Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
het hoeft niet allemaal snel, je pony is helemaal door de war, doordat jij hem zo omtrekt. Probeer de volgende keer rustiger te rijden als het even niet lukt, en wat rustiger in zijn mond te zijn. Want ik vind het niet zo raar dat ie je er afgooit. Hj snapt er gewoon niks van zo
astridelise schreef:Met zo'n onstabiele zit is het niet gek dat je er afkukkelt bij een onverwachte beweging. Deze pony geeft duidelijk aan : Tot hier en niet verder! Probeer daar wat meer begrip voor te hebben.
KiWiKo schreef:astridelise schreef:Met zo'n onstabiele zit is het niet gek dat je er afkukkelt bij een onverwachte beweging. Deze pony geeft duidelijk aan : Tot hier en niet verder! Probeer daar wat meer begrip voor te hebben.
toen jij 12 was, en een keer een springwedstrijdje meereed........ deed je het vast veel beter........![]()
.
Tjongje jonge wat hebben we hier toch allemaal een grote mond en staan we weer vooraan met onze rijkunst. En iedereen is weer vergeten dat we allemaal wel een keer geplukt, gesnukt en geschopt hebben toen we klein waren en vol adrenaline zaten 
Maar ik geloof niet dat die poownies daar een ultra groot trauma van overhielden - sterker nog: ze hadden vaak zelf de dag van hun leven
Tijgertje86 schreef:En ik vraag mij dan altijd af; wie heeft de Ts zo leren rijden? En als de Ts zo rijdt, zullen er nog velen op die manege zijn, die net zo rijden. Oei oei!![]()
Ts, een pony is geen 'ding' die je 'rond trapt'. Je rijdt op een levende pony en daar dien je respect voor te hebben. Na je eerste val klim je op de je pony. Je ploft in het zadel en begint meteen aan te sporen. Zowel voor als na de valpartijen zie ik aansporende benen (beter gezegd: schoppende benen), trekkende handen, een onstabiele zit etc. Na mijn idee respectloos en op deze manier is het lastig om rijtechnisch commentaat te geven. Je bent immers (helaas) amper aan het rijden, het is is meer rondjagen. Als instructie zou ik mij de ogen uit de kop schamen als een combinaties zo rond zouden rijden.
Ts: Ik wens je veel wijsheid toe! Hopelijk zien we binnenkort wél een fimpje waar je netjes rijdt. Succes!
Michael1104 schreef:is dit het niveau op een manege tegenwoordig?
ai ai ai waar is de basis gebleven??
als het een moeilijke pony is, moet ie niet gebruikt worden voor dit soort wedstrijden.
KiWiKo schreef:Michael1104 schreef:is dit het niveau op een manege tegenwoordig?
ai ai ai waar is de basis gebleven??
als het een moeilijke pony is, moet ie niet gebruikt worden voor dit soort wedstrijden.
heb jij dat dan niet moeten leren?
in AL onze beginnersperiodes zijn echt wel zulke herinneringen hoor! bij IEDEREEN!!
mensen die zeggen dat hun deze fase van het leren paardrijden hebben overgeslagen LIEGEN!!