Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Re: Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:10

Zoals al eerder via de telefoon gezegd: heel veel sterkte. We duimen dat alles goedkomt voor jullie allebei.

De foto's zien er inderdaad niet echt tof uit, maar uit ervaring weet ook ik dat ze van ver kunnen komen en weer opknappen :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:20

Heel veel sterkte en een voorspoedig herstel gewenst :(:)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:42

Oh Anna, ik lees je topic nu pas, wat vreselijk voor Stan en jou!
Ik wil je veel sterkte wensen en een heel voorspoedig herstel van Stanley :(:)

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:57

Hoe is het nu met je paardje?
Ik hoop dat het al wat beter gaat... :(:)
Vreselijk he, om te zien hoe je knappe paardje er zo aan toe is.
Het is wel iets heel anders maar ik ben mijn paard vorig jaar ook bijna verloren, hij is toen bijna verdronken en ondanks dat iedereen vond "dat het wel meeviel" was hij er echt erg aan toe. Hij was onderkoeld, had een zenuwbeschadiging en liet zijn hoofd hangen. Wilde niet bewegen en elke keer dat ik hem zag moest ik huilen.
Gelukkig is hij er goed bovenop gekomen, ook al heeft het lang geduurd.
Maar ik bedoel er mee te zeggen: blijf vechten en hou hoop, ik wens je heel veel sterkte toe.
Y;(

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:02

Pfft zat het 2e kerstdag in de lucht of zo????

Ook mijn paard is 2e kerstdag ernstig gewond geraakt!
Een diepe snee in haar been nu een mooie rij hechtingen.

Gister kon ze er nog amper op staan, vanmorgen is weer de dierenarts geweest, nu zit ze in het verband en meer antibiotica.

Ik zal voor jou duimen! :(:)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:18

Veel sterkte!

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:25

jeetje jij ookal ellende, ik ook, de dag voor kerst is mijn paard[29 jaar] niet goed terecht gekomen in zijn stal, kon niet meer opstaan, met behulp van de brandweer, uit zijn stal gehaald op een zeil en zo naar buiten getrokken, wat een ellende zeg,,, toen kreeg hij een broek aan en is door de brandweer, zo omhoog getakelt jeetje je had hem moeten zien hangen.. maar hij is zo sterk en vocht echt ervoor, nu gaat het redelijk hij heeft wat schrammen, maar verder niets morgen komt de fysio hem nakijken wat hebben wij pech zeg met de kerst............. ik leef met je mee en weet hoe het voelt zo kwetsbaar voel,je,je dan op zo,n moment sterkte ermee... ;(

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:33

wat erg!
sterkte!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:32

Jeetje, wat gebeurt dit toch vaak! Mijn ruin heeft een dikke maand geleden ook vast gezeten en zigzelf los getrokken maar hierdoor 2 lelijke schaaf wonden aan beide zijdes van zn been opgelopen en het was enorm dik. Hij is (gelukkig) niet kreupel maar de zwelling aan de buitenzijde van zijn been zit er nog steeds! ik heb nu 2 AB kuren gegeven, regelmatig gekoeld en het been blijft maar warm zucht!
Sterkte met jou paardje

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:21

Jeetje! Wat vreselijk voor jullie! Heel veel sterkte en we duimen dat het goed komt. :(:)

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 18:45

Bedankt voor alle lieve berichtjes weer! Doet me echt goed dat jullie zo meeleven allemaal.

@ tisby: Inderdaad, ik hoor ook veel; het komt wel goed! Maar ik begin pas te denken dat het goed gaat komen als ik weet wat er met zijn been aan de hand is en als hij weer gaat staan. :o

@ Sies, hennyvanamon en rapido: Jullie ook nog heel veel sterkte! Het is inderdaad vreselijk om ze zo te moeten zien.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:51

Jeetje zeg wat naar.... :oo Heel veel sterkte hopelijk knapt ie snel weer een beetje op :(:)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:55

Hoi Anna

Hoe gaat het vandaag met je paard?

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:03

Koorts is gelukkig weggebleven! Zijn spieren gaan ook ietwat de goede kant op en zijn oog geneest aardig goed. Ik denk dat het met de rest allemaal wel goed komt, het is alleen zijn been waar we ons nog zorgen over maken. Hij sleept het echt achter zich aan dus zijn andere benen worden moe en hijzelf is ook doodop. Als de zwelling maar snel weggaat, dan kunnen we een scan laten maken, daar is het wachten nu op.

De eigenwijze Stan kwam alweer een beetje boven vandaag want hij had al geen zin meer om stil te blijven staan met afspuiten. Al kan hij nog niet lopen, hij probeert stiekem weg te strompelen opzoek naar wortels.
Vanaf morgen gaan we het voeren een beetje opbouwen en ik neem een zak lucerne mee, arme beest heeft zo'n honger, haha.

Had hem ook even gepoetst vanmiddag, er is weinig over van de gespierde spijker, hij is aan alle kanten ingevallen. Maargoed dat is te verwachten na zoiets en dat zal wel weer bijtrekken.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:05

:(:)
Gelukkig word het wat beter .. heeft veel impact op hem gehad zo te lezen :oo .

