Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:02

E_Nalanta schreef:
Dancie schreef:
nee dat is het niet maar ik vind haar met 15 jaar wel lichtelijk te flink voor dit paard. Tja sorry misschien ben ik dan een zeikerd. Over dat paard is der eigen keus natuurlijk niemand kan haar dwingen een ander paard te nemen als ze zich hier goed op voelt. Maar ik zeg alleen dat ALS ik haar was maar dat ben ik niet. Ik een iets forser paard zou kiezen omdat deze iellig toont. Als zij zegt dat hij toch fors genoeg is wens ik de TS heel veel plezier met haar droompaard.

Dan mag het plaatje voor ons oog misschien niet compleet kloppen, maar deze combi is vast heel blij met elkaar - en de TS vast ook met d'r paard! :j Al was het een arabier - of juist een belg, als je maar lol met je knol hebt en een goede click voelt! :) Daar hoef je geen slanke muts of forse dame voor te zijn. Enneh, maak je geen zorgen; een paard kan heel wat hebben :)

dat is ook niet wat er gezegd wordt toch. Het maakt mij niet uit of ze nu een tientonner is of dat ze 40 kilo weegt het is een aanblik. En ik vind ook dat zij het met het paardje moet vinden en als dat zo is en het gaat super samen moet ze dat paard vooral kopen niemand houdt haar tegen toch.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:05

E_Nalanta schreef:
Ik heb het hele topic niet doorgelezen, dat zal toch wel bestaan uit discussie á-la bokt.... :z
Vind dat je een leuk paard hebt, jullie zijn een mooie combinatie; en waar slaat het op, dat ze een forser paard nodig heeft? Dus slank paard = slanke ruiter, fors paard = dikke ruiter? Amehoela zeg, wát een gedram! :wow:

Njah :) danku (:

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:06

Dancie schreef:
Citaat:
nee dat is het niet maar ik vind haar met 15 jaar wel lichtelijk te flink voor dit paard.
Tja sorry misschien ben ik dan een zeikerd. Over dat paard is der eigen keus natuurlijk niemand kan haar dwingen een ander paard te nemen als ze zich hier goed op voelt. Maar ik zeg alleen dat ALS ik haar was maar dat ben ik niet. Ik een iets forser paard zou kiezen omdat deze iellig toont. Als zij zegt dat hij toch fors genoeg is wens ik de TS heel veel plezier met haar droompaard.

Waarom ben ik te flink voor dit paard ? ;P ik geloof dat ik dat even niet snap.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:08

marise83 schreef:
Jeetje moet er nou steeds worden door gegaan over gewicht? Als TS nou op een shetlander was gaan zitten oke ;) Maar op een paard van over de 1,60 dat kan makkelijk!!
TS: de nieuwe foto's zien er al een stuk beter uit, gewoon lekker door gaan met rijden en oefenen. Ze is een leuk paard iig!!

'heeft al op shetlander gezeten' :o Maargoed, :p
dankuwel (: Vandaag liep ze al heel wat méér ontspannen en nageeflijker, wou dat ik daar foto's van had *D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:10

Juuul schreef:
prachtig paardje allereerst, super leuk koppie!
Als je der iets meer van achter naar voor rijdt, lopen ze vaker wat lekkerder een losser.
voor de rest gewoon je schouders naar achter, hoofd omhoog, ga je beter van zitten en ziet er beter uit!
ik snap alleen de bijzetteugel niet helemaal, maar dat is je eigen keus!
Ik hoop dat je een leuke tijd met dit paardje gaat beleven, geniet ervan!

hoe bedoel je van achter naar voor rijden? :)
Bijzetteugels omdat ze (zoals je wel kan zien op de allereerste foto's) ze heel hoog liep met haar hoofd en daardoor niet makkelijk was in de hand, ook niet ontspannen,
:)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:11

VivaLaVida schreef:
Wat een reacties zeg!!
Ik heb in de loop der jaren heel wat combinaties van shetje crossen naar dressuur wedstrijden rijden zien gaan.. Ik zou dus zeggen, neem een fijne instructrise en ga er voor. Met een boel bespiering er bij is dit een leuk paard!

