gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:37

Hee TS,

wat een negatief commentaar krijg je toch over je heen... Maar dat is bokt he?
Rij je de paarden laag en rond, ben je een martelaar, en hoog en achter de ll ben je minstens zo erg.
Er is geen tussenweg ook op bokt.

Ik vond de foto's in de eerste instantie ook niet zo fijn, zo kort. Maar om hoeveel foto's gaat het nu eigenlijk???
Ik zag in je profiel een foto, waar het paard keurig de hand volgt. Het topic dat je hier verder plaatste ook een paard dat volledig de hand volgt.

Je weet nu hoe je op bokt foto's moet plaatsen, vooral niet zo dus.

Ik zou 'm toch nog iets meer van de hand af proberen te rijden in het uitstrekken, als dat mogelijk is. Kan me indenken dat hij zich erg opkropt, maar ik zou iets meer lengte in de hals willen zien. Zoals in het appuyement ongeveer.
En verder rij ik persoonlijk liever alle oefeningen laag, die wedstrijdhouding dat hoeft van mij niet zo nodig, dat zit er wel in zo te zien, kan nog altijd op wedstrijd.
Ik weet niet of jij iets aan dat idee hebt.

Wat betreft bovenstaande, in het strekken zie ik geen taktfout, maar een verkeerde momentopname, namelijk dat moment dat het strekkende been weer naar beneden moet, voordat het paard in de spagaat valt.
En ach, in het Z1 lopen nog zoveel paard slechts in een horizontale verdeling, dat komt langzaamaan weer goed.

Polansky is prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:07

Weet je wat het is, Maaike voelt zich aangevallen en alleen de positieve reacties vindt ze goed. En dan moet je hier dus geen foto's gaan plaatsen, als je niet tegen kritiek kunt. Zoals zovelen vind ik het beeld ook opgekropt en gespannen aan doen. Daarmee heb ik geen commentaar op de rijkunsten van Maaike, want je wordt geen Z1 als je alles fout doet, maar slechts op het beeld dat deze foto's laten ZIEN. Hoe het VOELT weet ik niet, dat kan alleen Maaike weten.

En dit heeft niks met Maaike of haar rijkunst te maken, maar wie je trainers zijn hoeft niets uit te maken. Ze kunnen zelf misschien wel goed rijden maar je moet ook kunnen lesgeven en dat is een vak apart, overbrengen wat je ziet en wat je moet doen om dat te verbeteren.

Verder Maaike, je hebt 2 prachtige paarden en ik heb bewondering voor iemand van 15 die op die leeftijd al zo goed kan rijden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:13

Ik vind de TS juist top reageren +:)+. Ze is 15, wordt waarschijnlijk prima begeleid en heeft een super paard onder haar kont. En dan zal ze zich door allerlei compleet onbekende hier op bokt moeten laten vertellen dat deze foto's een totaal fout beeld geven, dat ze d'r paarden op de kop trekt en dat haar trainingsmethoden niet deugen. Zal allemaal even lekker worden als je je alles maar moet laten zeggen. Maar het grootste deel van de reacties van de TS zijn keurig, ze legt uit wat ze doet, ze vult nog aan met oude foto's die een wat ander beeld geven. Wat moet ze nog meer doen, bij iedereen thuis langskomen met haar paard :??

TS: het komt wel goed met jou en je paard. Heel veel succes met deze en je nieuwe aanwinst.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 17:33

ikkeweer schreef:
Weet je wat het is, Maaike voelt zich aangevallen en alleen de positieve reacties vindt ze goed. En dan moet je hier dus geen foto's gaan plaatsen, als je niet tegen kritiek kunt. Zoals zovelen vind ik het beeld ook opgekropt en gespannen aan doen. Daarmee heb ik geen commentaar op de rijkunsten van Maaike, want je wordt geen Z1 als je alles fout doet, maar slechts op het beeld dat deze foto's laten ZIEN. Hoe het VOELT weet ik niet, dat kan alleen Maaike weten.

En dit heeft niks met Maaike of haar rijkunst te maken, maar wie je trainers zijn hoeft niets uit te maken. Ze kunnen zelf misschien wel goed rijden maar je moet ook kunnen lesgeven en dat is een vak apart, overbrengen wat je ziet en wat je moet doen om dat te verbeteren.

