Apassionata

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:22

Vorig jaar was geweest, was erg leuk, heb nog een stukje gefilmd:

Uiteraard is de show nu anders, heb hier een hele dvd liggen van
alle dingen die ik boeiend vond.. hihi!

Ik was verliefd op dat vosje!

En een paar fotootjes die ik heb geschoten:

Afbeelding
Clown.. die met een doek zijn paard zn oren ging poetsen (ene oor in andere uit) supergrappig
Afbeelding
Een veel te lange man op een Friesje, ze deden wat spaanse dressuur, spaanse stap enz.
Afbeelding
dit was echt cute, paard ging mensen links rechts links groeten en hij liet hem daarna buigen
Afbeelding
Met de rest van zijn team (leken mij connemara pony's overigens!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo, nu kunnen jullie alvast in de Apassionata stemming komen!

Toch vond ik de kwaliteiten van de dressuur wel tegen vallen, denk dat het voor leken en pennymeisjes
veel imposanter is om te zien dan voor mensen die overal op letten. :o

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:25

Nog 4 nachtjes slapen voor mij!!! de 28ste om 15:00 uur!

Leuk svdijk86! Ik was vorig jaar ook geweest! Die 4 paarden van het vrijheidsdressuur zijn valkkleurige lusitano's.

Amira_ volgens mij duurt de show rond de 3 uur incl pauze

S_en_Z

Re: Apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:55

Okee :D Ja.. vond het lastig te zien :P Aangezien Connemara's voor het stamboek ook die kleuren hebben.. + qua bouw lijken ze er best op! Maar het maakt niet uit natuurlijk, want het is erg leuk om een keer mee te maken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:09

hmm verwacht er wel wat meer van dan ik zo opdat filmpje zie.

oke die levade is wel gedaan. maar ik wacht af. sprak al meer dat je meer verwacht als paardenkenner.

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:38

svdijk86: Ja das waar over de connemara's, heb je ook mooie valkjes bij :9 . En zekers is het leuk om dit een keer mee te maken! Ik ben apassionata verslaafd... :o

Paardenfreak: Dit filmpje laat slechts 1 onderdeel zien van de show, de hele show is best divers. Maar ik heb trouwens volgens mij geen levade gezien op het filmpje, of bedoelde je de capriole?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:35

Ik ga zo weg :)!
Heb er zin in! Moet weliswaar werken in de pauze bij mijn vader bij de poffertjes maar ga het weer gezellig maken met een vriendin die ook in dit topic zit; lovekoos.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:38

ik ga morgenavond :)

HenkjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:03

Ik ga maandagmiddag :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:07

Ik vond het vandaag erg leuk! :D

Lotte18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 01:31

Ik zou vandaag gaan met m'n vriend, maar aangezien hij nu m'n ex is ben ik niet geweest. :o
Vandaag maar naar het circus geweest, helaas zonder paarden. :(:)

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 01:43

Wij gaan dinsdagavond om 20.00 uur en heb super veel zin in :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:32

En dat ezeltje was echt heeel schattig <3
Al die IJslanders, hartstikke mooi!

vfrgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:15

ik ben gister geweest, maar ik vond het erg tegenvallen. het leek net of ze nog aan het oefenen waren. Ik verwacht ook wel wat betere toilettering bij zo'n show.
En idd SVDIJK86 dressuur technisch was het niet zo goed.
Maar ja het was een leuk dagje uit, maar niet voor herhaling vatbaar

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:21

isaja schreef:
Wij gaan dinsdagavond om 20.00 uur en heb super veel zin in :D

Wij ook :D
Ben vijf jaar terug geweest. Ben benieuwd nu!

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:27

Ik ga straks om 20.00 uur, maar heeft iemand een idee waar je aanvangstijden kan vinden?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:29

Rooow schreef:
Ik ga straks om 20.00 uur, maar heeft iemand een idee waar je aanvangstijden kan vinden?

Hoe bedoel je dat? Hoelaat je aanwezig moet zijn? Rond 3 kwartier van te voren mag je naar binnen en op je plek gaan zitten. Daarvoor mag je al in de zaal ervoor om eten en drinken te halen.

Gister was erg leuk, heb gelukkig niet veel hoeven te werken :) Dus kon lekker genieten van de show. Ookal ging er nog best veel mis.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:41

Ik ben gistermiddag geweest en het was leuk. Ik had me van te voren al voorgenomen om niet te “technisch” te kijken en gewoon te genieten van de show.
Ik begrijp de eerdere opmerkingen, want er vielen er twee vanaf. := Juist ook wel weer interessant om te zien hoe ze dat oplossen. Het was wel een heel gehannes, die man met die zes paarden die op de achterste twee stond. Toen het laatste tweespan ervoor kwam ging het een beetje mis. Leidsels in de war en één van die paarden leek in paniek. Ik ben benieuwd hoe anderen dit gistermiddag ervaren hebben. Maar uiteindelijk sprong hij wel “even” met dat 6-span over brandende hindernissen (staand op twee paarden)!
Ik vond de IJslander ook leuk, je kon zien dat die meiden er lol in hadden. En die Shire, gewoon een prachtig paard! :~

