Asociale Wielrenners!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:44

ik ben zelf een x aangereden door een wielrenner, ze gaan ook zo hard! waar je maar 30 mag met de auto, gaan zij veel harder (betreft in mijn geval langs t kanaal)

en ook in t bos, waar t ruiterpad naast t wielrenpad is, niet heel optimaal, maar dan gaan ze een afdaling in iod, en dan hoor je dat getik van die kettingen, meeste paarden schirkken dan wel, maar dat is hun schuld niet haha ;)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:46

KiWiKo schreef:
ach.............. laten we meten dat wielrenners ook geen plezier hebben van ons ruiters :) :) of we dan wel of niet ter plekke aanwezig zijn :)

Hoe bedoel je? Door mest dat achterblijft o.i.d.?

KiWiKo

Re: Asociale Wielrenners!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:49

euh.............. yep :D :D :D bijvoorbeeld :)

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:59

Ik snap precies wat jullie bedoelen.
Had ik ook een keer, ik was net met een vriendin op onze pony's naar het strand geweest, het was al laat in de avond, en we reden over de parallel weg van het strand.
We reden naast elkaar, nog zo'n 3 meter naast ons, en we hadden het heel gezellig, dus hoorde de mountainbiker niet, die achter ons fietste.
Nou wat die allemaal naar ons hoofd geslingerd heeft!
Een man van 40 tegen twee meisjes van 13 nota bene!

Pff, vind het echt verschrikkelijk..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:03

KiWiKo schreef:
euh.............. yep :D :D :D bijvoorbeeld :)

rij jij niet met poepzak dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:05

jij wel???

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:26

Nou ja dan nog vind ik niet dat ze asociaal hoeven te doen...

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:43

Breghje schreef:
poekel schreef:
hallo.....

wat een gespui zeg, mag ik ook ff? ;)
niet alle bikers zijn zo mag ik dat als eerste kwijt... ( ben zelf een zeer actieve moutainbiker)
ik probeer rekening met alles te houden wat langs/tegenmoet komt. paarden/ponny's honden, hardlopers, wandellaars, enzv...
en ja zeker gebeuren die dingen wel, maar ook de paardenmeisjes zijn niet altijd even lief. laten we dat ook ff melden. als ik rustig (dat is voor mij bijna stapvoets) langs kom en daarbij rustig hallo achter je zeg, krijg ik rustig naar mijn hoofd wat ik daar wel niet doe en dat het paard/ ponny wel van mij kan schrikken.... tja hoe moet ik het anders doen? ik laat wat van me horen, rustig niet schreeuwend en dan nog doe ik het niet goed.
dilemma :n ben al eens afgestapt en geprobeerd met die vrouw die ik meestal tegenkom te praten...
nou kan je wel vertellen dat werd hem niet :o jemig wat een persoon... hoop dat ze niet allemaal zo zijn :o

maar goed, mijn vraag.
als ik jou tegen zou komen hoe zou je het willen hebben dan?
dan kan ik daar rekening met jou/ jullie houden. ben ook lid van de vereniging en wij hebben hier ook echte problemen mee.
mijn idee is het bos is van iedereen en laten we dan ook rekening met mekaar houden, toch?

Laat ik even het verschil tussen mountainbikers en wielrenners aan mogen stippen? Ik persoonlijk heb bijna géén slechte ervaringen met mbérs, en bijna géén goede met wielrenners. mb'ers letten namelijk wél op wat er in de wereld om hen heen gebeurt..... Dus wat mij betreft mag je gewoon doorgaan zoals je doet, wat goed is imho. En die ruiter... die mag wel even achter haar cap krabben..

Bij dat laatste kan ik mij volledig bij aansluiten en als endurance ruiter kom ik beide groepen heel veel tegen zowel tijdens training als op wedstrijden. Mountainbikes zijn ook meer gespitst om avontuurlijker te rijden en hindernissen te overwinnen zij zien een paard meer als een obstakel waar een oplossing voor is? Een wielrenner wil tempo blijven houden om in het ritme te blijven en zit met zijn voeten min of meer vast zodat snel reageren moeilijker is. Daardoor worden ze sneller geïrriteerd maar dat mogen ze niet op anderen uitwerken of egoïstisch worden.

