[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:46

Pannenkoek schreef:
crow schreef:
Mensen komen nu eenmaal niet voor Gerda Vis met Play Crow maar wel voor de grote namen bij de NRHA (neem mezelf maar even als lijdend voorwerp).
Precies crow, daarom ben ik wel benieuwd wie over een jaar of 5 gaan zorgen dat er 40.000 betalende bezoekers over de vloer komen, ik denk niet de WRAN ruiters.

Dat hoeft toch ook niet. :)
Het is toch een evenement met vele onderdelen en het WRAN kampioenschap is daar één van.
De line dansers zullen die 40.000 waarschijnlijk ook niet halen :D , maar zo is er voor elk wat wils.
De mensen kiezen zelf wel uit, waar ze heen gaan.
En natuurlijk trekken grote namen veel publiek, maar geef het ook een kans.

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:03

Echt waanzinnig leuk! Ik kan er met mn paard heenstappen, ook nog eens ideaal! :D
Ik ben zeker van de partij!
Haha maar wel een beetje apart, om te rijden op de schaatsbaan waar ik 's winters altijd ga schaatsen...Had ik niet verwacht toen ik vorige week mn schaatsjes aandeed.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:05

Laika schreef:
Dit zou aan te pakken zijn door de kwalificatie voor het NK te veranderen, door bijvoorbeeld te eisen dat er op een aantal Wranwedstrijden gestart moet zijn in aanloop naar het NK. Of misschien zelfs kwalificatiewedstrijden uit schrijven. Maar dat zie ik dan weer niet gebeuren.
Hier kan ik mij goed in vinden. Dit gebeurt ook bij de Engelse sport. Een ieder dient zoveel punten te behalen en dan wordt je geselecteerd om deel te nemen aan de regionale kampioenschappen, ja regionaal! Wat in de Engelse sport is een NK toch hééél wat anders dan in de Westernsport ;) Ik pleit ook voor kwalificatiewedstrijden bij de Wran, maar dat is dan weer een heel andere discussie :D

Zelf vrees ik ook dat het Wran NK een ondergeschoven kindje wordt in dit Reininggeweld. Ik ben absoluut voor een grote professionele show zoals bij de NRHA bijv, maar dit kunnen ze beter apart houden van een Wran NK. Idd wat Sliding zegt: de Wran staat voor de basis, daar kom je met je niet-QPA. Die vallen, ben ik bang, zo in het niet bij deze added money shows.
Maar goed, ik wil niet negatief zijn en daarom moeten we het een kans geven. Wellicht geeft het juist een enorme boost aan de Wran, wie weet!

Ja mistercooper, de muts en schaatsen kun je deze keer thuis laten :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:23

Ik denk dat juist door de instelling om de 'top' te scheiden van de 'kneuzen' totaal niet bijdraagt aan het doorgroeien van de sport. In plaats dat mensen eens naar zichzelf gaan kijken en er keihard voor gaan werken dat ze WEL mee kunnen draaien, stoten ze liever de betere ruiters af. Dat vind ik jammer, zo kom je in Nederland met de sport nooit ergens.

WRAN is een organisatie voor ALLE rassen, dus ook voor die dure Quarters en Paints. Als mensen met een haf of een tinker zich daardoor ondergesneeuwd voelen (wat helemaal niet hoeft, kijk naar een Wrigley, Pablo van Tanja en ook Marja Oost met haar haflinger), moeten ze misschien gewoon een westernorganisatie voor haflingers of tinkers uit de grond stampen.

Het zou van de zotte zijn als je meedoet aan een L1 WRAN klasse met je Quarter dat je met de nek aangegeken wordt, omdat anderen je 'te goed' vinden :?

Selectiewedstrijden zou sowieso niet eens verkeerd zijn, maar niet om de redenen die hier aangedragen worden. Want ook als dan een Jurgen Pouls of Bernhard Fonck (hihi, zie je hem al WRAN starten? :') ) mee zou doen, dan is het OOK weer niet eerlijk dat ze op die selectiewedstrijden verschijnen.

Zo bestaat er altijd wel een excuus. Ook in de dressuur heb je mensen met een vermogen aan paarden en ja, die willen weleens de 1e prijs wegkapen voor die vrouw op de hoek van de straat die ook een wedstrijdje wil rijden met haar huis-tuin-keuken paard. In onze sport is dat niets anders.