Oke (: Zal ik zeker doen hoor (: Probleem is dat je niet rap ene vind die goed les heeft in mijn buurt :P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:12

AnnemiekvM schreef:
Dit paard gaat er veel mooier uitzien met meer bespiering. Nu is hij misschien nog wat ie, maar het kan zeker meer worden.
En dan zie ik het probleem van deze combinatie niet.

Als tip wil ik wel meegeven om niet zelf te gaan experimenteren met hulpteugels. Zoek een deskundig persoon die jou daar in kan adviseren.

Succes.

het is geen experiment :p ik weet goed wat de uitwerking kan zijn van deze bijzetteugels :p moet maar eens kijken, paar reacties terug heb ik het uitgelegd waarom ik ze gebruik :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:21

Silkaay schreef:
marise83 schreef:
Jeetje moet er nou steeds worden door gegaan over gewicht? Als TS nou op een shetlander was gaan zitten oke ;) Maar op een paard van over de 1,60 dat kan makkelijk!!
TS: de nieuwe foto's zien er al een stuk beter uit, gewoon lekker door gaan met rijden en oefenen. Ze is een leuk paard iig!!

'heeft al op shetlander gezeten' :o Maargoed, :p
dankuwel (: Vandaag liep ze al heel wat méér ontspannen en nageeflijker, wou dat ik daar foto's van had *D

je snapt wel wat ik bedoel ;)

doerakje

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:24

De neus riem en het bakstuk van het hoofdstel van je pony zitten op alle nieuwe foto's gedraaid.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:29

doerakje schreef:
De neus riem en het bakstuk van het hoofdstel van je pony zitten op alle nieuwe foto's gedraaid.

Niet gedraaid liggen gewoon over elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:31

Zeer interessant om te zien hoe het grootste deel van de mensen tóch nog proberen overal iets negatiefs in te zoeken. :j

"Ohh, nieuwe foto's.. snel even inzoomen en kijken of alle riempjes wel goed zitten of misschien zit haar cap wel scheef of anders steekt het bit wel te ver uit een mondhoek.. moet natuurlijk wel íéts vinden, want toegeven dat het er deze keer wel goed uitziet kan écht niet." :n
Ik denk dat het zo ongeveer wel moet gaan eigenlijk.. maar laat niemand zich aangevallen voelen. ;)
Ik spreek enkel mijn gedachten uit.

TS, ik wens je nogmaals veel plezier met dit paardje. +:)+
Gaat helemaal goed komen.. niet iedereen rijdt gelijk Z.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:32

Kijk even goed naar de foto's ;)
Heb je op alles een weerwoord trouwens? pff

@koudbloedkim, als het er stukken beter uit zou zien dan zou ik daar ook echt wel iets over zeggen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:34

het ziet er beter uit vind het met dit zadel ook heel anders tonen maar ik moet zeggen dat ik het paard nog steeds wel wat iel vind. maakt niet uit de spieren kunnen er nog opkomen zo toont ze dan waarschijnlijk al anders.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:37

Mensen TS is 15, en gewoon blij met dat paard! alsof iedereen hier met 15 jaar helemaal perfect reed (wat niemand trouwens doet) Bij wie liep zn eerste paard meteen perfect nageeflijk en ontspannen? Wist iedereen meteen alles van bitten en zadels, daar hielden wij ons ook allemaal mee bezig.
Iedereen hier rijdt als Anky en deden allemaal met 15 jaar en met hun eerste paard mee aan de kampioenschappen

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:39

@ Doerakje
jup dat heb ik inderdaad :) En kijk jij maar even goed ;) het riempje van het bakstuk en neusriem zitten gewoon over elkaar ;)

@koudbloedkim
Is er dan al verbetering? :D

@Dancie
tjah, het zadel maakt niet echt uit of ze anders zal lopen of doen hé? :) Ze lijkt misschien iel, maar in het echt is ze dat zeker niet :p

@marise83
Nops, dit paard loopt gewoon minder ontspannen en nageeflijker dan mijn ander dat ik bijrijd ;) en ja hoor ;p ik weet veel van bitten en zadels enzo, maar nog lang niet alles (:

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:40

Silkaay schreef:
@ Doerakje
jup dat heb ik inderdaad :) En kijk jij maar even goed ;) het riempje van het bakstuk en neusriem zitten gewoon over elkaar ;)

@koudbloedkim
Is er dan al verbetering? :D

@Dancie
tjah, het zadel maakt niet echt uit of ze anders zal lopen of doen hé? :) Ze lijkt misschien iel, maar in het echt is ze dat zeker niet :p

@marise83
Nops, dit paard loopt gewoon minder ontspannen en nageeflijker dan mijn ander dat ik bijrijd ;) en ja hoor ;p ik weet veel van bitten en zadels enzo, maar nog lang niet alles (:

Zeg ik probeer het voor je op te nemen hoor...

