Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:09

superleuke combinatie ! die oren zegt niks mijn paard loopt altijd met zijn oren naar achteren tenzij ze iets spannends ziet maar dan let ze niet meer op. ga is rondkijken je vind niet veel paarden die met hun oren naar voren lopen hoor.
veel succes nog samen!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:18

chelletju schreef:
superleuke combinatie ! die oren zegt niks mijn paard loopt altijd met zijn oren naar achteren tenzij ze iets spannends ziet maar dan let ze niet meer op. ga is rondkijken je vind niet veel paarden die met hun oren naar voren lopen hoor.
veel succes nog samen!

Dank je..

Pops

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:13

Knap paard zeg!
Ik ga niet verder doordrammen over de houding of je stang en trens, je weet waar aan gewerkt moet worden en dat zul je zo te horen dan ook doen.
Ik wil ook even zeggen dat mijn vorige merrie inderdaad ook altijd zo met de oren liep, en als ze er opstonden konden er mooie foto's van gemaakt worden maar liep ze voor mijn gevoel, voor geen meter!
Ze liep dan wat rond te kijken of ze had iets gezien waardoor ze wel even show gaf, maar altijd nogal ongevraagd :+
Ik snap dus zeker wat je bedoelde met het niet geconcentreerd zijn probleempje ;-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:19

Wat een ontzettend sneu nieuws! Ik hoop dat het even een tijdelijk inzinking is, of even verstapt ofzo. Veel sterkte in elk geval.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:57

TS, het was niet slim van mij om maar tot pagina drie te lezen... Heel veel sterkte met de terugval van je paard! Wie weet heeft hij zich inderdaad gewoon verstapt ofzo, laten we duimen!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 08:23

Ik ben hem nu vanaf vrijdag aan het stappen en zie tot nu toe geen verbetering, eingelijk alleen een slechter beeld.
Gisteren ochtend een klein rondje gedraaft en liep nu zelfs met een knik in zijn hoofd, dus echt kreupel.
Gisteren avond heb ik hem in de binnenbak aan de longe even lange lijnen laten draven en schrok me rot, hij liep enorm kort voor en valt enorm op zijn goede been en hij wil ook echt niet lopen.
Mijn gevoel is hier echt helemaal niet goed over.
Volgende week woensdag komt mijn DA pas, ik weet niet of ik dat nog zolang af ga wachten, maar om nu weer naar een andere kliniek te gaan is ook wat..
Pff... heftig allemaal weer.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:33

jeetje dat is balen. heb hier ook een tijdje lopen tobben met een paard. is gelukkig wat weggezakt maar bijft zwak. sterkte!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:55

Jeetje, kan je DA niet wat eerder komen? Dat zou ik toch echt vragen hoor.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:01

mooie foto's en een mooi paard!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:05

wat erg voor je ts,
je hebt echt een mooi paard heel veel sterkte,

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:45

flugeltje schreef:
Ik ben hem nu vanaf vrijdag aan het stappen en zie tot nu toe geen verbetering, eingelijk alleen een slechter beeld.
Gisteren ochtend een klein rondje gedraaft en liep nu zelfs met een knik in zijn hoofd, dus echt kreupel.
Gisteren avond heb ik hem in de binnenbak aan de longe even lange lijnen laten draven en schrok me rot, hij liep enorm kort voor en valt enorm op zijn goede been en hij wil ook echt niet lopen.
Volgende week woensdag komt mijn DA pas, ik weet niet of ik dat nog zolang af ga wachten, maar om nu weer naar een andere kliniek te gaan is ook wat..

zou het niet een peesblessure zijn?(of hoefkatrol...i.v.m kort lopen)
Ik dach dat ze met artrose altijd in het begin slecht liepen en dat het na een aantal minuten beter werd?
Of jij hebt net die ene uitzondering natuurlijk..
sterkte ermee....wie weet valt het wel mee!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:39

geerke schreef:
flugeltje schreef:

zou het niet een peesblessure zijn?(of hoefkatrol...i.v.m kort lopen)
Ik dach dat ze met artrose altijd in het begin slecht liepen en dat het na een aantal minuten beter werd?
Of jij hebt net die ene uitzondering natuurlijk..
sterkte ermee....wie weet valt het wel mee!

