Showtime voor het eerst onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Showtime voor het eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:49

Het is ook werkelijk niet te geloven, iedereen valt erover dat het paard pas over 2-3 weken 3 wordt??

Als TS zou zeggen dat hij vorige week 3 was geworden zou er niemand over vallen, zijn die 2 weken dan echt zo belangrijk?
Kom op zeg, zelfs als er gezegd zou worden dat ie net 3 is en ze er 4x per week een half uur op zit zou er geen probleem zijn.

Ik vind het er super uitzien, paardje vind het duidelijk geen enkel probleem wat aangeeft dat je er al langere tijd mee bezig bent (mss moeten we daar ook over vallen? de gedachte dat TS al begonnen is met longeren toen hij pas 2,5 was?) en dat is juist een goede zaak.
Beter rustig en met vertrouwen opbouwen dan zo'n dier op 3,5 jarige leeftijd uit de wei plukken en hem in een maand tijd van nog niet halstermak naar B klaar rijden.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat je hem niet elke dag longeert, er niet vaker dan 2 keer per week op zit en dat elke sessie niet langer dan 15-20 minuten duurt en dan zie ik er geen enkel probleem in.
Ga lekker zo door zou ik zeggen, jij hebt straks een paard wat je volledig vertrouwd en met het verder doorleren en tzt op vreemd terrein komen heb je daar heel veel voordeel van.

Vind het ook een leuk paardje, doet wel erg ponyachtig aan maar zo te zien heeft hij ook wel wat overbodig vet hier en daar dus dat zal wel minder worden als je meer gaat rijden.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:49

faya86 schreef:
Erg jammer dat hier zo gekat wordt

ts: errug mooi paardje en goed dat je het rustig aan doet
en boejend dat het een maandje voor zijn 3e is

Calanddra: 21 en 70 kilo dan valt overgewicht wel mee hoor kijk 16 jaar en overgewicht tja
dat is anders

Dit is natuurlijk ook onzin. Overgewicht heeft niet alleen te maken met je leeftijd, wat denk je van lichaamslengte?! Er zijn maar zat mensen van 21 die , wanneer ze 70 wegen, tonnetje rond zijn. Maar er zijn ook mensen van 21 die bij 70 kilo graad mager zijn, het is maar net hoe groot je bent!

Wat betreft het topic: prima om zo met dit paard te beginnen. Hij ziet er al mooi ontwikkeld uit, dus dan zijn ze klaar om licht aan het werk te gaan! Succes verder

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:03

TS:
het ziet er keurig uit!
Paard ziet er erg goed ontwikkeld uit, en bovendien enorm relaxed!

Zolang alles op t gemak gaat heb ik er geen moeite mee dat hij van 2007 is hoor!
Mijne van 2007 loopt ook aan de longe met n zadel en hoofdstel, ik kies er voor om ze in febr volgend jaar weg te brengen, maar dat moet ieder voor zichzelf weten.
In de tussentijd ga ik er zelf mee "aan de slag" zodat degene waar ze naar toe gaat in febr. er zo op kan!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:15

Ik vind het er allemaal erg rustig uit zien. Mooi paardje ook! Hij ziet er al heel volwassen uit. Als ik hem vergelijk met een paard bij mij op stal die ruim 3,5 is, dan is hij al een hele bink.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:16

TS: Ziet er keurig uit zeg! Erg fijn en ontspannen. Ik neem aan dat je zelf wel weet of hij het fysiek aankan! Lichamelijk moet meneer het wel trekken, die ziet er goed ontwikkelt uit!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:17

talented schreef:
faya86 schreef:
Erg jammer dat hier zo gekat wordt

ts: errug mooi paardje en goed dat je het rustig aan doet
en boejend dat het een maandje voor zijn 3e is

Calanddra: 21 en 70 kilo dan valt overgewicht wel mee hoor kijk 16 jaar en overgewicht tja
dat is anders

Dit is natuurlijk ook onzin. Overgewicht heeft niet alleen te maken met je leeftijd, wat denk je van lichaamslengte?! Er zijn maar zat mensen van 21 die , wanneer ze 70 wegen, tonnetje rond zijn. Maar er zijn ook mensen van 21 die bij 70 kilo graad mager zijn, het is maar net hoe groot je bent!

Wat betreft het topic: prima om zo met dit paard te beginnen. Hij ziet er al mooi ontwikkeld uit, dus dan zijn ze klaar om licht aan het werk te gaan! Succes verder

inderdaad. ik ben 21 en weeg 54 kilo. ik ben toch echt 1.78m (over ondergewicht gesproken :o )
anneliesdj: met jou ben ik het eens. als een paard er klaar voor is, wat maken die paar weekjes dan uit. (sorry, ben vandaag echt in een bemoeizuchtige bui geloof ik :x )

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:50

Ziet er keurig uit!
Paard is lekker uitgezwaard en lijkt stress-loos. Ik zie écht het probleem niet!
Lekker zo doorgaan TS, goed bezig! :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:05

Ik vind het toch wel zó'n heerlijk paard! Hij ziet er echt goed uit, nog steeds die hengstenuitstraling! :~ En zo ontspannen als jij erop zit, echt een topknol, haha! :)

Ik ben het (tja, sorry.) wel met Calanddra eens dat ik persoonlijk zéker nog een half jaar had gewacht met erop klimmen, die tijd had ik wel zien te overbruggen met lekker stukjes wandelen, longeren en andere dingen. Ik vind 3 voor élk paard, ongeacht of hij breed of smal is, jong doet of volwassen doet, wel vrij jong. En ik zou hem lekker ergens overdag het land op gooien.