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:51

ik snap ook niet waarom mensen zo reageren. je moet toch respect voor elkaar hebben.
Ik heb het in die situatie nog nooit mee gemaakt, maar je merkt inderdaad wel heel verschil.
de ene is heel netjes en wacht netjes en doet rustig aan en dan andere die zit dan te vloeken.

ik zou je geen advies kunne geven hoe je dit kunt oplossen, maar hou je hoofd koel.
maar ik snap je volkomen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:01

KiWiKo schreef:
ach.............. laten we meten dat wielrenners ook geen plezier hebben van ons ruiters :) :) of we dan wel of niet ter plekke aanwezig zijn :)

Op de fiets of auto ben ik geen ruiter dus dat scheelt vast, verder heb ik met paardrijden altijd de mest opgeruimd (kom nu niet meer op de openbare weg omdat ik me er sowiso niet meer veilig voel met paard)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:02

Noortje_444 schreef:
Ik snap precies wat jullie bedoelen.
Had ik ook een keer, ik was net met een vriendin op onze pony's naar het strand geweest, het was al laat in de avond, en we reden over de parallel weg van het strand.
We reden naast elkaar, nog zo'n 3 meter naast ons, en we hadden het heel gezellig, dus hoorde de mountainbiker niet, die achter ons fietste.
Nou wat die allemaal naar ons hoofd geslingerd heeft!
Een man van 40 tegen twee meisjes van 13 nota bene!

Pff, vind het echt verschrikkelijk..

Schelden/foeteren is nooit goed te praten, maar ik vind dat je zelf ook goed op moet letten. Ik begrijp namelijk uit je verhaal dat jullie de weg geheel gebruikte en hij er dus niet langs kon of niet normaal kon paseren? Tsja sorry, maar dan ligt de fout ook bij jullie, 40 of 13, iedereen moet zich (zoveel mogelijk) aan de regels houden :)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:18

Met het paard heb ik er gelukkig nooit geen last van gehad. Met de auto helaas wel. De omgeving wordt hier om de zoveel tijd afgezet voor een wielrenwedstrijd oid. Je mag er dan niet langs en kunt vrolijk een uur gaan staan wachten, ook al is het 30 graden. Meestal probeer ik dan een andere route te vinden maar laatst waren alle 4 de wegen die ik kende afgesloten! Echt belachelijk, en als je dan maar even hoeft te wachten is het niet zo erg maar hier gooien ze de boel zo voor een hele tijd dicht. Een vriendin van mij mocht vorige week haar huis de hele dag niet in, ze kreeg een brief binnen dat de straat werd afgesloten waar de straat van hun woonerfje op uitkomt....ook lekker. Kun je lekker een t*reringeind lopen om bij je eigen huis te komen.

Of laatst, een wielrenner op een 80 km weg waar je niet in mag halen. Lekker lijp.

Ik ben er helemaal klaar mee, ook al zullen er ook aardige wielrenners zijn, ik ben er nog geen tegengekomen. Van mij hoeven ze niks meer te verwachten en zal dus ook geen extra plaats maken ofzo als ik er tegenkom.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:22

Hier wordt je uitgescholden, van je fiets geduwd, zowel van je paard geduwd omdat je te traag bent. Heb ze ook al een paar keer zowat achterop de menwagen gehad want ik had voorrang en ja als je maar 2cm voor je voorwiel kijkt dan kan het gebeuren dat je mij dan niet ziet. Ik heb er echt een mega hekel aan. Ook met inhalen dan vliegen ze zowel links als rechts om je heen. Zit er nog een keer op te wachten dat ze boven op de auto knallen.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:26

jullie scheren die wielrenner behoorlijk over een kant.
ik snap dat je boos ben TS en bepaalde andere ook want dat is ronduit asosiaal!
maar ze zijn echt niet allemaal zo ik mountenbike okweleens met een vriendin die niks met paarden heeft maar ook zij rijd er gewoon rustig langs.
en zo ken ik meerdere normale wielrenners
echt ik snap dat jullie boos zijn alle recht hebben julie daar ok op.
maar dat over een kant scheren jullie hebben het over DIE wielrenners ze doen het echt niet allemaal

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:37

kurida1 schreef:
maar ze zijn echt niet allemaal zo ik mountenbike okweleens met een vriendin die niks met paarden heeft maar ook zij rijd er gewoon rustig langs.
maar dat over een kant scheren jullie hebben het over DIE wielrenners ze doen het echt niet allemaal

Je kunt beter in het vervolg even een minstens een gedeelte van het topic door lezen. Deze uitspraak is al tig keer in dit topic gezegt en de TS scheert de wielrenners niet over een kant ,want heeft ook aangegeven in dit topic dat er ook sociale wielrenners zijn. Zo zijn er ook andere bokkers geweest die hun positieve ervaringen met wielrenners hebben verteld

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:41

heb ook een groot deel van het topic gelezen maar zeer vluchtig

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:42

samloes schreef:
Ik ben een keer bijna aangereden door een groep wielrenners toen ik met de kinderwagen liep, hun schuld en nog gaan schelden op mij! Dat ik maar even aan de kant moest gaan! Ik stak over bij een zebra pad.

