Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:53

Ivet_Bliksem schreef:
nikolletje schreef:
Wij gaan rond de klok van 03.00 die kant op. Heb nooit ver hoeven lopen voor de auto. Met of zonder trailer. Gewoon vroeg zijn dat is het gewoon.

Moet ik wel zeggen dat je dan wel aardig moet kunnen sturen om er aan het eind van de dag weer uit te komen ;)

woooooooow dat is wel heel vroeg! :|
Maar het idd beter om vroeg te zijn!

Dan ben ik nog aan het feesten hahaa ;D

hmm valt mee hoor, komen we rond 04.00 - 04.30 aan. Ik vind het wel leuk om te zien wat er allemaal de markt op komt. Loop er liever niet te veel tussendoor. Krijg daar beetje de kriebels van. Vetrouw het nooit. Kan het ook niet echt aanzien dat er gewoon ouders met buggy's tussendoor lopen dus dat voorkom ik op deze manier ook :D
Als we geluk hebben gaan we vanuit de kroeg die kant op :P er is hier Biestemark dus daar eerst heen feestje vieren op maandagavond en dan zo door richting zuidlaren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:52

tina schreef:
als rustig daar staat en rustig zich laat bekijken en voordraven ,gaat over algemeen ook rustig aan de hand met je mee ;)
daar kan je meest al wel aan zien

Daar heb je wel gelijk in, als een paard de herrie en al die mensen en de kermis zo rustig over zich heen laat komen, zal ie wel braaf en rustig zijn op weg naar de trailer.

Valencia2002

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:31

Let alleen op dat hem/ haar niet een kalmerend iets is ingespoten. alleen hoe je dat kunt zien?????????

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:36

Valencia2002 schreef:
Let alleen op dat hem/ haar niet een kalmerend iets is ingespoten. alleen hoe je dat kunt zien?????????

aan de ogen , een niet verdoofd paard kijkt helderder uit de ogen is en bij ruinen en hengsten zie je het vaak aan de onderkant (hangt het zaakje :+ )

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:39

ik ga ook heen, we hebben vorig jaar een 7 jarige zwartbonte shet Henk meegenomen en een 3 jarig welsh a merrietje Roosje (zie mn profiel) hebben helaas geen plek voor nog meer schattige pony's.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:05

@ nibbitlotus: Super leuk die A pony!

Wij gaan rond 8u weg, zijn er dan pas rond 10 uur
Jammer dat het niet wat dichterbij is..

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:23

Wat een super leuke A-merrie. Kostte zeker ook rond de 500 euro, want dat vroegen ze mij 2 jaar geleden ook voor een enter merrietje.

@Tina: heb zelf een miskoop gedaan enige tijd terug. Was toen braaf te rijden en eenmaal thuis niets mee te beginnen:S Anderen blijven erbij dat haar destijds iets is ingespoten, maar wij hebben dat niet gezien. Wel gekeurd..alles was goed, maar geen bloed af laten nemen.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:34

Valencia2002 schreef:
Wat een super leuke A-merrie. Kostte zeker ook rond de 500 euro, want dat vroegen ze mij 2 jaar geleden ook voor een enter merrietje.

nee ze was spot gekoop! ze was graatmager zat onder de littekens, ze zag er gewoon niet uit, volgens mij hebben we haar voor 175 euro mee mogen nemen..

