kan er eenmaal niet tegen dat ze mensen valselijk beschuldigt.

armanike

Re: Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:50

wie beschuldigs ze dan?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:50

chanel1985 schreef:
Nogmaals ik ben er niet over begonnen, heb er met geen woord over gerept, zij is er zelf over begonnen en ik kan er eenmaal niet tegen dat ze mensen valselijk beschuldigt.

Houd er dan over op, het is een off topic discussie die nergens toe gaat leiden behalve tot een slotje.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:51

chanel1985 schreef:

Nee, maar je gaat er wel over door. :roll: :(:)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:51

Het spijt me dat ik zo cru kan antwoorden maar als het over mijn Z'tje gaat ben ik erg gevoelig omdat ik erg veel van hem hou. Ik ga er verder ook niet veel meer over schrijven, daar gaat het topic immers niet over.

Ik ben erg gevoelig op het vlak van paarden dood te laten spuiten, en geen kans geven op leven... Er zijn genoeg paarden die sterven door domme dingen waarvoor wij en ook zij niet kiezen. En als we dan de keuze hebbben, kiezen we toch altijd voor het beste? Zolang je paard ook maar wilt vechten. Dit is gewoon mijn persoonlijkheid, ik kan er niets aan veranderen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:51

Winddancer schreef:
_Bitje_ schreef:
sorry hoor maar moet toch nog even reageren voordat op dit rell-topic een slotje komt,

Maar zoals ik het nu goed begrijp zit iedereen die tegen het verhaal van pasha is, de TS helemaal
de grond in te boren over oa hele andere offtopic zaken?
Sorry maar vind dit wel heel triest, ik zou zeggen zoek een paal waar je lekker tegen aan kunt mekkeren
over wat goed en slecht is. Iedereen kan altijd zo mooi praten, alles zo mooi zeggen en beweren, maar
ondertussen niet bedenken hoe fout ze soms zelf zitten. :n

Dat is niet helemaal waar, zijn ook mensen die het helemaal eens zijn met TS.
En daarbij weet je als je een topic van dit soort opent, je niet alleen leuke reacties krijgt van mensen die het alleen maar eens met je zijn.

snap ik, maar is dat dan nog een reden om de ts om andere zaken te 'vernederen'? of hoe je het ook maar wilt noemen.
Het is niet eens haar paard, wat heeft ze dan aan al dat gezeur van jullie hoe een vreselijke mishandelaren die eigenaren zijn?
Ik snap dat gewoon niet, je kunt er heus tegen zijn, helemaal prima ieder zijn mening en die moet je accepteren. Maar
dan hoef je nog niet mensen die een andere mening hebben zo 'af te maken' .

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:52

A.U.B. mensen, komaan stop eens met al dat gezeik en hou het voor jezelf!
Wat kan ik mij hieraan ergeren !

Het is altijd gemakkelijk gezegd: Goch ik zou mijn paard laten inslapen, tot je zover bent !
Ik ben blij dat ze voor pacha gekozen hebben, zij kennen het paard het best en kunnen echt wel zien of het paard genoeg wilskracht heeft...
Mocht Pacha nog last hebben van haar huid, dan zou ze geen zadel verdragen en zou je dat ook merken..
Dan zou ze echt niet zo'n parcour gesprongen hebben..

De eigenaren weten heus wel welk tempo ze kunnen aannemen bij hun eigen paard !

@TS: Pacha is al veel verbeterd en het is heerlijk om te zien hoeveel plezier ze heeft!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:53

JuliaMaria schreef:
chanel1985 schreef:

Nee, maar je gaat er wel over door. :roll: :(:)

Maar ik mag niet zeggen dat ze de waarheid niet verteld?

Sorry, ik trek mij uit dit topic terug voor ik ontplof.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:55

Arabiertje* schreef:
Het spijt me dat ik zo cru kan antwoorden maar als het over mijn Z'tje gaat ben ik erg gevoelig omdat ik erg veel van hem hou. Ik ga er verder ook niet veel meer over schrijven, daar gaat het topic immers niet over.

