Ritje bij het Fjordenpaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:40

KoudbloedKim schreef:
Ik denk niet dat ze op een ponykamp voor alle paarden een duur Kieffer-zadel kunnen kopen. :Y)
Een uurtje buitenrijden met een zadel dat niet perfect ligt.. goh wat een heisa wordt daar over gemaakt zeg.
Als het paard nou kreupel was of onder de wonden zat... Djeezz. :o

Oh maar het is geen uurtje hoor, worden vaak buitenritten gemaakt van 2 of 3 uur, en daarna mogen de paarden nog een rit lopen.
Heb er 1 keer gereden, maar nooit weer :n Vind het misselijk makend. Paarden worden gebruikt als gebruiksvoorwerp, zadels die totaal niet lekker liggen of dat ze lang achterelkaar moeten lopen, en dan ook zonder begeleiding dus wie weet wat de mensen die de paarden huren doen met de paarden. En 400 paarden :n
Om nog maar op de filmpjes op youtube te zwijgen hoe ze worden ingereden/ zadelmak gemaakt ;(

We krijgen zoveel liefde en respect van paarden, en dan behandelen we ze zo?

Dat ze plezier lijkten te hebben in wat ze doen is nou eenmaal paardeigen, ze willen graag voor je werken en onderdrukken daarbij pijn.

Britt_Sisi

Re: Ritje bij het Fjordenpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:45

ik weet 100 procent zeker dat die paarden geen pijn hebben. anders hadden ze het echt wel aangegeven.
ik vind al dit gezeur echt nutteloos, wat moet de TS hiermee?
ga lekker zeuren bij het fjordenpaard zelf..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:52

Dan heb jij nog heel wat te leren.
ALs jij een broek aanhebt die te strak zit, of schoenen aanhebt die ene maat te klein zijn, dan heb jij zeker ook geen pijn? ;)
Paarden geven het vaak niet aan, dat is de natuur van paarden! Of de signalen worden niet herkend.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:58

x_Marr
kap hier eens even mee
ik heb in het eerste bericht verzocht om dit dus niet te doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:03

Dringt het wel tot je door?

Man oh man waarom zijn er zulke egoistische mensen die alleen aan hun eigen gemakken denken en niet aan die van het paard? Komop zeg!

En dat wil je dan liefde voor paarden noemen? :n

Verdiep je er eens in zou ik zeggen, denk er eens over na, want echt, verdienen paarden dit?

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:12

TSjezuz my god, lees nou al hele tijd mee, maar wat een GEZEIK! :\
x_Marr: Wat moet TS Hier mee??? :\ Zij kan daar niks aan doen!? Wil je nou dat ze daar nooit meer heen gaat ofzo?! :\ Je moet echt ff kappen hier mee...

My god, ik ben daar op kamp geweest ne ik kan je wel vertellen, ze hebben weet ik veel hoelang gezocht naar een goed zadel voor mij!! Dan zullen ze zeker niks voor die paarden over hebben!?!

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:15

X_marr: de paarden daar zijn helemaal niet zielig!
Ze staan 24 uur per dag op het land en hoeven maar en paar X per dag te lopen.
Weet je wat pas echt zielig is een paard wat de hele dag op stal staat en er dan een uurtje uit mag om vervolgens heel erg hard getraind te worden.
Dat is pas zielig!
Ik heb daar 5 dagen gereden en geen enkel paard had wonden iod.
Die paarden hebben daar echt een top leven!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 18:19

x_marr is er volgens mij ook maar 1x geweest met een boktmeeting en dat was niet soepel gelopen. daarom denkt ze dat ze nu al een oordeel vellen kan.

