Eerste proefdraai bitloze dressuurwedstrijd knhs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:01

Juut schreef:
^ ervaring met paarden (en ruiters) met tractorvrees? In dat geval moeten we eens pben :D
Ik zeg je vast eerlijk dat Ascot niet je kant op kan komen, maar wie weet hebben jullie het ei van columbus

Heb je een pb gestuurd.

Gr

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:03

Billy schreef:
Da's vrij cryptisch... :D
Maaar heel eerlijk gezegd.. naar aanleiding van wat ik gisteren gezzien heb, zou ik mn paard niet zomaar naar je toe brengen ....

Ik ga er ook zeker niet op, don't worry. Ik ga mijn kostbare tijd tijd niet verdoen aan andermans leed. Mijn goede vriend doet dat en die doet dat prima.

Marjo

Re: Eerste proefdraai bitloze dressuurwedstrijd knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:04

Ik dacht dat je naar bed ging, CattleBitch?

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:04

KiWiKo schreef:
naar wat ik gezien heb, heb ik mijn mening gevormd........
kan er niet links of rechts mee af........

maar ik denk dat je er goed aan doet om gewoon niet meer op een paard te stappen....

mijn bescheiden mening

Prima. Ik zal er aan denken. Maar vind je het niet erg dat het daarbij blijft??

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:05

Mien peerd heeft nog geen leed verzameld gelukkig, dus het is niet nodig.
Maar aan de ene kant bied je een dienst aan, aan de andere kant vertel je nu opeens dat je zelf die dienst niet levert maar iemand anders :?
Vaag......................

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:06

Billy schreef:
Mien peerd heeft nog geen leed verzameld gelukkig, dus het is niet nodig.
Maar aan de ene kant bied je een dienst aan, aan de andere kant vertel je nu opeens dat je zelf die dienst niet levert maar iemand anders :?
Vaag......................

Betrouwbaar! :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:09

zoals ik al zei CB............. wat wil jij bewijzen ten koste van een paard..........

morgenochtend je tanden poetsend in de spiegel moet je jezelf eens goed aankijken............. met het beeld van gisteren in je achterhoofd.........

en jezelf afvragen of dit het allemaal waard is.........

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:09

Come on people! Waar is het ouwe vertrouwde bokt gebleven?! Wat een gescheld en afgekraak zeg! Laat iedereen in zijn eigen waarde!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:16

Kimberley84 schreef:
Come on people! Waar is het ouwe vertrouwde bokt gebleven?! Wat een gescheld en afgekraak zeg! Laat iedereen in zijn eigen waarde!

Helaas is dit meestal de manier waarop er gediscussieerd word. Niemand schijnt andermans mening te kunnen waarderen, en hebben alleen oog voor hun eigen mening.

Uitzonderingen uitgesloten natuurlijk ;)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:17

CattleBitch schreef:
Jij niet, anderen hoeven het zich niet voor te stellen, die weten het gelukkig. Dat is genoeg voor mij hoor, ik hoef het echt niet te bewijzen.
Ik hoef niet te weerleggen wat jij denkt te menen.

Maar ondertussen ben je er wel heel erg druk mee hier. :+

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:18

CattleBitch schreef:
hns schreef:
Geachte mevrouw,

U weet dus precies welke ervaringen mijn paard heeft ondergaan? Zo ja zou u dit graag hier dan aan mij willen vermelden? U mag natuurlijk ook van harte komen kijken of u het probleem eventjes zo kan komen oplossen, u blijkt ja zo een handje daarvoor te hebben?

Met vriendelijke Groet,

HNS

Je mag m brengen. We geven garantie dat ie binnen een half jaar van al zijn trauma's af is, welke dan ook... Wij hebben namelijk heel veel probleempaarden gehad. We hebben nog nooit, en dat kan ik met een heel gerust hart zeggen... een probleem niet kunnen oplossen. Ik kan dat niet alleen, ik doe dat met hele goede vrienden en samen hebben we inmiddels zoveel ervaring dat ik dit gewoon glashard durf te verkondigen. Al mijn toppaarden zijn traumatische afdankertjes, die daarna nog op wereldniveau hebben gepresteerd... Het paard, waarmee ik nu in Ermelo mee heb gedaan, wat jullie met zoveel gemak afkraken is misschien niet getraumatiseerd maar was een notoire staker waar niets mee te doen was. Hij is nu een hele harde werker met veel plezier en gaat graag mee op wedstrijd. Een beter voorbeeld kan ik niet laten zien...
Dus, morgen brengen graag! info@flyinghorse.nl en we halen m ook nog op voor je.