Ik ben erg gevoelig op het vlak van paarden dood te laten spuiten, en geen kans geven op leven... Er zijn genoeg paarden die sterven door domme dingen waarvoor wij en ook zij niet kiezen. En als we dan de keuze hebbben, kiezen we toch altijd voor het beste? Zolang je paard ook maar wilt vechten. Dit is gewoon mijn persoonlijkheid, ik kan er niets aan veranderen.

Je hoeft je niet zo te verantwoorden zoals je zelf ook al zegt is een kwestie als dit iets heel persoonlijks en ik denk ook dat je hier als buitenstaander beslist niet over kunt oordelen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:58

ik lees ergens begin dit topic dat een paard niet stopt met eten en drinken?
en zelf niet opgeeft?
nou.. mijn meisje stopte wel degelijk met eten, drinken, en bewegen. moest haar echt de stal uitslepen, en dan was ze haast apathisch, liep zo overal tegen aan, gelukkig is ze hier wel weer boven opgekomen. heb er ook alles aan gedaan haar staande te houden, wat liggen wilde ze zo graag maar dan zou ze denk ik nooit meer op staan.

om ontopic te blijven. ik heb diep respect voor de eigenaren, wat een verschrikkelijke tijd moet dit geweest zijn. nog meer respect voor pasha. fijn te zien hoe gelukkig het paard nu is.

en ik vind hem nog steeds erg knap

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:59

Zonnepaardje: ik heb er zelf heaas al te vaak voor gestaan, en ik zou het bij deze zeker hebben gedaan.

Maar jou argument met , dan zou die het niet hebbe toe gelaten , ben ik het ook nie eens.
Paarden doen zoevaak toch maar iets, ookal hebben ze pijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:01

Buiten het paard destijds in te laten slapen om.

Waarom moet dit paard onder het zadel? op wedstrijden? draagt dat bij aan het geluk van het paard?

Dat hij wil werken snap ik maar er zijn ook andere manieren om die voldoening te behalen.

Waarom moet er op een huid die niet herstelt is een zadel en hoofdstel?

Echt kan ik niet snappen.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:03

Ik vraag me af tot in hoeverre littekens pijnlijk zijn, heb hier echt geen idee van. Zijn littekens niet gewoon gevoelloos?

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:05

wauw schone herstelling
Veel mensen zeggen waarom heb je dit paard niet laten inslapen maar op het moment dat het hun overkomt gaan ze hun paard ook niet zomaar laten inslapen;
Ok er zullen kosten op komen maar als je dit persoonlijk wilt en echt gehecht zeit aan je paard en weet da hem kan herstellen waarom niet? en waarom niet rijden als ze der geen last van hebben?
waar het probleem dan?
alsins ik vind het knap hoe dit paard herstelt is.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:06

armanike schreef:
Zonnepaardje: ik heb er zelf heaas al te vaak voor gestaan, en ik zou het bij deze zeker hebben gedaan.

Maar jou argument met , dan zou die het niet hebbe toe gelaten , ben ik het ook nie eens.

Sorry maar als het echt pijn doet, dan zou je dat wel moeten merken.
Is het aan zijn houding, de manier van lopen, zijn oren, zijn ogen, staart,...

Ik ken het paard niet en beoordeel vanaf de foto's, dat is het enige wat we kunnen doen...
Het paard lijkt hier plezier in te hebben, waarom het dan afnemen van hem ?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:08

De meeste littekens zijn inderdaad pijnloos. Maar dit zijn niet zomaar lit tekens? Deze zijn van brand wondes.
Deze littekens zijn overgevoelig en de huid is enorm dun. Het schuren van bvb een zadel zal zeker geen heerlijk gevoel zijn.

