2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:58

Volgende keer beter is het motto altijd hé. :)

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:41

is dit een manege pony?
je hebt die pony niet goed onder de controle bij de bocht als je zo ziet

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:35

probeer meer op je kont te zitten en je paard niet 1 een keer om te trekken.
succes!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:43

zo tweede filmpje is het zeer onrustig,ik zou lekker aan de rust gaan rijden,

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:47

Met zo'n onstabiele zit is het niet gek dat je er afkukkelt bij een onverwachte beweging. Deze pony geeft duidelijk aan : Tot hier en niet verder! Probeer daar wat meer begrip voor te hebben.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:53

Leuke pony, maar man man man .. :n het hoeft niet allemaal snel, je pony is helemaal door de war, doordat jij hem zo omtrekt. Probeer de volgende keer rustiger te rijden als het even niet lukt, en wat rustiger in zijn mond te zijn. Want ik vind het niet zo raar dat ie je er afgooit. Hj snapt er gewoon niks van zo ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:54

astridelise schreef:
Met zo'n onstabiele zit is het niet gek dat je er afkukkelt bij een onverwachte beweging. Deze pony geeft duidelijk aan : Tot hier en niet verder! Probeer daar wat meer begrip voor te hebben.

toen jij 12 was, en een keer een springwedstrijdje meereed........ deed je het vast veel beter........ :) :)

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:58

jeetje, ik vind het een beetje banketstaaf voor je dat je constant zulk negatief commentaar krijgt... Ik ben het er wel me eens dat je het niet goed hebt aan gepakt, maar ik vind het goed voor je dat je er weer bent opgeklommen!

Ga voortaan maar eerst goed dressuren met het paardje en dan komt het wel goed!

succes

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:00

KiWiKo schreef:
astridelise schreef:

toen jij 12 was, en een keer een springwedstrijdje meereed........ deed je het vast veel beter........ :) :)

Dat zegt ze ook niet, ze zegt 'probeer daar wat meer begrip voor te hebben'....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:04

ach komop :D

misschien is wat meer begrip voor een 12 jarige die op een manegeponie een springwedstrijdje springt (en dat vervolgens niet ala Zoer doet) meer op zn plaats :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:09

Kiwiko als je alles had gelezen, dan had jij ook gezien dat deze pony al tientallen keer al had gelopen voor haar. Dan snap ik de reactie van die pony heel goed en daar ging het bij mij om.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:10

astridelise schreef:
Kiwiko als je alles had gelezen, dan had jij ook gezien dat deze pony al tientallen keer al had gelopen voor haar. Dan snap ik de reactie van die pony heel goed en daar ging het bij mij om.

Als jij goed gelezen had, was het 1 of 2 keer :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:13

Op de 1e blz. heeft ts het over tientalle keer voor mij.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:15

En ik vraag mij dan altijd af; wie heeft de Ts zo leren rijden? En als de Ts zo rijdt, zullen er nog velen op die manege zijn, die net zo rijden. Oei oei! :n

Ts, een pony is geen 'ding' die je 'rond trapt'. Je rijdt op een levende pony en daar dien je respect voor te hebben. Na je eerste val klim je op de je pony. Je ploft in het zadel en begint meteen aan te sporen. Zowel voor als na de valpartijen zie ik aansporende benen (beter gezegd: schoppende benen), trekkende handen, een onstabiele zit etc. Na mijn idee respectloos en op deze manier is het lastig om rijtechnisch commentaat te geven. Je bent immers (helaas) amper aan het rijden, het is is meer rondjagen. Als instructie zou ik mij de ogen uit de kop schamen als een combinaties zo rond zouden rijden.

Ts: Ik wens je veel wijsheid toe! Hopelijk zien we binnenkort wél een fimpje waar je netjes rijdt. Succes!

Quasandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:17

paard weet begod niet wat die moet doen.
teugels zijn een hulp geen trek opjeckt.
hoe moet ik het anders formuleren. ..
neem idd eerst nog wat meer les eer je nog eens gaat springen.
man man man

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:20

Iedereen heeft het over de houding die niet goed is, waar ik het overig mee eens ben. Ik zie dit gewoon als een geval waarbij de Ts op een voor haar te moeilijke pony gestapt is. Ik zie de Ts regelmatig rijden (ook op andere pony's) en dat gaat echt netjes. Hiermee wil ik dit filmpje niet van de baan praten, maar de ts kan ook zeker anders rijden dan er op dit (ongelukkige) filmpje te zien is ;) .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:22

Jeetje mina wordt hier een meiske helemaal de grond ingestampt zeg :(:)

Welkom bij de gemiddelde manegewedstrijd van een gemiddelde 12-jarige! Daar gaat het er nu eenmaal zo aan toe over het algemeen.... pony's die het beetje beu zijn, opgefokt van de wedstrijdstress van de jonge ruitertjes, niet willen luisteren misschien, kindertjes die alles vergeten wat ze geleerd hebben in de les..... zo gaat dat nu eenmaal!

