Fyanne vól met wondjes.Wat is er toch gebeurt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohyaJarig

Re: Fyanne vól met wondjes.Wat is er toch gebeurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 13:32

Wij zijn een opvang en kunnen niet zomaar pony's herplaatsen die er niet aan toe zijn.En ergens anders neer zetten?er is hier geen enkel weiland te huur of te koop.We zijn al jaren bezig om iets te kopen of te huren.
En nogmaals weg halen en ergens anders neer zetten,ook op andere plaatsen gebeurt dit!We hebben dit op een andere plek ook al mee gemaakt.

evie110

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:55

ik zou zeggen, plaats een hoge schutting of plant een hoge heg, dan kunnen ze ze niet zien vanaf de weg. dus dan weten ze ook niet dat ze er staan

veel succes ermee, en beterschap voor je paardjes |(

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:59

ik denk dat er onderling ruzie is geweest onder de paarden,
Ik zie dit hier ook regelmatig rem sporen van hier tot ginder
plus de paarden die dan onder de wonden zitten zoals op de foto's van je.
Ik heb hier al 3 x zelf gezien dat er onderling veel gejaagd en geruziet word (probleem is 3 dominante in de wei die alle 3 de enige merrie willen hebben) ziet er erg heftig uit moet ik zeggen als ze onderling bezig zijn!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:02

Ik blijf erbij dat het eruit ziet als paardenbeten/trappen, maar daar wil je niet aan, prima.
Ik zou zeggen als je er werkelijk zo van overttuigd ben dat iemand het gedaan heeft... vraag alle buren, mensen die langs je wei lopen/fietsen, iedereen die je tegenkomt of zij wat hebben gezien of gemerkt en ga waker. 's nachts je bed uit, langsrijden, op de dag op andere tijden proberen te komen dan normaal...

Nogmaals, wat dieren onderling uitvechten ( hoeft niet eens de leider te zijn) wat wij niet zien als je er bent om te voeren/rijden/watdanook is veel meer dan je denkt. Het kan dus heel goed zo zijn dat af ent oe even uitgesproken moet worden wie de bas is..

Rem- en glijsporen is toch niets vreemds??? Dieren die gezond zijn vliegen af en toe eens door de wei en tsja.. remmen in natte wei=glijsporen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:48

ik zit misschien in een hele verkeerde richting te denken, maar ik dacht bij sommige wondjes aan rainrot. we hebben genoeg regen gehad en de weerstand van de oudjes zijn wel wat minder.
rainrot hoeft in het eerste stadium nl nog niet met erge etter te komen.
kan zijn dat je paardje jeuk had en dat ze mekaar gingen haffelen(zo noemen wij t altijd dus het verzorgen van elkaars vacht) en toen zijn dus de korstjes eraf gegaan terwijl het enorm jeukte.
t kan, maar ik denk toch dat je moet zorgen dat je met een paar vrienden etc bij het weiland op een dronkemans nacht moet waken.
op welke dag kwam je er achter dat het gebeurde?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:51

Wat heb je aan actie al ondernomen TS ?

ik zou toch overwegen om de paarden elders te stallen gezien jij (en anderen) ervan zijn overtuigd dat dit mensenwerk is.
Niet op elke plaats gebeurt dit (gelukkig).

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 00:59

Ik heb navraag gedaan,en de man die vlak aan het fietspad/weiland woont vertelde mij dat er heel vaak op zaterdag nacht jeugd langs komt om herrie te schoppen.Ze komen meestal tussen 2 en 4 uur s'nachts dronken van het dorp af,richten vernielingen aan,enz.Bij hem hebben ze zelfs een keer de ramen ingegooid.Hij had aangifte gedaan,maar ook nooit meer iets gehoord.Alleen een brief,ze hadden geen daders gevonden,enz.
Tot nu toe is er niets meer gebeurt,ook geen wondjes bij de paarden.
Ergens anders stallen?zou het wel willen maar alles zit vol.Ook de stallen die nog vrij waren zitten allemaal vol.

@hagelslag

Ik ontdekte dit de volgende dag al,de zondag dus.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:00

utleta schreef:
gohya schreef:
Omdat ik geen stal heb en er daar nix gebouwd mag worden.
Er staat stroom op het lint,een behoorlijke klap.
dat is niet waar er mag altijd maar dan ook altijd een onderkomen voor je dieren gebouwt worden ik zou een schuilstal maken die je dicht kan doen maken

Ik ben benieuwd waar dat staat.
Veel mensen zouden hier blij mee zijn als dat wettelijk geregeld is.