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:35

tussen vragen en bieden zit een wereld van verschil :P

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:29

Valencia2002 schreef:

@Tina: heb zelf een miskoop gedaan enige tijd terug. Was toen braaf te rijden en eenmaal thuis niets mee te beginnen:S Anderen blijven erbij dat haar destijds iets is ingespoten, maar wij hebben dat niet gezien. Wel gekeurd..alles was goed, maar geen bloed af laten nemen.

dat kan ,hoeft trouwens niet altijd gespoten te worden
gezien je haar proefgereden hebt ,zou zeggen een hele lichte verdoving om topje eraf te halen
bij een zwaardere zou het sterk opvallen met rijden
wel zijn ze dan gauw zweteriger van spul bij inspanning

er zijn ook witte hagelslagjes die je zo op een broodje kan geven
http://www.dierenkliniekridderkerk.nl/G ... edasan.htm
zoals hier staat ,tot 2 week na die tijd aantoonbaar in bloed
is zekers al langer terug nu ?

veel paarden tonen ook hun ware gezicht pas zeg ik altijd als ze ingeburgerd zijn
en bij je thuis staan

ook ik heb een tijd geleden een miskoop gedaan niet via een markt maar via een particulier

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:31

Ik kreeg dit jaar een Welsh A hengstveulen aangeboden, zéér goed papier, 1e premie geloof ik op de veulenkeuring, en een valk. Hij vroeg er 250 euro voor. Ik baal nog steeds dat ik het niet gedaan heb.. :)) Maarja, waar moet ik zo'n klein hummeltje kwijt.. :P

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:33

Dieren zijn vaak ook zo onder de indruk van zo'n dag. Wij hebben wel eens een shet hengstje meegenomen van zuidlaren, hij was super braaf we zijn met hem dwars door de mensen massa gelopen, niks aan de hand. Eenmaal een dagje thuis kwam hij weer een beetje bij en hadden we ineens een druk kereltje op stal !

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 19:36

als je begint met ongeveer de helft te bieden van wat ze vragen dan zit je wel goed....

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:38

Pfff nou ik kan het niet hoor, ik wordt altijd vuil aangekeken als ik met de helft begin.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 19:47

its just the game...

maar goed we handelen ook veel met bekende kennissen/handelaren..

het gevaar van iets kopen bij een onbekende is dat je een verkeerde meeneemt..

op een markt zoals zuidlaren kopen we bijna altijd bij dezelfde handelaren! Ze weten ons dan ook wel te vinden als ze iets goed hebben.. als het rommel is dan vermelden ze dat ook eerlijk. anders verkopen ze niets weer aan ons :)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:55

Wow, dit jaar ben ik gewoon vrij! Ik moet er alleen heel lang voor reizen en waarschijnlijk moet ik alleen, haha. ;) Ga eens even rondvragen of er iemand met me mee wil! Natuurlijk wil ik iets kopen, maar dat gaat 'm denk ik niet worden. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:11

Chaos schreef:
Ik kreeg dit jaar een Welsh A hengstveulen aangeboden, zéér goed papier, 1e premie geloof ik op de veulenkeuring, en een valk. Hij vroeg er 250 euro voor. Ik baal nog steeds dat ik het niet gedaan heb.. :)) Maarja, waar moet ik zo'n klein hummeltje kwijt.. :P

Jeutje! Had 'm aan mij verkocht dan! :))

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:31

Hm, robert dan moet ik zeker nog werken aan mijn pokerface, want als iets 2000 euro kost en ik begin met 500 eraf verklaren ze mij voor gek haha

Dat is idd niet veel voor de welsh dame...echt een plaatje.

@Tina: Ze is inmiddels alweer verkocht...heb wel in een korte tijd erg veel verlies geleden, maar ja wilde niet dat de anderen hetzelfde zou overkomen als mijzelf. We konden het zadel er niet eens meer opleggen of het dier ontplofte.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 01:06

Letsdunit schreef:
Pfff nou ik kan het niet hoor, ik wordt altijd vuil aangekeken als ik met de helft begin.