Vrijdag komt de smid even, om te kijken voor hoefzweer oid.
Een peesblessure lijkt me sterk er is geen verdikking of niks op de pees te zien.
HKO is hij 2 maanden geleden voor op de foto geweest en niks te zien, op beide voorbenen.

Mijn DA komt uit Den Ham en is 2,5 uur rijden ;( . Eens per maand rijdt hij visite in ZH en dat is volgende week. Ik kan er nu voor kiezen om hem naar een andere kliniek te brengen, maar mijn DA heeft hem al een aantal jaar in behandeling en kent hem dus goed. Aangezien mijn paard nooit gelijke beweging in zijn voorbenen heeft gehad en vertekend dat nogal voor een andere DA. Vandaar dat ik dan toch liever even afwacht op mijn eigen DA.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:07

je hebt gelijk dat je op je eigen dierenarts wacht,die weet de historie van het paard....het is natuurlijk wel naar maar niet vreselijk urgent.
(niet alle peesblessures gaan gepaart met zwelling)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 15:50

geerke schreef:
je hebt gelijk dat je op je eigen dierenarts wacht,die weet de historie van het paard....het is natuurlijk wel naar maar niet vreselijk urgent.
(niet alle peesblessures gaan gepaart met zwelling)

Nou ja ?? Niet urgent ?? Vind ik eingelijk wel, het is namelijk zo, dat wanneer dit bij zijn artrose vandaan komt ik toch wel op het punt ben dat ik hem af wil laten keuren |( ... Ik weet dat er nog veel manieren zijn, die ik kan uitproberen, maar gezien zijn geschiedenis en de torenhoge rekeningen, heb ik voor mezelf het besluit gemaakt er mee te stoppen. Als het weer de artrose is, het kan ook iets heel anders zijn natuurlijk.
Ik heb hem alle mogelijke kansen gegeven in het verleden, maar artrose gaat gewoonweg nooit over. Bij dat feit heb ik me inmiddels neergelegd, heb hem wel de kans gegeven om het zo pijnloos mogelijk te maken, maar als dat niet het geval is, kies ik ervoor om ermee te stoppen. Ik vind het anders en niet eerlijk tegenover mijn paard en zelf heb ik ook veel moeite met de gedachte dat hij misschien wel pijn heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:08

met niet urgent bedoel ik dat hij niet de kans loopt binnen een aantal uren te overlijden....
artrose gaat inderdaad niet over,soms blijft het wel stabiel.
Het leven moet voor hem wel leuk blijven....
Wacht gewoon even de dierenarts af....het zou zomaar kunnen meevallen.

Heeft hij nu dezelfde symptomen als toen de eerste artrose problemen aan het licht kwamen?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 07:57

geerke schreef:
met niet urgent bedoel ik dat hij niet de kans loopt binnen een aantal uren te overlijden....
artrose gaat inderdaad niet over,soms blijft het wel stabiel.
Het leven moet voor hem wel leuk blijven....
Wacht gewoon even de dierenarts af....het zou zomaar kunnen meevallen.

Heeft hij nu dezelfde symptomen als toen de eerste artrose problemen aan het licht kwamen?

ja... dat begrijp ik wel hoor over die urgentie.