Verder Maaike, je hebt 2 prachtige paarden en ik heb bewondering voor iemand van 15 die op die leeftijd al zo goed kan rijden.

nou hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, anouska je hebt het mooi verwoord.
maar weetje dit is ook echt de laatste keer dat ik foto's plaats, hoezo ik wil alleen maar positief commentaar horen :? volgens mij moet je dan even mijn berichten terug lezen.
voor de rest laat ook maar ;) heb niet eens zin meer om op iedereen te reageren, ik probeer het zo netjes mogelijk te houden, en gewoon uitteleggen hoe het zit.
dan komt er weer iemand langs en begint vanalles te roepen. tsja hoe moet ik me voelen na zo'n topic.
denk open een topic met foto's heb gewoon super gereden die dag, en dan komen er een paar langs die me gaan zitten afkraken.
dan is het echt niet zo dat ik alleen positief commentaar wil, want had dan lekker weggeklikt. en heb het niet alleen over deze reactie.
gelukkig is het meerendeel er niet mee eens wat door sommigen wordt geroepen.
trouwens ik kan prima tegen kritiek, maar dan wel van echte kenners en niet van foto's ;) ben der nu wel een beetje zat van 't gezeik van iedereen.
vooral via pb krijg ik erg leuke reacties :( maar niet heus.

dankje voor je laatste zin, dit berichtje was niet speciaal voor jouwn reactie bedoeld, maar het komt allemaal nogal raar over op me.
zoals mensen die roepen dat ze blij zijn dat hun paard niet zo loopt, dat mijn trainingsmanier niet deugt, dat mijn paard z'n benen niet snel genoeg optild
omdat hij springschoenen nodig is :? en ga zo maar even door :)
laatste keer dus geweest van foto's van mij hier. :)

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:48

Ik wil wel meer van je knappe paardje zien :~ En vooral straks van je nieuwe krackje :9 Maaike ga zo door je bent goed bezig..en dat heb ik van dichtbij en in het echt gezien... ;)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 21:17

dankje,

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:20

Erg leuke paarden heb je ! Vosje ziet er goed uit..! Je nieuwe aanwinst is ook echt een beeldschoon paard! Veel plezier met deze 2 toppers!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:46

Anoeska schreef:
Ik vind de TS juist top reageren +:)+. Ze is 15, wordt waarschijnlijk prima begeleid en heeft een super paard onder haar kont. En dan zal ze zich door allerlei compleet onbekende hier op bokt moeten laten vertellen dat deze foto's een totaal fout beeld geven, dat ze d'r paarden op de kop trekt en dat haar trainingsmethoden niet deugen. Zal allemaal even lekker worden als je je alles maar moet laten zeggen. Maar het grootste deel van de reacties van de TS zijn keurig, ze legt uit wat ze doet, ze vult nog aan met oude foto's die een wat ander beeld geven. Wat moet ze nog meer doen, bij iedereen thuis langskomen met haar paard :??

TS: het komt wel goed met jou en je paard. Heel veel succes met deze en je nieuwe aanwinst.

Inderdaad :j Ik ga geheel met je mee :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:54

Mijn hemel wat een gezeur hier.

TS heeft haar paard zo te zien heel fijn voor elkaar en als je paard voor elkaar is dan gaat het snel in het leven.
Dat is blijkbaar zo onbegrijpelijk voor veel mensen dat er dan maar bergen negatieve kritiek moeten komen en er op iedere slak een berg zout gelegd wordt.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:01

Katja schreef:
Mijn hemel wat een gezeur hier.

TS heeft haar paard zo te zien heel fijn voor elkaar en als je paard voor elkaar is dan gaat het snel in het leven.
Dat is blijkbaar zo onbegrijpelijk voor veel mensen dat er dan maar bergen negatieve kritiek moeten komen en er op iedere slak een berg zout gelegd wordt.

Inderdaad!

