Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 03:28

wat ontzettend poedersuikerig.
wel heel veel sterkte, en ik hoop dat het snel weer beter gaat.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 12:45

vaa schreef:
wat ontzettend poedersuikerig.

Haha grappig altijd dat ze die woorden veranderen... :D

Even update: Afgelopen maandag zei een andere DA die haar bekeken had dat de wond mooi geheeld was en dat je er straks niks meer van kon zien! Dus ik was natuurlijk heeeeeeeeeeelemaal blij.. iig een zorg minder over de wond, nu het bot nog!

Maar toen kwam ik donderdag in de kliniek, en zei mijn eigen DA dat ze nog een kleine ingreep gingen doen want er was wild vleesgroei... pfff :? Dus beetje onzin waar die andere DA me blij mee had gemaakt.........

Eind volgende week gaan ze foto's maken van haar beentje, ben benieuwd!!!!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 15:41

Straks maar weer even naar haar toe!! <3 Ben benieuwd of carry weg is en of ze een nieuwe buurman-vrouw heeft *D hoop het wel voor mijn avi..

Esssther

Re: Mijn meisje heeft haar pootje gebroken..... |( Met foto's..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:51

moet je deze week fotos laten maken of volgende week, ben benieuwd! Wildgroei, nou ja... ook dat is te verhelpen... als ze maar weer beter wordt, niet dan? Succes!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 23:59

A.s. maandag worden er nieuwe foto's gemaakt...... Ben zo ontzettend benieuwd!!!!! Dus iedereen moet meehelpen duimen ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:21

Ik ga voor je duimen! Laat je weten hoe het gegaan is?

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:08

oooh wat erg ! veel sterkte er mee

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:53

oef ik wens je heel veel sterkte en hoop dat ie er snel weer bovenop komt |( ;(

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:35

Jeetje wat ... Voor je zeg !!!! Heel veel sterkte dr mee !!!! |(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:41

En hoe waren de foto's gister? Ik hoop dat je positief nieuws gehad hebt..

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:42

en weet je al wat meer nav foto's??

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:06

Net de berichten van TS gelezen.
Heel veel sterkte, wat een rot situatie zeg!!

Hoe is het gister gegaan? En hoe zag de wond eruit?

Wildvlees kan helemaal wegtrekken als het bijgehouden wordt. Een van mijn paarden heeft ook eens wildvlees gehad na een wond, is netjes weggesneden en later zag je het bijna niet meer.
De wond zelf viel mij mee, gelukkig niet heel erg groot, wel diep zoals je schreef, maar ik denk dat een kleinere wond zoals deze mooier zal helen dan een grote wond.

Sterkte verder.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:47

Hoe gaat het met haar? Heeft ze al een nieuw buurtje?

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 16:46

Update 23-11:

Gisteren zijn dus de nieuwe foto's van haar beentje gemaakt... Gelukkig kon ik eerder vrij krijgen van mijn werk dus kon ik bij haar zijn en vol zenuwen en goede moed ging ik naar de kliniek. Na 4 weken in haar stalletje te hebben gestaan mocht ze dan eindelijk een paar meter door de buitenlucht lopen om naar de behandelplaats te komen. Haar oortjes naar voren, oogjes werden groot, snoof de heerlijke frisse lucht naar binnen en genoot van het uitzicht en de paardjes die buiten stonden! Gelukkig gedroeg ze zich weer als een engeltje en liep met rustige pasjes naar binnen. Ook tijdens het foto's maken gedroeg ze zich voorbeeldig!! <3 Wat een topper..

Na het foto's maken werd mijn paardje even door iemand anders vast gehouden en mocht ik de röntgenfoto's zien.. Ik hoopte op een wonder! Helaas.... Geen goed nieuws.. Een gedeelte van het botstukje is aangegroeid, en een gedeelte was losgegaan. Volgens de DA zou dit na geruime tijd op gaan lossen en dus verdwijnen. Daarnaast was te zien dat er ontzettend veel actie gaande was bij dat botstukje, allemaal kartels en randjes... Ze nam nu zelfs al het woord 'artrose' in haar mond.. ;( 'heb je nog vragen?' Ik had geen idee....... ;( Het enige wat ik wilde weten was of ze geen pijn had en of ze zou herstellen! Daar kon ze nu nog geen antwoord op geven hoe het zou herstellen.. Het klinische beeld zag er daarentegen goed uit! Ze lijkt geen pijn te hebben, steunt er met haar volle gewicht op, ook tijdens dat kleine stukje lopen.

Hieronder wat röntgenfoto's:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De eerste foto is gemaakt toen het net gebeurd was. Heb een rood lijntje getrokken waar de scheur zat. De 2e en 3e foto zijn gisteren gemaakt. Je ziet dat er nog een krammetje onder de huid zit, wat vinden jullie daarvan, dat kan toch niet blijven zitten? Die hebben ze over het hoofd gezien.. Je ziet bij het blauwe pijltje waar de scheur aan het helen is, en bij het rode pijltje het losse botstukje. Op de 3e foto zie je bij het rode pijltje waar de karteltjes en randjes zitten, dus niet mooi egaal.

Afbeelding

Deze foto is een paar dagen na de behandeling van het wild vlees genomen.. Super netjes dus! (dat plasje wat daar ligt is steriel water :D )

Ze mag nog absoluut niet vervoerd worden....... Ik had zo gehoopt dat ze lekker naar huis kon!! ;( Helaas moet ze daar dus nog een aantal weken revalideren en dan weer een nieuwe foto maken... Het is niet anders!!!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 16:47

En ze heeft nog geen nieuw buurtje! Maar volgens mij vindt big momma dat helemaal niet erg }>

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:01

De "wond" ziet er inderdaad netjes uit :j
raar dat ze gister iet gelijk iets voorgesteld hebben voor dat krammetje, hoe dat eruit te halen. Of willen ze wachten tot je paard weer wat beter gaat?

