Zip's Power palomino appaloosa bij dressuurstal Laurena

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:40

GewoonNoor schreef:
Ben ik nou de enige die de foto's wel oke vindt?
Ik vindt het er zeker goed uitzien! Zeker voor een jong paard.
En ach, iedereen doet wel moet wel eens iets doen tegen zijn zin in.
En een zware bak heeft veel nadelen, maar kan ook voordelen hebben. Zolang ze er maar niet gelijk te lang op gaat zitten ;)

EDIT: _/-\o_

Nee hoor ik vind het er ook goed uit zien :j Zie een aantal posten hier boven :D

odessa96

Re: Zip's Power palomino appaloosa bij dressuurstal Laurena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:53

@gewoonNoor: nee in de zware bak longeer ik haar 5 a 10 minuten en rijdt haar dan. De duur hiervan hangt af van haar bui. Laatst was ik met 10minuten klaar, toen liep ze als een trein, terwijl ik de dag ervoor na een half uur er nog op zat.
Nu het veel geregend heeft rijdt ik haar in de longeercirkel, deze is minder zwaar (alleen staan wel veel plassen in, dus die krijgt altijd een bad na het rijden ;) )

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:02

de laatste foto's zien er al een stuk beter uit. al blijf ik van mening dat ze van voor nog te vast gehouden word, ik heb gelezen waarom je dit doet maar het is niet mijn manier.
In ieder geval fijn dat je nu zonder staken op haar kan rijden.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:50

ik houd haar niet vast hoor, het is zelfs zo dat ik heel vaak geen contact heb met de teugels omdat ze erachter kruipt

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:57

Ik snap het commentaar eigenlijk allemaal niet zo, behalve dat ik de rijbak op de eerste foto's erg zwaar vind ogen.
De foto's van pagina hiervoor vind ik netjes! Lekker ontspannen :j

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:24

LiVeTime; de bak is idd zwaar, maar hebben zowel van onze fysiotherapeut als van onze dierenarts te horen gekregen dat dit niet erg is (moeten wel goed losgestapt en uitgestapt worden natuurlijk!). Op wedstrijd is het wel ideaal, mijn paarden vinden de bodem nooit te zwaar!
Heb zelf 2 redelijk jonge paarden en toen die net zadelmak waren reed ik voornamelijk in de longeercirkel of op de weide en maar zeer kort in de bak, inmiddels train ik ze daar wel.

Nu moet ik ook zeggen dat de bak op de fotos erg zwaar lijkt, omdat het paard van mijn zusje even daarvoor heel de bak omgeploegd had :P hij wordt bijna elke dag gesleept dan is hij minder zwaar :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:01

Moderatoropmerking:
Hoe oud of jong iemand is heeft natuurlijk niets te maken met de kennis die diegene wel of niet in huis heeft. Een 12-jarige kan stukken meer kennis en ervaring hebben dan iemand van twee keer die leeftijd. Daarnaast is het bij RIJ-ITP toegestaan om commentaar te geven, ongeacht hoe oud je bent.

Wel wil ik een ieder er graag op wijzen dat ondanks dat het geven van rijtechnisch commentaar is toegestaan op RIJ-ITP, dit wel dient te voldoen aan bepaalde regels. Het constant herhalen van eerder gegeven commentaar is bijvoorbeeld niet toegestaan. Zouden jullie hierop willen letten? Alvast bedankt!

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:05

Is dit 1 van zip's jewel ?

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:33

vader is Was Dancing Zip (of Woldhoeve's Superstar bij het NAS) vadersvader is Zip's Jewel

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:43

Maren11 schreef:
ik vind het er eigenlijk heel gespannen uitzien allemaal. Ruiter houd haar armen te strak.

Ik wil niet vervelend doen ofzo maar ik ben het met Maren11, de '12-jarige', eens. De reactie van de ruiter hierop dat het zo lijkt door de jas is natuurlijk onzin. Ellebogen horen langs je lichaam en op de foto zie je duidelijk dat dat niet zo is en dat dat niet alleen maar zo lijkt door de jas. Ik begrijp die verdediging alleen niet. Iedereen maakt fouten en niemand rijdt perfect. Heb je weleens naar de voeten van Edward Gal gekeken? Belachelijk, echt geen gezicht. Accepteer gewoon dat je houding niet perfect is en doe niet alsof je perfect bent.

