KFPS Hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:05

waarom zou je niks van de keuring begrijpen? het was toch vrij duidelijk :=

viefj12

Re: KFPS Hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:09

ja oke maar ik bedoel op hoe ze die paarden beoordelen en waar ze op letten.. ik zou echt alleen maar kijken of die er een beetje mooi uitziet ofzo.... dat bedoelde ik ;)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:10

oh zo ja :) dat is inderdaad een vak apart ;)

viefj12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:16

hahaha...:p zo waren er veel paarden die afgekeurt werden die ik eigelijk wel mooi vond alleen dan liepen ze weer niet goed of gebruikte ze dit niet goed :P

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:45

Ja erg zonde van de showavond, ik zal er volgend jaar ook niet weer zo heen gaan.
De kur van Peter Spahn vond ik ook niet denderend, helemaal niet toen ik hoorde dat ze op intermediare niveau rijden. Het muziek had imo veel spectaculairder gemogen.

Ja zonde van het romeinse karretje, maar de paarden waren wel braaf zeg haha.

Oftwel het had wat meer spectaculairder mogen zijn van mij en misschien ook wel wat meer humor.

Maar wat was dat kleine 'falabellatje?' ontzettend lief haha, vond het eerst niet zoveel aan maar wat een mooi ding :+

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:06

Het kleine shetlandertje (want dat is het ;) ) is Pépé van Marjolein Kylstra. Samen met de fries Lars deden zij de act "groot en klein". Ze komen van showstal penthesileia uit Rhenen.

http://www.paardenshow.nl/penthesileia.html

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:25

Ik vond het echt helemaal leuk :D
Terechte winnaar, ik vond alleen zoals al meer zeiden dat Aan er al snel uit ging, maarja niets aan te doen..
Voor de eerste keer vond ik het geweldig, en ik denk dat ik aankomend jaar zeker weer te vinden ben daar :D

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 10:06

_Lott schreef:
Beart is nog steeds mijn lievelingshengst :P

Die van mij ook :D :D

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:31

_Lott schreef:
Pascalleee schreef:
ik vond de "show" avond niet super spectaculair! had er wel wat meer van verwacht! :) het achtspan vond ik wel echt super wel kort maarja het is dan ook niet echt makkelijk! en die romeinsetijd heb ik niet zo goed gezien!! alleen dat dat karretje was gevallen!! :P er had iemand een boutje losgedraait :=

ik vond het ook tegenvallen. is dat serieus zo dat er een boutje is los gedraait?

wij stonden daar in die ingang van de baan en daar kwamen mannetjes langs en toen hoorde ik dat zeggen door één van die mensen! dusja het zal wel zo zijn:P

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:49

er zei ook iemand hoi pascalle tegen mij ik weet alleen niet wie dat was toevallig iemand uit dit topic :P haha

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:10

Elianna_ schreef:
Pascalle; ik heb nog even gedag tegen je gezegt. :+

Dat had ik al gemeld, haha. Dat was ik dus. :')

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:11

oh sorry overheen gelezen :P haha dat dacht ik al :P haha

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:15

Pascalleee schreef:
oh sorry overheen gelezen :P haha dat dacht ik al :P haha

Ik had een lichtblauw tuniekje aan met bruine riem & laarzen. :=
Ik ben je wel vaker tegen gekomen, haha.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:17

ach ben zo veel mensen tegen gekomen dus ik weet het niet meer :P

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:21

Haha, inderdaad. ;)

Ik zou ook een boktmeeting hebben daar, maar ik kwam binnen en gelijk allemaal lui die beginnen te praten.
Toen naar de tribune, zat een vriendin van me, en later eindelijk hun gevonden.
Even voorgesteld en gezeten, daarna even snel wat drinken halen (tenminste, dat was de bedoeling), maar ook toen allemaal alweer mensen te praten.
Later nog even op stal geholpen, en toen kon ik ze niet meer vinden. :')

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:51

Ben er gisteren ook geweest. Was echt WAUW! :D Wij hebben ook een Norbert.
Echt iedereen zo enthousiast daar! Zo leuk! Heb er echt van genoten :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:00

vrij positief allemaal daar ja
wat mij opvalt is dat ze elk jaar toch meer richting rust gaan, laat de hengsten zelf lopen ipv op gejoel etc. vind ik een goed streven!

joycevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:26

jannie86 schreef:
wat mij opvalt is dat ze elk jaar toch meer richting rust gaan, laat de hengsten zelf lopen ipv op gejoel etc. vind ik een goed streven!

ja mee eens! Ik vond het wel erg leuk dat ze bij de uiteindelijke vier wel het dak eraf lieten gaan! Dat mag van mij wel blijven...!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:59

jannie86 schreef:

Dat was ook belangrijk bij de 'wedstrijden' op de showavond. Van te voren is tegen de combinaties gezegt dat je juist de rust erin moeten houden ipv dat gejaag. Zo is het voor je zelf ook veel makkelijker te beoordelen op o.a. souplesse enz. Idd erg fijn. Maar af en toe moet kunnen hoor :D

viefj12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:18

Pascalleee schreef:
Pascalleee schreef:
ik vond de "show" avond niet super spectaculair! had er wel wat meer van verwacht! :) het achtspan vond ik wel echt super wel kort maarja het is dan ook niet echt makkelijk! en die romeinsetijd heb ik niet zo goed gezien!! alleen dat dat karretje was gevallen!! :P er had iemand een boutje losgedraait :=

ik vond het ook tegenvallen. is dat serieus zo dat er een boutje is los gedraait?

Citaat:
wij stonden daar in die ingang van de baan en daar kwamen mannetjes langs en toen hoorde ik dat zeggen door één van die mensen! dusja het zal wel zo zijn:P

Er was geen boutje los gedraait hoor :P alleen de las waar het mee vast zat was niet stevig genoeg en brak toen af ... >;)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:26

Was wel mooi toen met Beart. Iedereen stil, hij liep niet. Iedereen juichen en daar ging die hoor! :D

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:33

[/quote]

ik vond het ook tegenvallen. is dat serieus zo dat er een boutje is los gedraait?[/quote]
Citaat:

Er was geen boutje los gedraait hoor :P alleen de las waar het mee vast zat was niet stevig genoeg en brak toen af ... >;)[/quote]
okee nou ja dat had ik gehoord :P dus ja :P sorry dat ik het verkeerd gezegt heb!

viefj12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:35

hahaha geeft niet hoor dat zal vast wel ergens zo vertelt zijn... dat mensen dat dachten..

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:42

Jaaa zo komen de praatjes de wereld in he }> :+
Dan heeft het karretje het nog aardig lang vol kunnen houden, ging best hard en scherp door de bochten :=

viefj12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:43

ja dat dachten wij ook... ik denk dat het anders was afgelopen als het onder die harde galop was gebeurt...