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:15

Fijn dat hij weer eigenwijs wordt!!!

Laten we met zijn allen hopen dat de scan er goed uitziet.

Denk ook een beetje aan jezelf.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:19

He bah wat een nare ervaring!!
Fijn inderdaad dat hij weer wat eigenwijzer wordt, en duidelijk honger heeft.

Heel veel sterkte voor julie twee en ik hoop op een heel voorspoedig herstel van Stanley :(:)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:27

pfff wat erg zeg allemaal, nou bij mijn Haflinger Maggie ging het afgelopen zondag helemaal mis. Ze is spierbevangen maar in zo'n erge mate dat de waardes van het bloed echt nergens meer opslaan, zo hoog. Blijkbaar is ze 5 weken geleden ook bevangen geweest maar de dierenarts die toen kwam zei dat ze zandkoliek had, ze heeft toen dus maar 3 dagen rust gehad. De veearts heb ik toen op die dag 2x laten komen en nog steeds was de diagnose koliek, 3 dagen later belde ik haar om te zeggen dat ze zo stijf was, ze kwam niet kijken en schreef alleen vitamine E voor. Nou afgelopen zondag kon ze niet meer lopen, ging liggen en ik dacht dit is dus echt niet goed, de DA zag meteen dat het spierbevangenheid was gelukkig, ze kreeg 2 injectie en er is bloed afgenomen. Binnen een uur had ik de uitslag vh bloed, de waarde die onder de 400 moet zijn was maar liefst 4000 dus een ernstige schade aan de lever. Gelukkig gaat het nu beter met haar en heeft ze 2 weken stalrust en goede medicatie, na 2 weken opnieuw bloed afnemen en hopen dat het goed gaat komen met mijn lieve schat.

Ik wens jou ook heel veel sterkte met je paardje en weet precies hoe je je voelt (machteloos) en slecht slapen, alles gaat door je heen en je bent gewoon doodop. Dus heel veel sterkte meis.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:18

Pff zeg, heel veel sterkte...(en ook voor de andere lezers met hun kerstpech paarden).

Ik hoop dat het been goed komt!!!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:33

Jeetje wat zou jij geschrokken zijn :(:)
Wij hebben het hier ook op stal gehad, maar dan met een veulen hengst..
Heel veel sterkte en we worden graag op de hoogte gehouden hoe het nu gaat!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:47

Sterkte meis. Ik moest stiekem wel een beetje lachen dat je schreef dat Stan toch weer op zoek ging naar wortels. hopelijk is hij snel weer hersteld. Zal voor je duimen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:58

Jemig wat klinkt dat naar al die beschrijvingen van paarden die op hun zij liggen met een been in de lucht tussen de tralies. Brrrr, wat een ellende. Maar ook wat verbazingwekkend hoeveel paarden toch ook ervan hersteld zijn en het overleefd hebben. Ik hoop dat Stan het zo goed vol blijft houden als hij het tot nu toe doet en dat hij zijn been wat beter kan gaan belasten. Wat voor geneesmiddelen of ontstekingsremmers krijgt hij nu? Mag hij ook MSM hebben om weefsel te laten herstellen en ontstekingen te remmen? Of kan dat niet door de spierbevangenheid? Ik hoop dat hij snel nog meer zijn eigen karakter kan laten zien en hersteld zodat je hem goed kan laten onderzoeken en behandelen. Heel veel sterkte :(:) :(:)

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:42

@ Sjemira: Heel veel sterkte met je haffie! Hopelijk knapt ze gauw weer op.

@ Rainbow8: Haha je mag best lachen hoor, hij krijgt ons gelukkig ook nog steeds aan het lachen. Vandaag was hij stiekem alweer 'ontsnapt'. Hij mocht door de stalgang strompelen en Wendy was bezig met de stallen, toen ze later omkeek liep ie zo buiten te struinen! Nouja lopen.. :o

@ fargo: Hij zit nog 3 dagen aan de metacam en hij krijgt sinds maandag traumeeldruppels. Dankje! :)

@ Mallodie: Ik bedoel trouwens Astrid ipv Sandra! Dom dom.

Zoals ik net al zei is hij gelukkig wel lekker wakker. Zijn oog geneest ook goed en de koorts blijft weg. Zijn been is alleen niet verbeterd. Eerder verslechterd, het is nu bovenin bij zijn spronggewricht ook enorm dik geworden, echt mega. We zijn nu flink aan het koelen want de zwelling moet toch wel snel gaan minderen.
Als hij de 27e een beetje op zijn been kan steunen komt er iemand om hem helemaal na te meten. Dan weten we precies wat er allemaal beschadigd is enz. Dit is wel een puntje om naar uit te kijken gelukkig, daar houd ik me een beetje aan vast. Ik wil zo graag weten waar we aan toe zijn.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:50

Jee wat ontzettend heftig om mee te maken.
Ik ga vanaf hier enorm mee duimen dat je paard er weer snel bovenop komt. :(:)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:36

heey ann

ben toch wel een beetje blij dat ie weer een beetje brutaal wordt..
ik hoop dat zn benen hem niet nog lang in de steek laten.
maar fijn dat de koorts weg blijft :j