[WN] Split van Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:10

gewoon reining gaan rijden of trail, telt al dat mooie niet mee :P

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:20

nepstaart ?
no way. die heeft ze ook niet nodig, dat scheelt...
en schone stal heeft ze altijd. ze word nl. minimaal 6 x per dag uitgemest :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:03

spatter schreef:
ik denk dat er meer bedoelt wordt , dat als je je paard niet in een keurige constante gang kan houden je minder aandacht moet vestigen op de voetjes
vooral jonge paarden nemen nog niet iedere pas precies even groot en even traag

Wat je nu zegt meen je toch niet!

Ook een veulen, jong paard, oud paard, ze horen ten alle tijde regelmatig te lopen.
Anders horen ze niet thuis op een wedstrijd van wat voor aard dan ook!

texas1980

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:05

Het is fijner als dit topic beperkt blijft tot do's en dont's, niet dat gemiep over scheren of starten met (niet helemaal) regelmatig paard.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:28

texas1980 schreef:
Het is fijner als dit topic beperkt blijft tot do's en dont's, niet dat gemiep over scheren of starten met (niet helemaal) regelmatig paard.

Dus een hele grote DON'T, met een net niet helemaal regelmatig paard!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:40

spicegirl schreef:
ff nog een vraagje over de staart : die moet steil zijn, geen slag erin....
mn paard dr staart is altijd gevlochten, en in de zak.dus als ik m los maak, zit er een slag in. nu snap ik wel dat je m moet wassen voor de show. maar als ik m los laat, word ie weer vies. en ongevlochten krijg ik m niet in de zak.
wat dan ?
hoe houd ik een schone en steile staart ?
stijltang :+

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:20

Johanna59 schreef:

Ik denk dat hier een verwarring is; Jij bedoelt met onregelmatig dat het paard kreupel is maar wat er bedoelt wordt is dat een jong paard nog wel eens wat ' knulliger' loopt.
En ook een jong paard moet de kans krijgen om in de showring te lopen dus zul je niet de aandacht op de voetjes willen vestigen.
De mijne loopt ook nog niet altijd even constant maar is absoluut niet kreupel....

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:11

Johanna59 schreef:
spatter schreef:
ik denk dat er meer bedoelt wordt , dat als je je paard niet in een keurige constante gang kan houden je minder aandacht moet vestigen op de voetjes
vooral jonge paarden nemen nog niet iedere pas precies even groot en even traag

Wat je nu zegt meen je toch niet!

Ook een veulen, jong paard, oud paard, ze horen ten alle tijde regelmatig te lopen.
Anders horen ze niet thuis op een wedstrijd van wat voor aard dan ook!

Jazeker wel. Mijn vorige paard zette met rechts achter verkort. Dit was absoluut niet kreupel. Het paard had hier geen pijn aan. Het enige was dat ze in stap het achterbeen verkort zette. Je denkt toch niet dat ik tijdens mijn showmanship de focus van de jury op dat verkorte pasje wil hebben? Nee dan wil ik dat ze naar mij kijken dus maak ik de hoeven niet extra opvallend.

Niet alle paarden hebben een prachtige gelijke passen en als je paard ondanks dat je paard absoluut niet onregelmatig is door kreupelheid kan het zijn dat ze een verstorend beeld geven. Zelfde als de hoeven niet mooi recht staan. Daar wil je niet dat de jury naar kijkt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:20

Johanna59 schreef:

*voorziet nóg minder paarden in de ring*

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:46

Romkabouter schreef:
Johanna59 schreef:

:D _/-\o_ :j

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:17

hey jullie zijn het hier eens! :oo ;)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:37

Mayflower schreef:
hey jullie zijn het hier eens! :oo ;)

gebeurt wel eens meer!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:34

Romkabouter schreef:
Johanna59 schreef:

Hahaha, ja dan blijft er weinig over 8-)

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:28

Cira Baec k kan nog in een jute zak de arena in komen, die ziet er altijd mooi uit. Maar ben t er mee eens, met zo'n blauwe blouse is t wel mooi hoor!