Ik ga n u slapen, ben het een beetje beu om mezelf te verdedigen en tis ook helemaal niet nodig. Bokt vrolijk verder, zonder mij...

Mijn paard gaat nergens heen zonder mij, al was je de beste van de wereld. Een 'probleempaard' is mijn dame ook niet, mensen waren haar probleem. De striemen staan er naar jaren nog duidelijk zichtbaar op alsof ze pas een paar weekjes oud zijn. Behalve het 'bakprobleem' is er niks mis met mijn dame en zoals ik al zei is de bakangst al redelijk geminderd, maar op een gegeven moment gaat die knop om. Wie wil weten hoe snel een paard zeiknat van het zweet kan worden?
Tuurlijk kunnen we eens langskomen, maar voor geen goud laat ik mijn paard alleen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:19

Kimberley84 schreef:

Dit is het oude vertrouwde bokt :+
Daarbij, als jij misstanden ziet, kun jij die ander dan in zn waarde laten?
Lijkt me vrij lastig eerlijk gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:19

MLoeser schreef:
met het gezeur hier over de kleding van 1 ruiter als argument om bitloos slecht te vinden krijg ik wel het gevoel dat het om zoeken naar punten om het af te keuren is.

Dan heb je mijn berichten niet goed gelezen want het een (de kleding) staat compleet los van het ander (het rijden).
Ik heb heel duidelijk aangegeven wat ik rijtechnisch mis bij de meeste combinaties, nl. lengtebuiging, tact en losgelatenheid.
De slonzige kleding vind ik gewoon een gebaar van minachting naar de organisatie, dat hoort gewoon niet maar heeft niets met het rijden te maken, als een ruiter met bit zo op een wedstrijd komt vind ik dat ook niet kunnen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:23

Billy schreef:
Kimberley84 schreef:

Dit is het oude vertrouwde bokt :+
Daarbij, als jij misstanden ziet, kun jij die ander dan in zn waarde laten?
Lijkt me vrij lastig eerlijk gezegd...

Maar moet er nou zo verschrikkelijk naar elkaar gegooid en gespuuwd worden met woorden als ''eikel''? Het kan toch ook netjes verwoordt worden?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:23

En dit is geen discussie meer maar ruzie

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:24

Eikel heb ik overheen gelezen ben ik bang, da's niet netjes idd...

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:31

Lees maar op pagina 4 bijna onderaan

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:33

Sja, in the heat of the moment als je je aangevallen voelt, kun je wel eens fel uit de hoek komen...
Niet om het goed te praten, maar als je de hele discussie leest is het wel begrijpelijk...

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:37

Waar ik nu zo van baal, is dat Lotje persoonlijk wordt aangesproken op het feit dat ze heeft geprobeerd meer bekendheid aan het bitloos rijden te geven. Ze heeft de ballen gehad om te starten in iets wat haar op DAT MOMENT eigenlijk niet goed past. Alleen om te laten zien, dat bitloos rijden op de kaart moet worden gezet.
Al die mensen die haar nu denken te moeten pakken, hebben het af laten weten.... en dat vind ik nu zo jammer.

Ik ken het 'Lottewijf' niet anders dan als een zeeeeer oprecht mens, met paarden die voor haar door het vuur gaan (er is niet één endurancepaard dat onder dwang zulke grote prestaties zou neerzetten!) Lot wil iedereen laten delen in haar lol met paarden en deinst niet terug voor een uitdaging als deze. Dat dat 'en plein plublic' even anders uitpakt dan ze eigenlijk zou willen -en dat geeft ze ruiterlijk :+ toe-, doet niet af aan haar doel: bitloos rijden op de kaart helpen zetten.
Al die mensen die nu hebben gereageerd in dit topic, zou ik graag willen zien op de volgende bitloze wedstrijd.... ik zou het niet kunnen met mijn Montieponnie!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:38

TiaraBungy schreef:
CB: Als je je paard western rijdt, kun je niet ineens van een paard vragen dat hij/zij 'opgericht' gaat lopen.. Das gewoon b*llshit! :?

