gabjj8 schreef:Sorry, dit gaat mij echt tever!
Noem jij jezelf een dierenvriend?
Ik zit hier met walging naar te kijken. Dat dier heeft pijn moeten lijden, en jij gewoon doodweg leuk foto's maken.
Had de paarden weg laten gaan bij de vos en de vos naar de DA gebracht, dan had dat diertje nog gered kunnen worden.
De DA?? Ik denk dat zo'n beestje daar niet veel beter van wordt. Weet je hoeveel stress dat oplevert voor het dier, al helemaal in zo'n verzwakte status. Het klinkt hard, maar dit is toch echt de beste oplossing, snel in een keer uit zijn lijden verlost. Ik word er altijd een beetje kriebelig van dat mensen vandaag de dag erg ver van natuurlijk instinct afstaan en ieder dier maar als mens moet worden gezien en behandeld.
Wat nou als deze fotoreportage anders was geweest en deze vos een hok vol kippen aan het afslachten was, dan waren de kippetjes zeker zielig en was deze vos ineens de boeman. Beste bokkers, zo is het leven nou eenmaal.
Ik vind het juist mooi om te zien dat pony's, normaalgesproken vluchtdieren, dit gedrag vertonen om zichzelf te beschermen. Moeder natuur zorgt er zelf voor dat organismen die niet in staat zijn een gezond leven te lijden vanzelf 'opgeruimd' worden. Alles maar willen redden is zo 'menselijk', en niet altijd de oplossing.
Over het puntje hondsdolheid, daar zou ik ook bang voor zijn geweest. Maar om nou als een idioot naar buiten te redden om die vos weg te jagen, ik denk niet dat dat effect heeft... Zoiets gaat gewoon heel snel.