Maargoed, dat maakt je vast allemaal niks uit, haha, en groot gelijk heb je! Ik geloof ook best dat je weet wat je doet, mijn keuze zou het niet zijn, maar er zijn genoeg paarden groot, sterk en oud mee geworden! :j Heel veel plezier nog met hem!

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:07

Calanddra schreef:
Waar slaat dat nou op? Het is een hele normale vraag, al meerdere malen gesteld door meerderen op het topic.

Tuurlijk, over 2 maanden is hij zeker voor jou meteen 2 jaar ouder, kom op zeg. Iemand die zijn eigen paard goed kent weet wel hoeveel hij kan hebben en er is niet eens een drafpas o.i.d. gezet. Ik vind dit JUIST goed, dat ze hem eerst een hele poos alleen maar laat wennen aan de stap, alsdat ze over een paar maanden flink aan de gang gaat, want dan mag dat natuurlijk, hij is dan immers 3.

Leuk paard, wees er zuinig op en veel succes!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:09

Lianne, allereerst je hebt een prachtpaard!En wat een uitstraling!

Ik ken jouw paard niet,ik ken jou niet(alleen van naam via Ginny ;) ) dus ik ga ook niet ordelen over het wel of niet erop gaan zitten / rijden. Dus dat doe ik dan ook niet ;)
Wat ik wel kan zeggen is dat hij wel lekker vaak los kan lopen en kan spelen met vriendjes...dat zie je ook niet altijd bij jonge paarden!
Succes en nog veel plezier met hem!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:12

xMK schreef:
Calanddra schreef:
Waar slaat dat nou op? Het is een hele normale vraag, al meerdere malen gesteld door meerderen op het topic.

Tuurlijk, over 2 maanden is hij zeker voor jou meteen 2 jaar ouder, kom op zeg. Iemand die zijn eigen paard goed kent weet wel hoeveel hij kan hebben en er is niet eens een drafpas o.i.d. gezet. Ik vind dit JUIST goed, dat ze hem eerst een hele poos alleen maar laat wennen aan de stap, alsdat ze over een paar maanden flink aan de gang gaat, want dan mag dat natuurlijk, hij is dan immers 3.

Leuk paard, wees er zuinig op en veel succes!

Ik wil geen rel beginnen, niet wijsneuzerig overkomen, niet het topic verpesten, maar omdat ik deze uitspraak nu al 10 keer voorbij heb zien komen in dit topic, ben ik wel heel benieuwd wat de gedachte hierachter is? Waarom denkt iedereen dat het óf '3 jaar en rustig aan' óf '4 jaar en gelijk hard aan het werk' is? Zit daar niet iets als '3 jaar en gelijk aan het werk' en '4 jaar en rustig aan' tussen?
Gewoon echt een serieuze vraag, ik ben absoluut niet tegen de aanpak van het baasje van dit geweldige paard namelijk, er zijn genoeg paarden oud mee geworden. Maar ik vraag me gewoon echt oprecht af waarom dit als argument genomen wordt om vroeg te beginnen (níét door de ts, dus).

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 18:16

Bedankt voor de toch nog leuke reacties en ik pak m max 2x in de week en een kwartiertje.. Gister zelfs maar 10 minuutjes..

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:26

waaauw wat een knapperd! :9
hoe groot is die?
zou ik je een tipje mogen geven? :o
je zadel zou wat naar achteren mogen omdat je bijv. ook op de foto's ziet dat die niet gelijk op een lijn lig,maar hij kanteld naar achter.. als je hem iets naar achter leg zou dat al een stuk fijner voor je paards zijn rug zijn.
succes met hem!

ps. je hebt ook goddelijke paarden in profiel :o

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:31

Als verzorgster van Showtime wil ik toch ook even reageren in dit topic, waarin sommige het begrip ''onder de neus wrijven'' wel erg letterlijk nemen.
Lianne heeft genoeg ervaring, kennis en heel toevallig het voordeel dat ze haar eigen paard goed kent om met deze lichte basis alvast te beginnen. Bovendien is Showtime ontzettend koel in zijn hoofd en neemt allles super op, dit dier wordt in geen enkele zin van het woord geforceerd.
Hij is nog ''maar'' 2 en nog wat maanden, maar imo is er voor ieder paard een verschillende leeftijd/fase wanneer je hiermee begint. Voor Showtime is dat nu, hij pikt het goed op, vertrouwt op zijn ruiter en ondergaat het allemaal zo ontzettend koel.

Iemand anders doet het nooit zo goed als dat jij het zelf doet, het heeft imo dan ook geen zin om elkaars handelen af te wegen met dat van jezelf als het idee of uitvoering je in eerste instantie toch al niet aanstaat.

Dus lieve mensen...Speaking words of wisdom...LET IT BE!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:31

Jammer dat er hier een boel mensen tegen de regels in reageren. Bij het geven van rijtechnisch commentaar zijn herhalingen niet toegestaan, het topic staat vol met herhalingen. Bovendien is dit topic niet de plaats om te discussiëren wanneer een paard ingereden zou moeten worden.
Hier gaat een slotje op, er is inmiddels wel genoeg gezegd.