Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:54

Mando schreef:
Ik vind jullie een leuke combinatie en het commentaar is al in het hele topic gegeven.
Mijn vraag is .. heb je je beugels wat korter ivm een stukje onzekerheid? Het idee dat je wat "vaster" zit dan?
Is zomaar nieuwsgierigheid want dat doe ik namelijk zelf ook wel.

Ik heb ook geleerd om "arrogant" te rijden want dan zit je rechtop.

Gewoon lekker doorknutselen en zolang het goed gaat met jullie samen is het toch prima.

:j

Kriel

Re: Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:01

Maan heeft gewoon geen ander hoofd :n

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:11

maan, hoe krijg je het toch weer voor elkaar om een 6 pagina's tellend ITP topic te creeren...
:=

De mijne zijn nooit langer dan 2 pagina's...
(is het dan zo slecht dat ze er niet eens wat op dúrven te zeggen??? Of zou het komen doordat jij een mannelijk persoontje bent?? )

Maarrr, respect dat je een topic opent!

Pepeijn ziet er knap uit maan! :j
Het is al een heel stuk beter dan ik me kan herinneren van heeeeeeeel lang geleden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:57

Kriel schreef:
Maan heeft gewoon geen ander hoofd :n

Haha, dat had iemand anders ook, die bedoelde er niks mee, maar zo zat haar gezicht gewoon het lekkerst :')

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:27

Zou eerst maar eens leren zitten dit is het school voorbeeld van Stoelzit.
De teugelvoering is om het zacht te zeggen overheersend.
Er is geen foto bij waarbij de hals hoofdhouding normaal is, het is allemaal te diep en achter de loodlijn.
In de middendraf ziet met een paard met te veel stelling naar links, en de achterhand kwispelt er achteraan.
Het komt allemaal door de verkeerde zit, daaruit kan men niet een paard vanachter naar voren rijden, bovendien krijgt het paard voor ook niet de ruimte in hoofd en hals om zich te ontplooien.
Het paard wil graag, maar de ruiter zit hem in de weg.
Dus lekker zit lessen aan de longe, zonder beugels en teugels.
Daarna veel zonder beugels rijden.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:40

ik vind dat je een érg gaaf paard hebt.
ik zou hem alleen iets meer uitgeschoven willen zien qua halshouding en het wat compacter in zijn lichaam hij loopt nu af en toe nog erg lang. wel wil ik je een compliment geven voor de achterhand, in het vorige topic zag ik wel een actieve achterhand maar nu zie ik een achterhand waar het paard echt op gaat "zitten". misschien is het voor je eigen houding wel beter als je je beugels 2 gaatjes langer zou doen.
ga zo door +:)+

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:39

hmm na de eerste 2 pagina's gelezen te hebben, kan ik me voortstellen, dat je hierna wel nadenkt over een topic posten. meeeen wat een gezeur over die cap. dat mag iedereen toch lekker zelf weten.

ik vind het er goed uit zien hoor, mogen heel veel een voorbeeld aannemen. en een leuk paard :)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 14:11

professor, we zijn nog niet bij het eindbeeld beland. als het zover is laat ik het je weten, in de tussentijd doen doen we ons best :)

bedankt verder voor jullie reacties allemaal!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:46

Wat een leuk reltopic is dit! :P
Peppie is vergeleken met het vorige topic flink gegroeid zeg! (ja, nu kan ik natuurlijk niet laten om te zeggen; Jij ook :D )
Je houding is ook verbeterd, ik zag nogal een krom ruggetje eerst.
Perfect is het niet, maar goed, ik loop zelf ook maar te oefenen om het steeds weer wat beter te krijgen, dat is toch de hele bedoeling van dat rijden op die knollen.
Ga zo door, volgende topic nóg beter. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:51

PB...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:21

aaaaah de knapste boktman ever met zijn stoere vos!

Knappe plaatjes, reed je niet eerder met petje? :P had je iig iets op je kop gehad

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:33

mijn instructrice zou zegge: blijf is ff staan, dan kan ik mijn jas aan die kapstokke hange :+

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:29

Jee Maan dat is lang geleden!! Wat leuk om weer eens foto's van jullie te zien. Stoer dat je een topic durft te plaatsen :))
Je had gewoon in je openingspost moeten zetten "cap is eigen keus" :+

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:58

Hee maan dat is idd een tijd geleden zeg! Wat leuk om weer eens iets te zien van jullie ! Jullie zijn goed vooruit gegaan!
Pepeijn ziet er goed uit !! :j
(denk om je kapstokjes alleen he? ) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:33

