Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:55

Hier in de opfok (bij mij thuis dus) krijgen de paarden ook geen krachtvoer en wel onbeperkt ruwvoer (hooi en kuil)......en die zien er super uit hoor........zonder enige vorm van training :)

Maar goed...even voor de reccord.......(omdat sommigen hier wat overdrijven).
Ik vind de paarden van de TS er niet vreselijk uitzien.....maar wel wát minder.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:55

Nathalie, dat verhaal over die hangbuik was echt geen gekibbel hoor, ik heb er een andere opvatting over als Geerke maar we kunnen nog altijd prima door 1 deurtje dacht ik zo.
Verder vind ik niet dat er overdreven reacties zijn geuit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:59

ik ben ook de laatste die zijn paarden op de NH manier houd....
als het onweert zet ik ze binnen ....s'nachts staan ze binnen...s'winters dekentje op....overdag staan ze wel buiten...de een op een kaal land...dus verre van natuurlijk...op z'n watjes...zoals ik de meeste lol er in heb...ook niet onbelangrijk..

volgens mij voert TS hetzelfde als ik mijn paarden voer....geweekte bietenpulp,zemelen....hooi...

ik kan helemaal prima met jou oor 1 deur hoor sul!
Trouwens met iedereen die het niet met mij eens is....daarom heet het toch een discussie forum?
Gewoon elkaars mening respecteren....ik word alleen pissed als iemand roept dat ik er helemaal niets vanaf weet....maar dat hebben jullie toch ook?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:02

Moderatoropmerking:
Een discussie over voer hoort niet thuis op RIJ-ITP, daar zijn andere subfora voor.
Verder wil ik jullie nog even op de regels wijzen, geen herhalingen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:03

:= enige wat ik geleerd heb van dit discussieforum is niet teveel discusieren voor je het weet hebbie een ow en eentje is niet erg maar ik sta geloof ik in de top 5

tita

Re: Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:04

Achhhhhhhhhhhhh sorry neonlight sorry we waren tegelijk.

Hoe we het wenden of keren voor rijtechnische commentaar zijn de fotos niet echt geschikt ik heb wel wat al aangeven dat de kledij niet safe is

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:05

Citaat:
het enige wat mij hindert bij het paardrijden is mijn omvangrijke boezem, en die had ik vroeger (lees: slanker) ook al ;)

Grote boezem is inderdaad heel vervelend en kun je niets aan doen (nou ja, het is nogal een grote stap om er wat aan te laten doen...).

Maar zeggen dat dat het enige is wat je hindert is niet geheel waar. Niet dat ik je een of ander afslankdieet wil aanpraten maar ik ben maar 10 kg eraf van een BMI die nog op gezond zat en ik kan oprecht zeggen dat ik makkelijker op mijn paard zit en blijf zitten (het dier heeft nogal veel beweging), de kunstjes eruit toveren me veel makkelijker afgaan en ik over het algemeen genomen meer conditie heb, meer energie en veel beter in mijn vel zit.
Toen ik nog die 10 kg erbij had, zou ik hetzelfde als jij gezegd hebben maar nu kan ik toch echt wel dúidelijk verschil merken.
Maar zoals ik al zei: ik ben wel de láátste die iemand zal aanpraten dat hij/zij moet afslanken, weet er alles van, kom al aan als ik alleen al naar een gebakkie kíjk!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:05

ach Arabesk heeft het gewoon voor elkaar dat ze even het onderwerp op bokt is :D

negatief of niet , boeit niet

Ben zelf geen NH maar vind het jammer dat Arabesk hiermee een verkeerd beeld afgeeft voor.
voor de ander NH'ers dan ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:07

blieb01 schreef:
@slimmerik Ik heb de paarden van Arabesk in het echt gezien en vond ze er redelijk uitzien op Arabesk na. Die vond ik toen erg mager, dit had een reden. Ik vind nog steeds dat over het algemeen de paarden die op de NH manier worden gehouden aan de schrale kant (niet alleen die van Arabesk) . Uitzonderingen daar gehouden. Arabesk is in de tussentijd wel een beetje bijgetrokken maar persoonlijk zou ik er wat meer vet en spieren op willen zien.

Jackie van bokt is met zijn gebit bezig, maar meer kan ze er niet aan veranderen.

Inmiddels staan ze op gras en heeft hij minder last van zijn gebit en komt er wel genoeg binnen. Hij wordt steeds ronder, maar dat kost even tijd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:07

Moderatoropmerking:
Voor de laatste keer, kunnen we ontopic blijven? Dit is nu moderatoropmerking nummer 3, we zetten ze er niet voor niets neer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:10

fojoe schreef:
Paintlinger schreef:
Fojoe: Glans heeft echt weinig met raskenmerken te maken ;)

Dit is namelijk ook een draver......mooi bespierd en glimt je tegemoet!
http://www.student.unimaas.nl/n.bien/05280004.JPG

glans kan je moeilijk zien op de foto's in dit topic, wat wazig en zonder zon ;)
de draver in de link ziet er prima uit!
hij glanst mooi in het zonnetje en heeft een lekkere kont.
maar je moet toch toegeven dat dit een ander type bespiering is dan je bij een dressuurpaard ziet ;)
ik had vroeger ook een draver.
beestje zag er goed uit, glansde als een spiegel en had voldoende spieren maar geen grammetje vet.
en ze kreeg wel krachtvoer ;)
ze werd gebruikt om lange buitenritten te maken, dus werd vooral op uithouding getraind, niet op kracht.
het zou een prima endurancepaardje geweest zijn.

