halve rechterduim eraf gebeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:54

De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn paard. Je zou nog in aanmerking kunnen komen voor een compensatie. Zeker als de functie van je hand nooit meer 100% wordt en je daaraan een beperking overhoud. Wat invloed kan hebben op je latere (arbeids)leven.
Je zou eens met een advocaat kunnen praten. Het is niet niks als je de functie van je duim verliest. :n

trustHim

Re: halve rechterduim eraf gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:13

wie is je plastisch chirurg? heb n.l. ook in lumc bij de plastische gelopen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:50

Ik heb dus ook een compensatie gekregen voor het functieverlies, maar reken je niet rijk want we leven niet in de USA :), maar goed, al mijn kosten zijn wel vergoed en ik heb van die compensatie leuke dingen gekocht voor mezelf. In het begin dacht ik ook, laat maar, al die rompslomp maar ben toch blij dat ik het gedaan heb.
Moet wel zeggen dat ik een rechtsbijstand verzekering heb, maar letselschade kun je bij elke advocaat indienen, de kosten daarvoor worden vergoed door de verzekering van de tegenpartij. Er zijn wel advocaten die op no-cure-no-pay basis werken maar dat mogen ze niet eens! Dus laat je geen rekening aftroggelen want ze krijgen vaak ook betaald via de tegenpartij! mooie floeperds zijn het....
Behalve dan als het werkelijk je eigen schulde is, dan moet je ook je eigen kosten dragen.
http://www.lsa.nl/pub_kosten.asp
http://www.lsa.nl/tekst_sub.asp?dc=O18&Cat=O&Mnu=D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:54

oohhhhh mèhn!
Krijg spontaan pijn in mn eigen duim alleen al het idee,jeetje zeg!
Ik hoop dat het weer goed komt en dat je in ieder geval gevoel enzo in je duim behoud.
Oohh brrrr echt het idee alleen al!

Héél veel beterschap!!! :(:)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:55

Poeh krijg even een deja-vu!

Ik ben een jaar of 5? Geleden ook in mijn rechterduim gebeten.. Ben bij huisarts geweest, meter verband er om, wat prikken gehad en kon weer gaan..

Helaas bleek er meer aan de hand, zo kan ik me duim niet meer buigen, zit haast geen gevoel meer in. Had een gat aan de onderkant tot op het bot, en de boven kant gewoon 2 goeie voortanden erin.

Nu is het bij mij op het niet kunnen buigen en weinig gevoel goed afgelopen, heb mn duim nog.

Sterkte er mee!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:01

Wat een verhalen allemaal....

Heel veel sterkte!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:01

ik ben eigenlijk wel benieuwd na hoe het er uit ziet :o

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:03

Zo wat een verhaal.. Dat is schrikken!
Op zich vandaag dus goed nieuws gekregen bij de chirurg :)
Veel sterkte en succes met hoe dit af loopt :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:04

Jeetje sterkte zeg, das niet zomaar wat.
Hopelijk kun je snel weer naar je eigen paardje.
Sterkte ermee

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:06

_Daniella schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd na hoe het er uit ziet :o

Ah Daniella }> ;)

Foto's staan op mijn moeder haar mobiel. We gaan ze op de computer zetten en printen voor de dokter.
Binnenkort zal ik een link plaatsen voor diegene die ernaar durven te kijken.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:10

jeetje, dat is niet niks zeg :oo

"fijn" dat er geen infectie ofzo inzat.
Ik hoop dat de pijn snel een beetje mindert!
Heel veel sterkte in ieder geval!

wuswa

Beetje afhankelijk van wat er precies gebeurd is maar: de eigenaar van het paard is in principe aansprakelijk voor schade die door het paard is toegebracht. Gezien jouw letsel, adviseer ik je om op heel korte termijn juridische bijstand te zoeken! Naar alle waarschijnlijkheid hou je er een blijvende beperking aan over en beperkt het je in je beroeps- en studiekeuze. Veel sterkte en doe wat met mijn advies!

Kellyy

He wat naar zeg!

Heel veel sterkte ermee,en wat fijn dat je zo goed door de zusters en dokters word geholpen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:11

Ik zie nu dat er al 6 blz tekst is en heb alleen de eerste gelezen.... Waarschijnlijk is dit je al geadviseerd...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:16

jeetje sterkte en beterschap :(:)
je moet altijd op je hoede blijven ook al is het de liefste van de hele wereld, het blijven dieren
maar dit verwacht je niet en had niet gehoeven
ben benieuwd hoe de eigenaar reageert (als hij reageert tenminste) en wat er met het paard gebeurt
......en ook naar de foto's :o

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:19

Wow wat verschrikkelijk zeg voor je. Vind het echt heel erg naar wat er gebeurd is. Maar dit is wel precies de reden dat ik (bijna) nooit andermans paard aanhaal. Zeker niet paarden die ik niet of nauwelijks ken. Ik heb zelf al ruim een jaar een verzorg/bijrijd paard, maar zelfs nu haal ik zijn buurtjes eigenlijk nooit aan. Gewoon omdat ik ze niet goed ken. Vreemde paarden blijf ik sowieso vanaf. Ookal hoort dit gedrag niet en kun je de eigenaar aansprakelijk stellen, persoonlijk ben ik van mening dat wanneer men er gewoon vanaf blijft er ook niks kan gebeuren.
Neemt niet weg dat ik het ontzettend rot voor je vind. Leef met je mee hoor TS! :(:) Veel sterkte en beterschap gewenst, hoop dat je snel weer lekker met je paardje aan de slag kan!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:20

wuswa schreef:
Ik zie nu dat er al 6 blz tekst is en heb alleen de eerste gelezen.... Waarschijnlijk is dit je al geadviseerd...

