Frederiksborger dekhengst (VALK)Moravita's Salto in training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:42

Moll schreef:
En velen met ons weten hoe zacht ik met me handen ben

_/-\o_

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:53

Gelukkig is iedereen altijd vrij om zijn mening te geven. En gelukkig realiseren wij ons allemaal dat het volgens de geleerden wel 200 jaar duurt voordat je echt kan paardrijden... zucht:)

Er valt altijd overal aan te werken. Persoonlijk blijf ik bij het punt dat het mooi is om te zien dat een paard dat nog maar iets meer dan een jaar onder het zadel is (bij Barokke paarden wordt er goed opgelet om niet te vroeg te beginnen, zodat ze eerst "groot" kunnen worden) met een relatief nieuwe ruiter een sympathiek en hoopvol beeld voor de toekomst geeft.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:42

Dank voor je bericht Moravita.
Ik heb ook nergens geschreven dat het slecht is, alleen probeer ik de mensen wat mee te geven om eens wat verder dan de neus te kijken.
En ik heb geschreven dat er nog heel wat werk in de combinatie zit. En inderdaad, paardrijden leer je volgens mij nooit 100% maar zul je je hele leven blijven verfijnen. Het enige wat ik wel erg jammer vind is te moeten concluderen dat Moll geen zelfkennis heeft en probeert om hetgeen ik en vast meerderen zien, te ontkennen. En daarbij vind ik het van zwakte dienen dat hij in de diverse huiskamertopics steun zoekt en dus geen blijk geeft van enige kennis van zaken. Erg zwak vind ik dat. Het had hem gesiert om in dit topic met gegronde argumenten tekomen maar in plaats daarvan probeert hij mij belachelijk te maken.
Jammer, een gemiste kans voor Moll

Moll

Re: Frederiksborger dekhengst (VALK)Moravita's Salto in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 14:55

ik ga de discussie met u zeker niet uit de weg , echter is daar een aparte rubriek voor en vind ik dat hier niet nodig, en verder is het uw mening, en u heeft er recht op die te hebben

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:13

Ik denk dat (even in het algemeen) het soms erg lastig is om te bepalen vanaf foto's of iemand streng is of wat ook.
Het blijft altijd een momentopname waarbij het beeld in real life na 1 seconde alweer heel anders kan zijn.

Enne..ik had al gereageerd, maar om ook ontopic te blijven; Ik vind je laarzen echt mooi!!! :D

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:32

Wow knappe Salto!

Jullie zijn een mooie combi, en ik vind het er super vriendelijk en fijn uitzien! Succes met hem verder.

(Na meer dan een jaar Bokt stilte, vond ik dit topic weer eens een bericht waardig ;-) )

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:36

Salto doet aan p.r.,Koel,ziet er mooi uit.
Dr 4 u,u bent wel erg snel met uw conclusies adh van foto,s, danwel op t persoonlijk vlak adh van enkele posts.Verfijning in communicatie en opbouwende kritiek hebben meer effect,van azijn wordt niemand blij.Bovendien zijn er andere topics waar u kunt sparren met anderen die net zo zelfovertuigd zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:48

Dressage4U schreef:
En daarbij vind ik het van zwakte dienen dat hij in de diverse huiskamertopics steun zoekt en dus geen blijk geeft van enige kennis van zaken. Erg zwak vind ik dat. Het had hem gesiert om in dit topic met gegronde argumenten tekomen maar in plaats daarvan probeert hij mij belachelijk te maken.

Typisch dat ik hierbij toch het gevoel krijg dat je iets persoonlijks tegen m hebt, want ik heb eens even zijn berichten nagezocht en hij heeft welgeteld één bericht ergens anders over geplaatst en dat komt ook nog doordat ik als eerste daar iets over geschreven heb......ik zag deze bui al aankomen namelijk. Zeker bij een "positief" topic is er toch altijd wel iemand te vinden die de boel komt neersabelen.

Ik geloof ook niet dat Moll de persoon ernaar is om een discussie uit de weg te gaan dus ook daar sla je de plank mis. Maar goed dat zou je kunnen weten als je je iets actiever op bokt zou opstellen in plaats van alleen maar op dit topic te reageren en advertenties te plaatsen. Overigens denk ik niet dat je echt een heel goede beurt maakt door iemand zo neer te halen, zeker niet als je zelf als instructie werkt. Dan zou je moeten weten dat positieve stimulatie meer indruk maakt dan simpelweg kritiek leveren.....

