Horsefood Dressuur Talent

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hebbesje

Re: Horsefood Dressuur Talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:16

sow zeker lekker geshopt!
Mijn bruine jasje is helaas nog niet klaar voor 7 maart....
Dus ik start met blauw jasje, bruine laarzen en zwarte GPA cap :+
Heb wel zwarte laarzen maar die passen niet meer....

Ik moet om 11.53 starten. Alleen staat haar stamboek naar er en niet haar wedstrijdnaam (gewoon Beatdith :P)
Kon je er ook een stal huren? En hoe duur was dat?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:28

rockey schreef:
hoelaat moet je starten nathalie? dan kan ik je misschien nog zien.
nee je hoeft niet te wachten, de punten worden elke keer na je groepje toch bekend gemaakt, dus dan kan je zelf al een beetje inschatten hoe je gereden hebt..

maar je kunt ook gewoon naar huis gaan, en als je erbij zit, zorgen dat je om 4 uur weer terug bent :D

om 10.40.. als ik niet naar achter kan, zou wel fijner zijn!

Anders ga ik inderdaad sowieso naar huis en de rest van de paarden doen.
Het is een uur rijden, dus dan zou ik nog niet weten of ik door ben, want er moeten er nog zat rijden in een uur ;)

Toe maar, een hoop nieuwe spullen voor zaterdag!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 18:33

Wij huren toch geen stal, ik moet gelukkig pas om half 2 en als we moeten wachten dan is die tijd wel te overbruggen.
Ja wel nieuwe spullen erbij, maar ik had al blauwe laarzen met steentjes, een blauwe cap en een blauw jasje. Alleen het jasje zat niet meer goed dus nu weer een blauw jasje met steentjes aan het kraagje. En nu heeft mijn paard ook een frontriem met zilveren en blauwe steentjes. Helemaal bijpassend dus :+

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:40

Denise82 schreef:
Hebbesje schreef:
Ik stond als 13e op de lijst.

Ook al nummer 13!!! }> ;) :D

Sta jij ook als dertiende dan? Ik ook is mij verteld... :P

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:38

Dan sta jij op mijn plaats ? Start je bij de vijfjarige?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:05

huh? volgens mij hebben we het over iemand anders. Ik bedoel dat ik als 13de op de reservelijst sta (helaas) bij de 5jarigen
edit: nu ik nog een keer kijk stond ik als 16de, inmiddels zal dat als 13de zijn.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:16

Oh hihi ik begreep je verkeerd!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:35

nathalie16 schreef:
om 10.40.. als ik niet naar achter kan, zou wel fijner zijn!

Dan zit je volgens mij in de groep na mij!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:41

Weten jullie verder nog wat goede paarden zijn bij de 5-jarige?? Bekende namen bedoel ik???
Ik heb vorig jaar een keer meegedaan aan een wedstrijd voor jonge paarden en weet dat de stedinger die meeloopt een opvallende was. Verder zou Yvonne Copal eerst meerijden met Anne maar staat er nu niet meer op zie ik. Dat was ook een hele leuke! Verder ken ik ze allemaal niet; heb de Pavo etc niet bijgehouden... Misschien jullie nog??

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 06:38

Ik heb nog niet zo goed naar de deelnemers gekeken, ik denk maar zo; er zullen vast betere rondlopen, maar ik zal ook wel niet de slechtste zijn. :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 08:22

hmm ik heb hem vorig jaar ook gestart in de zomer ergens en toen had die van mij hoogste dagscore (76.5) en toen liep die stedinger hengst met roy mee, nu dus met zijn vriendin, maar die was wel erg leuk! ook is die gribaldi erg gaaf die hij rijd, die hebben ze voor heul veul geld gekocht op de equine elite veiling. :9 verder ken ik de sandro hit van diana damen. die merrie die eric rijdt, heeft ook al goede pavo cup gereden. die ruin van sandy ken jij ook wel denise? die vos? de merrie van renee van exquis is ook erg leuk! heeft als 3 jarige gewonnen bij paul van rijswijk toen mijne 3e stond. de sir donnerhall van sofie is ook ruig. duitse merrie van inge koenen, heeft ook al paar keer erg goede jonge paarden competities gereden! paard van kim thijssen heeft een poos bij edward in training gestaan.. dan ken ik beide paarden van jose. en dat was het wel :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 08:26

ach er zullen altijd erg goede paarden mee lopen, maar dat heb je toch! ik verwacht dat mijne in het midden ergens mee zal gaan lopen!

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 08:35

jammer dat dat volgend weekend al is,,
ik heb sinds vorige week vrijdag een 4 jarige rhodium X ronaldo die ik wel mee had willen nemen als het wat later kwam,,

succes voor iedereen!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:28

Nou Maud, jij bent al goed op de hoogte! En idd die van Sandy; nu begint me iets te dagen... Volgens mij reed zij in Heukelom ook mee.
En dat er goede meerijden moet ook he! Ik hoop ook dat de mijne ergens in het midden eindigt. :P

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:59

even een ego berichtje...

arrow is niet 100% vanmorgen zou een vriendin van mij, de paarden buiten zetten en ze belde om 9 uur, arrow wilde haast zijn stal niet uit en liep op 3 benen, ik schrok me rot natuurlijk, ze kon zo gauw geen wondje vinden op zijn been, ook was het niet echt dik of warm. gisteren was ie nog helemaal fit, dus ik wist zo 1 2 3 niet wat het was. ik vlug naar stal, arrow bekeken, zag al gelijk dat zijn stal 1 hele grote bende was, achter aan was heel het vlas wel, en voor in zijn stal leek het wel het himalayagebergte }:0 dus mijn eerste idee was, dat ie vast had gelegen in zijn stal, er zaten ook flinke krassen op de muren. nou ik heb hem even uit stal gehaald om hem te bekijken, en hij liep echt op 3 benen, wilde amper lopen en hield zijn achterbeen gruwelijk stijf. ik heb hem ook even getemperatuurd , toen had ie 38.8, verhoging dus, ??? helemaal een raadsel. nou goed, dierenarts kwam, arrow even buiten bekeken, dekens afgehaald, en nogmaals getemperatuurd, toen had ie al 39.1, dus echt koorts. toen zag je duidelijk, dat aan de binnenkant van zijn lies, de spier heeeel erg gezwollen was, als je er al naar wees, ging arrow bijna liggen, zoveel pijn had hij er aan. die spier liep tot aan zijn hak en was echt super strak en opgezwollen. dierenarts dacht ook aan vast liggen en aan een acute ontsteking van die spier. maar, waar kwam de koorts dan vandaan? want we konden nergens een wondje ontdekken , en dat zou dan het enige zijn , waardoor hij koorts zou kunnen krijgen. want normaal gesproken (zo zei de da het) krijgen paarden geen koorts als ze zo'n ontsteking hebben, en arrow had niet een klein beetje verhoging, nee echt koorts. dus hij heeft hem ingespoten met pijnstillers, antibiotica/spierverslapper en ontstekingsremmer. arrow moest vandaag boxrust, want ik deed hem toch geen plezier met iets anders. en morgen om 9 uur komt hij hem weer even bekijken, omdat hij de koorst niet vertrouwde. hij was echt zielig vandaag, je merkte gewoon dat hij er ontzettend veel last van had.... dus maar hopen dat het morgen alweer een stukje beter met hem gaat... maar ik baal wel, dat zal waarschijnlijk geen Horsefood worden, maar ach de gezondheid van blacky gaat voor!! die oen, werd ie toch maar eens voorzichtiger op zichzelf... :(:)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:06

he bah, balen zeg!
veel beterschap ermee :(:)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 18:07

He das niet zo'n fijn bericht zeg!! Wat je zegt, de gezondheid van het dier gaat altijd voor, maar het is wel balen vooral omdat jullie er echt op aan het trainen waren..
Hopelijk gaat het morgen weer beter, misschien wel fijn dat je voor maandag al een afspraak had met een osteopaat.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:13

ja ik baal wel, vooral omdat we de laatste maand echt veel geld en tijd er in gestoken hebben... ach ja, als hij maar snel op knapt! er komen nog genoeg andere wedstrijd. wie weet staat ie morgen alweer te springen in zijn stal :D al denk ik het niet. maar wel fijn inderdaad dat maandag de kraker nog komt, vastliggen is nooit echt goed voor die beesten.

maar het is wel typisch, ik schreef het nog in dit topic, en nu sloopt ie zich zelf als nog!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 18:17

Ja net alsof de vloek er dan op rust.. Hebben wij ook al een paar keer gehad. Die van mij heeft vandaag het ijzer eronder uit getrapt, maar das natuurlijk maar een kleinigheid.

Hopelijk voelt Arrow zich morgen al een stuk beter.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:43

Denise82 schreef:
Weten jullie verder nog wat goede paarden zijn bij de 5-jarige?? Bekende namen bedoel ik???
Ik heb vorig jaar een keer meegedaan aan een wedstrijd voor jonge paarden en weet dat de stedinger die meeloopt een opvallende was. Verder zou Yvonne Copal eerst meerijden met Anne maar staat er nu niet meer op zie ik. Dat was ook een hele leuke! Verder ken ik ze allemaal niet; heb de Pavo etc niet bijgehouden... Misschien jullie nog??

robin van lierop met Andor (Adriaan) van trento B

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:26

He Maud, wat klote... Ik moest er ook meteen aan denken dat je eerder in dit topic een opmerking had gemaakt over zijn gezondheid; zul je het inderdaad altijd zien. Maar ik hoop dat morgen de koorts in ieder geval weer weg is en dat Arrow zich weer snel beter voelt. Succes ermee en houd ons op de hoogte.

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:34

Draflinger schreef:

Er doen nogal wat Trento's mee; ben benieuwd naar de nakomelingen. Volgens mij is Trento in het 'maak'jaar van de A'tjes 500 keer gebruikt en nu volgens mij (bijna) niet meer. Dus ben wel benieuwd aangezien er 4 Trento's meelopen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:49

over arrowl ; hij had geen koorst meer vanmorgen, het was nog wel dik, hij liep al stukken beter!! en de zwelling was nu naar beneden aan het afzakken. dierenarts heeft hem nog wat spuiten gegeven, het was nog wel erg gevoelig als je er aan zat. vandaag moest ie nog boxrust, morgen stukje stappen en dinsdag ook en als het goed blijft gaan woensdag even aan de hand wat draven en dan zou eric er donderdag weer op kunnen. moest hem wel elke dag blijven temperaturen. vandaag was ie in ieder geval super fit, hij bleef maar stuiteren in de stal!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:07

Denise82 schreef:
Draflinger schreef:

Er doen nogal wat Trento's mee; ben benieuwd naar de nakomelingen. Volgens mij is Trento in het 'maak'jaar van de A'tjes 500 keer gebruikt en nu volgens mij (bijna) niet meer. Dus ben wel benieuwd aangezien er 4 Trento's meelopen.

En als ik nog mee kan rijden 5 :)
Ik ben erg enthousiast over Trento, van wat ik hoor hebben ze een goed karakter. Heb er nog weinig echt zien lopen maar Tilla heeft best wat potentie, weet alleen niet of ik dat er nu al uit krijg.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 20:26

Dat is alweer een hele vooruitgang Rockey, hopelijk is die op tijd weer op de been voor zaterdag.