Zo vreselijk opgelicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:51

miep1979 schreef:
Stille meelezer meld zich :7

Dus je hebt nu 1500 terug gekregen en de rest in rook zien opgaan....... :?
Meid heel veel sterkte en kracht want dat zal je voorlopig wel kunnen gebruiken!!!

naaaah, eppie en haar situatie, familie ed een beetje inschattende komt dat geld wel terug hoor :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:51

KiWiKo schreef:
naaaah, eppie en haar situatie, familie ed een beetje inschattende komt dat geld wel terug hoor :)

:Y)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:52

KiWiKo schreef:
jahoor, toen ik nog een jonkie was zeg een jaar of 20 :) toen was het zoontje van mijn vrijer op zoek naar een paard :)

Ik werkte op een handelsstal, maar daar kon hij er geen vinden die bij zijn kunnen paste (jochie was 12) en ik had hieperdepiep sportpaarden :)

zo zijn we uiteindelijk bij een manegebedrijf terecht gekomen ergens in het land waar we voor hem een adequaat paard vonden.

ding gekocht....... dier afgeleverd......... alleen een ander dier, ongeveer 15 jaar ouder zegmaar :) verkoper deed heel lastig, iets dom want.....

mijn ex was een discotheek eigenaar... peerd ondergebracht op een geheime locatie, hij op zondag ochtend met de portiers naar de manege....... beetje boel thuis bij staleigenaar op stelten gezet, en een willekeurig paard meegenomen........

manegeeigenaar is bijgedraaid, en heeft uiteindelijk het goede paard afgeleverd, minus de kosten die mijn ex moest maken voor het doorbetalen van zijn personeel en zijn eigen salaris, plus benzine ed :) :) en toen mocht hij de andere twee paarden weer mee terug nemen :)

het gebeurd :)

Ja wat een verhaal zeg, het gebeurd dus inderdaad.
Of het bij mij gebeurd is, dar heb ik geen bewijzen van zeg ik eerlijk, ging puur om het onderbuik gevoel echt zo van , huh lijkt wel ander paard, maar kan net zo goed niet waar zijn alleen die fotokeuring dat snap ik gewoon nieet.
Zal wel zo zijn denk ik dan he, dat ik de keuring van zijn 4 jarige betaald heb maar nogmaals moet wel eerlijk blijven bewijsen heb ik daar niet voor en ik ben natuurlijk erg pissig dus rationeel denken dat lukt niet meer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:57

Jeetje wat vervelend!
Had je andere topic gezien en vond het een prachtpaard, echt een kanjer.
Ontzettend rot voor je, dat je droom aan duigen is EN vervelend voor het paard in kwestie.

Edit: vriendin van me heeft pasgeleden haar verzorgfries gedag moeten zeggen omdat de eigenaar hem verkocht.
Paard staat nu voor het 4dubbele zo ongeveer bij een handelaar te koop, die er ook nogeens niet bij vermeld dat hij ZE heeft.
Sjongejonge, dat sommige mensen nog kunnen slapen...

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:59

Citaat:
Nee geen idee eigenlijk wat je normaal betaald, maar wel inderdaad een les voor het leven en ik denk dat ik inderdaad beter cavia's ga fokken en de hengsten maar overlaat aan de kenners.
Was wel vol overtuiging van mezelf, echt zo van, dat doe ik even maar dat is dus een koude douche geworden.
Gelegenheid maakt de dief dus eigenlijk is het gewoon vooral aan mezelf te danken, gewoon harstikke stom meer niet, en inderdaad het paard is gewoon harstikke de dupe dat is nog het allerergste.

