nicole3939 schreef:Hoi,
Ik heb lang getwijfeld of ik me verhaal wel of niet zou plaatsen hier. Ik heb besloten het toch te doen, zodat andere, vooral sommige verkopers van paarden en pony's misschien hierdoor gaan nadenken wat ze andere kunnen aandoen.
Mijn dochter van 10 wil al lange tijd een pony. Ze wil dit al een paar jaar. Ze heeft dit niet van een vreemde. Veel van onze familieleden hebben paarden en ze is daar ook een beetje mee opgegroeid. Een eigen pony hebben we in 1e instantie tegen gehouden omdat wij vonden dat ze eerst de basis moest kennen. Zij rijdt inmiddels een aantal jaren bij een manage en heeft een goede ondergrond die je nu eenmaal nodig hebt als je de wedstrijdsport in wilt.
Eindelijk was het zover!! Na veel kijken op diverse sites en tips van vrienden die betrouwbare pony's wisten, hadden we een paar pony's uitgekozen om te gaan bekijken.
Zo kwamen we ook uit bij mensen die hun pony te koop hadden omdat hun dochter te groot voor die pony was geworden.
De pony zou super betrouwbaar zijn. Tenminste als je de advertentie moest geloven.
Eenmaal daar aangekomen (we waren een half uur te vroeg) stond de eigenaresse van waar de pony op stal stond net op het punt om met een groepje het bos in te gaan. Ze zei ja ik heb nu de paarden gezadeld en ik ga nu. Ze wees iemand aan die ons verder zou helpen en met de mededeling dat de eigenaar van de pony er zo zou aankomen en hij verder alles maar moest regelen, reed ze weg op haar paard.
Wij de pony opzadelen en toen de eigenaar met dochter eraan kwam, mocht mijn dochter erop.
Het meisje van wie de pony was leek mij niet te groot ( wel aan de grote kant maar niet te groot)voor de pony .
Dat had misschien een waarschuwing moeten zijn.
Nadat mijn dochter er 20 minuten op had gestapt, gedraafd en gegaloppeerd viel mij op dat de pony heter en heter werd.
Toen er nog een klein kruisje werd neergezet (mijn dochter is in 1e instantie een springruiter, die al een aantal wedstrijden heeft gesprongen), had
ik me twijfels. Dacht moet dit nu? Had ik het maar gezegd!!!!!
Nadat hij het sprongetje had gedaan ging de pony er als een gek vandoor. Er was niks mee te beginnen, er zat geen rem meer op.
Na 2 rondjes te hebben uitgezeten, viel mijn dochter er toch vanaf.
Wat een leuke dag had moeten worden, eindigde in een ramp.
Mijn kleine meisje daar doodstil op de grond.
Ambulance gebeld, naar ziekenhuis, toen weer vervoerd naar ander ziekenhuis.
Einde van wat zo'n leuke dag had moeten worden:
Mijn meisje in het ziekenhuis met 3 gebroken nekwervels, 4 gebroken ribben en een klaplong!
Nu 2 weken later is ze gelukkig weer thuis met een gipskraag en moeten we afwachten hoe alles verder gaat.
Na veel gegoogled te hebben naar de pony, en mensen te hebben gesproken, ben ik een stuk wijzer geworden.
De pony wilde de afgelopen maanden niet meer normaal werken, dus hebben ze voor dochterlief een andere pony gekocht.
En zet je die pony toch gewoon te koop!!
Ja als moeder maak je je verwijten. Had ik dit maar eerder gedaan.
Maar vooral ben ik me vetrouwen in andere mensen kwijt geraakt.
Ik kan me niet voorstellen als je eigen dochter niks meer met haar pony kan, je deze dan gewoon te koop zet als super betrouwbaar en je
er een meisje van 10 zo opzet.
Wat ik probeer te zeggen is mensen wees eerlijk als je een pony/paard verkoopt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat dit zeker niet over onze pony ging. Ik heb een pony verkocht de 3de week van augsutus aan een oplichtster in de Limburg. Mijn pony was onhandelbaar en een groot gevaar voor kinderen. Ik lmoest kiezen het slacht of als gezelschap verkopen. Toen bod dat meisje een super thuis aan. Ze wilde 2 shetters die niets konden ruilen tegen ons Voske en ze mocht dan bij haar groter paard als gezelschap staan. Goed die ruil ging door. Diezelfde avond stond ze voor 2000 te koop ( wanneer ik ze mssh voor geen 300 heb weggeve) als superbrave kinderpony die heel goed dressuurkan, voor de koets kon lopen ( had ze nog nooit gedaan) en goed kon springen. Dat laatste was waar ze sprong altijd parcours 1m10. Maar ze was te gevaarlijk naar de sprong. Bokke stijgere, in volle rengalop naar die sprong... Heb toen overal advertenties op het net verspreidt om de nieuwe eigenaars te vinden. Die heb ik nu inmiddels gevonden. Maar misschien dat jullie ze daarvoor hadden ?
groeten