TS, let maar niet op al het negatieve commentaar, je weet zelf wel waar je mee bezig bent en het gaat super goed!
En ik blijf het een knappe prestatie vinden.
Als je het nog durft hahah wil ik wel eens rijfoto's zien van je aanwinst. :D

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:03

die ga ik zowiezo niet openbaar op bokt zetten. het gaat al als een lopend vuurtje natuurlijk.
en zit natuurlijk niet op rijtechnisch commentaar te wachten bij zo'n paard :) daar heb ik m'n trainers voor. haha en bokt absoluut niet bij nodig :) dat blijkt alleen al uit dit topic.
verder was ik het zowiezo niet van plan.
maar ik wil best als ik wat meer foto's heb je een pbtje sturen :j

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:18

Maaik, het gaat super hoor!! jij komt er wel!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:25

Jeetje, wat een gezanik inderdaad hier. Ik vind dat je alle kritiek super oppakt, en heel netjes reageerd! Je hebt hele gave paarden! En wat gaaf dat Polansky jouw nieuwe aanwinst is! Daar zou ik graag nog wel eens wat foto's van zien (dus zet mij ook maar op de pb lijst :P). Het is ook nog eens de papa van mijn paard!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:19

Wat een prachtpaarden heb jij, vooral die zwarte, die is gewoon :~ :~ :~

Je bent nog heel jong en ik vind dat je goed bezig bent. De foto's die hier geplaatst zijn geven gewoon even niet het beeld als wat jij voelde, maar het zijn momentopnames. Mijn dochter rijdt ook, jonge pony, als ze dan weleens lekker bezig is en het ziet er goed uit, sta ik foto's te nemen en als ik die later op de computer zet denk ik ook vaak van wat vreemd, die geven een heel ander beeld als de training was :roll: . Zegt meer over mijn fotograaf kwaliteiten als over het slechte rijgedrag van mijn kind. Dus je moet je fotograaf maar even op de vingers tikken :D .

Ik weet zeker dat bijna iedereen hun reactie geven en daar niks kwaads mee bedoelen, ze zeggen wat ze zien (een seconde dus ;) ). Ze willen je een tip geven en niet aanvallen. Waarschijnlijk vergeet de helft bij jouw eerste reactie (die iets te verdedigend overkwam, maar ik denk niet zo bedoed is) dat jij pas 15 jaar bent en dat het dan wel heel heftig ineens aankomt. Jij hebt lekker gereden en ze beginnen direct over de "slechte" dingen. Ik vind dat je je niet moet laten ontmoedigen om hier iets te plaatsen, ik zou zeker vaker foto's van je willen zien.

En mensen laten we wel even eerlijk zijn, ze mag reuze trots zijn op wat ze tot nu toe bereikt heeft en in de toekomst gaat ze met deze kanjers vast nog meer bereiken. Dat sommige dit als verwaand lezen, jammer dan, jij zult er uren voor moeten trainen en mag de vruchten ook plukken als het dan goed gaat.

Veel succes, maar dat komt helemaal goed *D

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:48

Pff ik snap niet dat iedereen zo loopt te zeuren. Volgens mij vind iedereen dat je paard PERFECT moet lopen als je in het Z zit. Belachelijk natuurlijk! Alsof zo'n meisje die goede begeleiding heeft, haar paard zelf naar het Z heeft gereden in een jaar en nog een ander mooi paard onder dr kont heeft commentaar nodig heeft van jullie. Ze heeft het prima voor elkaar. Tja, misschien lijken sommige foto's gespannen of opgekropt, maar hier ben je al snel een dierenbeul of rijd je je paard HELEMAAL verkeerd. Dus eigenlijk verbaasd het me niet eens dat er zoveel mensen zijn die gaan zeuren.
Dus Maaike, trek je er lekker niks van aan en ga lekker zo door. Want het komt helemaal goed met jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:29

Leuk dier heb je onder je kont ;)
op sommige foto's oogt het wat strak maar kom op heey....het zijn MOMENT opnamens!
als ik sommige foto's van mij terug zie denk ik ook...SHIIIIITTT!!!
maar dat is een moment van een situatie.
ik vind dat je je knol lekker rijd!
mooi sterk achterbeen....

en dat gemier over dat je hem te snel in het Z1 hebt???

ik heb ook een paard in 1 jaar tijd van niets naar het Z1 gereden....( 9 jarig paard)
en nu heb ik een 5 jarig paard die begin maart is gestart in het L1...daar start ik over 3 weken M2 mee.....
is dat ook erg dan????

heb er ook wel eens langer over gedaan...
in 3 jaar tijd naar het Z2 gereden...
maar dat ligt maar net aan de situatie!!

volgens mij moeten mensen toch nog even wat beter gaan kijken bij al die sport en handelsstallen...
daar worden de beestjes meteen klaar gestoomd voor de subtop zodat ze met 6 jaar meteen het ZZ-L in kunnen...
zijn die dan ook allemaal verkeerd bezig?

ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten...
je voeld zelf heel goed aan wanneer je te snel gaat...
dat geeft je paard echt wel aan ( en de jury ook, qua cijfers ;) )

en met goeie begeleiding kom je een heeeeeeel eind ;)

Dus meid...
zet hem op in het Z2!
en veel plezier met je nieuwe topper ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:32

Moderatoropmerking:
Gaan we lekker hier? Op RIJ-ITP is het niet verplicht om rijtechnisch commentaar te geven, maar dit mag wel. Dit dient wel op een normale, opbouwende manier te gebeuren. Het is dan nergens voor nodig om elkaar met z'n allen in de haren te vliegen als dit gebeurt. Graag nu weer ontopic verder. Berichten als 'je trekt je paard op de kop' of 'zij zijn alleen maar jaloers' wil ik níet meer zien.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:36

De foto's zijn gewoon op een verkeerd moment genomen zo te zien. Ik denk dat met een andere fotograaf (of andere foto's) dit gezeur helemaal niet ter sprake was gekomen agz een fractie van een seconde al een HEEL verschil kan maken met wat voor beeld het op de foto geeft.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:01

Eens met Ezumii.

Ts, Doe lekker je ding! Vind het knap dat je op die leeftijd zóver bent gekomen! Je hebt 2 knappe paarden! En voornamelijk je nieuwe :)) (Daar ben ik wel jarloers op :)) )

En ben stiekem ook wel benieuwd naar rijfoto's van de zwarte!

Goodwork,
en heeel veeel succes verder!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:03

leuke foto's ik vind het er netjes uitzien en ik start de meestal id met 6 in het z das handig als je direct z mag starten :D hoef je je alleen aan de leeftijdlimiet te houden. (en natuurlijk kijk je wat je paard aan kan e.d. en houd je daar ook rekening mee)
In je appuyementen zou je heel iets de voorhand meer terug kunnen plaatsen zodat ie net iets meer paralel blijft.Maar dit zou ook aan de stand van de fotograaf kunnen liggen.

lekker door blijven rijden en genieten van je stoere paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:06

Ik vind het er aardig uitzien, maar ik denk dat je moet werken aan je hulpen minder groot te maken. Het moet er allemaal nog wat makkelijker uit gaan zien.

Verder riek ik een boel jaloezie :')

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:43

Wat een bofkont ben jij zeg met Polansky onder het zadel :9 Jammer dat we waarschijnlijk nooit foto's van jouw en hem te zien krijgen door het ongeloofelijke aardige commentaar op foto's die ook nog eens in ITP staan :Z

Veel succes in iedergeval

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:52

goh lekker he ,zet je een paar leuke foto's neer krijg je heel kritisch bokt over je heen..vind t knap dat er uberhaupt nog mensen foto's van het rijden durven te posten als er zo gereageerd wordt!
ik vind t er goed uitzien,ja een paar dingetjes maar die hou je altijd,en zolang je je bewust bent van die dingetjes en er mee bezig bent +:)+ +:)+ lekker zo doorgaan. meer moeite heb ik met mensen die terechte kritiek[opbouwend] krijgen en het afdoen met een loelverhaal van ja maar toen en zus en dit.. dat doe je niet dus respect.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:02

Ik vind het erg goed uitzien!
Succes nog verder!

Tooske schreef:
Ben ik van dat beruchte topic? Welk topic? Z-bokkers zeker. Tja we rijden allemaal zeker Z dus zeggen dat we er niks van weten kan niet.

Nou aangezien je het niet zo eens ben met het opgekropte zoals wij het noemen ben ik wel benieuwd waarom jij het beeld wel goed vind en hoe je dat kan onderbouwen.

Z rijden wil niet zeggen dat je ergens verstand van hebt.
Laatst bijgewerkt door sporter op 25-05-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:08

edit