Dan moet je ballen tonen en vuil terug kijken, dat hoort er gewoon bij hoor moet je niet anders om gaan denken.
Zeker die handelaartjes passen hun prijs nogal snel aan, als ze door hebben dat je geen handelaar bent of bv wat netter erbij loopt vragen ze gewoon een paar honderd meer.
Als je aan het handelen bent moet je ook niet bang zijn om hard te zijn en weg te lopen 'ik zie er dáár nog een die is vast goedkoper'.
En als je een paardje ziet wat je echt wilt hebben en je hebt het idee geflest te worden kun je altijd nog iemand anders vragen om hem voor je te kopen. (desnoods een handelaar die 100 meter verderop staat die je dan 2 tientjes geeft)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 08:34

Valencia2002 schreef:
Hm, robert dan moet ik zeker nog werken aan mijn pokerface, want als iets 2000 euro kost en ik begin met 500 eraf verklaren ze mij voor gek haha

Dat is idd niet veel voor de welsh dame...echt een plaatje.

@Tina: Ze is inmiddels alweer verkocht...heb wel in een korte tijd erg veel verlies geleden, maar ja wilde niet dat de anderen hetzelfde zou overkomen als mijzelf. We konden het zadel er niet eens meer opleggen of het dier ontplofte.

500 en 2000 is een wereld van verschil.

je moet eerst bedenken wat het paard voor waarde voor jou heeft. als het paard voor jou 1400-1500 euro waard is kan je eens beginnen met 1200-1300 te bieden.
wil het niet lukken laat het paard dan gewoon staan. als de markt eenmaal op gang is dalen de prijzen snel.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:48

robert45 schreef:
500 en 2000 is een wereld van verschil.

je moet eerst bedenken wat het paard voor waarde voor jou heeft. als het paard voor jou 1400-1500 euro waard is kan je eens beginnen met 1200-1300 te bieden.
wil het niet lukken laat het paard dan gewoon staan. als de markt eenmaal op gang is dalen de prijzen snel.

Het ging om een kwpn veulen...dacht ik begin met 1500, maar ze namen mij niet eens serieus en het is nu niet zo dat ik een jong meisje ben ofzo. :D Ik moest maar ergens anders naartoe gaan, want ze was zelfs nog veel meer waard. 50 euro eraf was al veel zeiden ze, dus vandaar ;)

Dit jaar misschien maar in de herkansing. Ze hebben nog stallen leeg in Friesland bij mijn andere 2-jarige merries haha. :o Al is het eigenlijk niet de bedoeling....Wie weet kan ik weerstand bieden.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:43

een tijdje laten staan als je niet eens kan worden en er later op de dag als die nog aanwezig is ,doet ook wonderen
vaak spreken ze je wel weer aan erop :+

bij mij (geen handelaarsuiterlijk ) beginnen ze ook steevast veel hoger
a ik ben een vrouw en b ik ben blond dus dan kunnen we wel wat wagen
meest zeg ik dan steevast dat ik een geheel andere prijs in gedachten heb of loop als te gek is direkt weg erbij

voor bella heb ik ook wel iets teveel betaald op de zuidlaardermarkt ,was ik me ook wel van bewust maar ik had daar een goed gevoel bij en wou perse deze hebben,ze liepen toen haast letterlijk over haar heen en ze stond daar zo onverstoorbaar en had een heel lieve uitstraling over zich :o
en dat gevoel is altijd goed gebleven tot haar dood

zo ponytje zal ik dan ook nooit weer vinden aan haar gouden karakter (over uiterlijk zwijgen we :+) voor kleine kinderen op een markt ed

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:01

ja ik ga dit jaar ook weer heen ben maar even en dagje ziek :P
heb er nu al zin in :D

ma ben wel benieuwd naar de prijzen van dit jaar......

en hoe veel paarden en pony's blijven staan avonds
had het er al over gehad met de manege eigenaar hij denkt dat er veel paarden en pony's blijven staan zo slecht is de prijs nu....

maja we zien wel :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:58

Ik baal als een stekker!
Heb die dag een toets die ik moet halen.
Ziekmelden is er dus niet bij.

1 troost. De toets begint om 8.45 (leeuwarden)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 23:00

hopelijk is er een beetje aanvoer van goede grote maat shetlanders... stuk of 10 erbij is geen probleem :)