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:47

Waarom zou ik iets tegen Mol heben :? ?
En jullie doen nu net of ik Moll helemaal neergesabelt heb, nou, dat valt wel mee hoor. En jaloers ben ik al helemaal niet, integendeel.
En ik probeer altijd positieve kritiek te geven, ook tegen mijn lesklanten. Waarom mag je hier alleen posten als je haleluja roept? De meeste ruiters hebben juist wat aan opbouwende kritiek. Alleen diegenen die zichzelf geweldig vinden en die bevestiging op forums zoeken voelen zich aangevallen.
Ik vond bv. de post van Moravita erg netjes en ik denk zeker dat er aan de punten die ik zag gewerkt gaat worden. Het blijkt wel dat ik niet de enige ben die het zo ziet want ik heb een aantal PB's gekregen van mensen die hetzelfde zagen maar blijkbaar niets in dit topic durven te schrijven.
Ik wil het hierbij laten. Ik wil de TS succes wensen met zijn ruitercarriere en wens hem veel wijsheid toe.

ps: dat ik nog niet zo veel berichten heb geplaats is omat ik nog maar kort op dit forum aanwezig ben ;).

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:25

Dressage4U schreef:
En daarbij vind ik het van zwakte dienen dat hij in de diverse huiskamertopics steun zoekt en dus geen blijk geeft van enige kennis van zaken. Erg zwak vind ik dat. Het had hem gesiert om in dit topic met gegronde argumenten tekomen maar in plaats daarvan probeert hij mij belachelijk te maken.

Dit is toch een aardig neerbuigende post, en niet iedereen voelt zich geroepen om op dit soort reacties te antwoorden met een vriendelijke uitleg, omdat reageren op dat soort posts helemaal geen zin heeft, gezien je antwoorden blijkt dat toch ook?

Als je kunt uitdelen moet je ook kunnen incasseren, en je zaait wat je oogst. Je eerste post hier was meteen met een negatieve ondertoon, misschien niet zo bedoelt maar gezien de reacties in dit topic op jouw posts zijn er meerderen die dat zo opgevat hebben. Je krijgt veel meer respect als je je toon aanpast, misschien komt het omdat je hier nog niet zo lang zit en niet weet hoe een forum werkt en dat schrijven heel anders opgevat kan worden dan je het bedoelt?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:42

Aparte discussie ontstaat hier nu maar moet zeggen dat ik het wel eens ben met het gegeven commentaar, hoewel het allemaal niet zo ver doorgedreven hoeft te worden.

Toen ik de foto's bekeek waren er toch een aantal punten die me opvielen. Ik ben geen detailzoeker maar zo op het eerste gezicht dacht ik wel: ruiter, even wat rechter zitten: óf je zit scheef, óf je paard gooit je naar rechts, óf je rechterbeugel is wat langer dan je linker.
Je zit, overduidelijk met je gewicht op rechts. Overduidelijk een heel knap paard, práchtige kleur en uitstraling, een aparte dus.
Maar...kijk uit met paards lendenen en denk er in je training om dat hij dat er niet uit gaat drukken, dat stukje lengte kan in je voordeel maar ook in je nadeel werken. Hou dat deel soepel!

Verder blijven foto's absolute momentopnames, zul je gerust een rustige hand hebben (hoewel de teugel onder je pink een sterkere inwerking heeft dan teugel erboven... ;) en je bent en blijft een man dus kijk uit!) en lekker bezig zijn met je training.

Denk alleen dat dit topic begon met een en al "wow, prachtig", zonder enigszins kritische kanttekening, terwijl die dus wel degelijk te zien is. Ik dacht ook: hey, leuk stel maar vielen me meteen wat punten op die al genoemd zijn. Feit dat er op de eerste paar pagina's niets over gezegd is, is dus niet helemaal goed gezien...

Hey, heel veel plezier met je mooie ter beschikking gestelde paard en succes in je trainingen! Nog even niet starten hoor, wacht maar tot hij wat rechter is en dan lekker gaan knallen!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:44

Tuurlijk is er altijd wel iets om aan te werken, dat heeft iedereen die zich op een paard begeeft, paardrijden leer je niet in een mensenleven :D

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:40

WOW prachtig paard (i looove valk <3 ), wat tof dat je deze mag trainen en uitbrengen! Goede combi ook zo te zien!
Wat jammer dat je de hooligan moest verkopen, maar uit je keuze is zeker iets moois voortgekomen!
Veel plezier samen!

Ro_peace

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:49

Wat een geweldig mooie kleur,
en die detailfoto is geweldig!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:25

Mooie man, mooie hengst, mooie foto`s.. :9 Wat wil je nog meer? Oh ja, meer fototopics graag!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:06

het is een ritp geen haw trouwens

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:30

Ah daar is de knappe vader van mijn veulen <3 Ik blijf een groot fan van hem, vind het een geweldig paard en ben nog altijd blij dat ik hem gekozen heb voor mijn merrie.
Afbeelding
Blijf foto's plaatsen a.u.b. :+

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:17

Voor iemand die nog maar 5 jaar paardrijdt ziet het er best aardig uit.