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:44

marise83 schreef:
Zeg ik probeer het voor je op te nemen hoor...

Weet ik :D Ik zeg het gewoon :D in geval van (:

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:50

een zadel kan wel heel veel veranderen aan de beweging van je paard ;) maar daar wil ik verder geen discussie over.

ik wens je echt het beste met dit paardje en als jij er de klik mee hebt moet je hem echt nemen. wie zijn wij om jou ervan te weerhouden.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:51

Dancie schreef:
een zadel kan wel heel veel veranderen aan de beweging van je paard ;) maar daar wil ik verder geen discussie over.

ik wens je echt het beste met dit paardje en als jij er de klik mee hebt moet je hem echt nemen. wie zijn wij om jou ervan te weerhouden.

:) Nuja, khoop dat je dit toch blijft volgen :D Want er komen zeker nog meerdere foto's ;)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:00

oohw ja zeker wel ik ben zeker benieuwd naar je verbeteringen hoor echt waar ik gun je ook zeker het beste met je paardje.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:30

Ok ik wilde niet reageren, maar ik begin toch wel iets te twijvelen aan je kundigheid.

T riempje van de neusriem en het bakstuk zitten wel degelijk om elkaar heen gedraaid. Zou ik mogen weten of hier een specifieke reden voor is? Want ik krijg t idee dat je het normaal vind?
Ennuh @ Doerakje: grappig dat jij t ook zag,viel mij namelijk meteen op :+ (Zonder zoomen!!)
Nou ben ik wel een pietlut wat dat betreft, maar als wij t niet goed doen. kunnen we niet verwachten dat de paardent wel goed doen...

En verder als het pessoa bit er in hangt gaat ze compleet tegen de hand en krijg je heel erg onrustige foto's. Ook zie ik op de pessoa bit foto's dat het balstuk compleet los hangt en dit is heel onaangenaam voor een paard... Alles wiebelt de hele mond door...

Ik vind de pony/'t paard best leuk, maar je bent verdomde eigenwijs dat je nu al weet dat je niet meer gaat groeien.
Gewicht maakt me in t algemeen niet zoveel uit, zolang de ruiter maar goed stil kan zitten en meegaat met de bewegingen. zo ziet het er (nog) niet uit. Het lijkt zelfs alsof je erg veel wiebelt, want echt rechtop zit je niet... Eventueel zitles zou hier heel goed bij werken?
Ook vind ik het zadel eigenlijk te klein voor jouw kont en nou niet iedereen gaan zemelen over dat ik dr dik noem! Ik bedoel meer dat een grotere maat zadel beter zou passen... En dus ook netter zit..

Probeer iig goed je zitbeenknobbeltjes te voelen en daarop te gaan zitten..

Ook misschien een tip. Uit mijn ervaring heb ik gemerkt dat paarden die met elastiek gereden worden, vaak de neiging krijgen om te gaan hangen (dat gaat heel lekker met elastiek) Als je er al iets aan wilt binden om dr iig met dr kop naar beneden te doen, zou ik eerder touwtjes adviseren. Maar dan wel van de singel door t bit en dan naar de zijkant van t zadel.
En met t longeren zou ik toch een degelijke singel adviseren, het lijkt nu wel alsof t een dekensingel is en die wordt gewoon door haar eigen kracht naar voren getrokken... En heeft dus geen effect.

Verder is het handig als je probeert wat meer "ego" te krijgen (zo noem ik het altijd) en je kin iets meer te liften... Je gaat dan automatisch rechterop zitten...

Ik wil niet te negatief klinken, maar voordat je dit paardje koopt zou ik toch een aantal keren goed les nemen... Dit om te kijken of je er uit kan halen wat er in zit... En of t paardje wel blij met jou wordt... En dit is niet gemeen bedoeld, maar beesten kunnen ook wel of niet klikken... ondanks dat we er op rijden...
Vraag iig advies aan een goede instructie...