Kartels kunnen beter worden... Mijn merrie had een scherp sesambotje ook mt kartels, met medicijnen en veel stappen is dat helemaal goed gekomen.
Ook Artrose zou ik me niet veel te veel zorgen over maken nu. Er zijn genoeg paarden (waaronder dus ook weer mijn merrie) die er mee in de sport kunnen lopen. Ik geef mijn merrie als ik haar rijd glucosamine, werkt bij haar heel goed, spring zelfs met haar, en op recente foto's is geen verslechtering te zien.

ellenoord1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:06

heeeeeeey
wat erg voor je ik leef hele maal mee ik zou het zo erg vinden!!!
suces veel sterkte sterkte!!!!!!!!
veel sucesjes van ellen

myhorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:10

wat zielig voor je paardje ;(

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:37

Zit dat krammetje niet aan de buitenkant?
Het lijkt net alsof ik hem zie zitten op de laatste foto. Ik zou deze wel verwijderd willen hebben.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 20:34

Nee het krammetje zit echt binnen in het been. Want als je de wond ziet op de laatste foto, zie je geen krammetje.. We kwamen er dus ook achter toen de foto gisteren gemaakt werd. Ik was te overdonderd om erover te beginnen! Ik ben nu weer een beetje bekomen van de schrik.. ik had stiekem toch op een veel beter herstel gerekend maarja! Dus ga morgen even bellen naar de DA om te overleggen!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:41

bah kl*te voor je. Hoop voor jullie dat het helemaal goed komt. Lijkt mij wel positief dat ze er wel gewoon op staat. Ook tijdens het lopen.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 21:44

Saffier schreef:
De "wond" ziet er inderdaad netjes uit :j
raar dat ze gister iet gelijk iets voorgesteld hebben voor dat krammetje, hoe dat eruit te halen. Of willen ze wachten tot je paard weer wat beter gaat?

Ik vind het ook raar dat ze er niet over begonnen is... want ik heb het idee dat zo'n krammetje zn eigen leven kan gaan leiden.. en misschien verder naar binnen schieten of gaan ontsteken.

Saffier schreef:
Kartels kunnen beter worden... Mijn merrie had een scherp sesambotje ook mt kartels, met medicijnen en veel stappen is dat helemaal goed gekomen.

Nou dat hoop ik ook, en stel dat ik er ooit nog weer op kan ben ik toch pas van plan dat in het voorjaar te doen. Laat haar lekker deze hele winter revalideren! Wel ga ik veel met haar wandelen in de bak, in het bos aan de hand, en in de stapmolen..

Saffier schreef:
Ook Artrose zou ik me niet veel te veel zorgen over maken nu. Er zijn genoeg paarden (waaronder dus ook weer mijn merrie) die er mee in de sport kunnen lopen. Ik geef mijn merrie als ik haar rijd glucosamine, werkt bij haar heel goed, spring zelfs met haar, en op recente foto's is geen verslechtering te zien.

Idd artrose betekent niet meteen het einde... Maar zou het niet fijn vinden als ik de rest van haar leven medicijnen moet gaan toedienen.. Maar als dat betekent dat ze pijnvrij blijft doe ik dat natuurlijk!

En bedankt voor jullie lieve reacties!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:17

Glucosamine zijn niet echt medicijnen, teminste zo zie ik ze niet.
Ik zou mijn paard zelf ook nooit levens lang op pijnstillers oid zetten, ben ik ook geen voorstander van.
Glucosamine (er zijn ook andere producten waar andere mensen heel tevreden over zijn) zijn suplementen, die de aanmaak van kraakbeen smeersel bevorderen, ze werken verder niet pijnstillend oid.
De suplementen die ik geef geef ik nu alleen nog als we echt trainen, mijn merrie staat nu al een hele tijd stil omdat ik nu geen tijd heb om te rijden en krijgt dus ook geen suplement, maar heeft ook geen last van de artrose (ze staat we 24/7 buiten).

Ik hoop voor je dat je merrie zich zo fijn blijft gedragen, en voorzichtig is voor haar beentje, dat zal het herstel namelijk fijn bevorderen...

Mijn vriendje vroeg trouwens bij het zien van de foto's of ze wilde operen en dan weghalen of vast zetten....

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 23:28

Saffier schreef:
Mijn vriendje vroeg trouwens bij het zien van de foto's of ze wilde operen en dan weghalen of vast zetten....

Ja zoiets zat ik ook al aan te denken.. volgens de DA lost dat stukje bot op dus hoeft dat in haar ogen denk ik niet operatief verwijderd te worden.. Maar ik ga denk ik sowieso nog een keer met de DA praten, of eventueel second opinion. Wil toch wat meer duidelijkheid! Of misschien is dat weer iets wat in mijn hoofd zit, en kan er niet eens meer duidelijkheid gegeven worden..

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:36

He, ik zie nu dit topic pas. Vorig jaar had mijn merrie een gelijkaardige wond op precies dezelfde plek, van onbekende oorsprong. Het ijzer in vast gezeten? Hoe bedoelen je dat?

In ieder geval, bij die van mij is er op een schoonheidsfoutje na niks meer aan te merken! Het heeft een tijd geduurd, was zwaar ontstoken, maar ze doet het super tegenwoordig. Naar ik weet was haar bot, zenuw en bloedvaten wel NET niet geraakt. In ieder geval, nog veel beterschap!