Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:00

Er is absoluut niks misgegaan. Sommige paarden zij nou eenmaal brutale donders. Ik weet echt wel wat ik doe. En bij hem is alles met geduld geprobeerd, alleen hij is brutaal en had gewoon even een duidelijke hand nodig.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:00

Wat een prachtig dier, komt ook erg iponerend over <3
Wbt de manier van zadelmak maken... Tja, daar heb je al genoeg commentaar over gehad, persoonlijk zou ik er alleen voor kiezen om een paard van het begin af aan te leren dat het ook leuk kan zijn ipv ´ik krijg ´m dr toch niet af´ :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:02

peanutbutter schreef:
Blokjje: Dan is Gert echt de man. Je bent wel geld kwijt, maat beter dan een gebroken nek of rug.

Niet ieder paard is even lief en braaf en ieder paard (braaf of niet braaf) heeft duidelijkheid nodig en dat is hij zeker.

Geld maakt die man niet uit. zal deze naam eens door geven.
Want die KWPN kun je liefde en gedudl hebben maar mevrouw doet ff lief en braaf mee maar loopt gewon over je heen ;)

Bomba

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:02

Super zadelmak gemaakt toch? Zo hoort het te gaan! :D

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:03

Mooi paard zeg! Veel plezier nog samen. ;)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:03

volgens mij is er al heeel veel gezegt over dit filmpje.. Maar vanwaar de keuze om een paard in te rijden met sporen.. Zijn sporen niet voor de verfijning en niet voor het inrijden?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:04

annehoe schreef:
volgens mij is er al heeel veel gezegt over dit filmpje.. Maar vanwaar de keuze om een paard in te rijden met sporen.. Zijn sporen niet voor de verfijning en niet voor het inrijden?

Gert weet wel wat hij doet.. Het is een echte vakman die fantastisch werk levert.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:06

annehoe schreef:

dat dacht ik ook? hoe zit dat dan..

super mooi beessie echt <3

maar het zadelmak maken vind ik in mijn ogen toch wel wreed hoor...
sorry...

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:09

annehoe schreef:

Nee, sporen zijn niet alleen voor de verfijning!

Je kan ze net die extra prik geven, die nodig is, om ze voorwaarts te houden.
Zo werkt dat nu eenmaal }>

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:10

Een beest met zon naam kan ook niet anders dan een beetje stout zijn :D. Wel erggg knap dier, en wat een gezeur over het inrijden..Soms moet je ze nou eenmaal overbluffen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:11

Randie: Dat zei ik ook al. What's in a name :Y) Had meneer Liefhebber iets langer over na moeten denken misschien :D
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 28-10-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:11

Wat een gaaf dier! Mooi type! Vind em fijn lopen, terwijl je hem pas een maandje rijdt.

Zadelmak maken is Gert gewoon een topper in. Vooral de wat lastigere paarden.
Inderdaad gezeur over het inrijden, hij is niet van suiker. Liever dat het zo goed gebeurt door Gert, dan met lieve woordjes en ongelukken.
Laatst bijgewerkt door Nikeyy op 28-10-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:11

JamieShanin schreef:
annehoe schreef:

dat dacht ik ook? hoe zit dat dan...
Dat is al duidelijk uitgelegd door TS

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:13

yvonnepuntnl schreef:
Dat is al duidelijk uitgelegd door TS

sorry vast over heen gelezen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:14

peanutbutter schreef:
Het paard snapt niet en voelt ook bijna niet dat er been wordt gegeven. Een heel kort stomp spoortje drintg net wat meer door. Ze sluiten zich vaak af en gaan dan binnen vetten. Daarom moeten ze naar voren en met spoortje dring je meer door.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:14

ohh oke ;)

nog veel plesier samen ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:18

Bomba schreef:
annehoe schreef:

Gert weet wel wat hij doet.. Het is een echte vakman die fantastisch werk levert.

Amen!
Gert is echt een topper wat betreft inrijden. Een echt vakman en niet zo'n softy die over zich heen laat lopen. Daar worden ze pas brutaal van.

Laura, hele goede keuze dat je hem naar Gert hebt gedaan.

Wat zal je een plezier aan dit dier gaan beleven, waar tover je al die gave beesten weg joh ;) !