Mensen (én de WRAN) moeten eens kijken in Duitsland hoe het geregeld is op een Bavarian Summer Show. Dat is ook een mix van de VWB (ook een openrassen organisatie), AQHA, NRHA en NSBA. Gaat prima met goed gevulde klasses van niveau! Met een kleine geldprijs die er nog te winnen is in de VWB klasses.

Degenen die het hardst schreeuwen dat ze bang zijn ondergesneeuwd te raken door de 'grote jongens' zijn degene die waarschijnlijk nog het hardst moeten werken aan hun eigen niveau en ontwikkeling.

We moeten allemaal nog leren, ik ben iemand die gewoon tussen die grote jongens gaat rijden, mezelf probeert op te trekken aan dat niveau en dan af en toe ook nog een prijsje wegpakt. Veel leuker en eervoller dan wanneer je NL kampioen wordt in een groep mensen die mijns inziens helemaal niet NK waardig zijn.

Ook dit evenement is (volgens de organisatie) opgezet om de westernsport te promoten en het een boost te geven, waarom zoveel deelnemers niet? Teveel mensen vinden het fijner om op hun eigen niveau door te kwakkelen, zodat ze ook nog eens een prijsje kunnen wegkapen, dan dat ze zich gaan meten met mensen die beter en verder zijn, op hun bek gaan en realiseren dat hun niveau helemaal niet zo hoog is, en die zich daaraan optrekken en er gewoon keihard voor gaan werken. In bepaalde klasses (en nee, idd niet alle klasses imo) kun je met een haflinger ook ver komen, je zult er misschien harder voor moeten werken.

Iedereen is onderaan begonnen, maar mensen die niet verder komen dan dat, moeten zich niet gaan afzetten tegen mensen die dat wel doen. De mensen met de goede paarden en het hogere niveau hebben doorgaans ook heel veel moeten laten om zover te kunnen komen.

Mijn conclusie: niet zeiken, maar rijden en als je de westernsport omhoog wilt helpen, moet je eerst naar jezelf kijken voor je anderen gaat uitsluiten van wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door XoNo op 06-11-10 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:25

crow schreef:
;) Daarom stond er ook bij 'uitzonderingen zijn er altijd'.
De toppers kunnen straks voor een matsprijssie schoolen bij het WRAN-gedeelte van de show....

Sliding Ik heb nergens geschreven dat ik het geen kans geef, of het voor de WRAN ruiters in de toekomst aantrekkelijk blijft vraag ik me wel af. Tevens heb ik me vraagtekens bij het voortbestaan van de rasverenigingen in de huidige vorm. Als het de SWRN lukt om het zo groots te maken met continue 5 judges bv. dan zal er een verschuiving plaatsvinden van de wedstrijden die de rasverenigingen zelf organiseren naar de SWRN wedstrijden. De rasverenigingen hebben de opbrengsten van hun eigen shows echter keihard nodig om te blijven bestaan. Wellicht kijk ik te ver vooruit en hecht ik teveel waarde aan het waarborgen van de eigen identiteit van een Nederlandse tak van een Amerikaanse rasvereniging.

Ik verwacht trouwens wel stops van een meter of 25 op dat ijs hè! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:39

sliding schreef:
[***] schreef:
Het Nederlands kampioenschap gaat er toch om welke combinatie het beste is in Nederland :?
Wat doet het dan ter zake hoeveel je paard heeft gekost, bij wie je les hebt, welke shows je dan normaal start etc?

De beste (zou moeten) winnen, de rest doet er niet toe. Wil jij niet tegen de goede ruiters (omdat je jezelf er niet klaar voor vindt) dan moet je geen NK starten, want dan ben je er blijkbaar nog niet aan toe.

Ik ben het hier niet mee eens. :+
Als je aan het Nederlands kampioenschap van de WRAN meedoet, dan rijd je een kampioenschap tegen andere WRAN ruiters, net zo goed als het Paints kampioenschap voor de paints is en de Appaloosa kampioenschappen voor de appaloosa, de NRHA voor de reining enz.

Als er dan ruiters bijkomen die nooit WRAN starten, en met hun inderdaad vaak dure paarden onder hun derrière even hun opwarm rondje daar gaan rijden, is dit niet erg motiverend.

Er wordt denk ik vaak, door sommige mensen/ruiters, wat voorbij gegaan aan wat de doelstelling van de WRAN is.
Citaat:
**de basisorganisatie voor het westernrijden in Nederland,
**die de belangen van elke westernruiter, ongeacht ras waarmee deze de tak van paardensport beoefent, behartigt
**.......richtlijnen opgesteld die het voor elke ruiter mogelijk maken om op zijn of haar niveau aan wedstrijden deel te nemen.

En als deze mensen dan vooral willen letten op het woordje "basis". :)
Als zij denken dat ze de basis al voorbij zijn, en dus fantastisch,fanatiek, super, er alles voor over hebbende ruiters zijn, dan moeten ze geen WRAN rijden maar het ook niet constant lopen af te zeiken zodra er reacties komen van WRAN ruiters die blijkbaar ook fanatieke, er alles(voor zover mogelijk)voor over hebbende fantastische ruiters zijn, die hun sport ook serieus nemen.

En niet de hele westernsport draait om de reining. ;)

Maar kan je het dan niet beter de naam geven 'wran kampioenschap'?
Bij het Nederlands Kampioenschap gaar het echt om wie het beste is uit Nederland. Dat de doelstelling van de wran is om een basisorganisatie te zijn, betekent misschien dat ze eens moeten kijken of ze dan nog wel een Nederlands Kampioenschap willen hebben (imo zou dat namelijk al topsport moeten zijn, dus geen basis meer). Een ''gewoon'' kampioenschap is meer op zijn plaats.

Of een systeem opzetten waarin je je tijdens reguliere shows gaat kwalificeren, maar dan krijg je nog minder kwaliteit op het Nk. Feit blijft, je hebt dan inderdaad geen last van de topruiters, of dat echt de bedoeling is van een Nederlands Kampioenschap?????????

XoNo schreef:
Mijn conclusie: niet zeiken, maar rijden en als je de westernsport omhoog wilt helpen, moet je eerst naar jezelf kijken voor je anderen gaat uitsluiten van wedstrijden.

+:)+

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:48

Mayflower schreef:
Formule 1 sponsort het Western Riding met vele $$$$, dat is mooi want zij hebben genoeg en wij te weinig :D

Kweetnie... :D

Dit jaar kwamen 4,4% minder mensen kijken naar de F1-races op Spa-Francorchamps (nu 47.872) maar dat werd goedgemaakt door de 4,5% hogere toegangsprijs. De organisatie maakte 5,15 miljoen euro verlies. Vorig jaar stond men 7,34 miljoen rood, volgend jaar wordt een tekort van ruim 6 miljoen verwacht. Dat is dan al 18 miljoen in 3 jaar. Bron: La Libre

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:52

Waar staat eigenlijk dat de Formule 1 met $$$$ sponsort? :?

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:02

storrum schreef:
Lielle schreef:
De ijshockeybaan wordt omgebouwd tot een hoofdarena waar meer dan 1.500 combinaties zullen strijden om de nationale titels in de diverse disciplines van Western Riding.
Dat is zeker een tikfoutje? :D
Er wordt gesproken over 1.800 starts uit 5 landen, volgens mij zijn er amper 1500 combinaties in Nederland.....

.........en ik maar denken dat het gewoon aan komt waaien Xono. :\

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:03

Dat staat nergens MPK, is gewoon de connectie met Allard Kalff ;)

Oef! dat klinkt ook niet best Storrum :oo

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:14

Dus door de connectie met Allard wordt nu aangenomen door jou dat alles nu met veel $$$$ gesponsort door de Formule 1?
Noem jij het maar gewoon ik vind het nogal apart :))

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:14

Trouwens, het doel van de SWRN wat betreft dit evenement staat toch gewoon in hun persbericht; "Binnen 5 jaar van Nationaal naar toonaangevend Internationaal" In mijn optiek is de WRAN behoorlijk nationaal, Jan bedenkt tegen die tijd wel weer een evenement waar het WRAN NK uitstekend tot z'n recht komt (en zijn ze weer 10 jaar terug in de tijd). Het evenement heeft nu gewoon even de WRAN ruiters nodig om op te starten en de WRAN ruiters van nu hebben 5 jaar de tijd om zich zo te verbeteren dat ze tegen die tijd kunnen meedraaien in het Internationale veld. Dat is toch een schitterende stimulans voor die groep......... :7

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:19

XoNo schreef:
Ik denk dat juist door de instelling om de 'top' te scheiden van de 'kneuzen' totaal niet bijdraagt aan het doorgroeien van de sport. In plaats dat mensen eens naar zichzelf gaan kijken en er keihard voor gaan werken dat ze WEL mee kunnen draaien, stoten ze liever de betere ruiters af. Dat vind ik jammer, zo kom je in Nederland met de sport nooit ergens.