Jawel hoor, wel als het paard de juiste bouw heeft.
Maar dat heeft een QPA niet. Veel andere rassen dan weer wel, die kun je zonder enig probleem oprichten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:42

montiesmama schreef:
Al die mensen die nu hebben gereageerd in dit topic, zou ik graag willen zien op de volgende bitloze wedstrijd.... ik zou het niet kunnen met mijn Montieponnie!

Ik ook niet en daarom doe ik het ook niet ;)
Als je weet dat je paard dit niet leuk vindt en niet trekt moet je hem gewoon thuis laten op zo'n belangrijke oefenwedstrijd.
Het was nl. geen wedstrijdje voor de lol maar een serieuze pilot, daarom ben ik ook gaan kijken en wat ik gezien heb viel me gewoon tegen.
Ik had er meer van verwacht.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 01:14

Wendy schreef:
TiaraBungy schreef:
CB: Als je je paard western rijdt, kun je niet ineens van een paard vragen dat hij/zij 'opgericht' gaat lopen.. Das gewoon b*llshit! :?

Jawel hoor, wel als het paard de juiste bouw heeft.
Maar dat heeft een QPA niet. Veel andere rassen dan weer wel, die kun je zonder enig probleem oprichten :j

Ze heeft een Spaans ras zie ik net ergens voorbij schieten.
Maar oprichten zoals het 'zou moeten'.. Nee, vind niet dat je dat ineens van een paard kan vragen.. :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 01:18

TiaraBungy schreef:
Ze heeft een Spaans ras zie ik net ergens voorbij schieten.
Maar oprichten zoals het 'zou moeten'.. Nee, vind niet dat je dat ineens van een paard kan vragen.. :n

Sommige paarden doen het vanzelf... :j

Ik rijd af en toe een kwpn'er van mijn stalgenoot die western getrained is... maar als je dat paard laat lopen in de houding die zij zelf het meest prettig vindt... dan is dat dus in de oprichting. Voor zo'n paard kost dat dus geen moeite. Dat is wat ik probeer te zeggen :)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 01:52

O okee ;)
Dan snapte ik 'm verkeerd. Nu snap ik 'm :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:01

montiesmama schreef:
Waar ik nu zo van baal, is dat Lotje persoonlijk wordt aangesproken op het feit dat ze heeft geprobeerd meer bekendheid aan het bitloos rijden te geven. Ze heeft de ballen gehad om te starten in iets wat haar op DAT MOMENT eigenlijk niet goed past. Alleen om te laten zien, dat bitloos rijden op de kaart moet worden gezet.
Al die mensen die haar nu denken te moeten pakken, hebben het af laten weten.... en dat vind ik nu zo jammer.

Ik moet toegeven dat ze op de foto's in de openingspost flink werd afgerekend.
Maar niet alleen zij, met haar een hoop anderen.

CB ging daarop meteen in de aanval met onderhuidse opmerkingen, allemaal persoonlijk op mensen gericht die commentaar hadden op haar rijden.

Ik heb nog niet 1 iemand , op jou na, in dit topic gezien die gecharmeerd was van haar rijsteil.
Dat beestje die dag niet goed liep, kan gebeuren.
Ik snap dat ie niet lekker liep als CB meent dat je oprichting moet trekken. (want dat is waar de discussie zo enorm door is opgelaaid, door wat die mevrouw zelf verteld heeft over hoe dressuur te rijden, buiging en oprichting moet je trekken, lees dr post maar na.)

Ze start zelf zonodig Z, had ze B gestart, dan had ze dr paard gewoon wat lager kunnen instellen, dus nogmaals, dat heeft ze zelf in de hand gehad.

Citaat:
Ik ken het 'Lottewijf' niet anders dan als een zeeeeer oprecht mens, met paarden die voor haar door het vuur gaan (er is niet één endurancepaard dat onder dwang zulke grote prestaties zou neerzetten!) Lot wil iedereen laten delen in haar lol met paarden en deinst niet terug voor een uitdaging als deze. Dat dat 'en plein plublic' even anders uitpakt dan ze eigenlijk zou willen -en dat geeft ze ruiterlijk :+ toe-, doet niet af aan haar doel: bitloos rijden op de kaart helpen zetten.

Oprecht .. geen ideee, als ik haar posts hier lees zie ik een klein kind dat dr zin niet krijgt.

En dat allemaal vanwege haar eigen post mbt het dressuur=trekken verhaal.