Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
iana schreef:Is machtsmisbruik van de staleigenaar! Hij gebruikt jouw paard als wapen om zijn geld te krijgen.
Volgens mij kan je er mee weg zonder contract.
Ik hoop dat je vader het begrijpt en je verder wil helpen...rottig om zo'n machteloos gevoel te hebben.
Sigrid72 schreef:Hallo Jasmine,
Zoals gezegd : de stalbaas mag nog zoveel praatjes hebben, jij bent gerechtigd om je paard daar weg te halen - rekening betaald of niet. Hij heeft geen poot om op te staan. Ga je samen met je moeder (of een andere volwassene) informeren bij de rechtshulp. Je hoeft je Barney dus helemaal niet stiekem weg te halen.... ofwel laat de staleigenaar je paardje vrijwillig gaan, ofwel moet er gewoon de politie bijgehaald worden.
jasminex schreef:bedankt allemaal voor de steun,
mijn moeder wil niks betalen omdat mijn vader altijd niks voor ons betaald (ik en mijn zusjes)... ik zat al te denken aan spullen verkopen ik ga maar eens een grote schoomaak houden.
Nee mijn moeder wil echt nix betalen, mijn vader zegt wel dat hij het terug geeft maar daar komt altijd niks of ruzie van..
Bedankt voor de tip van het uitleggen aan de stalbaas, als ik mijn vader morgen nog niet te pakken heb bel ik m eventjes!
En lisann: ik raak niet in paniek, ik wou gewoon mijn hart luchten...
Mallow schreef:Als jij bij een pensionstal gaat staan zijn er een aantal dingen die jij huurt voor een afgesproken bedrag per maand. Wanneer jij dit niet betaald valt dit weer onder eigendom van de stalbaas.. Zo ook het paard.
Stalbaas zou hier makkelijk een zaak van kunnen maken, en die gaat de TS niet winnen ben ik bang..
Wettige eigenaar van een paard is degene die de kosten betaald. Juridisch gezien is dat in dit geval de staleigenaar.
Gentlegiant schreef:Jezus meid klinkt allemaal niet erg lekker...
Je weet dat ik mee ga als je barney gaat halen om hem veilig mee te vervoeren
Die stal eigenaar heeft geen poot om op te staan meid!
Ik zou even RB inschakelen zodat we Barney binnenkort kunnen gaan ophalen