We moeten allemaal nog leren, ik ben iemand die gewoon tussen die grote jongens gaat rijden, mezelf probeert op te trekken aan dat niveau en dan af en toe ook nog een prijsje wegpakt. Veel leuker en eervoller dan wanneer je NL kampioen wordt in een groep mensen die mijns inziens helemaal niet NK waardig zijn.

Ik denk dat er genoeg ruiters zijn die eerst bij de WRAN hebben gereden en dan "door gegroeid" zijn.
Ik kan mij namelijk jou ook nog herinneren. ;)
En dat is prima, dat is vast ook de bedoeling, je begint bij de basis.
Ik denk dat er genoeg bij de WRAN ruiters zitten die er wel keihard voor vechten naar hun mogelijkheden en kansen en ze stoten niet de betere ruiters af, maar willen eerlijke concurentie op het niveau dat zij rijden.

XoNo schreef:
WRAN is een organisatie voor ALLE rassen, dus ook voor die dure Quarters en Paints. Als mensen met een haf of een tinker zich daardoor ondergesneeuwd voelen (wat helemaal niet hoeft, kijk naar een Wrigley, Pablo van Tanja en ook Marja Oost met haar haflinger), moeten ze misschien gewoon een westernorganisatie voor haflingers of tinkers uit de grond stampen.

Het zou van de zotte zijn als je meedoet aan een L1 WRAN klasse met je Quarter dat je met de nek aangegeken wordt, omdat anderen je 'te goed' vinden :?

Die western organisatie is er volgens mij al ;) ,en wie zegt dat je met de nek aangekeken wordt als je in de L1 met een quarter start :?

XoNo schreef:
Selectiewedstrijden zou sowieso niet eens verkeerd zijn, maar niet om de redenen die hier aangedragen worden. Want ook als dan een Jurgen Pouls of Bernhard Fonck (hihi, zie je hem al WRAN starten? :') ) mee zou doen, dan is het OOK weer niet eerlijk dat ze op die selectiewedstrijden verschijnen.

Je hebt al de voorselectie die altijd op de woensdag werd gereden.
En ik denk dat je heel goed weet wat er hier bedoeld wordt. >;)

XoNo schreef:
Zo bestaat er altijd wel een excuus. Ook in de dressuur heb je mensen met een vermogen aan paarden en ja, die willen weleens de 1e prijs wegkapen voor die vrouw op de hoek van de straat die ook een wedstrijdje wil rijden met haar huis-tuin-keuken paard. In onze sport is dat niets anders.

Maar daar heb je ook de basis sport.

XoNo schreef:
Mensen (én de WRAN) moeten eens kijken in Duitsland hoe het geregeld is op een Bavarian Summer Show. Dat is ook een mix van de VWB (ook een openrassen organisatie), AQHA, NRHA en NSBA. Gaat prima met goed gevulde klasses van niveau! Met een kleine geldprijs die er nog te winnen is in de VWB klasses.

Daar rijden ook wel wat meer mensen western.

XoNo schreef:
Degenen die het hardst schreeuwen dat ze bang zijn ondergesneeuwd te raken door de 'grote jongens' zijn degene die waarschijnlijk nog het hardst moeten werken aan hun eigen niveau en ontwikkeling.

Ze willen alleen een eerlijk kampioenschap op het niveau waarin zij rijden.

XoNo schreef:
Ook dit evenement is (volgens de organisatie) opgezet om de westernsport te promoten en het een boost te geven, waarom zoveel deelnemers niet? Teveel mensen vinden het fijner om op hun eigen niveau door te kwakkelen, zodat ze ook nog eens een prijsje kunnen wegkapen, dan dat ze zich gaan meten met mensen die beter en verder zijn, op hun bek gaan en realiseren dat hun niveau helemaal niet zo hoog is, en die zich daaraan optrekken en er gewoon keihard voor gaan werken. In bepaalde klasses (en nee, idd niet alle klasses imo) kun je met een haflinger ook ver komen, je zult er misschien harder voor moeten werken.