Het verhaal wordt steeds sappiger!
Nou sorry je gaat mij niet vertellen dat jij niet weet wat je voor een goedgekeurde dekhengst zou moeten neer leggen!
Ik dacht dat jij je leven lang al in de paarden zat ?
In je profiel staat dat je ook fokt met friese paarden,dacht je dan dat je voor 11 duizend in bezit zou kunnen komen van een goedgekeurde friese dekhengt ?
Dat noemen ze voor een kwartje op de eerste rij willen zitten,helaas weer opnieuw is er een paard de dupe geworden door louche handel!
Ik heb met het dier te doen,waar zal hij nu weer terecht gaan komen,wie weet wat het arme dier nog te wachten staat!

Anoniem

Re: Zo vreselijk opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:01

Voor dat bedrag heb je een topkwaliteit ruin die het in de sport goed doet, maar inderdaad geen dekhengst of eentje die er voor in aanmerking komt...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:01

lundi schreef:
Ik heb met het dier te doen,waar zal hij nu weer terecht gaan komen,wie weet wat het arme dier nog te wachten staat!

@Lundi TS wilde het paard houden staat in haar 1ste post

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:02

Lundi, je doet het nu wel beetje overkomen alsof Eppie hier nu de schuldige is?!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:03

eppie38 schreef:
Sambo ik ga ook geen namen noemen, sandra kent hem, herkende het paard van de foto en zo zijn we met elkaar in contact gekomen via de pb.
Maar namen noemen hier ben ik beetje huiverig voor zeg ik eerlijk, dan komen er voor en tegenstanders en gaat het verhaal op slot, liever heb ik dat het open blijft en mensen er iets aan hebben, bv altijd het chipnummer controleren, noem maar wat.

Verder zou ik ook niet weten wat er aan te doen, moet het maar even laten bezinken denk ik.

Volgens mij zou ik het hier niet bij laten zitten.Maar jouw verhaal is heel duidelijk en begrijp dat je ook geen namen durft te noemen,zou ik zelf ook niet doen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:05

ik heb het topic net doorgelezen,wat een toestand zeg!

maar over die keuring/foto`s hebben ze in de kliniek geen gegevens van het paard genoteerd zoals het chipnr?

en het is idd erg vervelend voor het paard ,maar wel fijn voor jou dat jij je centen terug hebt.
het is altijd uitkijken in de handel of dat nu een handelaar/fokker of particulier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:05

Ik moet zeggen dat ik het verhaal steeds vager begin te vinden...
Verder moeten mensen zich geen illusies maken, dat aanstaande dekhengsten zo in de handel verkrijgbaar zijn. Je krijgt er als particulier echt geen vinger achter want alles wat goed genoeg is, wordt opgekocht door de gerenomeerde hengstenhouders...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-09 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:13

opisop_shop schreef:
Lundi, je doet het nu wel beetje overkomen alsof Eppie hier nu de schuldige is?!

Neee hoor absoluut niet,iedereen snapt wel dat je voor dat bedrag geen goedgekeurde dekhengst kan kopen!
Dan er bij de topicstarter zit zelf van jongs af aan al in de paardenwereld,dus had heel goed kunnen weten dat er is niet klopte!
Dat het chipnr niet klopte bij het papier ....dan gaat er toch een belletje rinkelen ?
Nader onderzoek had hier zeker op zijn plaats geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:16

En ik bedoel dit niet aanvallend maar je mag een GEKOCHT paard echt wel in de bek kijken, dat is toch het eerste wat je doet?? Iemand die levenslang in de paarden heeft vertoefd wéét van het bestaan van de groeve van Galvayne op de hoektand en checkt automatisch of een Fries al dan niet is voorzien van een tongnummer, dunkt me...
Tongnummers zijn voor het laatst gebruikt in 1996, dus het paard in kwestie zal er zeker eentje hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:35

klopt ,die van mij heeft er ook 1....hij houdt hem alleen angstvallig geheim....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:19

Maar, of Eppie beter had moeten weten of niet; ze is natuurlijk WEL opgelicht en ik kan me goed voorstellen dat ze daar van baalt. En ik neem aan dat zij zichzelf ook wel degelijk verwijten maakt over haar rol hier in.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:22

Zo, het is nogal wat meis! Wat jammer dat het zo is gelopen!