En even een laatste voetnoot over het wel of niet kunnen springen;
Elk paard komt wel over één hindernis van 1.30 heen. Ze springt idd niet verkeerd, maar haar techniek zou iets beter kunnen. ze springt met dr voorbenen ongelijk en ik vind dat ze dr kruis wat plat/vast houd.

Ik heb eigenlijk een vraag aan de eigenaar:
Stel dat er wat mis gaat met TS en t paard en je paard kreupel/blijvend ongeschikt blijt... Wat wil je dan gaan doen? Een paar maanden op proef is leuk, maar als er iets fout gaat en dr ouders zeggen evengoed nee we willen m niet, zit jij met de gebakken peren...

Iig succes met alles!

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:48

De nieuwe foto's zijn leuk om te zien, jullie lijken echt een leuke combinatie.
Persoonlijk zou ik wel niet met zo'n streng (pessoa?)bit rijden maar er gewoon een gebroken trensje oid inhangen. Van zo'n streng bit worden ze alleen maar hard in de mond en zou ik dus ook niet gebruiken tenzij ze anders echt enorm onhandelbaar is, en dat lijkt me niet.
Verder weet ik uit ervaring dat rekkers echt niet goed zijn, Almé wordt erdoor in een valse knik getrokken en loopt alles behalve over de rug.
Ik zou les zoeken en eventueel over een hulpteugel praten met je instructeur/instructrice en er dus zeker niet zomaar wat aanhangen.
Kom je van het Antwerpse? Dan weet ik nog wel een goede instructeur... Stuur maar een PB'tje als je wilt.

Edit: ohja, je vroeg ergens wat van achter naar voor rijden is... Dit wil eigenlijk zeggen dat je vanuit een actieve achterhand rijdt, zonder gelijk vanvoor te beginnen klooien. Dus eerst achterhand actief, dan pas de rest. (Correct me if I'm wrong...)

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:14

Silly_Woman schreef:
Stel dat er wat mis gaat met TS en t paard en je paard kreupel/blijvend ongeschikt blijt... Wat wil je dan gaan doen? Een paar maanden op proef is leuk, maar als er iets fout gaat en dr ouders zeggen evengoed nee we willen m niet, zit jij met de gebakken peren...

Iig succes met alles!

mijn paard waar ik nu op rijd heeft een vriendin van mij 3 jaar mee gereden maar dat komt door mijn pa . in het begin moest die 2 friezen hebben en toen stond er toch altijd een stil dus heeft die vriendin ermee komen rijden . toen ik overgestapt ben naar springpaarden hebben we er ook 2 gekocht en die vriendin bleef rijden op de andere terwijl ik op moonlight reed . nu die vriendin reed het laatste trimester van school maar 4 of 5 keer erop en nam haar verantwoordelijkheid niet meer voor het paard , terwijl ze nu mooi op een ander paard bijna elke dag rijd . En nu dat ik op internaat moet zij mijn moeder van , ofwel verkoop je er een of kijk je voor iemand die ervoor zorgt . Dus we weten wel wat het is om paarden te laten rijden door iemand anders en silke is wel voorzichtig met paarden en weet wat ze moet doen in geval van nood ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:08

Almeetje schreef:
De nieuwe foto's zijn leuk om te zien, jullie lijken echt een leuke combinatie.
Persoonlijk zou ik wel niet met zo'n streng (pessoa?)bit rijden maar er gewoon een gebroken trensje oid inhangen. Van zo'n streng bit worden ze alleen maar hard in de mond en zou ik dus ook niet gebruiken tenzij ze anders echt enorm onhandelbaar is, en dat lijkt me niet.
Verder weet ik uit ervaring dat rekkers echt niet goed zijn, Almé wordt erdoor in een valse knik getrokken en loopt alles behalve over de rug.
Ik zou les zoeken en eventueel over een hulpteugel praten met je instructeur/instructrice en er dus zeker niet zomaar wat aanhangen.
Kom je van het Antwerpse? Dan weet ik nog wel een goede instructeur... Stuur maar een PB'tje als je wilt.

