Ponies al maanden in hachelijke toestand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:57

Ohjee...dus vanuit het niets staan ze nu ineens volop in het gras.....ook lekker gezond!
Vreselijk dat er zo weinig aan zulke praktijken gedaan word en je eerst hemel en aarde moet bewegen om er uberhaupt iemand bij te krijgen.... |(

ozzyhorse

Re: Ponies al maanden in hachelijke toestand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:19

Ik hou mijn hart vast. We hebben afgesproken, om de komende dagen bij toerbeurt een oogje in het zeil te houden.
Morgen gaat de startster van dit topic er weer langs. Morgenavond weet ik, hoe de vlag er bij hangt.
Het is echt van de idiote. Het beheerst onze levens, naast alle andere activiteiten, en sociale verplichtingen.
Er gaat geen dag meer voorbij, zonder dat we de koppen bij elkaar steken, of mailen, of bellen.
Drie volwassenen die elkaar kennen. Machteloos, behalve net niet de instanties stalken, kunnen we niets. En dit gaat al zo vanaf na oud op nieuw. Maar we zetten door.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:25

Het is toch wel van de gekken... moet je nagaan dat wij minstens één keer per jaar de DB op de stoep hebben staan, paarden zouden te weinig gras hebben. Het zijn IJSLANDERS, en ze zijn inderdaad ook graatmager (niet dus) En dan zoiets |(

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:29

ocharme.. die beestjes! echt, als ik de loterij gewonnen had (no way dat dat dus zal gebeuren haha!) had ik ze allemaal gekocht en voor alles gezorgd! de hele mikmak! arme beesten.. rottig dat de dierenbesdcherming er zo lang over doet terwijl ze volop aan het adverteren zijn (hier in Haarlem dan) dat paarden het de laatste tijd zo slecht hebben..

bah.. ik word er misselijk van!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:38

Nou dit moet dus goed fout gaan. Vanuit een zandbak volop in het gras, dat is vragen om bevangen paarden.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:11

Bewijs dat maar aan de dierenbescherming dat het door de eigenaar zijn onverantwoordelijkheid komt. Die bevangenheid :)
Ik snap echt niet dat er niets aan gedaan wordt, hoeveel doden moeten er vallen misschien?

edit: Misschien is dat een goede vraag aan de dierenbescherming : "Nou kan u me eerst even vertellen hoeveel dode paarden u hoeft vóórdat men iets wil doen? Dan kom ik dan wel even terug met die lijken. :)"

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:18

echt bizar dat er geen mogelijkheid lijkt te zijn deze mensen aan te pakken!
ik opperde al eerder in het topic de mogelijkheid om het op stankoverlast te gooien, en/of andere klachten van buurtbewoners, en langs de deuren te gaan om handtekeningen te verzamelen voor de gemeente.
misschien heeft de gemeente daardoor een begin om er iets aan te doen, kan me gewoon niet voorstellen dat gemeente en instanties het moedwillig laten doorgaan daar!
of misschien iets via de mestwetgeving (doen ze dat netjes, zal wel niet),
of de kant van de verontreiniging, water, olie of wat dan ook..
zo ontzettend sneu voor die pony's, nu lekker de wei op, en straks weer maandenlang verpieteren tussen de rommel, echt te erg :(
ik hoop echt heel erg dat er maatregelen kunnen worden getroffen vóórdat de weideperiode voorbij is!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:10

Wat erg, wat een sukkel, zacht uitgedrukt. Ik weet niet hoeveel kadavers de d.b. wil hebben, maar hier hadden we er in elk geval twee, en dat was kennelijk niet genoeg...................