Mijn jonge plain's liberator zoon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardrijmiep

Re: Mijn jonge plain's liberator zoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:21

Dus wij zijn dom?
wij beleren ze ook met 2,5! Maar dat betekent niet doorrijden!
ik heb allemaal ervaren mensen om me heen! en die zeggen dat het geen kwaad kan!
daarna na het beleren gaan ze gewoon weer een jaar het land op en dan daarnna weer oppakken!
iedereeen heeft toch zijn eigen keuzes en als jullie zo oekie toeki poeki zijn en denken dat een paard van stof is moeten jullie dat zelf weten!

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 17:45

SofieHavan schreef:
Voor een handelaar is het niet anders, maar bij een handelaar kan je er vaak (niet altijd) van uit gaan dat die 'winst' voor het welzijn van het paard zet. Terwijl een particulier toch vaker anders redeneert en het beste wil voor zijn/haar paard.

In dit geval gaat het over een particulier die ook het beste wil voor haar dier, er zit dus geen winst-idee ofzo achter waardoor het snel moet gaan. Dus kan je er sneller van uit gaan dat er wél degelijk nagedacht is over deze keuze en dat die beslissing genomen is in functie van het welzijn van het dier :)

Bedankt dat je toch even wilt helpen om iedereen in te laten zien dat ik dit wel degelijk onder professionele hulp doe,
en het gebeurd soms dat Damian aangeeft dat het die dag echt niet lukt, dan stop ik ook meteen en laat ik m lekker in zijn weide,
maar de meeste mensen willen niet begrijpen dat ik dus niet rij op deem, gewoon eens ga zitten.
In iedergeval Bedankt!

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 17:46

Tinkielovie schreef:
Mooi beest <3

bedankt xxxx

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 17:52

Bellissima_ schreef:
Ik ga mijn plain's ook inrijden op zn 2e. Zorgen dat het stuur, de rem en gas erop zit. Die plains zijn zulke hete bonken, als ze nog meer uitgroeien worden ze óók verrekkes sterk en dan willen ze je best eraf bokken/steigeren. Ik heb er 2 ingereden, eentje op zn 4e en de andere toen hij bijna 3 was. Zelfde afstammeling en die tweede ging toch met veeel meer gemak.. Ligt natuurlijk ook aan het paard zelf, maar ik geloof niet in toeval. De TS rijdt het paard niet door maar zorgt dat de basis van de basis erin zit, wanneer hij/haar oud zat doorrijden..

hey ! Zijn ze echt zo pittig? Had al vaker gehoord :P maar dit is mn 1e haha !
Hoe zijn ze als ze wat ouder zijn ?
Groetjes Alexandra

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:54

In iedergeval heel veel mensen dat paarden niks aan kunnen!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:08

Ervaren mensen en boeken... Beiden vaak niet up to date. Verdiep je eens in de wetenschappelijke informatie die er over beschikbaar is, vaak aangehaald in de discussietopics over de leeftijd om te beginnen met zadelmak maken. Het is echt niet gezond voor een paard om er zo vroeg op te klimmen, ongeacht de bouw van het paard of de intenstiteit waarmee je rijdt.

Of je dom bent, kan ik niet beoordelen. Slecht voorgelicht in ieder geval wel. En daar heb je zelf de hand in.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:12

Dus ervaren mensen niet uptodate?Zouden ze toch wel moeten zijn als ze diploma etc hebbe :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:17

wat zeuren sommige mensen toch.. Het meisje laat haar mooie hackney zien..
Niet jullie advies.. of dom gepraat of ze wel of niet doet inrijden..
Dat is haar eigen keuze.. De mensen gaan toch ook niet zeuren als een paard met 6 ingereden wordt, van boh wat laat!

@ ts.. leuk paardje..! ziet er braaf uit..
Nog wedstrijd amibities?

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:18

CalvinenGino schreef:
Dat is haar eigen keuze.. De mensen gaan toch ook niet zeuren als een paard met 6 ingereden wordt, van boh wat laat!

Nog wedstrijd amibities?

Hihi is een tuigertje:$

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:48

CalvinenGino schreef:

Nog wedstrijd amibities?

Hey ! Dankjewel ! Ik heb hem gekocht van een meneer die terminaal lag (kanker .. ) hij heeft m met de fles opgevoed, heb em voor een peulschil kunnen kopen, maar moest er wel goed voor zijn. Even later werd mijn eigen wedstrijdpaard ziek (osteoperose) Nu op pensioen (19 jaar) Damian wordt dus de opvolger. Raar maar waar wil ik hem dressuurmatig gaan rijden. Hij kan zijn knietje heel hoog maar ook heel ver gooien haha ! :D, ik hoop dat het wat zal lukken. Mijn bedoeling was om mijn paard te zien, maar dat heeft enorm veel negativiteit opgeroepe, zo zonde .. bedankt iniedergeval voor je leuke reactie !
gr alexandra

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:52

Damian als baby :D haha
1 jaar ;
Afbeelding
Afbeelding
Mijn bwp'tje en Damian, ze schillen 16 jaar ongeveer :D
Afbeelding

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:53

paardrijmiep schreef:
In iedergeval heel veel mensen dat paarden niks aan kunnen!

lesje over de anatomie van het paard en vooral groeischijven zou voor jou geen slecht idee zijn..

jammer dat er op mijn eerste post niet gereageerd is.