XoNo schreef:Ik denk dat juist door de instelling om de 'top' te scheiden van de 'kneuzen' totaal niet bijdraagt aan het doorgroeien van de sport. In plaats dat mensen eens naar zichzelf gaan kijken en er keihard voor gaan werken dat ze WEL mee kunnen draaien, stoten ze liever de betere ruiters af. Dat vind ik jammer, zo kom je in Nederland met de sport nooit ergens.
We moeten allemaal nog leren, ik ben iemand die gewoon tussen die grote jongens gaat rijden, mezelf probeert op te trekken aan dat niveau en dan af en toe ook nog een prijsje wegpakt. Veel leuker en eervoller dan wanneer je NL kampioen wordt in een groep mensen die mijns inziens helemaal niet NK waardig zijn.
Ik denk dat er genoeg ruiters zijn die eerst bij de WRAN hebben gereden en dan "door gegroeid" zijn.
Ik kan mij namelijk jou ook nog herinneren. 
En dat is prima, dat is vast ook de bedoeling, je begint bij de basis.
Ik denk dat er genoeg bij de WRAN ruiters zitten die er wel keihard voor vechten naar hun mogelijkheden en kansen en ze stoten niet de betere ruiters af, maar willen eerlijke concurentie op het niveau dat zij rijden.
XoNo schreef:WRAN is een organisatie voor ALLE rassen, dus ook voor die dure Quarters en Paints. Als mensen met een haf of een tinker zich daardoor ondergesneeuwd voelen (wat helemaal niet hoeft, kijk naar een Wrigley, Pablo van Tanja en ook Marja Oost met haar haflinger), moeten ze misschien gewoon een westernorganisatie voor haflingers of tinkers uit de grond stampen.
Het zou van de zotte zijn als je meedoet aan een L1 WRAN klasse met je Quarter dat je met de nek aangegeken wordt, omdat anderen je 'te goed' vinden

Die western organisatie is er volgens mij al
,en wie zegt dat je met de nek aangekeken wordt als je in de L1 met een quarter start
XoNo schreef:Selectiewedstrijden zou sowieso niet eens verkeerd zijn, maar niet om de redenen die hier aangedragen worden. Want ook als dan een Jurgen Pouls of Bernhard Fonck (hihi, zie je hem al WRAN starten?

) mee zou doen, dan is het OOK weer niet eerlijk dat ze op die selectiewedstrijden verschijnen.
Je hebt al de voorselectie die altijd op de woensdag werd gereden.
En ik denk dat je heel goed weet wat er hier bedoeld wordt.
XoNo schreef:Zo bestaat er altijd wel een excuus. Ook in de dressuur heb je mensen met een vermogen aan paarden en ja, die willen weleens de 1e prijs wegkapen voor die vrouw op de hoek van de straat die ook een wedstrijdje wil rijden met haar huis-tuin-keuken paard. In onze sport is dat niets anders.
Maar daar heb je ook de basis sport.
XoNo schreef:Mensen (én de WRAN) moeten eens kijken in Duitsland hoe het geregeld is op een Bavarian Summer Show. Dat is ook een mix van de VWB (ook een openrassen organisatie), AQHA, NRHA en NSBA. Gaat prima met goed gevulde klasses van niveau! Met een kleine geldprijs die er nog te winnen is in de VWB klasses.
Daar rijden ook wel wat meer mensen western.
XoNo schreef:Degenen die het hardst schreeuwen dat ze bang zijn ondergesneeuwd te raken door de 'grote jongens' zijn degene die waarschijnlijk nog het hardst moeten werken aan hun eigen niveau en ontwikkeling.
Ze willen alleen een eerlijk kampioenschap op het niveau waarin zij rijden.
XoNo schreef:Ook dit evenement is (volgens de organisatie) opgezet om de westernsport te promoten en het een boost te geven, waarom zoveel deelnemers niet? Teveel mensen vinden het fijner om op hun eigen niveau door te kwakkelen, zodat ze ook nog eens een prijsje kunnen wegkapen, dan dat ze zich gaan meten met mensen die beter en verder zijn, op hun bek gaan en realiseren dat hun niveau helemaal niet zo hoog is, en die zich daaraan optrekken en er gewoon keihard voor gaan werken. In bepaalde klasses (en nee, idd niet alle klasses imo) kun je met een haflinger ook ver komen, je zult er misschien harder voor moeten werken.
Wie zegt dat deze WRAN deelnemers dat niet willen.
Wie zegt dat zij op hun niveau willen "door kwakkelen", ze moeten toch eerst ergens beginnen.
En dan kunnen zij ,als hier al hun ambities, liggen door groeien.
En misschien werken zij daar nu ook al hard aan.
Je hebt er nu eenmaal mensen bij die wel ambitieus zijn (en die worden ook kampioen) en sommige vinden het kabbelen ook prima nou en?
XoNo schreef:Iedereen is onderaan begonnen, maar mensen die niet verder komen dan dat, moeten zich niet gaan afzetten tegen mensen die dat wel doen. De mensen met de goede paarden en het hogere niveau hebben doorgaans ook heel veel moeten laten om zover te kunnen komen.
Volgens mij komt er meer commentaar van sommige " mensen met de goede paarden en het hogere niveau", dan van de WRAN ruiters, het enige is, dat ze het niet eerlijk vinden dat deze mensen dan ineens weer WRAN ruiter zijn.