Wie zegt dat deze WRAN deelnemers dat niet willen. :?
Wie zegt dat zij op hun niveau willen "door kwakkelen", ze moeten toch eerst ergens beginnen.
En dan kunnen zij ,als hier al hun ambities, liggen door groeien.
En misschien werken zij daar nu ook al hard aan.
Je hebt er nu eenmaal mensen bij die wel ambitieus zijn (en die worden ook kampioen) en sommige vinden het kabbelen ook prima nou en?

XoNo schreef:
Iedereen is onderaan begonnen, maar mensen die niet verder komen dan dat, moeten zich niet gaan afzetten tegen mensen die dat wel doen. De mensen met de goede paarden en het hogere niveau hebben doorgaans ook heel veel moeten laten om zover te kunnen komen.

Volgens mij komt er meer commentaar van sommige " mensen met de goede paarden en het hogere niveau", dan van de WRAN ruiters, het enige is, dat ze het niet eerlijk vinden dat deze mensen dan ineens weer WRAN ruiter zijn.

xShellie

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:56

@ Sliding
Je zegt dat WRAN ruiters een wedstrijd willen op hun eigen niveau. Maar er zijn toch niet voor niks klasses?
Een L1 klasse zou toch ook een hoge klasse moeten zijn waarin erg goede mensen rijden, in plaats van een klasse die met een 64 gewonnen wordt in de reining?
Als er zo over een gecombineerde wedstrijd wordt gedacht zal het verschil in niveau tussen bijvoorbeeld de NRHA en de WRAN toch altijd blijven bestaan?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:42

Niels schreef:
Maar kan je het dan niet beter de naam geven 'wran kampioenschap'?
Bij het Nederlands Kampioenschap gaar het echt om wie het beste is uit Nederland. Dat de doelstelling van de wran is om een basisorganisatie te zijn, betekent misschien dat ze eens moeten kijken of ze dan nog wel een Nederlands Kampioenschap willen hebben (imo zou dat namelijk al topsport moeten zijn, dus geen basis meer). Een ''gewoon'' kampioenschap is meer op zijn plaats.

Mee eens.

En anders moeten misschien de levels van de WRAN worden aangepast. Dat de L1 meer overeenkomt met de echte top.
Je zou kunnen zeggen dat mensen nu te makkelijk in de L2/L1 komen, als ze er op een NK blijkbaar zo makkelijk uitgereden worden.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:45

YouthReiner schreef:
@ Sliding
Je zegt dat WRAN ruiters een wedstrijd willen op hun eigen niveau. Maar er zijn toch niet voor niks klasses?
Een L1 klasse zou toch ook een hoge klasse moeten zijn waarin erg goede mensen rijden, in plaats van een klasse die met een 64 gewonnen wordt in de reining?
Als er zo over een gecombineerde wedstrijd wordt gedacht zal het verschil in niveau tussen bijvoorbeeld de NRHA en de WRAN toch altijd blijven bestaan?

Nee ik zei;
Citaat:
Ze willen alleen een eerlijk kampioenschap op het niveau waarin zij rijden.

En is de reining het enige vergelijkingspunt, er is ook nog pleasure, HMS enz van daaruit zijn toch al meerdere ruiters doorgestroomd.

Er zijn er ook wel ruiters bij die bij de WRAN rijden maar als het zo uitkomt ook wel eens een wedstrijd meerijden bij bijv de AQHA. En zo zullen zij hoogst waarschijnlijk opschuiven, prima toch.

Wat mij alleen wat stoort is dat er ruiters bij zijn, die altijd bij de WRAN hebben gereden, en nu door zijn gegaan naar andere verenigingen en wedstrijden (wat prima is +:)+ ), ineens niets goeds meer kunnen zeggen over de WRAN en dat het niveau niet NK waardig is.
Terwijl ze zelf menig NK hebben gereden en daar toen (terecht) trots op waren.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:50

LindyH schreef:
En anders moeten misschien de levels van de WRAN worden aangepast. Dat de L1 meer overeenkomt met de echte top.
Je zou kunnen zeggen dat mensen nu te makkelijk in de L2/L1 komen, als ze er op een NK blijkbaar zo makkelijk uitgereden worden.