Ze zouden van die auto stickers moeten maken: Ik stop NIET voor wielrenners! :+

Die ga ik laten drukken als ik straks een auto heb ( ;))
Ik zal mijn vriend ook eens vragen of hij zich vandaag wel beschaafd heeft gedragen tijdens het wielrennen. Anders krijgt hij een gepaste straf :7
Laatst bijgewerkt door Cubone op 28-06-10 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:49

annepaardoes schreef:
kurida1 schreef:

Je kunt beter in het vervolg even een minstens een gedeelte van het topic door lezen. Deze uitspraak is al tig keer in dit topic gezegt en de TS scheert de wielrenners niet over een kant ,want heeft ook aangegeven in dit topic dat er ook sociale wielrenners zijn. Zo zijn er ook andere bokkers geweest die hun positieve ervaringen met wielrenners hebben verteld

De TS misschien niet, maar er zijn genoeg die DIE wielrenners wel allemaal over een kam scheren

xxappiexx schreef:
Ik ben er helemaal klaar mee, ook al zullen er ook aardige wielrenners zijn, ik ben er nog geen tegengekomen. Van mij hoeven ze niks meer te verwachten en zal dus ook geen extra plaats maken ofzo als ik er tegenkom

liefhelietje schreef:
Ook in heb het niet op wielrenners.

Even 2 quote's waarin alle wielrenners WEL over kam worden geschoren (:? )
En kijk eens op de eerste pagina van dit topic, rotvolk en nog meer van dat soort termen :=

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:53

mijn allereerste pony sprong altijd in zoon groep! hij had zoiets jij niet aan de kant voor mij ik ook niet voor jou... het grappige was dat mijn pony nooit een schrammetje had maar die wielrenners

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:04

Jou roepen ze tenminste toe, ik had altijd het probleem dat ze achter mij vandaan kwamen en uiteraard geluidloos vanachter die kont komen geflitst. Paard schrikt, ik schrok meestal nog eerst. Verschillende keren geroepen dat het levensgevaarlijk is dat op zo'n manier te doen, maar wat haalt het uit?
Fietsers zijn vaak even gek. Vorige week nog, we hadden een jonge pony mee, een een volwassen (klierig) ervaren paard. Lopen we op het fietspad, komt een kind aangefietst, jonge pony vind wat eng, draait zn kont een beetje, rijdt dat kind echt compleet tegen die kont langs. Het is dat het een brave pony is, maar hij kon klap verkocht krijgen op die manier. een half uur later weer, we lopen mooi in de berm, rijdt een oude vent echt rakelings langs, dan mag je echt van geluk spreken dat je paard niet door dom toeval schrikt. sommigen willen zo idioot gevaarlijk hun zin doordrijven...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:26

roxiie schreef:
annepaardoes schreef:

De TS misschien niet, maar er zijn genoeg die DIE wielrenners wel allemaal over een kam scheren

xxappiexx schreef:
Ik ben er helemaal klaar mee, ook al zullen er ook aardige wielrenners zijn, ik ben er nog geen tegengekomen. Van mij hoeven ze niks meer te verwachten en zal dus ook geen extra plaats maken ofzo als ik er tegenkom

liefhelietje schreef:
Ook in heb het niet op wielrenners.

Even 2 quote's waarin alle wielrenners WEL over kam worden geschoren (:? )
En kijk eens op de eerste pagina van dit topic, rotvolk en nog meer van dat soort termen :=

Dan zou kurida1 alle bokkers in dit topic over een kam scheren ;) (wat ook niet haar bedoeling zal zijn)
En zo worden er ook in dit topic positieve ervaringen met wielrenners genoemd om zo te laten zien dat de wielrenners hier niet allemaal over een kam geschoren worden.
Iedereen mag gewoon zijn mening uiten en ik denk ook niet dat het bij de meeste de bedoeling is om over te laten komen dat ze alle wielrenners over een kam zouden scheren.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:28

dat was ook niet mijn bedoeling om alle bokkers hier in over 1 kant te scheren.
en ik denk dat er meerdere zijn die dat ok zo hebben maar dan met de wielrenners

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:34

annepaardoes schreef:
Dan zou kurida1 alle bokkers in dit topic over een kam scheren ;) (wat ook niet haar bedoeling zal zijn)
En zo worden er ook in dit topic positieve ervaringen met wielrenners genoemd om zo te laten zien dat de wielrenners hier niet allemaal over een kam geschoren worden.
Iedereen mag gewoon zijn mening uiten en ik denk ook niet dat het bij de meeste de bedoeling is om over te laten komen dat ze alle wielrenners over een kam zouden scheren.

Mee eens, en ook mee eens dat iedereen zijn/haar mening mag uiten. Echter kan de toon en de termen die daar bij gebruikt worden wel wat anders en respectvoller ( naar de wielrenners toe ;) ), ookal zal het niet te bedoeling van iemand zijn om "vervelend" te spreken. :)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 01:35

Je zal ook maar een bel op je fiets hebben....

Natuurlijk zitten er ook nette bij, die toevallig ook een bel hebben. Zeggen we elkaar ook netjes gedag, bedanken. Maar het overgrote deel is heel asociaal of je nou op het fietspad fietst of te paard door de polders gaat...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:55