Edit: Ik vergeet nog een bijzondere truck die ik nog nooit gezien heb. Een van die "stuntrijders" kroop al galopperend voor de borst van het paard langs en er aan de andere kant weer op! En hij ging er ook een keer onderlangs! Dus tussen de benen van een galopperend paard door! :wow:

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:18

Dat met die 6 paarden bedoelde ik inderdaad sowieso. Wat een gedoe. Vond dat hij beter kon stoppen. Als je daar vaker bent geweest ben je wel iets beters gewend van Lorenzo die volgens mij alweer 2 jaar geleden daar was. Daar ging alles 10 keer beter en alles veel soepeler. De ijslanders en shire waren leuk inderdaad.

Die truc zag ik inderdaad ook, dat ze eronder door kropen al wat vaker gezien, ook heel wat soepeler. Naar dat hij voor de borst langs kroop vond ik mooi om te zien. Ging ook echt heel soepel en was heel snel gedaan!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:20

ik ben een keer naar cavallia geweest en dat was echt betoverend mooi!
de DVD van apassionata heb ik wel gezien alleen vond het toch minder...

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:39

Nou ik ben gister naar Appassionata geweest, wilde er al jaaaren een keer heen en....het is me zwaar tegen gevallen ;( Misschien kijk ik te technisch maar ik vind ontspanning en afwerking erg belangrijk en dit zag ik niet bij de ruiters. Er gingen nog al wat dingen fout, de paarden werden vrijwel allemaal op S&T gereden wat ik geen probleem vind zolang er normaal mee wordt gereden maar open monden, bange ogen en strenge handen maakte het geheel geen fijn beeld geven. Voor een show die al zo lang draait had ik meer verwacht, en een shet op een bokje laten staan...tja dat kan iedereen z'n dier nog wel leren...

Eens maar nooit weer (vond GOA inderdaad veeeel mooier)

cloudya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:41

Ik ga morgenavond...rij 13 stoel 13....haha.
Gelukkig ben ik niet bijgelovig ;-)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:42

Little_pony schreef:
Nou ik ben gister naar Appassionata geweest, wilde er al jaaaren een keer heen en....het is me zwaar tegen gevallen ;( Misschien kijk ik te technisch maar ik vind ontspanning en afwerking erg belangrijk en dit zag ik niet bij de ruiters. Er gingen nog al wat dingen fout, de paarden werden vrijwel allemaal op S&T gereden wat ik geen probleem vind zolang er normaal mee wordt gereden maar open monden, bange ogen en strenge handen maakte het geheel geen fijn beeld geven. Voor een show die al zo lang draait had ik meer verwacht, en een shet op een bokje laten staan...tja dat kan iedereen z'n dier nog wel leren...

Eens maar nooit weer (vond GOA inderdaad veeeel mooier)

Dit kan ik inderdaad ook wel ja. Dat laatste. Het is dat ik weet wat ik allemaal kan verwachten maar als je daar bent moet je er eigenlijk niet als paardenmens naar kijken om het een beetje leuk te vinden..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:51

Ik ga dalijk naar Apassionata :D naar de show van 20:00 :)
ben benieuwd!!
Nogal wisselende meningen van iedereen, maar ik zal t ervaren :P

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:52

Veel plezier! Wel poffertjes eten heh?! Zie dat je uit Den haag/scheveningen komt dus denk dat je paviljoen malieveld wel kent. Daar zijn de poffers van haha. Okee okee, genoeg reclame :P

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:24

ik ben ook net geweest... ook ik heb denk ik iets te technisch gekeken... wat ik ook eerder al las en waar ik me ook aan ergerde is het vele grove spoorgebruik (het is niet eens een spoor te noemen maar bijna vleeshaken zo groot!!) en het vele rijden op de stang...

over die man met de 6 paarden waarbij er iets mis ging... ik zag het gebeuren, er hing 1 leidsel nog los tussen de achterste paarden en ik vermoed dat er een in is gaan staan en hij de voorste moest laten lopen omdat het anders te gevaarlijk werd... verder zaten paar 2 en paar 3 in de knoei maar die leidsel was achteraf ook kapot zag ik bij de laatste keer... dus dan is er wrss toch 1 in gaan staan... verder merkte mn moeder op dat nadat die balk eraf gevallen was een paard verschroeide haren op zijn benen had...

daarnaast natuurlijk nog dat paard dat onderuit ging bij die roemenen(?) ook niet ideaal... verder leek die 'shadow' in zijn eerste rondje ook niet bepaald lekker te lopen??

verder ben ik ook echt verliefd op dat vos arabiertje :D

vond het wel leuk maar weet niet of het echt voor herhaling vatbaar is leuk om de paarden te zien maar rijtechnisch niet spectaculair...
Laatst bijgewerkt door Champie_Me op 27-12-10 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt