CH Vorden: 10 & 11 april

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:30

lemanthia schreef:
oke dan zal ik tegen jou meoeten met dressuur denk ik:P

Ik heb jou volgens mij nog wel gezien. Jullie stonden schuin achter ons. :)

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:33

Ik heb zaterdag 2x L1 dressuur gereden met mijn jonge paard.
Het was de eerste keer outdoor met hem. 1 winstpuntje. :P
Alleen nog al vreemd dat mensen die veilig aan het longeren waren, (helemaal achterin, in de hoek en niemand erop) weg moesten gaan voor de veiligheid.
Maar longeren met iemand erop MIDDEN op het inrijterrein was wél goed. Terwijl de kans van in de knoop zitten met een ander dan veel groter is.

Snipsnap

Re: CH Vorden: 10 & 11 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:39

Iedereen gefeliciteerd!!

Ik was uiteindelijk nog 2 x 3e met promises in het Z2.
Zodiak ging redelijk, inrijden ging echt slecht, meneer vond alles erg spannend. 1ste proef ging goed, had 192 punten en een 6de prijs, 2de proef ging minden, Zodiak bleef maar schreeuwen tijdens de proef, en tegen wie het was?? Toch nog 182 punten.
Een best geslaagde dag! Vond het terein best meevallen, dacht dat het veel erger zou zijn.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:20

ALLE GEFELICITEERD!

ik ben vandaag 1x 2e en 1x3e geworden met monty in het B dresuur. en 3 wp

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 06:40

Bij mij ging het maar matig. Eerste proef was mijn jonkie heerlijk ongeconcentreerd en erg onstuimig en verzetterig in de galop. 181-6. Moest beide keren hem stilzetten en even tot de orde roepen. Tweede proef was hij tenminste gehoorzaam maar wel gespannen en toen 189 en 4e.
Wat een aso mensen heb je erbij lopen zeg, die rijden je ongelofelijk van de sokken en kijken niet op of om! Leuk als je een paard hebt dat het eng vindt als een ander paard recht op hem af komt.

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:53

Ik had in de L1 187 (5e prijs) en 191 punten (net buiten de prijzen).
De ander liep met springen wel fijn, maar had een weigering op nummer 5 de oxer, waar het zo naar beneden liep.

Met losrijden waren er inderdaad wat heeeeel irritant..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:59

_Sas_ schreef:
eenitraM schreef:
Pfff.. ik ga geen wedstrijden meer rijden met een fokmerrie.. %)

Wat baal ik zeg.... :\

Wat dan?

Nou het verslagje:

Ik rij een fokmerrie en die heeft 3 weken geleden een veulen gekregen. Ze is een ster merrie en moet zo snel mogelijk voorlopig keur worden. Dus grote baas heeft tegen mij gezegt: Martine, je moet echt wedstrijden gaan rijden. Zo gezegt zo gedaan. Ingeschreven voor Vorden dus.

Maar... dan kom je op concours met de merrie ZONDER veulen. Pffff, heb het geweten joh. Ze schreeuwde alles bij elkaar. Met losrijden was ze één grote bom. Naja, dan maar toch de proef in.

Eerste proef B-dressuur ring 14 om 3 uur was slecht. Geen aanleuning. Tegen de hand. Zwabberen, traag aan het been enz. Ik balen als een stekker want mijn vriendlief had een fotograaf ingehuurd.

Toen weer terug naar het losrijd terrein. Reed Harm ook nog op zo'n gelders paard, en die deed me toch showen! Na, mevrouw ging ff mooi mee doen. Bokken bij aangalopperen. Hard in de bek en niet willen dalen.

Toch maar de tweede proef in gegaan. En die was helemaal dramatisch!!! ;( Ze begon te hinniken onder de proef. Draafde aan toen ik de voorwaartser wou laten stappen in de middenstap en tijdens rechtsomaangalopperen spring ze overkruist aan, wou de terugrijden en sprong toch over. Hele tijd tegen de hand... Potverdomme en daar kijk ik dus de hele week naar uit, om zo'n klo te proef neer te zetten.

Fotograaf baalde ook, want dit was de tweede keer dat ze slecht loopt voor camera.

Hoedanook, mijn moeder zei dat ze last van het uier had. Ja, dan kan zo maar kloppen. Die dingen stonden op knappen :wow:

Snel ingeladen en op weg naar huis.

Punten? Pfff, mijn moeder belde me gisteravond op, want ik was niet thuis. Had niet op de coupons gewacht. Ze vertelde. "En Martine, wat denk je". Dus ik zeg 175 eerste proef en tweede proef 165.

Nou, fout. Tweede proef een 174. (Nog klote maar goed) En eerste proef toch nog dat laatste winstpuntje gehaald. Namelijk 186 en toch een 4e prijs. Hihi := en het ging zo bout slecht.

Nou, nu ga ik maar L starten. Want wil de grote baas niet teleur stellen :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:21

Wanted2003 schreef:
Wat een aso mensen heb je erbij lopen zeg, die rijden je ongelofelijk van de sokken en kijken niet op of om! Leuk als je een paard hebt dat het eng vindt als een ander paard recht op hem af komt.

Ja inderdaad. :=
Heb ook nog een botsing gehad, dat meisje keek echt niet uit en reed iedereen voor de voeten. Daarna lette ze wel op..
Was er ook nog een uitgebreid haar paard aan het schoppen bij de trailers..

Gefeliciteerd nog met de prijzen allemaal!

Martine: Nou dat gedrag is toch best te begrijpen? Je hebt het dan nog best netjes gedaan. :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:33

Volgensmij heb ik ook een paar keer mensen aangereden (bijna dan) Maar zonder zware gevolgen. Ik kon overigens mijn dier onder controle houden. Er was er eentje met een schimmel (rond 3/half 4) die zo over het losrijterrein vloog. Als je m niet kan houden, hou hem a.u.b. binnen. :+

Jaa, ik kan ook niet boos op haar worden. Maar was een lesje voor mij :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:34

Nou ik had 165 in de eerste proef en 180 in de tweede proef en een negen voor de middendraf. Wat kon die muts gillen zeg!!

Zijn er bij de dressuur nog foto's gemaakt? Zoja weet iemand de site

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:37

Ik reed tussen 13.30 en 14.30 en toen was er één of andere idioot op een bruin paard aan het rukken en plukken. Continu langs mij op en op een gegeven moment gaat ze vast voor mij op de rem staan, ff lekker zagen en vervolgens duwt ze de sporen erin en knalt vooruit. Mijn paard schrok en sprong opzij, bijna een voetganger eronder. Heerlijk :D Achja, gelukkig heb ik nu wel de vuurdoop gehad voor Babberich.

Owens-mama: wel een super fijn cijfer ertussen! Ik had opzich ook fijne jury's, ik had 8-en en zelfs 9 voor wijken en de slangevolte en voltes, maar daartegen over ook weer 3-en voor de galop.

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:43

Ik vind het inderdaad ook wel logisch gedrag van die merrie die zonder veulen op pad moest. Lijkt me overigens wel heel irritant rijden :P en dus nog goede punten gehaald! ;)

Achja als je paard er 1 keer van door gaat kun je "m wel thuis gaan houden maar daar schiet je ook niks mee op.
Als je "m nou echt niet onder controle hebt, begint te stuiteren of wat dan ook, dan kun je idd nog even beter thuis dooroefenen :D

Anke nette punten, gefeli :)

Ik ben ook benieuwd of er fotos zijn gemaakt gister. Was het dezelfde fotograaf die zaterdag bij de ponys fotografeerde? weet iemand dat?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:58