Hij heeft idd weer dezelfde symptonen als toen de artrose aan het licht kwam. Dat is nu alweer 2x gebeurd afgelopen 2 maanden, dus voor mij toch een teken, dat hij het niet aankan.
Ik heb er gisteren avond opgezeten en toch even wat lange lijnen gedraafd en hij wordt toch weer beter nu. Aan de ene kant gelukkig, maar aan de andere kant ook niet, want dan is het toch duidelijk weer de artrose.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:58

artrose blijft eenverschrikkelijke aandoening..
Je hebt een erg knap paard! Sterkte

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:56

flugeltje schreef:
nanoeh schreef:
MOoi hoor !.. :oo

hoe oud is je paardje ? of heb ik dat gemist :')

Dank je..

Mijn paard is 10 en het is een Immigrant x Jackpot.

Netjes !

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:05

Ten 1ste wat een supper leuk diertje.

Over je S&T heb je al zoveel commetaar gehad zie ik. dit is je eigen keus. en iedereen maakt fouten. kijk is naar anky hoe die dr paarden rijd. en alle foto's zijn moment opname, misschien dat je 2stappen laten net ontspant.
Dat je nu op S&T rijd is je eigen keus, en geef je groot gelijk dat je het goed voor mooie foto's !

Heel veel sterkte met je knappie diertje! hoor dat het allemaal niet te erg is!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:31

Willy_UrsB schreef:
Oke even een betere reactie.
Smile! Smile! Smile! :D
Je mag best oefenen voor Z, Maar je geeft zelf al aan dat het niet zeker is of je paard Z KAN rijden.
Ga dan pas met s&t oefenen als je het ZEKER weet.
Ga niet voor een shoot die kilo's er in hangen..
Ik zal graag een foto willen zien met een ander bit.
Let je paard wel op de omgeving?
Beweegt hij met zijn oren?

Sorry hoor maar wie ben jij om te zeggen dat ze voor een keertje er geen stang en trens mag rijden?
Je ondervraagt haar net of je zelf het licht hebt uitgevonden.
Ik vind de oren zeker niet storend hoor is idd oplettendheid.

De stang slaat iets te ver door wat je zelf al aangeeft vind je hand niet echt streng hoor je zou iets minder achterover zitten maar vind het beeld zeker niet verkeerd!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 10:48

Dank je voor de leuke berichtjes...

Alleen gaat het echt niet zo goed met mijn paardje, hij heeft dagen dat het wat beter gaat, maar over het algemeen gaat het niet goed.
Gisteren heeft mijn instructrice ook gekeken en die zei na 3 drafpassen... hooo stop maar, ik zie het al.

Ik word er steeds zekerder van dat dit weleens het einde zou kunnen zijn.
Ook daarom ben ik al een beetje rond aan het kijken naar een ander paard, om me een beetje bewust te worden qua prijs ed.
Als het zover komt, zou ik ook gelijk weer een ander paard willen, dat is voor mij ook de beste manier tegen mijn verdriet.

Maar dat is iets voor later en hopelijk ook helemaal niet nodig...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:50

jeetje wat erg zeg! veel sterkte!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:19

Jeetje TS, wat erg dat het nu niet goed gaat met je paard.

Ik begrijp dat je het fijn vindt deze foto's te hebben.
Ik heb nog een keer met mijn oude ruin met stang en trens gereden toen hij al afgeschreven was voor de sport. Ik was toen M2 met winst en wilde het gewoon een keer meemaken. Dat is op Bokt volgens sommigen een strafbaar feit maar ja, t was lekker mijn paard en dat bepaalde ik lekker zelf!

Heel veel sterkte met je paard, volg je eigen gevoel, da's altijd het beste!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:12

Niet alle paarden hun oren blijven naar voren. Die van mij haar oren staan naar achter zo snel ik haar aan het werk zet en die heeft echt nog geen S&T in haar mond. Als die twee oortjes naar voren flitsen bij haar is het zelfs hoogtijd om me schrap te zetten :') Kan dus beslist concentratie zijn :j

TS: prachtig paard, van de S&T weet je het al wel nu. Veel sterkte en succes nu het minder gaat. Ik hoop van harte dat het goed komt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:30

ik hoop dat er toch nog verbetering komt, heel veel sterkte...