Mentaliteit dressuurruiters op wedstrijden???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Mentaliteit dressuurruiters op wedstrijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:23

Waarom is dat grappig? Ik kan daar ook nooit vrolijk om worden eerlijk gezegd. Als die paarden nou tijd nodig hebben om te ontspannen? Je kan toch geen uur op voorhand beginnen met inrijden omdat er mensen kunnen uitvallen... Als er dan niemand uit valt zit ik dan dus bijna anderhalf uur op mijn paard terwijl ik normaal een uurtje reken voor de merrie.... Een half uur meer of minder is wel een wereld van verschil voor die dame van mij :x

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:25

Ja kom op, dat hun die tijd nodig hebben, dan ga je maar eerder weg. Je weet altijd en in de winter is dat altijd erger, dat er mensen uit kunnen vallen. Dan kan je eerder weg gaan of risico lopen. En ook hoe hun er op reageren is gewoon grappig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:41

Voor mij is het ook winter dus "dan ga je maar eerder weg" :? Omdat het tegenwoordig niet meer normaal is dat je je aan je afspraken houd? Straf... Als je dan al op je paard zit en het blijkt dat ze niet uitgevallen zijn kan je dus mooi een half uur langer doorrijden... :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:09

Je mag toch altijd op je eigen tijd starten? DAAROM is het grappig..
Ik snap het wel, mensen die compleet in de stress schieten als ze doorhebben dat er wat uitgevallen zijn. En aan de andere kant de mensen die persé op hun eigen tijd willen starten als het in- of uitloopt.. Ik ga altijd voor mensen als ze persé op hun eigen tijd willen starten en ik na ze moet. Vinden ze altijd fijn en inrijden doe ik toch bijna nooit serieus :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:11

Je start hier zelden op tijd hoor.. Meestal op volgorde en dan kan je hoog en laag springen maar dan moet je gewoon de baan in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:14

roxxiejj: nergens in het reglement staat dat dat mag.... ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:02

Nu weet ik gelijk wat jullie met die slechte sfeer op wedstrijd bedoelen zeg...

"Toevallig afgelopen week een selectiewedstrijd bijgewoond, wat een attitudes komen er weer langs zeg"
"Als (sommige, niet allemaal) dressuurmutsen zo ongelofelijk lopen te stressen en te katten, lach ik ze letterlijk vol in hun gezicht uit..."
"nooooouuu dat vonden de dames niet zo leuk en eentje vroeg zelfs aan mij wat ik hier deed! Toen zei ik met m'n grote mond: Winnen?"
"Ik start tussen de paarden met mijn pony, altijd wel iemand die meent dat ze dan minder aardig hoeven te doen."
"Komen 2 dressuur mutsen, Jemig ja dr zijn er nu 4 voor ons uitgevallen dus hebben we nog maar 20minuten los rijd werk schandalig. Ik vond dat echt grappig "

Daar word ik nou spontaan arrogante dressuurmuts van!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:41

Ben blij dat ik niet de enige ben wie dat op viel... Ga geheel met je mee Urielle.

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:49

Nou was ik toevallig afgelopen dinsdag met mijn jonge paard op concours in de klasse B en was er toch ook één iemand die overdreven duidelijk aanwezig was. Later begreep ik van mijn moeder dat mevrouw jurylid was en blijkbaar was dat voor haar genoeg reden om iedereen de rijbaanregels toe te schreeuwen als er iets mis ging.
Helaas merk ik daarnaast dat of je nu B of Z start, als je (te) vaak wint heb je vijanden. Gelukkig zijn er ook veel leuke mensen te vinden :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:04

Urielle schreef:
Nu weet ik gelijk wat jullie met die slechte sfeer op wedstrijd bedoelen zeg...

"Toevallig afgelopen week een selectiewedstrijd bijgewoond, wat een attitudes komen er weer langs zeg"
"Als (sommige, niet allemaal) dressuurmutsen zo ongelofelijk lopen te stressen en te katten, lach ik ze letterlijk vol in hun gezicht uit..."
"nooooouuu dat vonden de dames niet zo leuk en eentje vroeg zelfs aan mij wat ik hier deed! Toen zei ik met m'n grote mond: Winnen?"
"Ik start tussen de paarden met mijn pony, altijd wel iemand die meent dat ze dan minder aardig hoeven te doen."
"Komen 2 dressuur mutsen, Jemig ja dr zijn er nu 4 voor ons uitgevallen dus hebben we nog maar 20minuten los rijd werk schandalig. Ik vond dat echt grappig "

Daar word ik nou spontaan arrogante dressuurmuts van!

Een van deze opmerkingen slaat op mij, maar ik ga altijd met een positieve instelling naar wedstrijd, let op waar ik rij, wens mensen succes, dus aan mij ligt het niet ;)

Ik ben gewoon hartstikke normaal, maar als er vervelende opmerkingen komen naar mij en mijn pony, of expres mij in de weg rijden en zeggen; weg met die pony, of aan de kant erover lopen te kletsen, dan zakt mij de moed alweer in de schoenen en denk ik daar gaaaaan we weer. Ik heb dan ook ineens geen zin meer om leuk en aardig te doen!

