Mijn nieuwe Paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:49

Dat vind jij, maar dan hoeft nog niet iedereen het te denken!
Zijn meerdere meningen, en niet alleen de jouwe is goed, en de rest slecht, vind het erg kort door de bocht,
niet iedereen huppelt met alleen een touwtje om de nek over de heide. :n

TS, gaaf paard zeg! Jullie zijn een mooie combi. :j

liefhelietje

Re: Mijn nieuwe Paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:54

Ik ben het in ieder geval niet met je eens. Wie zegt dat je niet van een pony houdt omdat je hem verkoopt?! Ik zou zeggen juist als je van je pony houdt gun je hem een nieuw baasje die weer heel veel van de pony kan leren.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:56

Lijkt me niet nodig hier een discussie over te voeren in het topic!

Kim werd te groot en kon bijna niet verder! Ixion heeft zoals ik hoor nu een hartstikke leuke baas, waar hij weer opnieuw kan presteren! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:57

Kijk ik in je profiel, ziet er netjes uit hoor, pracht paard, echt black beauty, die slof hangt daar, bungelt daar en in geval van veiligheid snap ik wel...Succes!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:00

Mooi paard, geniet ervan.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:38

Ik ben echt nog een beetje in shock van de opmerkingen van Muiske07 :?

Maar vraag je in Januari ook een startkaart aan?
Ik vind hem echt al een super volwassen lichaam hebben voor zo'n grote 3 jarige!
Die van mij is maar een slummel in vergelijking :P
Succes de 29e ;) Start je in de B?

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:55

[quote="Debbie"]Ik ben echt nog een beetje in shock van de opmerkingen van Muiske07 :?

quote]

Dat noemen ze ook wel eens misplaatste jaloezie.....
Houden van heeft er niets mee te maken, zoals Muiske07 het stelt zou je dus op je 10e alvast een paard te kopen van 1.65 omdat je hem later niet weg mag doen omdat je een paard niet weg doet omdat je van hem/haar houdt.....

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:58

Vind het ook een hele rare reactie, net alsof mensen die verder in de sport willen komen niet van hun paard houden :+ Lekker kort door de bocht.

Trouwens, toen ik de reacties las op de 1e pagina (nog voordat ik de foto's had gezien), verwachtte ik echt foto's van een paard die met z'n kin op zn borst wordt getrokken door de slof :=
Jammer dat er vaak zo overdreven wordt gereageerd.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:57

iedereen bedankt voro de leuke reactie's
Ik heb al aardig wat ponytjes gehad, maar ik wil nou eenmaal graag ver in de sport komen, dat is mijn passie, en daar gaa ik voor, en ik had me pony wel kunnen houden, maar ik kwam er aardig ondervandaan met mijn benen, en dan ook, moet ik nog een paar djaar deze proefjes blijven sukkelen, en dan bij de paarden gaan rijden, dat vond ik het niet waard, het was echt een super pony, en ik heb echt wel tranen gelaten hoor. tis niet, hier heb je me ponyy doeiiiii.. hij is nu bij een jongetjee van 9, die een leer pony zocht, mijn pony mag nu weer lekker in het B begiinnen, hij geniet van zijn leven, dat gun ik hem, niet dat hij nu zooo hard moet blijven werken en alle paarden eruit wil rijden... dat was het me niet waard, ik heb een top tijd gehad met mijn ponytje, maar dit wist ik toen ik eraan begonnen was.

Debbie : ik heb al een startkaart :) en ja aik gaa 29e in het B beginnen :D ik ben benieuwd hoe hij zich op wedstrijden laat zien en wat de jury ervan gaat vinden :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:03

Ik denk dat je die B door vliegt ;)

En ik heb ook toen ik te groot werd (en bijna 18 werd) mijn pony verkocht hoor.
Wedstrijden ermee rijden ging gewoon niet en ik had ook al twee paarden.
Die pony was 9 jaar en in de bloei van zijn leven, dan ga ik hem echt nog niet met pensioen doen. :n
En naast mijn studie en andere paarden had ik er gewoon geen tijd voor. Heb een geweldig huis voor hem
gevonden bij een meisje van 9 dat er ook weer wedstrijden mee is gaan rijden.
Dat is liefde voor je paarden! Zorgen dat ze goed terecht komen :j En niet ze altijd maar houden.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 23:10