Woorden als mishandeling, "net goed dat je gevallen bent" en wat al maar nog niet meer.... dat zijn zeker de Raaijmakers en Zoertjes van bokt? :P Tjongje jonge wat hebben we hier toch allemaal een grote mond en staan we weer vooraan met onze rijkunst. En iedereen is weer vergeten dat we allemaal wel een keer geplukt, gesnukt en geschopt hebben toen we klein waren en vol adrenaline zaten ;)

Ikke wel tenminste, ik wilde winnen toen ik een ukkie was van 10 en dan lette ik soms ook niet op hoor :n Maar ik geloof niet dat die poownies daar een ultra groot trauma van overhielden - sterker nog: ze hadden vaak zelf de dag van hun leven ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:24

Tijgertje86 schreef:
En ik vraag mij dan altijd af; wie heeft de Ts zo leren rijden? En als de Ts zo rijdt, zullen er nog velen op die manege zijn, die net zo rijden. Oei oei! :n

Ts, een pony is geen 'ding' die je 'rond trapt'. Je rijdt op een levende pony en daar dien je respect voor te hebben. Na je eerste val klim je op de je pony. Je ploft in het zadel en begint meteen aan te sporen. Zowel voor als na de valpartijen zie ik aansporende benen (beter gezegd: schoppende benen), trekkende handen, een onstabiele zit etc. Na mijn idee respectloos en op deze manier is het lastig om rijtechnisch commentaat te geven. Je bent immers (helaas) amper aan het rijden, het is is meer rondjagen. Als instructie zou ik mij de ogen uit de kop schamen als een combinaties zo rond zouden rijden.

Ts: Ik wens je veel wijsheid toe! Hopelijk zien we binnenkort wél een fimpje waar je netjes rijdt. Succes!

Ja!! en weet je er zullen er nog tientallen zijn die nog veeeeeeeeel beroerder rijden dan TS........... we hebben het namelijk ALLEMAAL moeten leren......... jij ook toch?? Of zat jij gelijk ala Anky op het paard toen jij begon?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:27

is dit het niveau op een manege tegenwoordig?

ai ai ai waar is de basis gebleven??

als het een moeilijke pony is, moet ie niet gebruikt worden voor dit soort wedstrijden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:31

Michael1104 schreef:

Ja, goeie vraag. Een groot deel van de mensen die hier reageert ziet nauwelijks wat oorzaak en gevolg is. Je zou beter verwachten van al die experts.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:38

Niet iedereen over 1 kam he ;-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:44

Michael1104 schreef:

als het een moeilijke pony is, moet ie niet gebruikt worden voor dit soort wedstrijden.

heb jij dat dan niet moeten leren?

in AL onze beginnersperiodes zijn echt wel zulke herinneringen hoor! bij IEDEREEN!!

mensen die zeggen dat hun deze fase van het leren paardrijden hebben overgeslagen LIEGEN!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:59

TS: je bent een doorzetter hoor dat je er toch weer opstapt en je ronde afmaakt! +:)+
Heel vervelend dat je opeens op een andere pony moest dan je lieveling omdat die koliek had... Extra zenuwen dus :(:)

Verder ben ik het Sonja eens. Als je in galop minder controle hebt, mooi naar draf terugnemen zodat je meer rust en overzicht hebt op het parcours. Bovendien kun je eerder ingrijpen als je pony besluit een andere kant op te willen dan jij ;)

Succes de volgende wedstrijd enne dan blijven zitten :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:01

Rebekah, halverwege april is er weer een springwedstrijd en gaan we in de herkansing. Afgesproken?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:08

KiWiKo schreef:
Michael1104 schreef:

heb jij dat dan niet moeten leren?

in AL onze beginnersperiodes zijn echt wel zulke herinneringen hoor! bij IEDEREEN!!

mensen die zeggen dat hun deze fase van het leren paardrijden hebben overgeslagen LIEGEN!!

dat zeg ik niet, mijn manege liet niemand starten op een beest waar je geen controle over had. Nu valt ze twee keer en loopt het goed af, een volgende valt verkeerd en weer een ander valt en heeft genoeg van rijden.
Als je start bij wat voor wedstrijd dan ook, ga ik ervanuit dat je een bepaalde basis hebt.
Laatst bijgewerkt door Michael1104 op 07-03-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt