30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:27

Ja dat verschilt toch per paard en combinatie wat ze nodig hebben. Overstap naar M1 is inderdaad niet zo groot en moeilijk, als ze lekker lopen lukt dat wel :j Z2 is daar en tegen denk ik heel ander verhaal, maar heb er zelf ook nog geen ervaring mee :n Vind het ook geen probleem om meer dan 1 seizoen dezelfde klasse te rijden, zeker als je hoger komt. Heb je dan met Power ook maar 1 seizoen M2 gereden?

jaggie

Re: 30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:36

Ja het probleem is Zidane loopt thuis heel lekker, maar op concours is hij nog niet constant genoeg. Al verwacht ik dat hij net zoals vorig jaar buiten een stuk beter gaat (buiten scoorden we ineens ruim 10 punten meer), dus ik vind het heel moeilijk om nu te zeggen ik stap over ja of nee. Ik denk dat ik de eerste buitenwedstrijd in ieder geval nog L2 start.

Power heeft idd maar 1 seizoen M2 gelopen, toen zaten we al tegen de 30 wp aan...ging erg hard toen. Nu in het Z1 hebben er ook alweer 20, dus dan mogen we van de zomer ook niet meer al te veel starten. Daarom twijfel ik ook wel een beetje, omdat we ook voor de ervaring Z2 kunnen starten. qua oefeningen gaat het nu wel bijna lukken, galopappuyementen gaan vrij netjes, de wissels gaan redelijk (als ik zie hoe vaak dat mis gaat in het Z2, dat kan Power ook nog wel) Maar ja, ik weet het niet, vind het moeilijk in te schatten.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:38

Scheelt dat je nog ruim 2 maanden hebt om hier over na te denken :j em te oefenen. Je zou altijd nog na maasbree over kunnen gaan, of HC starten (zeg ook maar wat).

Bij is het heel duidelijk :+, we moeten over ;)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:38

Je kunt ook altijd even doortrainen Steef :j

Het is net hoe het paard zich vordert in de training :)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:43

Die 2 maanden ga ik daar ook zeker voor gebruiken Nathalie! Ik denk idd dat ik Power aan het begin van het seizoen nog Z1 laat lopen, HC starten wil ik best een keertje doen om te proberen, maar niet vaker dan dat, zonde van het geld en de tijd. Haha, ja jij zit echt helemaal aan the limit.

@Saskia, natuurlijk kunnen we ook thuis doortrainen, maar in principe heb ik daar dit seizoen ook al voor gebruikt (we hebben echt pas 6 wedstrijden gestart dit seizoen geloof ik, dus heel weinig). En voor de ervaring is het wel prima om te starten, in het Z2 is toch geen wp-grens meer, het doel is dan ook niet om te winnen (wel leuk natuurlijk), maar om meer feeling te krijgen met de Z-proeven. En die feeling krijg ik thuis niet.

Maar surprise: ik wil binnenkort denk ik met springlessen gaan beginnen met Power...en evt. ook eens een cross met hem gaan rijden :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:45

Ja dat is ook lastig te zeggen, zeker nu met het gehannes met trainen. Als we straks toch weer eens lekker allemaal in het zonnetje met een lekker t-shirtje aan kunnen rijden *droomt verder* En 20 is inderdaad net zo'n twijfel geval aantal winstpunten, heb er 17, dus dat gaat nog net wel denk ik.. Wil ook een paar keer HC Z1 starten, gewoon voor te oefenen..

Doe je wel goed, 28 wp in 1 seizoen, wauw :D Wow crossen is wel cool zeg, kan hij beetje springen? En jij?

Haha nee jij bent ook echt al een speer gegaan de laatste tijd he Nath, ook wat betreft winstpunten :D

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:47

We hebben inderdaad een winspunten-regen hier :D Harstikke leuk! :j

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:55

Overigens sta ik ook als fotografe op de kampioenschappen aanwezig :j Naja, vervangers dan :+

Zaterdag en Zondag van 9 tot 3 uur. En M1 tot en met M2 krijgen een cadeaubon in de finale. Weet alleen nog niet welke plek.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:57

@Rachelle, heerlijk vooruitzicht in het zonnetje trainen. 8-) Power kan wel netjes springen ja, geen toptalent, maar gewoon wel goed genoeg en niet kijkerig. Ik heb zelf wel nog B gesprongen bij de paarden, hoger hoeft voor mij ook niet, en dat lukt nog wel. Ik met een van mijn toenmalige springpaarden: http://www.stephaniekox.nl/pic/timberlano.jpg
Maar daarvoor gaan we ook eerst les nemen en wat parcoursen springen, tijd terug had ik springles met Power, had toen al een tijdje niet gesprongen en kon zo een parcours van 90/100 cm rondspringen.

@Saskia, he jammer dat ik geen M1 start :P

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 17:03

Ach je houd wel leuke foto's (hopelijk) eraan over :j

WinkyTinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:44

Hallo allemaal,

Ik ga zondag naar de finales kijken.
Weet iemand toevallig hoe laat deze beginnen of is dat nog niet bekend?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:18

Jewel, dit staat bij de startlijsten meen ik. Eerste werkblad staat een algemeen programma.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:27

jullie hebben allemaal goed gekletst vandaag. Fijn om te lezen dat ze bij jullie allemaal goed in vorm zijn. Hoop dat degene die vanavond in Beek zijn geweest ook een goede generale hebben gehad!

@jaggie: Met void en mij gaat het goed. Hij blijft vooruitgaan, maar op wedstrijd ontbreekt de bevestiging, ontspanning en rust vaak nog. Het blijft er eentje met een kop erop, en hij ziet ook nog alles. Maar we leren er steeds beter mee omgaan. Hopelijk lukt dat zaterdag ook weer!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:58

elientje_89 schreef:
Vorig jaar was ik er ook met lena samen zij was gestart met het zelfde paard waar ze nu Z1 mee start zondag maar toen in de L1. Wat ik me nu nog kan herinneren stonder er op de korte zijde 3 jury hokjes zoon wit met blauwe volgens mij.

volgens mij heb ik Lena zien rijden, echt fijne dieren heeft ze. Die Z1, wauw wat een middendraf 8-)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 23:03

Ik wens iedereen ontzettend veel succes toe morgen!

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:34

Nou na een hele drukke dag en net wedstrijd te hebben gehad kom ik ook nog even buurten. Was gister inderdaad met Lena in Beek maar kon zo niet echt zien wie wie was want ken jullie allemaal niet. Nou allemaal succes verder morge.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 08:42

Allemaal heel veel succes vandaag! +:)+

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:25

Van mij ook heel veel succes, al zullen er verschillende al gereden hebben, jammer dat ik niet kon komen kijken.

Hebben jullie last gehad van het weer? ik heb nog vanmorgen voordat ik ging werken aan jullie gedacht. :(:)

Instructrice van mijn dochter rijd ook mee in het L2 (Nicole v. Berlo)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:44

Zal ik dan maar als eerste mijn verslagje doen.

Vanmorgen was al wat stress met al die sneeuw, vroeg opgestaan en al alles moeten vegen/strooien e.d. Ali uit voorzorg toch maar binnen laten staan.

Zen was met losrijden echt braaf, hij deed alles netjes. In de ring liep hij ook goed, netjes voorwaarts geen fouten. Sommige dingetjes waren nog wat rommelig, maar kan wel zeggen dat dit zijn beste L1 proef was. Ik was dan ook dik tevreden!

Hadden we net goed en wel Zen op de trailer staan werd opgeroepen dat ik mocht opzadelen voor de prijsuitreiking!! Ik ben gewoon 4e geworden met 196 en 200 punt, ben zo trots op Zen. Achteraf scheelde het 1 punt met de nummer 3 en 2 punten met de nummer 2. Beetje balen natuurlijk dat ik geen finale mag rijden, maar ben natuurlijk super blij met dit resultaat.

Daarna snel naar huis en Ali klaar gemaakt. Met losrijden wilde hij niet helemaal los laten op links, maar in de proef toch alles uit de kast gehaald. Er zaten wat kleine dingetjes in die ik wat minder vond gaan, maar was heel tevreden. Uitslag viel een beetje tegen, kreeg van een jury 177 punt en van de ander 191, was dat een beetje gelijk geweest had ik er wel bij gezeten. Jury’s durfde ook niet echt te punten in het begin (ik moest als 2e), je zag de punten echt stijgen op het laatst ( de ruiters gingen er niet beter om rijden). Nu dat het wat is gezakt ben ik tevreden, we hebben een goed seizoen achter de rug en nu op naar de Z1/L2, here we come!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:07

ah ja jou heb ik gezien! :j

elientje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 02:12

Nou allemaal ik zou ook even een verslagje doen na net ruim 2 uur te hebben gereden naar huis vanuit beek het weer is echt waardeloos. Maar ondanks dat hebben we het vandaag goed gedaan weer. Lena mag met beide paarden uit het L2 en Z1 afkampen morgen maar hopen dat het weer een beetje op klaart maar ben bang dat het niet doorgaat want hier bij ons ligt inmiddels dik 20 cm sneeuw en gaat als maar door.
Volgens mij heb ik wel wat enkele mensen zien rijden in iedergeval allemaal proficiat :).

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 08:42

Iedereen goed thuisgekomen gisteren, wat een ramp zeg dat weer en dan had ik nog geeneens een trailer achter de auto.

Nathalie: jou proef met Ali was inderdaad goed, ik had ook verwacht dat je hoger geëindigd zou zijn. De Jury's zaten bij veel combinaties niet op 1 lijn, erg jammer weer moet eigenlijk niet kunnen.

Succes voor Lena vandaag, ik ben nog aan het twijfelen of ik door dit weer nog eens naar Beek ga rijden vanmiddag, heb toch wel zin om de finales te zien.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:53

Allereerst proficiat Nathalie in het L1, super hoor!
Bij deze dan ook even mijn verslagje:
Toen wij aankwamen, ging nathalie net de ring in. Ik vond dat je een erg fijne proef reed en ook ik had je hoger verwacht.
Void was met losrijden redelijk fijn, hij bleef zich aan de kant waar de mensen stonden wel steeds wat afsluiten en dan kruipt hij wat achter mijn been, maar hij bleef gehoorzaam en ik kon toch met een goed gevoel de ring in.
Het was wel leuk dat een goede bekende van me, die hem een half jaar niet gezien had hem niet meer herkende.
Ook in de ring voelde ik wel duidelijk de spanning, maar ik kon hem voor het eerst deze winter echt blijven rijden (niet gesteigerd en niet aan de kant gevlogen). Op mijn proef was nog genoeg aan te merken, ik maakte vooral hele slechte keertwendingen (met ook terecht allemaal 4en) en sommige van de verruimingen kwamen niet zo tot zijn recht omdat hij zich daarin dan nog wat afsluit door de spanning. Maar al met al kwam ik met een heel tevreden gevoel de ring uit, we hadden in ieder geval zeven minuten lang gedaan wat ik wilde en dat is al een hele prestatie 8-)
Voor mij een soortgelijk verhaal als bij Nathalie, bij 1 jury 177 en bij de andere stond ik op de tweede plaats met 195. Ik stond hiermee 7de, waarmee ik heel tevreden was. Maar het puntenverschil zorgt wel altijd voor een domper, met 3 punten meer had ik erbij gestaan.
Al met al toch heel tevreden en vooral ook leuke reacties gekregen van mensen uit de kantine, wat ook altijd helpt :D

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:32

Fieke: ik vond wel dat je een super gaaf dier had, mooi gedragen, mooie aanleuning, inderdaad zaten er wat storingen in, echt jammer!

De jury's waren het totaal niet eens met elkaar :n. Maar dat heb ik al vaker met Ali meegemaakt, is toch vaak hoe je tegen hem aankijkt. De ene wil een dier wat lager/ronder, de ander wil hoger en met de neus eruit. Zag de jury's ook driftig kibbelen na de proef :+, die hadden volgens mij een meningsverschil ;).

Doet me goed dat jullie het een goede proef vonden, weet ik toch dat ik er met mijn gevoel niet helemaal naast zat.

Vaak worden toch mensen kampioen waar je het niet van verwacht :+. Ben benieuwd hoe het Lena vandaag afgaat, heel veel succes!!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:31

@Nathalie, super gedaan met Zen, kan me voorstellen dat je trots op je mannetje bent. Gelukkig ben je zelf ook tevreden over Ali, jullie hadden het verdiend om er ook bij te zitten!
@Fieke, jij ook al goed tevreden, jammer van de foutjes, maar zeker nette punten.
@Elientje, Lena doet het goed zeg, toppie! Had haar Z1 paardje laatst al gezien, maar dat vosje in het L2 is ook een erg aansprekend dier zeg! Ben benieuwd hoe het haar vandaag gaat.

Nou ons doel was gisteren 'braaf rond kunnen rijden', als dat zou lukken was ik al blij. Met losrijden deed hij het netjes, fijn los, mocht nog wat actiever blijven van zichzelf, maar ik weet dat hij daar binnen moeite mee heeft. In eerste instantie wilde hij niet rond in de ring, en moest ik na een half rondje dat ik wel rondreed dus al beginnen (zonder rechtsom te hebben gereden) en wonderwel, ik ben trots op hem, liet hij zich nu doorrijden en eigenlijk is hij de gehele proef braaf geweest zonder echte grote schrikacties. Doordat hij wel wat terug bleef lopen zaten er nog erg veel kleine foutjes in en vooral de galop is dan erg moeilijk, om genoeg sprong te houden. Zoveel foutjes kun je natuurlijk niet maken op een LK, dus kregen we 182/178 en stonden we ergens onderaan. Ik heb een heel dubbel gevoel er aan over gehouden, aan de ene kant ben ik heel blij dat hij in Beek toch maar rondliep, aan de andere kant vind ik het jammer dat we er niet hoger konden scoren.

Overigens valt hij mij ontzettend op dat echt in alle klasses enorme verschillen zitten in de jurering. Ik zat vanmorgen namelijk de uitslagen te bekijken en dacht echt dat dit onbehoorlijk was. Ik zie bijv. in het L2 een verschil van 209-179 (1ste en 14e); ik hoor de puntenverschillen die jullie in het M2 hadden en ik zie in het Z1 puntenverschillen van meer dan 30! (en dat bij meerdere). Sorry, maar ik vind het ronduit slecht....