HumbleTalent schreef:
Ik vind het er in zo'n geheel:

Afbeelding

of zo'n geheel:

Afbeelding

echt niet storend! Zou ook niet weten wat voor een kleur je als broek wel zou willen aantrekken. Beige is binnen de reining niet echt gebruikelijk. Overigens vind ik het in alle andere klasse wel mooier als de broek in de kleur van je chaps is.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:28

Blauwe jeans vind ik echt een DO! Mits je showkleren daarop aansluiten.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:15

Dit topic loopt alweer een tijdje en er zijn een hoop positieve reacties. Ook weet ik dat er mensen zijn die nooit op bokt komen en missen dan dit soort dingen. De redactie van De Quarter heeft al eens een oproep gedaan om verhalen, tips etc. door te sturen zodat het een plaatsje kan krijgen en dat iedereen het dan kan lezen. Verder wil ik me er niet mee bemoeien maar mij lijkt het wel leuk om zoiets, DO's en DON'TS voor de wedstrijden, terug te kunnen zien in De Quarter :D

Dus HumbleTalent...............ideetje :)* ???

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:50

HappyAppy schreef:
Dit topic loopt alweer een tijdje en er zijn een hoop positieve reacties. Ook weet ik dat er mensen zijn die nooit op bokt komen en missen dan dit soort dingen. De redactie van De Quarter heeft al eens een oproep gedaan om verhalen, tips etc. door te sturen zodat het een plaatsje kan krijgen en dat iedereen het dan kan lezen. Verder wil ik me er niet mee bemoeien maar mij lijkt het wel leuk om zoiets, DO's en DON'TS voor de wedstrijden, terug te kunnen zien in De Quarter :D

Hm ik denk dat de Quarter misschien wat 'hoog' gegrepen is voor dit verhaal. Ik heb het idee namelijk dat de Quarter vooral een blad is wat heel veel gelezen wordt onder showruiters waarvan de meeste wel weten hoe en wat appropriate is. Misschien is het een goed stuk voor in het nieuwe westernblad? De paint & quarter. Maar ik denk niet dat ik de meest aangewezen persoon ben om daar een stuk voor te schrijven. Wellicht zijn er betere schrijvers op bokt die mijn begin posts en alle aanvullende tips van mede bokkers kunnen verwerken in een mooi instuurbaar verhaal?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:55

dofuzz schreef:
door dit clipje http://www.youtube.com/watch?v=C4Kf9t-24d4 te bekijken kun je wat DO's en DON'Ts afleiden voor de cowhorse

Geinig filmpje :)
DO:
-"werkoutfit met netjes blousje"
-bedank de koe :D

DONT's: euh.....

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:22

HumbleTalent schreef:
HappyAppy schreef:

Hm ik denk dat de Quarter misschien wat 'hoog' gegrepen is voor dit verhaal. Ik heb het idee namelijk dat de Quarter vooral een blad is wat heel veel gelezen wordt onder showruiters waarvan de meeste wel weten hoe en wat appropriate is. Misschien is het een goed stuk voor in het nieuwe westernblad? De paint & quarter. Maar ik denk niet dat ik de meest aangewezen persoon ben om daar een stuk voor te schrijven. Wellicht zijn er betere schrijvers op bokt die mijn begin posts en alle aanvullende tips van mede bokkers kunnen verwerken in een mooi instuurbaar verhaal?

Nou dat is toevallig! Ik zie nu net voor het eerst dit topic en dacht, dat is nou echt iets voor in de Paints & Quarters! :D Hierbij dan meteen maar een oproep: Wie kan van dit stuk + tips van mede bokkers een compleet verhaal maken?
Graag mailen naar info@paintsandquarters.nl en als dank krijg je een gratis abonnement ;)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:56

Er heeft al iemand aangeboden om het stuk uit te schrijven voor de P&Q, in Paints & Quarters nr 4 (januari) worden deze do's & don'ts geplaatst.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:53

Hey dat is een leuk initiatief! +:)+

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:34

Rebel_Gloe schreef:
Heb nog een gouden tip: naai je blouse dicht:) Is toch wel erg kneuzig als je ten overstaan van heel western wereld je blousje moet dicht houden omdat ie is opengeknapt....:)

Misschien levert dat wel extra punten op... _O- _O- _O-

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:30

sowieso 2 extra punten := _O-
topless zal wel een definitieve DON 'T zijn :') voor de deelnemer dan.voor de toeschouwers is het wat anders :D

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:44

*krijgt ineens een heel ander beeld bij 'freestyle-reining* _O- := _O-

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:00

Moet dit geen sticky worden zodat het niet verdwijnt??