Zo moeilijk is het ook niet om open te moeten starten. ;)
Maar of je daar dan al klaar voor bent. :)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:31

Persoonlijk vind ik een NK ook voor ambitieuze ruiters, niet voor mensen die graag blijven kwakkelen. Voor die mensen zijn er het hele jaar door toch shows zat?

En begrijp me niet verkeerd, er zijn ook zat niet-QPA ruiters die ambitieus zijn. Maar die zitten er ook niet mee dat er QPA meedoen. Die zien dat alleen als een stimulans om harder te trainen.

Dus, ik vind het erg goed dat het NK wordt gecombineerd met verenigingen met topruiters. Het niveau in Nederland komt zo hopelijk omhoog, voor alle rassen!

YOYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:38

Stel dat ik L1 zou rijden en in de reining leuk zou presteren op de WRAN wedstrijden, dan zou ik toch haast denken dat ik op een NK iets te zoeken heb.
Mis, want op het NK rijden er ineens allemaal ruiters mee waartegen je nog nooit hebt gereden en wordt je er aan alle kanten uit gereden. Dat is wel een afknapper. Heb ik zo hard geoefend op de gewone wedstrijden.

Zorg er voor dat ruiter zich moeten kwalificeren op de gewone wran wedstrijden, dan weet je ook welke concurentie je tegen kan komen op het NK, en voorkom je dat ruiters van een show als deze de wran gaan gebruiken voor een opwarmrondje en de echte wran ruiter wegjagen.
Dan kan je op de gewone wedstrijden al zien waar je staat en daar naar trainen.

In mijn ogen gaat dan het niveau van de wran echt omhoog ipv naar beneden door er klassen aan toe te voegen voor ruiters die niet rijden kunnen, maar ergens moeten beginnen.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:54

Er zijn ook genoeg mensen die alleen mee doen met het WRAN nk en misschien nog 1 of 2 WRAN wedstrijdjes en voor de rest raswedstrijden.

Wil je die dan allemaal uitsluiten door een kwalificatie?

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:24

YOYO schreef:
Stel dat ik L1 zou rijden en in de reining leuk zou presteren op de WRAN wedstrijden, dan zou ik toch haast denken dat ik op een NK iets te zoeken heb.
Mis, want op het NK rijden er ineens allemaal ruiters mee waartegen je nog nooit hebt gereden en wordt je er aan alle kanten uit gereden. Dat is wel een afknapper. Heb ik zo hard geoefend op de gewone wedstrijden.

Zorg er voor dat ruiter zich moeten kwalificeren op de gewone wran wedstrijden, dan weet je ook welke concurentie je tegen kan komen op het NK, en voorkom je dat ruiters van een show als deze de wran gaan gebruiken voor een opwarmrondje en de echte wran ruiter wegjagen.
Dan kan je op de gewone wedstrijden al zien waar je staat en daar naar trainen.

In mijn ogen gaat dan het niveau van de wran echt omhoog ipv naar beneden door er klassen aan toe te voegen voor ruiters die niet rijden kunnen, maar ergens moeten beginnen.

Niet meeeens je kan het het ook anders bekijken en jezelf optrekken aan de grote ruiters!! Een jaartje oefenen en dan kijken wat je winst is!!! Zo groeit de sport en raak je gemotiveerd althans ik wel. Ik ben in Aken geweest dit jaar kreeg bijna een hartverzakking avn wat er daar meereed en zou bijna weer naar huis niet gedaan gewoon showen!! Ik ben heel fanantiek en moet volegend jaar die puntjes die ik in mijn hoofd heb verbeterd hebben!!! Daar rij je toch paard voor om te leren en te verbeteren!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:04

My 2 cents:

Ik vind het een super plan om een show van dergelijke opzet in NL te organiseren, zolang het financiele gedeelte niet op de verenigingen van de FNW af hangt. Er zijn echter een aantal dingen waarvan ik vind wat beter anders zou kunnen.

- geen NK titels: als alle internationale ruiters komen die ze graag willen hebben dan wordt niet alleen de wran, maar 90% van het nederlandse westernvolk (aqha/apha/nrha/dawra/appaloosa/wran) volledig weg gereden. Het is dan beter om de show een goede show van te maken ala americana, waar internationaal wat bekendheid aan wordt gegeven zodat mensen ook naar nederland kijken voor zulke shows.