Tjeh ik heb zelf een oude merrie gehad vroeger. Ze was zwaar mishandeld dus ik mocht niet aan haar mond komen.
Puur om het bit in te steken meer niet.
Alles ging prima tot op een dag ze een wondje had aan haar wang. Bleek haar tand door haar wang te zijn gegroeid ( haak)
Ik heb daar helemaal niets van gemerkt of gezien, en ze liet zich gewoon heerlijk en braaf rijden.
Achtergezien heeft ze toch wel zeker pijn geleden, maar ze bleef braaf en vrolijk doen wat er van haar gevraagd werd?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:08

zonnepaardje schreef:
armanike schreef:

Sorry maar als het echt pijn doet, dan zou je dat wel moeten merken.
Is het aan zijn houding, de manier van lopen, zijn oren, zijn ogen, staart,...

Ik ken het paard niet en beoordeel vanaf de foto's, dat is het enige wat we kunnen doen...
Het paard lijkt hier plezier in te hebben, waarom het dan afnemen van hem ?

Nee, absoluut niet! Paarden gaan vaak echt tot het uiterste hoor!
En als ze wat laten merken, merkt de eigenaar/ruiter het niet 8)7

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:10

ik weet wel zeker dat je aan een paard kunt zien als hij echt veel pijn heeft geloof mij,
ken zat paarden die het laten merken als ze pijn hebben oren naar achteren niet vooruit willen

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:11

ponylies schreef:
ik weet wel zeker dat je aan een paard kunt zien als hij echt veel pijn heeft geloof mij,
ken zat paarden die het laten merken als ze pijn hebben oren naar achteren niet vooruit willen

Klopt ken ik er ook zat van, maar ik ken ze ook die dat helemaal niet doen. Helaas valt hier ook al geen pijl op te trekken.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:12

ponylies schreef:

Onzin, ik ken paarden die om het minste of geringste zich aanstellen en (gelukkig) de meesten die gewoon door en door blijven gaan.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:12

Ik denk dat je het niet zo zwart wit mag zien?
Sommige paarden laten het wel zien, andere niet, dat is gewoon zo.

En dat kun je met allerlij voorbeelden beargumenteren. Maar ik heb van beide voldoende bewijzen gezien.
Net zoals mensen die zeggen, als een paard bokt dan moet je daar iets achter zoeken. Ja en nee.
Bij de ene wel bij de ndere niet?

Maar hoe dan ook, pijn of geen pijn. Ik zou hem nie meer berijden :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:14

nee zou ik zelf ook niet doen maar ik kan me er wel in vinden dat andere dat wel willen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:15

armanike schreef:
Ik denk dat je het niet zo zwart wit mag zien?
Sommige paarden laten het wel zien, andere niet, dat is gewoon zo.

En dat kun je met allerlij voorbeelden beargumenteren. Maar ik heb van beide voldoende bewijzen gezien.
Net zoals mensen die zeggen, als een paard bokt dan moet je daar iets achter zoeken. Ja en nee.
Bij de ene wel bij de ndere niet?

Maar hoe dan ook, pijn of geen pijn. Ik zou hem nie meer berijden :)

Helemaal mee eens!!!

Niet alle paarden zijn hetzelfde. Maar hoe dan ook een paard dat zo verbrand is en met dergelijke trauma's zou ik op z'n minst eerst de tijd geven om te herstellen op z'n minst.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:17

Als je je paard echt goed kent en een goede band hebt zal je de signalen veel sneller opmerken dan een buitenstaander ! Je kan signalen ook beter zien op film als vanop de paardenrug/ foto's...

Over het al dan niet berijden, ieder zijn gevoel/keus..
Maar ik zou het wel doen, maar ik zou hem wel geruime tijd rust geven...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:20

Wilawander schreef:
Ik heb er helaas nog steeds geen begrip voor. Ook niet na het zien van deze foto's. Sorry.

Sluit ik me compleet bij aan.
Maar dat is persoonlijk.

Wel fijn dat ze er zo in het oog opslag er nog wel redelijk gezond uit ziet.