En idd angrywolf, dat vind ik een stuk zieliger.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:20

Ik heb geen idee hoe het er daar aan toe gaat.... maar is dit toevallig in het plaatsje Een?
Drenthe is iig prachtig, ik wil er met mijn eigen paard ook eens een weekend lekker gaan rijden.
Dat je vriendin op haar paard, en uberhaupt in het bos, rookt vind ik een domme zet.
Het had dan wel geregend, maar er is een lange droge periode geweest... de onderlaag is nog droog genoeg om vlam te vatten.
Daarbij wil ik niet weten wat er gebeurd als er een peuk in de manen valt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:22

dat de ts er niets aan kan doen is niet helemaal waar, ze brengt er geld heen dus steunt ze het ;)
Ik ben het deels wel eens met X-marr ik zou geen lol kunnen hebben met slecht passend tuig, we hebben het hier niet over oud tuig ( wat steeds naar boven word gehaald maar over slecht passend tuig en das imo een giga verschil! )

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 18:23

*negeert roken opmerking*

De omgeving is inderdaad prachtig!
veel plezier alvast.

Overigens heb ik bij geen enkel van de paarden daar ooit een drukplek kunnen ontdekken, dus met die zadels zal het wel meevallen en ik kom er al een jaar of 6 ;)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:24

Ik ben vroeger ontelbare keren bij het fjordenpaard geweest om te rijden. De paarden worden daar goed behandeld anders liet mijn moeder ons daar niet rijden en reed ze zelf ook niet mee.

En Ts vroeg hier niet om.. Die wilde gewoon haar leuke dag met ons delen en dit gezeur had ze niet om gevraagd. Dus open zelf een topic en laat Ts met rust.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 18:28

dankjewel Krissie0 :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:28

Wacht eens eventjes, ik ben er wel geweest... ik heb de site even opgezocht.
Dat is jaaaaaaaaren geleden, zeker 15 jaar geleden.
Ja, toen was het wel rommelig... veel oude spullen. Toen wist ik minder van tuigage en het belang van passende spullen, ik ben me er toen dus niet zo bewust van geweest.
Viel me toen al wel op dat die dieren soms uuuuuuuuuren aangebonden en opgezadeld in de hete zon stonden te wachten....
Tja, lastig... een bedrijf van die schaal, en dan alles diervriendelijk aanpakken... bijna onmogelijk.
Daarom ben ik er ook niet zo'n fan van.
Overigens denk ik dat een stal als het Reelaer een goed voorbeeld is van een stal die probeert dat toch op alle fronten netjes aan te pakken.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:32

Suuskipje schreef:
dankjewel Krissie0 :)

Geen dank hoor..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 18:32

het reelaer is ook nog ene gewone manege, het fjordenpaard doet alleen verhuur en ponykampen en is dus wel een wezenlijk verschil ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:35

Suuskipje schreef:
het reelaer is ook nog ene gewone manege, het fjordenpaard doet alleen verhuur en ponykampen en is dus wel een wezenlijk verschil ;)

Vanzelfsprekend, maar in beide gevallen kun je toch kwalitatief goede zorg bieden? De exacte functies van het bedrijf zijn dan niet relevant.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:36

He suuskipje ik heb nog allemaal foto's van marije en fifa als je wilt kan ik die wel naar je toe sturen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:37

sjongejonge kunnen jullie nou niet gewoon leuk reageren op de foto's? zonder te zeuren
het is de ts der eigen probleem of ze dr nog heen gaat of niet

en ik ga dus mooi wel, ik heb daar op kamp (al 4 jaar) een prima passend zadel gehad.
en ik vind dat je pas kan zeuren als je der geweest ben,.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 18:37

jaa graag, leuk :D

@ ninx
het reelaer haalt op die manier dus veel meer geld per jaar binnen dan dat het fjordenpaard binnenhaalt ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:38

reelaer is ook top, ben ik ook al 2 keer geweest, maar toch vind ik fjordenpaard ook nogsteeds super. ;)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:38

Britt_Sisi schreef:
sjongejonge kunnen jullie nou niet gewoon leuk reageren op de foto's? zonder te zeuren
het is de ts der eigen probleem of ze dr nog heen gaat of niet

en ik ga dus mooi wel, ik heb daar op kamp (al 4 jaar) een prima passend zadel gehad.
en ik vind dat je pas kan zeuren als je der geweest ben,.

