Ok ik wilde niet reageren, maar ik begin toch wel iets te twijvelen aan je kundigheid.
T riempje van de neusriem en het bakstuk zitten wel degelijk om elkaar heen gedraaid. Zou ik mogen weten of hier een specifieke reden voor is? Want ik krijg t idee dat je het normaal vind?
Ennuh @ Doerakje: grappig dat jij t ook zag,viel mij namelijk meteen op

(Zonder zoomen!!)
Nou ben ik wel een pietlut wat dat betreft, maar als wij t niet goed doen. kunnen we niet verwachten dat de paardent wel goed doen...
En verder als het pessoa bit er in hangt gaat ze compleet tegen de hand en krijg je heel erg onrustige foto's. Ook zie ik op de pessoa bit foto's dat het balstuk compleet los hangt en dit is heel onaangenaam voor een paard... Alles wiebelt de hele mond door...
Ik vind de pony/'t paard best leuk, maar je bent verdomde eigenwijs dat je nu al weet dat je niet meer gaat groeien.
Gewicht maakt me in t algemeen niet zoveel uit, zolang de ruiter maar goed stil kan zitten en meegaat met de bewegingen. zo ziet het er (nog) niet uit. Het lijkt zelfs alsof je erg veel wiebelt, want echt rechtop zit je niet... Eventueel zitles zou hier heel goed bij werken?
Ook vind ik het zadel eigenlijk te klein voor jouw kont en nou niet iedereen gaan zemelen over dat ik dr dik noem! Ik bedoel meer dat een grotere maat zadel beter zou passen... En dus ook netter zit..
Probeer iig goed je zitbeenknobbeltjes te voelen en daarop te gaan zitten..
Ook misschien een tip. Uit mijn ervaring heb ik gemerkt dat paarden die met elastiek gereden worden, vaak de neiging krijgen om te gaan hangen (dat gaat heel lekker met elastiek) Als je er al iets aan wilt binden om dr iig met dr kop naar beneden te doen, zou ik eerder touwtjes adviseren. Maar dan wel van de singel door t bit en dan naar de zijkant van t zadel.
En met t longeren zou ik toch een degelijke singel adviseren, het lijkt nu wel alsof t een dekensingel is en die wordt gewoon door haar eigen kracht naar voren getrokken... En heeft dus geen effect.
Verder is het handig als je probeert wat meer "ego" te krijgen (zo noem ik het altijd) en je kin iets meer te liften... Je gaat dan automatisch rechterop zitten...
Ik wil niet te negatief klinken, maar voordat je dit paardje koopt zou ik toch een aantal keren goed les nemen... Dit om te kijken of je er uit kan halen wat er in zit... En of t paardje wel blij met jou wordt... En dit is niet gemeen bedoeld, maar beesten kunnen ook wel of niet klikken... ondanks dat we er op rijden...
Vraag iig advies aan een goede instructie...
En even een laatste voetnoot over het wel of niet kunnen springen;
Elk paard komt wel over één hindernis van 1.30 heen. Ze springt idd niet verkeerd, maar haar techniek zou iets beter kunnen. ze springt met dr voorbenen ongelijk en ik vind dat ze dr kruis wat plat/vast houd.
Ik heb eigenlijk een vraag aan de eigenaar:
Stel dat er wat mis gaat met TS en t paard en je paard kreupel/blijvend ongeschikt blijt... Wat wil je dan gaan doen? Een paar maanden op proef is leuk, maar als er iets fout gaat en dr ouders zeggen evengoed nee we willen m niet, zit jij met de gebakken peren...
Iig succes met alles!