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:33

ik merk het vooral als er paardenwedstrijden zijn, en minder bij de pony's. de paardenmensen vinden dat ze gewoon niet aan de kant hoeven, en lekker door je heen kunnen rijden, want je hebt 'maar een pony'. dan heb ik ook geen zin meer om te rijden hoor =...=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:35

Ik heb een paard en ik ZIE pony's soms gewoon niet... Die dingen duiken overal op zonder kijken :oo

denice: als ik jouw bericht zo lees ben je zelf ook niet zo'n schatje op wedstrijd. ;)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:39

pharagirlke schreef:
Ik heb een paard en ik ZIE pony's soms gewoon niet... Die dingen duiken overal op zonder kijken :oo

denice: als ik jouw bericht zo lees ben je zelf ook niet zo'n schatje op wedstrijd. ;)

ja maar, bedoel je dan een a of b pony, of ook de d's en e's. want die lijken me niet lastig om te zien .><

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:41

annaaube schreef:
pharagirlke schreef:

ja maar, bedoel je dan een a of b pony, of ook de d's en e's. want die lijken me niet lastig om te zien .><

Ik heb zelf een e'tje en heb nooit last van paarden. Dus IMO doe je dan zelf wat mis.

Nu, ik had met mijn kleine B ook nooit last van grote paarden. :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:41

annaaube schreef:
ik merk het vooral als er paardenwedstrijden zijn, en minder bij de pony's. de paardenmensen vinden dat ze gewoon niet aan de kant hoeven, en lekker door je heen kunnen rijden, want je hebt 'maar een pony'. dan heb ik ook geen zin meer om te rijden hoor =...=

Vind juist dat die pony's overal doorheen crossen..... maar gelukkig weinig last van met wedstrijden.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:42

Ik vond het tussen de pony's wel veel leuker dan de paarden :)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:43

Kirstjuhh schreef:

groot gelijk hoor.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:12

Dat kom je helaas overal tegen, meestal zijn het van die tutten die alleen het weekends rijden dus alleen de wedstrijd voor de rest rijd een andere erop, van die verwende verwaande troelas

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:55

annaaube schreef:
Kirstjuhh schreef:

groot gelijk hoor.

Helaas is deze tijd nu over, en moet ik het nu doen met mn paardentijd :+

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:41

maarja, ik moet ook zeggen dat sommige mensen met pony's er ook wat van kunnen hoor... xD

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:02

oOoKellyoOo schreef:
Dat kom je helaas overal tegen, meestal zijn het van die tutten die alleen het weekends rijden dus alleen de wedstrijd voor de rest rijd een andere erop, van die verwende verwaande troelas

Vraag je dat dan aan ze? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:33

Urielle: :D :))
*ziet het al voor zich...*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:43

Tja, daarom heb ik ook geen wedstrijdambities. Het is maar hobby en dat doe je voor je plezier....als ik de meeste gezichten zie en hoe men met elkaar om gaat, ook de grooms/familie die het te verduren krijgen...

Ook in de top hoor, zo heb ik met verbazing het losrijden van de top zitten te bekijken. Hoe Anky bv breed uitgelachen werd hoe haar jonge paardje steeds fris reageerde op een kindje dat in de kantine tegen het raam tikte...Anky had haar handen vol, maar bleef glimlachen, heel professioneel. De gezichten van conculega's waren stuitend, vol leedvermaak en hopende dat ze de macht over haar paard kwijt zou raken.

Ik ga graag naar de SGW, daar vind ik de sfeer altijd weer zo gezellig. De snobkindjes op hun dure ponies wat minder, maar de volwassenen. Heel anders. Zie zelfs die-hards die al op leeftijd zijn en gewoon hele simpele kleding dragen en ook bij beginners meedoen. Prachtig... zelfs de groene rubberlaarsjes heb ik gezien. Ook het kijkpubliek kan je gezellig mee praten..eigenaren van hun paarden die al gereden hebben zijn vaak heel spraakzaam over hun paarden...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 20:47

Halllooooooooooooooooooooooooooo!!!

Iedereen een fijn en sportief en vredelievend wedstrijdjaar 2010 gewenst.. zonder strubbelingen, ruzies, vervelende opmerkingen.. en vol sportieve reacties, leuke opmerkingen, goed georganiseerde wedstrijden en vooral veel punten!

Ik begin bij mezelf... ;) ik ga alleen nog maar met een open gezellige heb er zin in mentaliteit op wedstrijd..!

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:49

Lame schreef:
Halllooooooooooooooooooooooooooo!!!

Iedereen een fijn en sportief en vredelievend wedstrijdjaar 2010 gewenst.. zonder strubbelingen, ruzies, vervelende opmerkingen.. en vol sportieve reacties, leuke opmerkingen, goed georganiseerde wedstrijden en vooral veel punten!

Ik begin bij mezelf... ;) ik ga alleen nog maar met een open gezellige heb er zin in mentaliteit op wedstrijd..!

vrolijke boel daar (:
houden zo : D