Edit: ohja, je vroeg ergens wat van achter naar voor rijden is... Dit wil eigenlijk zeggen dat je vanuit een actieve achterhand rijdt, zonder gelijk vanvoor te beginnen klooien. Dus eerst achterhand actief, dan pas de rest. (Correct me if I'm wrong...)

Ik rijd toch op de nieuwe foto's met een trensje? ;) Ik kom van het West-Vlaamse dusja :P alsje hier eentje in de buurt weet ;D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:17

Silly_Woman schreef:
Ok ik wilde niet reageren, maar ik begin toch wel iets te twijvelen aan je kundigheid.

T riempje van de neusriem en het bakstuk zitten wel degelijk om elkaar heen gedraaid. Zou ik mogen weten of hier een specifieke reden voor is? Want ik krijg t idee dat je het normaal vind?
Ennuh @ Doerakje: grappig dat jij t ook zag,viel mij namelijk meteen op :+ (Zonder zoomen!!)
Nou ben ik wel een pietlut wat dat betreft, maar als wij t niet goed doen. kunnen we niet verwachten dat de paardent wel goed doen...

En verder als het pessoa bit er in hangt gaat ze compleet tegen de hand en krijg je heel erg onrustige foto's. Ook zie ik op de pessoa bit foto's dat het balstuk compleet los hangt en dit is heel onaangenaam voor een paard... Alles wiebelt de hele mond door...

Ik vind de pony/'t paard best leuk, maar je bent verdomde eigenwijs dat je nu al weet dat je niet meer gaat groeien.
Gewicht maakt me in t algemeen niet zoveel uit, zolang de ruiter maar goed stil kan zitten en meegaat met de bewegingen. zo ziet het er (nog) niet uit. Het lijkt zelfs alsof je erg veel wiebelt, want echt rechtop zit je niet... Eventueel zitles zou hier heel goed bij werken?
Ook vind ik het zadel eigenlijk te klein voor jouw kont en nou niet iedereen gaan zemelen over dat ik dr dik noem! Ik bedoel meer dat een grotere maat zadel beter zou passen... En dus ook netter zit..

Probeer iig goed je zitbeenknobbeltjes te voelen en daarop te gaan zitten..

Ook misschien een tip. Uit mijn ervaring heb ik gemerkt dat paarden die met elastiek gereden worden, vaak de neiging krijgen om te gaan hangen (dat gaat heel lekker met elastiek) Als je er al iets aan wilt binden om dr iig met dr kop naar beneden te doen, zou ik eerder touwtjes adviseren. Maar dan wel van de singel door t bit en dan naar de zijkant van t zadel.
En met t longeren zou ik toch een degelijke singel adviseren, het lijkt nu wel alsof t een dekensingel is en die wordt gewoon door haar eigen kracht naar voren getrokken... En heeft dus geen effect.

Verder is het handig als je probeert wat meer "ego" te krijgen (zo noem ik het altijd) en je kin iets meer te liften... Je gaat dan automatisch rechterop zitten...

Ik wil niet te negatief klinken, maar voordat je dit paardje koopt zou ik toch een aantal keren goed les nemen... Dit om te kijken of je er uit kan halen wat er in zit... En of t paardje wel blij met jou wordt... En dit is niet gemeen bedoeld, maar beesten kunnen ook wel of niet klikken... ondanks dat we er op rijden...
Vraag iig advies aan een goede instructie...

En even een laatste voetnoot over het wel of niet kunnen springen;
Elk paard komt wel over één hindernis van 1.30 heen. Ze springt idd niet verkeerd, maar haar techniek zou iets beter kunnen. ze springt met dr voorbenen ongelijk en ik vind dat ze dr kruis wat plat/vast houd.

Iig succes met alles!

Héhé; toch iemand die het opvalt :P Ja, ik gebruik hier een dekensingel :p ik ''heb'' al een longeersingel, maar probleem is dat ik hem nog altijd niet heb gekregen ;s nou goed, had geen zin om er gewoon het zadel op te leggen, dus heb ik gewoon dat gepakt. voor 1x kan dat geen kwaad zeker?

het feit dat ik niet rechtop zit is omdat het een schuine piste is :p

& ne, als je goed kijken liggen de riempjes gewoon over mekaar gedraaid ;)