@TS
Je hebt toch ook nog weiland in het buitengbied?!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:02

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 01:06

Nee ik heb geen aangifte gedaan,simpel om de reden dat ze er niets aan doen.Ik heb vaker aangifte gedaan,wat totaal geen nut had.Als je de politie hier kent zal je begrijpen waarom het geen nut heeft.
een v.b. een tiener had een fiets gestolen hier een eindje verderop bij de sportclub en ging die fiets hier aan de overkant slopen.Ik belde politie om dit te melden.Ja we komen eraan mevr. ze moeten nu nog komen.
En nog wat: er is hier geen politie te bekennen in het weekend,áls ze komen moeten ze vanuit Apeldoorn komen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:26

Maar dat is toch geen reden om nu geen aangifte te doen?
Ik zou (als ik zo overtuigd zou zijn als jij) allang aangifte hebben gedaan, en wanneer dat niet serieus wordt genomen het linkje in mijn vorige post even aangeklikt ;)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 11:24

Dus ik kan nog steeds aangifte doen nu?ook al is het nu 3 weken geleden?
Er zijn in die omgeving meerdere dingen gebeurd,ook met de kinderboerderij ernaast,dus het staat wel bekend daar w.b.t. de jeugd.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:26

Tsja of het u nog kan weet ik niet...
Heel erg jammer dat je er zolang mee gewacht hebt, een paar slechte onduidelijke foto's is het enige wat je nu nog hebt.

Ik zou het op z'n minst gemeld hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:43

en je mag ook niks bouwen zelfs mét dit soort bewijzen dat je dieren gewoon verminkt/lastig gevallen worden in je weiland? misschien dat je met dit soort bewijzen en verklaringen van buren etc. meer druk kan zetten dat het écht nodig is.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 11:53

Een stal maakt ook niet veel meer uit,op de kinderboerderij staan de dieren ook op stal s'avonds.Die stal word gewoon open gebroken en die dieren zitten dan wél in het nauw,kunnen geen kant op.
Toen ik die ['afgesneden'?] kippenvleugels vond in het weiland heb ik er wel melding van gemaakt in de weekkrant,maar totaal geen reactie op gehad.Zolang het bestemmingsplan niet gewijzigd word of kan worden,mag er niet gebouwd worden.Iedereen weet toch hoe moeilijk gemeente's zijn.En op stal kunnen ze niet vluchten,in het land wel.
Ik zal proberen om het in ieder geval te melden bij politie en vragen of ze daar [áls ze toevallig in ermelo zijn] ook willen langs rijden s'nachts.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:53

Aangifte doen kan altijd nog. Ik heb je al eens aangeraden om aangifte te doen. Waarom heb je dat tot op heden niet gedaan? Als iedereen bij jullie in de buurt zo denkt, kán de politie ook geen zaken oplossen... en dan blijft de politie in jullie ogen toch iemand die niks doet. Zorg daarom dat je alles meldt waarvan jij denkt en ook de buren wat erzoal in de buurt gebeurd, ook al lijkt het voor jou niet nodig. Want zolang de politie niet weet wat er zoal in de buurt afspeelt kunnen ze daar ook niet op inspringen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 13:39

@msnowy

Ik weet dat je me dat al aangeraden hebt,aangifte doen.
Maar als bokt al niet gelooft dat dit door vandalen gebeurt is,denk je dat de politie me wel gelooft? het lijkt heel veel op paarden beten,zij zullen hetzelfde zeggen als op bokt,dit zal een andere pony wel gedaan hebben en doen ze er nix mee.
De politie weet wél wat er in die buurt speelt,maar in het weekend rijden ze hier niet rond.
Die man die daar woont had ook politie gebelt omdat er gestolen fietsen lagen.Politie zegt:dat is ons pakkie aan niet.Die man heeft de fietsen toen zelf maar naar het bureau gebracht.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:04

Natuurlijk gelooft de politie je wel en die mogen echt niet de schijn wekken dat ze je niet geloven. Wat betreft over de fietsen gaat dat hier anders, mochten de fietsen hier na een aantal weken nog staan, worden ze opgehaald door een medewerker van de politie, en komen er na een tijdje kijkdagen om de eventueel gedupeerden te laten kijken of hun fiets hier mogelijk bij zit.
Maar nogmaals, altijd melden als je dingen ziet waarvan je ook maar denkt dat het niet door de beugel kan. Het kan misschien de oplossing zijn waar naar de politie op zoek is. Jij weet niet waar ze onderzoek naar doen.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:36

Al gelooft degene die de aangifte afneemt je verhaal niet, wat dan nog?
Als je geen aangifte doet gebeurt er sowieso niks.
Juist als mensen aangifte gaan/blijven doen kunnen ze er misschien iets mee.

Veel succes ermee!

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:55

ze zullen vast samen "gespeelt" hebben.
je had die 2 van mij eens moeten zien, zo'n wond zit er binnen no-time
diepe slipsporen kunnen daar ook van komen.
wie weet heeft het die nacht wel veel gewaait oid? dat ze aan het rennen zijn geweest?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:59

_Jordy_ schreef:
ze zullen vast samen "gespeelt" hebben.
je had die 2 van mij eens moeten zien, zo'n wond zit er binnen no-time
diepe slipsporen kunnen daar ook van komen.
wie weet heeft het die nacht wel veel gewaait oid? dat ze aan het rennen zijn geweest?

Ze spelen wel vaker en rennen wel vaker door het land,nog nooit zulke sporen gehad die zelfs tot vlák voor het stroomdraad stonden.Nog nooit zoveel en zulke wondjes gezien,bij geen enkele pony,en ik heb er aardig wat gehad hoor in de opvang.Zelfs een dominante ruin gehad,ook toen nooit zulke wondjes gehad.Ik ga het melden bij de politie,dan weten ze dat in ieder geval,of ze er wat aan doen?Nada.