Zelf zou ik zo'n paard (wat snel opgekropt loopt) nooit zo kort houden. Het lijkt alsof je haar geen vrijheid durft te geven terwijl ze die juist wel nodig heeft.

Als je vanuit een dressuurstal een paard traint verwachten mensen nou eenmaal meer van je dan wanneer je privé aan het knutselen bent dus ik denk dat daar de hoeveelheid reacties vandaan gekomen is.

Volgens mij is ook al gezegd dat het zadel niet goed past ondanks dat het aangemeten is. Rijden met een niet passend zadel lijkt mij dweilen met de kraan open. Daarnaast vraag ik me af wat de gevolgen zijn als het paard door het zadel een blessure oploopt tijdens deze training, kosten lijken mij voor de dressuurstal... Ik vind niet dat je van een paard kan verwachten dat het ontspant als het niet vrij kan bewegen onder het zadel.

Sorry dat ik zo bot overkom maar liep me al dagen te ergeren aan het topic...

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:58

EliseLukas schreef:
Volgens mij is ook al gezegd dat het zadel niet goed past ondanks dat het aangemeten is. Rijden met een niet passend zadel lijkt mij dweilen met de kraan open. Daarnaast vraag ik me af wat de gevolgen zijn als het paard door het zadel een blessure oploopt tijdens deze training, kosten lijken mij voor de dressuurstal... Ik vind niet dat je van een paard kan verwachten dat het ontspant als het niet vrij kan bewegen onder het zadel.
.

Heb je ook de moderatoropmerking gelezen ?
Het constant herhalen van eerder gegeven commentaar is bijvoorbeeld niet toegestaan. Zouden jullie hierop willen letten? Alvast bedankt!

Er is ook al duidelijk gezegd door TS wat er aan gedaan gaat worden dus wat voegt jouw reactie dan nog toe ?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:07

Ik weet, behalve dat het paard steigerde, niets van de geschiedenis. Ik vind ook dat t paard te kort loopt en m.i. niet de gelegenheid krijgt over de rug te gaan lopen. Ben benieuwd naar de volgende foto's/filmpjes. Hopelijk krijgt het paard meer gelegenheid om te ontspannen.
Ben t ook met maren11 eens. met die stijve armen kun je nooit voelen wat er in de mond gebeurt, terwijl dat juist belangrijk is.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:12

Mic schreef:
EliseLukas schreef:
.

Heb je ook de moderatoropmerking gelezen ?
Het constant herhalen van eerder gegeven commentaar is bijvoorbeeld niet toegestaan. Zouden jullie hierop willen letten? Alvast bedankt!

Er is ook al duidelijk gezegd door TS wat er aan gedaan gaat worden dus wat voegt jouw reactie dan nog toe ?

Mijn reactie gaat om het volgende. TS zegt idd dat er wat aan gedaan gaat worden... Maar zelf zou ik een paard echt niet trainen als het geen goed passend zadel heeft. Dan liever zonder zadel, maarja dat is bij deze denk ik niet te doen dus dan zou ik gaan longeren totdat het paard een passend zadel heeft. TS zegt dat ze er wat aan gaat doen maar ondertussen wordt haar paard gereden met het zadel dat niet past. Je kunt het toch niet met me oneens zijn dat je een paard niet om ontspanning kan vragen als het zadel niet past en dat een slecht passend zadel grote gevolgen kan hebben? Ik snap niet dat er zo makkelijk over gedaan wordt. En dan wel verwachten dat het paard presteert...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:16

goed passend zadel is zeker essentieel. t is als schoenen voor een kind he...
maar goed, tis natuurlijk wel fijn dat t paard niet meer omhoog komt nu.
en wat betreft dat zadel, ook al zou het op maat gemaakt zijn, na verloop van tijd moet je m altijd even laten opvullen. paard verandert in bespiering en de vulling zakt in.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:40