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:18

Ik heb over het filmpje gemengde gevoelens, vind dat iedereen snel klaar staat met zijn mening maar die hebben het paard van te voren niet gezien natuurlijk. Als hij een smerike kloot is die de ruiter direct richting bakrand schopt kan ik me deze methode wel indenken.. sommige paarden reageren beter op overdonderen (betere consentratie ipv zelf gaan denken.. geen tijd om bang te zijn.. gewoon doen) Ik heb een paard gereden dat bekend stond als gevaarlijk, had diegene die hem inreed tegen de bakrand aan gesmeten.. kon direct door naar het ziekenhuis. Dit paard reageerde overgens alleen maar op een hele hoop respect naar hem toe, deed je dat niet? dan mocht je opzouten. Kon alles met die merrie! Bij haar zou de methode zoals op het filmpje denk ik alleen maar averechts hebben gewerkt. Maar elk dier is anders. Over het omtrekken, ze kunnen ook een erge trauma oplopen als de ruiter voorbij komt vliegen.. tis maar net wat je wil. En zo hard trekt hij niet aan dat halster (je moet wel wat beter articuleren tijdens het inrijden.. ook met halstertjes van nylon) vind dat wel erg vriendelijk trouwens .. dat halster gebruiken ipv direct een bit.

Het zou leuk zijn om hem bv dan ook met en onzeker paard aan de gang te zien. Maar goed! alle paarden MOETEN hier over een kam geschoren worden.. dus.. GOD wat sneu nou. Overgens vind ik niet dat je op dit filmpje goed KUNT zien dat hij aleen maar spoort met de sporen maar goed.

Overgens een ontzettend mooi paard.. als de slof er altijd zo bij hangt zie ik het probleem niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:23

wat een mooi paard zeg!

Wat ik niet snap, is dat je niet even in je openingspost meer tekst en uitleg hebt gegeven over de voorgeschiedenis van dit paard en de reden van deze manier van beleren. Daar had je heel veel onnodig commentaar mee kunnen voorkomen, beetje jammer van het topic imo.

Zelf rijd je hem wel netjes, slofgebruik is op deze manier ook prima bij zo'n jonkie.
Ben benieuwd hoe hij er over een jaar bij loopt!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:24

Alle paarden die Gert inrijdt, rijd je zo op weg. Soms moeten ze even een poosje bij hem op stal staan, als de ruiter niet zo'n ster is, maar vaak na één keer rijden daar, gaat hij al mee naar huis. Voordat hij opstapt, weet hij al hoe het paard is. Na enkele rondjes, kan je er meestal al op. Maar dan moet je zelf wel een beetje kunnen rijden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:25

Ik heb geen commentaar gegeven op het filmpje omdat ik het zelf niet zo schokkend vond. Verbaas mij dan ook over de heftigheid waarmee wordt gereageerd.
De volgende keer breng ik een 3 jarige weer naar Gert, ook al is die braaf. Been heel tevreden en ik heb besloten zelf niet meer te gaan tobben.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:26

Johane: Chal kon niet meteen mee terug :P Was geen aanrader.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:29

dus ook voor niet-probleempaarden vind jij dit een goede manier?
Wat vind je beter aan deze manier dan aan de gebruikelijke manier (om het zo maar even te bestempelen)?

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:30

sorry maar ik vind dit filmpje er echt alles behalve goed uitzien...
ik neem aan dat je je paard naar iemand stuurt in de wetenschap dat deze een 'profenssional' is en z'n werk goed doet,
maar dit ziet er echt alles behalve professioneel uit...
hat paard wordt niet ingestapt of uitgestapt, meteen alle kanten uit gesleurd (ook met een halster is dit not done)
en hard in de buik geschopt, MET sporen dan nog, en opgejaagd!
ik lees ook dat dit de eerste keer was dat er iemand opzit ?
het paard heeft nog geen balans, geen stuur en hij moet al springen ???
vind echt heel slecht...
ik zie wel dat je hem nu lekker aan het lopen hebt, nog wat lager instellen etc. maar dat komt wel.
toch denk ik dat deze brute manier van opleren je vroeg of laat nog parten zal spelen, een paard vergeet dit niet...

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:30

peanutbutter schreef:
Johane: Chal kon niet meteen mee terug :P Was geen aanrader.

;) Ja, soms heeft het paard het nodig. Weet dat jij een goede amazone bent.
Vergeten optie dus :o