En daar ben ik het helemaal mee eens!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:43

Suuskipje schreef:
x_marr is er volgens mij ook maar 1x geweest met een boktmeeting en dat was niet soepel gelopen. daarom denkt ze dat ze nu al een oordeel vellen kan.

Uh ja over dat gaat het ook echt :j
Dan had ik het wel erover gehad waarom dat niet soepel is verlopen.

Dat iets misschien zieliger is hoeft nog niet te betekenen dat iets wat dan minder zielig is maar in een hooekje moet worden geschoven.

Dus jullie willen zeggen dat als je 400 paarden hebt dat je voor elk goed kunt zorgen? Dream on!

En de paarden goed behandeld, zoek eens op youtube op fjordenpaard, 1e/2e blala keer inrijden oid.
Vind je dat een goede behandling voor een dier wat zoveel voor ons doet?!
Bah, waar is je gevoel dan gebleven.

TS kan er zeker wel wat aan doen, er geen geld meer insteken.

Als je het beste wil doen voor de paarden dan heb je geen 400 paarden, maar heb je paarden naar wat je kan betalen, die je dan goede zorg kan bieden, passende zadels, en begeleiding die meegaat met de ritten, fatsoelijk inrijden, met respect voor het paard en rust.

Het baart mij echt zorgen dat er zoveel mensen zijn die alleen aan hun eigen lol denken, ipv aan de paarden, imo moet je dan nodig een andere hobby zoeken waarbij er geen dieren pijn gedaan kunnen worden.

Mensen asjeblieft, open je ogen en kijk eens verder dan je neus lang is! WEET wat goede zorg voor een paard is, en zie het verschil.
Wees kritisch, het gaat om levende dieren!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:53

wow ! ik heb het nog nooit gedaan maar wil dolgraag . iemand link := ?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 18:55

x_Marr schreef:
Suuskipje schreef:

Uh ja over dat gaat het ook echt :j
Dan had ik het wel erover gehad waarom dat niet soepel is verlopen.

Dat iets misschien zieliger is hoeft nog niet te betekenen dat iets wat dan minder zielig is maar in een hooekje moet worden geschoven.

Dus jullie willen zeggen dat als je 400 paarden hebt dat je voor elk goed kunt zorgen? Dream on!

En de paarden goed behandeld, zoek eens op youtube op fjordenpaard, 1e/2e blala keer inrijden oid.
Vind je dat een goede behandling voor een dier wat zoveel voor ons doet?!
Bah, waar is je gevoel dan gebleven.

TS kan er zeker wel wat aan doen, er geen geld meer insteken.

Als je het beste wil doen voor de paarden dan heb je geen 400 paarden, maar heb je paarden naar wat je kan betalen, die je dan goede zorg kan bieden, passende zadels, en begeleiding die meegaat met de ritten, fatsoelijk inrijden, met respect voor het paard en rust.

Het baart mij echt zorgen dat er zoveel mensen zijn die alleen aan hun eigen lol denken, ipv aan de paarden, imo moet je dan nodig een andere hobby zoeken waarbij er geen dieren pijn gedaan kunnen worden.

Mensen asjeblieft, open je ogen en kijk eens verder dan je neus lang is! WEET wat goede zorg voor een paard is, en zie het verschil.
Wees kritisch, het gaat om levende dieren!

en die 400 paarden gebruiken ze ook allemaal echt :+
ik denk dat er van die 400 een stuk of 80 zijn die ze echt gebruiken. de rest staat op het land grasmaaier te zijn.
x_marr je doet nu net of het de grootste dierenbeulen zijn die er bestaan...
je bent er 1x geweest, hoeveel weet jij nou van dat bedrijf na er 1x rondgelopen te hebben?!