Zadeldieven omgeving Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Re: Zadeldieven omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:42

voor de politie is dit echt geen prioriteit hoor...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:21

Goudentip : Neem zadels mee naar huis of bewaar ze in je auto doet mn nicht ook :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:19

shilady schreef:
Goudentip : Neem zadels mee naar huis of bewaar ze in je auto doet mn nicht ook :)

Dat vind ik een heel slechte tip. Een zadel dat in een auto ligt is ook niet altijd verzekerd. Wanneer deze auto zich na 20u op de openbare weg bevind wanneer het zadel (of wat er dan ook in ligt) eruit gestolen wordt dan kan je ook naar je geld fluiten. En weg is weg, of hij nu in je auto ligt of elders.

Overigens, als je het zadel thuis hebt liggen moet je ook even goede de voorwaarden van je inboedel verzekering doornemen. De meesten onder ons zullen het zadel dan een schuur of garage bewaren en wanneer deze niet aan bepaalde voorwaarden voldoet valt diefstal alsnog niet onder de inboedelverzekering.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:02

Falona schreef:
shilady schreef:

Dat vind ik een heel slechte tip. Een zadel dat in een auto ligt is ook niet altijd verzekerd. Wanneer deze auto zich na 20u op de openbare weg bevind wanneer het zadel (of wat er dan ook in ligt) eruit gestolen wordt dan kan je ook naar je geld fluiten. En weg is weg, of hij nu in je auto ligt of elders.

Overigens, als je het zadel thuis hebt liggen moet je ook even goede de voorwaarden van je inboedel verzekering doornemen. De meesten onder ons zullen het zadel dan een schuur of garage bewaren en wanneer deze niet aan bepaalde voorwaarden voldoet valt diefstal alsnog niet onder de inboedelverzekering.

Nee meenemen naar huis steeds niet altijd in je auto laten liggen
alleen als je ermee naar stal ga op stal eruit halen en gebruiken en na gebruik weer mee naar huis en thuis bewaren :)
Ik leg hem op me kamer dus ze moeten eerst langs mij voor mn zadel haha *D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:21

In je eerste post zeg je anders toch echt "bewaar ze in je auto".

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:24

Falona schreef:
In je eerste post zeg je anders toch echt "bewaar ze in je auto".

Ja sorry had het verkeerd geformuleert :P

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:09

shilady schreef:
zo ie je maar hoe belangrijk het is om je spullen goed achter slot en grendel te hebben.
Stond eerst op 2 stallen waar je je zadel in een gemeentschappelijke ruimte moest hangen maar dat vind ik toch niks . Als ik volgende keer weer een paardje koop koop ik ook gelijk een goed dik slot voor op het kluisje

Het zijn kluisjes met een goed dik slot erop die opengebroken zijn,dus bespaar je de illusie dat het jou dan niet overkomt :o

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:39

Nou er zaten geen goede dikke sloten op hoor... :o ;) Gewoon hard openrukken en óf het hendeltje is verbogen of afgebroken...

De kasten met een ingewikkelder slot (lees een goed, dik slot) waren keurig dicht... :( Dus ik zou dat zeker aanraden!!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:12

dagmach schreef:
shilady schreef:
zo ie je maar hoe belangrijk het is om je spullen goed achter slot en grendel te hebben.
Stond eerst op 2 stallen waar je je zadel in een gemeentschappelijke ruimte moest hangen maar dat vind ik toch niks . Als ik volgende keer weer een paardje koop koop ik ook gelijk een goed dik slot voor op het kluisje

Het zijn kluisjes met een goed dik slot erop die opengebroken zijn,dus bespaar je de illusie dat het jou dan niet overkomt :o

Nee daarom zei ik ook beste is om ze mee naar huis te nemen en als je gaat rijden weer mee te nemen :)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:26

Nou bij ons is er ook een x ingebroken en sommige mensen hadden ook een dik slot erop zitten en die hebben ze gewoon opengemaakt! Gelukkig lag mijn zadel thuis (Prestige Top Dressage) anders was ik die denk ook kwijt geweest, maar bij heel veel mensen was hun zadel wel gejat.. En de kruiwagens van de manege waren even verderop in het weiland gevonden en er lag een plank over de sloot. Ze komen vaak eerst al langs zo'n manege, met bijv een open dag en stippelen dan hun hele route al uit! Goed georganiseerd dus!

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:43

He bah zeg, dit is dus echt wel ff k.ut!
En 't komt inderdaad wel dichtbij.. := .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:05

Bij ons in de buurt is bij een meisje gewoon uit de schuur bij haar pony het zadel gejat.... Omgeving ''t Harde

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:21

nou niet alleen in arnhem het is oevral raak hoor..