het zit ook allemaal niet mee, de hoeven van mn grote vriend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:21

santie schreef:
Het verbaast mij ook dat de politie deze zaak serieus aanpakt, meestal weten ze echt niet wat te doen en zeggen ze dat het een civiele zaak is en zij daar niets mee kunnen. Laten we hopen dat de dief krijgt wat haar toekomt!

De politie pakt waarschijnlijk alleen het strafrechtelijke gedeelte (verduistering/diefstal) op. Om het ten onrechte door haar ontvangen geld terug te vorderen zal je waarschijnlijk een civiele procedure op moeten starten.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:31

Een kennis van mij (in een zelfde situatie) kon hoog en laag springen, maar er werd geen aangifte opgenomen, want het was een civielezaak. Als zij stappen wilde ondernemen moest zij een advocaat in de arm nemen en zelf naar de rechtbank stappen. Dus... tja, dat verschild blijkbaar per buro. Terwijl dat niet zou moeten, diefstal is diefstal!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:09

manic schreef:
@ikbenellen Het (ik moet zeggen enige) paard wat ik kende met straalkanker heeft maanden in de kliniek gestaan, waarbij ze ontzettend veel van zijn hoeven hebben moeten wegsnijden, vandaar mijn verwarring :-)

Ik ben geen DA hoor, dus hou me ten goede :D , maar dit is wat mijn DA me vertelde:
Straalkanker is geen vorm van kanker zoals wij die kennen. De straal wordt zacht en begint te woekeren. Bij rotstraal wordt de straal ook zacht, maar daar gaat het juist wegrotten. Behandeling is echter hetzelfde, mijn paard heeft dan ook middel wat op papier tegen rotstraal is, terwijl zij straalkanker heeft. Ze doet het er prima op, kan weer gewoon bekapt worden. Echter, mijn paard is al 25, en al jaren met pensioen ivm artrose. Weet dus niet hoe dit bij een jong paard zou werken, of die weer geschikt voor werk zou zijn.