JAa precies, hij kan weer lekker overnieuw beginnen hij had mij alles gegeven en hij kon mij gewoon niet meer bieden nou niets mis mee ik heb 2 jaar met hem gereden en hem opgeleid maar het ZZ-Licht, en ik kon het ook niet over mijn hart krijgen hem er dan helemaal in kapot te rijden omdat ik hem perzee wilden houden, dus hij heeft nu een heerlyk leventje :D

Ik hoop niet dat het te snel gaat allemaal dat zou ook niet goed zijn, en ik mag ook pas in april L gaan starten, maarjaa, ik doe het lekker op mijn gemakkie, hij is nog jong zat ;) maar ik hoop natuurlyk wel dat ik lekker wat puntjes binnen sleep :D

Lotje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:23

muiske07 schreef:
Twee mooie paarden eerst en vooral.
Vooral de pony vind ik het mooist.

Toch wil ik iets kwijt wat me dwars zit.

Hou je van paarden of niet?
Zo niet kan je beter stoppen vind ik ;)

Je verkoopt je pony omdat je verder wil in de sport?? :?

Dat geraakt er bij mij niet in... ik rij paard uit liefde voor deze edele viervoeters.
Ze zijn elk op zich winnaars en unieke wezens, no way dat ik mijn paarden ooit weg zou doen omdat ik in de sport zou willen gaan.

Because I love them!

Als je echt van je paard houd en je bent te groot voor em dan verkoop je em toch aan een nieuw lief baasje lykt my? met alle liefde uit men hart zou ik graag al men ponys willen houden en er lekker verder mee leuke dingen doen, maar niet iedereen heeft alle tijd van de wereld om al der paarden te verzorgen, ze is nog een jong meisje die heb wel zin in meer dingen om te doen. kan je wel zeggen ja dan moet ze geen paarden nemen, nee aan 1tje heb je er ook genoeg neem ik aan? Ze kan dan toch beter der pony wegdoen naar een goed baasje ipv hem zelf snel een paar uurtjes per dag te doen omdat ze em zogenaamd niet weg kan doen omdat ze dan geen liefde heb voor der edele viervoeter 8-) beetje vaag allemaal maja zo ieder zen eigen mening toch

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:47

Achja.. ieder z'n mening ;)
Volgens mij is niemand in dit hele topic het er mee eens :P
Al zegt ze eigenlijk gewoon; Jullie die je pony verkopen om met een paard verder te gaan,
houden niet van jullie dieren... Best een beetje beledigend dus :+

Maargoed, het topic ging over dit nieuwe mooie paard! En daar komen gelukkig vooral positieve reacties op ! +:)+

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 23:49

haha, jaa gelukkig wel
ik laat het ook allemaal maar gaan ik ben blij met hoe ik het opgelost heb :D ik ben blij met mijn paard, en mijn pony is blij met mijn nieuwe baasjee en daar gaat het voor mij om :D

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:08

En daarbij, als niemand zijn paarden zou verkopen, was er ook geen handel en waren er een héééle hoop minder mensen met een paard, of verdere mogelijkheden om paard te rijden...

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:28

Mooie paarden hoor TS! (:

En jeetje wat een reactie van Muiske07, ik weet dat ze veel liefde voor die dieren heeft, maar dat hebben we allemaal. en sommige maken dan de keuze een groter paardje te kopen.
In sommige gevallen zelfs beter. Dan kan het paardje en de nieuwe ruiter een hele hoop van leren :j

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 19:42

Dankjee :D

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:21

jaa, maar ik heb haar profiel gezien, en ze doet echt allen met haar paard, nou dat vind ik primaa, maar dat vind ik zonde van mijn ponytje dat is echt een sportpony, en hij kan nu gewoon lekker iin de sport blijven daar doe ik hem ook alleen maar plezier mee, en het is gewoon beter zo voor ons allebei

Kelly_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:34

Als je van je paard houd maar je kan er niet meer verder mee , dan verkoop je hem aan een nieuw lief baasje,is toch logisch. als je hem houd en hem op de wei gaat zetten is dat al helemaal niet eerlijk tegenover je paardje..

Je hebt een super mooi beestje echt een poepie :+:

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 11:35

Dankjeewel :D

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:37

Wat een black beauty!