Ja klopt!
Heb nu nog echt zo een pijn dat ik eerst de ergste dagen door wil komen en kan er nog niet aan denken, denk alleen maar aan me paard en duim.
Mijn moeder gaat er wel achteraan en we gaan het telefoonnmr. van de eigenaar regelen.
Ik heb trouwens ook een ongevallenverzekering kwamen mijn moeder en ik net achter.

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties, het helpt me er wel doorheen!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:31

Brrr ... lijkt me echt verschrikkelijk!!

Veel sterkte!!
Al iets van de eigenaar gehooord??

En ook nik ben heel stiekem wel benieuwd naar foto's....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:46

:(:) allereerst een onwijs dikke knuffel.....

Mijn maag draaide om toen ik je bericht las, ik hoop dat je met je beperking snel weer de oude bent.
Vriendin van me mist ook haar duim, ook door een ongeluk met paard, maar heeft zich behoorlijk goed kunnen herstellen.
Misschien kun je haar via de hyves toevoegen en ervaringen delen.....

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:49

Jeetje..Vind het wel heel heftig!!
en het was niet je eigen paard las ik???
Heel veel sterkte!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:54

Alves schreef:
Ah mag het eigenlijk niet zeggen!
Maar ik vind het nu zo een ongelovelijke rotbok :( !
vandaag naar stal geweest om alles voor me paard te regelen en heb me moeder het paard aangewezen, hij stond raspend met zijn tanden langs de tralies gaan... heb de eigenaar nog niet gehoord of gesproken... weet niet of dit de eerste keer was? en weet niet of het nu express was of niet... hij legde zijn oren plat en viel aan met zijn hoofd, ging allemaal zo snel...

heel veel sterkte met je duim, ik hoop enorm voor je dat ze er wat mee kunnen en de schade beperkt blijft.
ik snap ook helemaal dat je het een rotbok vindt, daar heb je alle recht toe.....

ik snap alleen niet dat zo'n paard daar staat, hij had iedereen kunnen pakken, nu is het je vinger maar het had ook je gezicht kunnen zijn...hoe zit het met de aansprakelijkheid van de stalhouder of de eigenaar van dit paard ?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:00

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:34

*heeft meteen een WA verzekering voor paardenbeest afgesloten* :') Sinds mijn verhuizing een aantal maanden terug had ik geen WA verzekering meer. Paard is wel secundair verzekerd via zijn ziektekosten, maar nu ik dit net lees, bedenk ik mij dat een goede WA verzekering geen kwaad kan :o

TS, wat erg! Ik zit net naar mijn eigen vingers te kijken en moet er niet aan denken er een kwijt te raken.. :o Sterkte joh! :(:)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 10-12-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:40

Heb je geen WA verzekering?? dat was niet zo slim, en een aparte WA voor je paard is niet nodig, als je er maar 1 hebt valt ie onder het huisdierengedeelte van je eigen WA (althans bij mijn verzekering wel). Als jij met je fiets iemand aanrijdt en die wordt invalide of nog erger gaat dood, dan ben je echt 'de L*L' als je geen WA verzekering hebt, dus eigenlijk wordt iedereen geacht een WA/AVP te hebben dus niet alleen als paardeneigenaar maar gewoon als mens.

TS, heb je nog pijnstillers gekregen van de arts of moet je met paracetamolletjes aan de slag?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:48

cissy schreef:
Heb je geen WA verzekering?? dat was niet zo slim, en een aparte WA voor je paard is niet nodig, als je er maar 1 hebt valt ie onder het huisdierengedeelte van je eigen WA (althans bij mijn verzekering wel). Als jij met je fiets iemand aanrijdt en die wordt invalide of nog erger gaat dood, dan ben je echt 'de L*L' als je geen WA verzekering hebt, dus eigenlijk wordt iedereen geacht een WA/AVP te hebben dus niet alleen als paardeneigenaar maar gewoon als mens.

TS, heb je nog pijnstillers gekregen van de arts of moet je met paracetamolletjes aan de slag?

Nee Cissy, ik HAD nog geen WA verzekering :D En door dit topic zag ik in dat dit zeer belangrijk kan zijn, dus nu HEB ik een WA verzekering :D En of het slim is ja of nee is niet aan jou om te bepalen.. ;)

Ik heb een inboedelverzekering, doorlopende reisverzekering, een autoverzekering, ziektekostenverzekering, uitgebreidde paarden ziektekostenverzekering en heb altijd gedacht dat dit voldoende was.. En heb nu voor ze zekerheid ook een WA verzekering afgesloten :)

Ik denk alleen niet dat dit de plaats is om er een discussie over aan te gaan :)