De mijne heeft niet eens een veulen, das nog het ergste.
Ze miste haar vriendinnetje die met haar op de trailer stond. Volgende keer gaat ze echt weer in haar eigen trailertje in haar uppie

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:19

haha kan ik best begrijpen :j

Weet niet of het al gemeld was maar deze fotograaf was er ook in Vorden http://www.foto4u.nl/

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:22

zo hoog rijd ik nog niet, dus geen foto van mij.
Ik heb wel iemand bij het losrijden zien staan met camera.
Maar die kan ik niet vinden. Men wilde geen foto van zo'n schreeuwend apparaat maken

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:19

Er zijn ook nog foto's gemaakt van de website http://www.achterhoekfoto.nl

Vorden was voor mij met hoogte punten en diepte punten.
Zaterdag ben ik van mijn jonge paard in de B eraf gevallen tijdens de proef. (sorry voor de mensen waar hij door de bak heen croste) Kon hij echt niks aan doen. Hij struikelde waardoor ik mij evenwicht verloor en ben op mijn hoofd gevallen. Hij heeft ook nog mij been geraakt en die is nu lekker dik. ;(

Daarna zitten overna gedacht om mijn 2e paard in de L1niet te starten, maar toch wel gedaan. Hij was erg braaf en was 2e met 204 en 3e met 200 punten. :D

Zondagochtend mijn andere paard nog gereden in de M1. Eerst proef ging echt niet goed. Had 174 en de 2e proef ging een stuk beter en daar was ik 1ste met 197. *D

Iedereen gefeliciteerd met het behaalde resultaat. 8-)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:30

owens-mama schreef:
zo hoog rijd ik nog niet, dus geen foto van mij.
Ik heb wel iemand bij het losrijden zien staan met camera.

Maar die kan ik niet vinden. Men wilde geen foto van zo'n schreeuwend apparaat maken

Die had vriendlief voor mij ingehuurd :o

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:35

Nou ja dan is het pech hebben. Ze liep wel erg te gillen maar strekken als de beste. Had dus de stille hoop dat daar een foto van was ergens.....
Maar kan niks vinden

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:36

Ik heb overigens wel een man gezien die een uur lang met een kleine digitale camera omhoog stond. Hihi, dik een uur lang stond ie zo foto´s te maken. Ik heb hem niet zijn handen naar beneden zien doen.

Zou wel van zijn vrouwtje moeten haha :=

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:06

Die heb ik ook gezien, die man zal wel last hebben gehad van zijn vinger.
Dan hebben we bijna gelijk gereden. Ik heb ook nog een grote schimmel over het los rij terrein zien vliegen.
En een vos met de staart over der rug. en die kwam nog een keer overeind..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:09

owens-mama schreef:
Die heb ik ook gezien, die man zal wel last hebben gehad van zijn vinger.
Dan hebben we bijna gelijk gereden. Ik heb ook nog een grote schimmel over het los rij terrein zien vliegen.
En een vos met de staart over der rug. en die kwam nog een keer overeind..

Ja die vos was van Harm Bruil. En die schimmel heb ik ook zien vliegen. :wow: Perfect aangekleed, maar goed rijden zat er niet in :=

Ik had in het begin een roze jas aan. Merrie met een scheve bles?! Hoe zag jij eruit?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:12

schimmel merrie met verlatingsangst mega gillen.
Oranje bodywarmer

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:14

owens-mama schreef:
schimmel merrie met verlatingsangst mega gillen.
Oranje bodywarmer

Ff denken. Volgensmij wel jaa! Beetje stoer paard? Hmmm, volgensmij heb ik een keer achter jou aangereden!

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:17

Volgens mij heb ik dan ook rond die tijd losgereden..
Rond half3/half 4 !

Kan jullie zo even niet plaatsen..

Met springen :

Afbeelding

En met dressuur:
Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:18

Jup! Jou heb ik ook gezien!

Maar jij had geen jas aan met Back-Home ofzo achterop of wel?