Ik hoop dat je alsnog een goed, fijn peerd vind in de toekomst! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:30

Alleen die is niet goedgekeurd, Russel, in de zin van dekhengst :D

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:32

Geerke en Sul, nee hoor ik voel me echt niet aangevallen, sterker nog , achteraf had ik meschien beter eerst het topic kunnen openen, had me zeker geld bespaard.
Ik heb wel eens bij Jan Volmer 2 hengsten gekocht, kwamen toevallig ontzettend mooi uit in het span en heb ze met veel winst verkocht.
Ik heb er ook wel eens een 6 maanden oud veulen vandaan gekocht met vol papier , die prijzen kloppen echt wel, zo veel verstand heb ik er nog wel van maar na dit avontuur ben ik wel genezen eigenlijk.
Wat die hoekjes betreft op de hoektanden (nooit geweten dat het zo heet) maar ken ze wel, als je verwacht dat een paard 4 is zoek je daar niet na, heb even zjin mond opengetrokken, en dacht dat hij aan het wisselen was, zou kunnen met 4 jaar dus is niet zo raar dat ik dat dacht.
Wat nummer betreft, wie gaat nu op zoek naar een tongnummer als je denkt dat het paard 4 jaar is, ik niet echt niet.

Maar meiden jullie hebben gelijk hoor, het is zeker wel erg stom geweest, daarom laat ik die centen van de foto's en de keuring maar gewoon zitten, het is ook gewoon mijn eigen stomme schuld maar daarom plaats ik het ook hier in de hoop dat niet iemand anders de zelfde stomme fout maakt. Niet om iemand zwart te maken want dan had ik de naam er wel bij gezet en mag geloof ik uit eerste hand maar dat vind ik te ver gaan en doe ik ook niet, ik heb zelfs de foto's verwijdert omdat ik niet wil dat iemand de stallen op de achtergrond herkent.
Ben je zo overtuigd dat je alles weet en nooit opgelicht wordt, nou, Beppie kan nog een hoop leren weet ik nu.
Heb dat Friese hengst verhaal ook maar in de diepvries gezet, wie weet fok ik er zelf wel eentje (dromen mag altijd) maar inderdaad ik ben echt heel erg stom geweest en vind het alleen maar tof dat jullie gewoon eerlijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:34

Je DACHT dat hij aan het wisselen was en toen je achter de leeftijd kwam nam je dus maar aan dat de tanden waren gevijld?? Ongeloveloos...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:36

Ze kwam er toch na aankoop pas achter dat hij geen 4 jaar oud was?

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:39

Nee hoor, dat nam ik niet aan, we hebben er de Da bij gehaald, ook om toch nog keertje dat chipnummer te controleren en die heeft meteen naar de tanden gekeken, ik zal niet zeggen dat ze gevijld zijn of weet ik wat maar ik heb nog nooit gehoord van een ouder paard wat wisselt, en als je goed terugleest heb ik gezegd dat de Da vertelde ze zijn getrokken of verdwenen, ik weet het niet maar ze zijn wel weg, meschien te veel gesnoept?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:47

ik vind het heel erg voor je maar wel echt heel tof dat je rinke niet laat barsten!!!! ben wel heel benieuwd naar je zwarte parel...hoe dan ook! heel veel plezier met hem en toch een geluk dat je teminste IETS terug krijgt! hij krijgt nu eindelijk een goed leven!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:51

AlexandraM schreef:
ik vind het heel erg voor je maar wel echt heel tof dat je rinke niet laat barsten!!!! ben wel heel benieuwd naar je zwarte parel...hoe dan ook! heel veel plezier met hem en toch een geluk dat je teminste IETS terug krijgt! hij krijgt nu eindelijk een goed leven!

welterusten..... :Z

enne eppie... sterkte :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:53

eppie...ik vind trouwens dat je heel sportief reageert...en je doel van dit topic mag duidelijk zijn....een gewaarschuwt mens telt voor twee.