- NK titels in een losse show: de drha (knhsrv), nqha, dphc, wran, dawra, appaloosa zou dan in een andere show samen de NK titels kunnen vergeven. Dit zou bv ook in Ermelo in het KNHS centrum kunnen (misschien). Niet alles in een grote bult, wel per vereniging. Maar dan met een soortgelijke opzet als het NK nu, maar dan ook met de nqha/drha/appaloosa en het koeiengebeuren.
Op die manier komen ook de nederlandse deelnemers aan bod.

Dus: grote internationale show in NL: Ja
NK titels op die show: Nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:09

Romkabouter schreef:
. Maar dan met een soortgelijke opzet als het NK nu, maar dan ook met de nqha/drha/appaloosa en het koeiengebeuren.
Op die manier komen ook de nederlandse deelnemers aan bod.

Asjeblieft niet zeg. Ik vind het zo prima geregeld.

Romkabouter schreef:
- geen NK titels: als alle internationale ruiters komen die ze graag willen hebben dan wordt niet alleen de wran, maar 90% van het nederlandse westernvolk (aqha/apha/nrha/dawra/appaloosa/wran) volledig weg gereden. Het is dan beter om de show een goede show van te maken ala americana, waar internationaal wat bekendheid aan wordt gegeven zodat mensen ook naar nederland kijken voor zulke shows.

Of je stelt de regel dat alleen Nederlanders de titel kunnen winnen. (heeft de KNHS RV bijvoorbeeld).
Is dat probleem ook gelijk weer opgelost.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:16

calemity_jane schreef:
Niet meeeens je kan het het ook anders bekijken en jezelf optrekken aan de grote ruiters!! Een jaartje oefenen en dan kijken wat je winst is!!! Zo groeit de sport en raak je gemotiveerd althans ik wel. Ik ben in Aken geweest dit jaar kreeg bijna een hartverzakking avn wat er daar meereed en zou bijna weer naar huis niet gedaan gewoon showen!! Ik ben heel fanantiek en moet volegend jaar die puntjes die ik in mijn hoofd heb verbeterd hebben!!! Daar rij je toch paard voor om te leren en te verbeteren!!

De WRAN NK is in mijn ogen het moment dat alle L1/L2 WRAN ruiters in Nederland, de mogelijkheid hebben om uit te vechten, wie op dat moment de beste (kampioen) is in Nederland bij de WRAN.
Evenals dit gebeurd bij de paints/arabieren en de appalousa enz

Waarom zouden zij dan ineens moeten rijden tegen ruiters, die je voor die tijd nog nooit hebt zien rijden bij de WRAN. En die het wel leuk vinden om er toch nog weer een titeltje bij te hebben (ook al is het "maar" een WRAN titel), staat wel leuk op het lijstje van prestaties. :+

En als de WRAN ruiter zich wil optrekken aan betere ruiters, dan kunnen ze ook wel gaan starten bij andere verenigingen om zo weer verder te komen, maar dat is hun keuze.

En om dan op de vergelijking naar de dressuur terug te komen, die zullen dan ook raar opkijken op als een ZZ-licht ruiter ineens tussen de M of Z ruiters gaat rijden op de NK.
Dan kunnen ze zich ook wel willen optrekken naar dat niveau maar daar doen ze nu niet aan mee, voor die NK. Dat niveau komt wel (of niet) als ze zich verder ontwikkelen en trainen.
En dan kunnen ze daar ook starten.
Je hebt op dat moment dat niveau (L1/L2 of M/Z) dan rijd je op dat moment tegen andere L1/L2 ruiters en niet tegen verder gevorderde ruiters/paarden.

Citaat:
Niels;Of je stelt de regel dat alleen Nederlanders de titel kunnen winnen. (heeft de KNHS RV bijvoorbeeld).
Is dat probleem ook gelijk weer opgelost.

Volgens mij is dat al zo. ;)
Bij de Paints was dat sowieso al zo want toen reden/liepen er ook duiters mee en die deden niet mee voor de titel.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:18

In mijn ogen zou deze show dan misschien meer bekeken moeten worden als bv een jumping amsterdam.
Daar heeft het gros van de Nederlandse springruiters ook geen drol te zoeken. Niks mis mee.