Ik snap je keuze wel dat je voor de veiligheid met slof rijdt.. En op de fotos in het topic en in je profiel werkt hij ook helemaal niet in.

Maar wat een joekel zeg ( met hoofdletter J ;) ) Maar vind deze maat wel bij jou passen. Volgens mij ben jij ook niet heel klein?

En je keuze dat je je pony verkocht hebt snap ik ook. Nu heeft hij het leuk bij een ander baasje. En dat heeft niets temaken met het niet houden van paarden/pony's, dat is flauwekul...

Succes met je wedstrijden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:52

muiske07 schreef:
Elk paard heeft zijn grenzen net zoals de mens.
En dat weet je op voorhand wanneer je een paard koopt.
Ik zie Anky ook geen haflinger kopen om de top te behalen, dat weet je gewoonweg zo al.

Ik heb twee paints en een arabier, grand prix ga ik ook nooit halen.
Ja en?

Pony te klein? Geen probleem, er zijn genoeg andere leuke dingen om met te doen.
Er zijn genoeg andere dingen die je met je paard kan doen en die ook leuk zijn.
Maar jah... als je nu eenmaal voor de sport bent hé...

Ik vind het verkeerd als mensen zo denken.

Hoezo liefde voor een paard?!

wat een vreselijke reactie

Mijn pony`s waren te klein voor me ik heb hun een baasje gegeven waar ze bij kunnen doen waar ze voor leven. Het lopen onder het zadel daar zijn het een paarden voor en daarom heb ik hun verkocht. De andere dingen die ik met hun zou kunnen doen vonden zij niks dat is dus een beslissing die je voor je paarden maakt. Ik hield en houd nog ontzettend veel van die pony`s maar als ik nu van het meisje hoor dat het veulen dat ik van zijn 1e dag tot zijn 4e jaar heb gehad het prima heeft en ik heb hem zovaak gezien en ik zie dat hij zijn vertrouwen en liefde uit die mensen haalt ben ik gelukkig.

Een haflinger kan veel er zijn der zoveel die zeer hoog lopen. De TS is nog niet zo oud en heeft al lang paarden moet je dan gelijk voor een kleine ruiter een super sport paard kopen.

Dat heeft niks met liefde voor paarden te maken.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:36

Wat een heerlijk paard heb jij zeg...
Je zult er haast bij beginnen te kwijlen..

Vind dat je hem fijn rijdt, ziet er al super uit voor een 3 jarige.
Lekker rustig zo doorgaan zou ik zeggen..

1 tipje, probeer iets meer lengte in de hals te krijgen, vind hem zo nu en dan iets opgekropt in de hals.
Maar heb maar weinig 3 jarige gezien die dat niet doen ;) ..

Verder vind ik echt dat je hem lekker rijdt..

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 14:36

OomaaikeoO : dankjewel :D

Dancie: jaa het was echt een sport beesjee en dan kan je er niet mee aan een tafel gaan zitten of samen mee onder een dekentjee gaan liggen, daar had ik mijn pony geen plezier mee gedaan.

Regallie: Dankjee, jaa als hij in zen stal staat en ik roep hem helemaal hinniken en dan dat lieve hoofdjee, het iss zoo een schatjee(A)

haha jaa daar ben ik al mee bezig, maar dit zijn foto;s van toen ik hem net had, en toen ik een nieuwe omgeving enalles, liet ik hem maar gewoon een lekker lopen en hem op zijn gemak stellen en ik rij nu ook al vaak zonder slof, een met wat lengte enzoo ;) maar bedankt voor je tip :D

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:02

wat een opmerkingen worden hier geplaatst zeg eerst die discussie over de stofteugel zeg maar aangevallen over de slof en als iedereen daar over uit is dan wordt er weer een nieuwe aanval ingezet over de pony die ze verkocht heeft omdat ze te groot geworden is. Mensen waar gaat dit over hebben sommige van jullie niets anders te doen als maar te oordelen over ander mensen je kunt je mening geven maar sommige van jullie gaan echt te ver.
Ik hou ook niet van een slof maar als je er verstandig mee omgaat en als de veiligheid voorop staat ja waarom dan niet en die pony verkopen zal ook wel niet over een nacht ijs gegaan zijn.
Ps wat een pracht van een paard :))