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat er op bokt altijd zo gehamerd wordt op op/voor de loodlijn. In
de training rijd ik ze ook wel eens wat ronder en lager, maar dat mag schijnbaar niet? :+

OT: Ik vind dat je hem netjes rijdt, en ik denk dat je zelf goed genoeg weet waar je aan moet werken, anders stond het wel bij HAW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:19

Van mij wel, alleen het ligt eraan hoe. Als je het paard goed bij elkaar rijdt, en je rijdt hem even wat dieper, om even te flexen en iets meer doorsluiten, heb ik er geen probleem mee.
Als je je paard alleen met je handen naar beneden rijdt, en het paard komt achter de teugel terwijl de achterhand nog op stal staat, is het ff wat minder correct :D :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:50

Niet nageven van de ruiter is altijd fout, ruiter verwacht nageven van zijn paard, zonder zelf na te geven?
Ruiters behoren kritisch te zijn op zichzelf en kunnen daardoor bemerkingen en tips van anderen beter accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:56

Als je zelf niet nageeft, kun je onmogelijk nageeflijk rijden, paard krijgt dan de ruimte ook niet om na te geven en licht te worden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:59

Precies, maar dat mag men niet schrijven. Nee men moet schrijven, wat een leuke foto's en mooi paard en wat zijn beide vooruit gegaan.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:43

iedereen die zich aangesproken voelt; het zal jullie misschien verassen, maar niet iedereen zit te wachten op vaag rijtechnisch geleuter en allerlei ongegronde kritieken.

na al die jaren vind ik het echt ongelofelijk dat het zover is gekomen met bokt dat gebruikers gewoon bang zijn geworden foto's te plaatsen. als forum mis je dan behoorlijk je doel.

voor degenen die het leuk vonden ons weer te zien, bedankt! :) en misschien tot over een paar jaartjes weer :)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:47

Jammer dat het pas over een paar jaartjes is, want de foto`s van je knappe vos vond ik in het verleden al heel mooi (had je niet een foto van hem in het korenveld ofzo? Zoiets herinner ik me). En zo te zien zijn jullie heel hard aan het werk, leuk om die ontwikkeling te zien :)

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:48

Vind dat je een prachtig dier hebt! Ik ga niet eens meer commentaar geven want dat is al 6 paginas lang aan de gang! (niet dat ik veel comment heb hoor:D) Vind jullie een leuke combi :D zo te lezen zijn jullie vooruit gegaan dus alleen nog maar betere dingen in het verschiet!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 04:02

SuperPepeijn schreef:
iedereen mag zijn commentaar geven hoor, al ben je 2 jaar oud. het is alleen zinloos en helemaal niet het doel van mijn topic. voor commentaar heb ik 2 instructeurs, niet de minste ook trouwens ;)

Ehh, pardon? Commentaar is pas zinloos wanneer jij er niks mee wenst te doen. En dat siert je niet. Alles is al wel zo'n beetje aan bod gekomen: van het te ver naar voren liggende zadel tot de houding van paard en ruiter. Ik zie veel spanning, vooral in de schouders en armen van de ruiter en daardoor ook in het paard. Paard loopt consequent te diep en niet ontspannen, heb je misschien last van je rug TS? Doe je beugels ook eens normaal, zo kun je niet paardrijden.

Hierbij vergeleken vind ik het ontbreken van de cap nog het minst erg. Ik erger me veel meer aan de manier van reageren van TS op de posts van andere bokkers :\ Een meisje van 11 belachelijk maken omdat ze je een tip geeft, ja, dan ben je een stoere vent :r

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:33

hestejente schreef:
Een meisje van 11 belachelijk maken omdat ze je een tip geeft, ja, dan ben je een stoere vent :r

Dat is wat jij ervan maakt. Ik vond het juist een prachtige reactie.
Aan een reactie te zien, zegt genoeg over het betreffende persoon.

Mooie plaatjes, en lekker dier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:40

SuperPepeijn schreef:
iedereen die zich aangesproken voelt; het zal jullie misschien verassen, maar niet iedereen zit te wachten op vaag rijtechnisch geleuter en allerlei ongegronde kritieken.

na al die jaren vind ik het echt ongelofelijk dat het zover is gekomen met bokt dat gebruikers gewoon bang zijn geworden foto's te plaatsen. als forum mis je dan behoorlijk je doel.

voor degenen die het leuk vonden ons weer te zien, bedankt! :) en misschien tot over een paar jaartjes weer :)

Waarom plaats je dan eerst je topic op HAW?

Hier is rijtechnisch commentaar idd niet nodig.