Waarschijnlijk is doordat het paard de laatste weken intensief getraind is de bespiering verandert waardoor het zadel niet meer optimaal ligt. Het paard gaat a.s maandag weer terug naar huis. Dan wordt er naar gekeken ! (is ook al eerder vermeld)
Wordt eerlijk gezegd een beetje moe van alle herhalingen.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:41

maar wat voor bloed voert het paardje? Ik heb eens een quarter horse zadelmak gemaakt en die dieren hebben niet echt een groot zweefmoment waardoor het er allemaal anders uitziet zoals bij onze kwpn sport paarden

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:45

moeder is een NAS Appaloosa en vader is een Amerikaanse Appaloosa

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:36

ER IS AL 10 X GEZEGD DAT DIT ZADEL VOOR DIT PAARD IS AANGEMETEN!!!!!
misschien is het lichaam iets veranderd en past het zadel nu wat minder goed...
ik snap niet waarom iedereen daar over door blyft zeuren!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:54

Wat leuk om weer eens wat van 'danoontje' te zien :D
Dat was haar bijnaam op stal omdat je toen die reclame van 'danoontje powerrrrr' had.
Het is echt een flinke dame geworden. Ik ken haar alleen onder een westernzadel dus ik ben erg benieuwd hoe ze gaat vorderen in de dressuur.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:14

An1985 schreef:
ER IS AL 10 X GEZEGD DAT DIT ZADEL VOOR DIT PAARD IS AANGEMETEN!!!!!
misschien is het lichaam iets veranderd en past het zadel nu wat minder goed...
ik snap niet waarom iedereen daar over door blyft zeuren!

Dan neem je een ander wel passend zadel of laat je deze aanpassen :j
Rijden met een niet passend zadel kan de rug nogal verpesten, vandaar dat mensen er misschien over doorgaan :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 11:17

Voor de laatste maal, Zippy is maar 2 maanden weg geweest toen ze vertrok paste het zadel. Ze komt maandag thuis en dan gaan we bekijken hoe het nu ligt en zal deze aangepast worden of krijgt ze een andere.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:07

Ik heb zip de eerste maand niet intensief kunnen trainen vanwege de sneeuw en is toen vooral gelongeerd nu heb ik haar wat meer gereden en van de week maar een keer en voor de rest vooral gelongeerd. Ik ben geen dressuurstal dat al honderden paarden heeft gedaan, dressuurstal hebben wij gewoon zo genoemd omdat we dat leuk vonden thuis. Verder heb ik al verschillende paarden doorgereden. Zeg ook niet dat ik PERFECT ben, alleen dat het door die jas lijkt! Kijk maar in m'n profiel, dan zie je dat mijn houding beter is. Oohja en er worden WEER dezelfde opmerkingen gemaakt! Hou hem niet kort, heb je de foto's op de vorige pagina gezien? Heb ook aangegeven dat het nog niet is zoals het hoort, maar al duizend keer beter als toen ze bij mij kwam!

Als mensen steeds blijven opmerkingen maken over dezelfde dingen mag er van mij een slotje op, hier heeft TS niks aan. Ze zijn blij met de vooruitgang en er wordt hier vooral gezeurd over Dongen die nu nog niet van belang zijn. Ze staat bij mij om het bokken eruit te krijgen. TS kan dadelijk dan rustig gaan werken aan het lang en laag, ik ben voorlal voor het stoppen van het bokken en steigeren!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:10

nou en dat is gelukt idd ,

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:59

Ik vind de meeste reacties wel opvallend. het is geen dressuurproef.
Het was een paard met een rijprobleem, daar zit je vaak anders op.
Als je weet dat een paard snel kan bokken, neem je zelf ook een iets
andere houding, zodat je minder makkelijk ernaast ligt.

TS is trots erop dat de grootste problemen inmiddels verholpen zijn
en wil laten zien dat er nu 'normaal' op gereden kan worden.
Ik vind het goed dat ze hulp heeft ingeschakeld van iemand met meer
ervaring.
De start is er....de rest komt later wel. Ze willen ook wedstrijden gaan
starten, dus er zal vast nog gewerkt worden aan de overige punten.

Succes ermee!