Paard op de die foto ken ik heel goed. Is op die foto ook al wat ouder, ik schat rond de 21, en werd getraind voor de endurance. Dat de bespiering iets anders is dan bij een dressuurpaard. Inmiddels is hij 26 en rijd nog steeds endurancewedstrijden.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:11

*Heeft het hele topic doorgelezen*
Ik ga het dus niet hebben over de conditie van de paarden, dit heeft geen enkele zin dit is al meerdere malen genoemd. Al ben ik het hier wel mee eens.

Leuke omgeving! Volgens mij was het een geslaagde rit!
Is altijd nog wel mijn droom, om lekker zo vrij te kunnen rijden.. Wie weet, ooit.. Haha.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:12

Mooi Arabesk :j

Zou je misschien een keer een foto van Arabesk willen plaatsen als hij weer helemaal fit is?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:34

ik ga er nu een plaatsen die ik net gemaakt heb, om van het gezeik en geziek af te zijn (illusie :+ )

RECENTE FOTO VANDAAG GEMAAKT HALF UURTJE GELEDEN

Afbeelding

met witte sokjes is arabesk, andere vos is zijn zoon

Ik hoop dat de mods ingrijpen. Wie een rondje hier op bokt maakt ziet dat er meer paarden zijn die er anders uitzien wanneer je ze uit een minder voordelige hoek neemt (kamelen foto ook leuk).

Hier wordt alleen maar gezeken door mensen die eindelijk hun gram denken te kunnen halen op basis van een paar onduidelijke foto's. Ik vind dat echt te triest voor woorden en zegt meer over die bokkers dan over mij, want ik weet dat mijn paarden er goed bij staan.

Had ik deze foto's als eerste geplaatst dan had vast iemand gezegd dat al die paarden van al die naturals maar staan te vervetten in de wei omdat ze nooit eens goed aan het werk worden gezet. :+
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 26-05-09 18:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:36

Ik ben heel benieuwd :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:53

Arabesk......op basis van deze foto's kan ik zeggen dat je gelijk hebt....

Het lag dus aan de foto's........case closed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:55

Op deze foto ziet Arabesk er heel goed uit :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:56

arabesk........ ik kan niet anders zeggen dan dat ze er lekker en goed uitzien zo.........

absoluut!

ik vind het jammer dat de rijfoto's zo een ander beeld geven............

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:57

Paintlinger schreef:
Arabesk......op basis van deze foto's kan ik zeggen dat je gelijk hebt....

Het lag dus aan de foto's........case closed ;)

Wat mij betreft ook, maar ik ben zo ontzetten kwaad dat ik excuses wil van bepaalde mensen. Dit keer zijn ze echt te ver gegaan -:(-

En het gaat me niet eens om mijn paarden, want ik weet dat die er goed bijstaan. Maar om het ongenuanceerd afzeiken van iemand, eigenlijk is het gewoon cyberpesten.

Ik kan zo drie foto's aanwijzen hier op bokt van paarden met iele nekjes, maar omdat ze niet van Arabesk zijn, hoor je er niemand over. En dát stoort me.

Een pittige discussie ga ik niet uit de weg, maar ik behandel andere bokkers wel met respect en kom met onderbouwde argumenten en als iemand een goed uitleg heeft voor iets wil ik daar best naar luisteren, bijv. 'mijn oudje heeft een deken op want die kan zich niet goed warm houden'. Kan ik prima mee leven, wij gooien soms ook een regendekentje op bij de 20+ er.

Maar niet gewoon rotte tomaten gooien en maar wat brullen op basis van een paar wazige foto's 8)7. En dan zijn het ook nog steeds telkens dezelfde bokkers die mij willen 'pakken'. In een gewone discussie kunnen ze het blijkbaar niet van me winnen, dus moet het maar zo, te triest voor woorden :n

KiWiKo schreef:
ik vind het jammer dat de rijfoto's zo een ander beeld geven............

volgende keer weer uploaden bij mijnalbum.nl scheelt ook al denk ik, deze zijn ook enorm pixelig. ;-) Zo was het ook heel zonnig tijdens de rit, maar dat komt ook niet over op de eerste foto's. :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:59

Dat is ook zo Arabesk....

Ik heb zelf ook een shetlandpony die te dun is.....maar die 30 jaar.....maar als je dat niet weet zou je ook denken dat het diertje slecht te eten krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:59

Nee Arabesk, je behandelt andere bokkers niet altijd met respect en je hebt ook niet altijd een deugdelijke onderbouwing, sterker nog, vaker niet dan wel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:01

Lovely schreef:
Nee Arabesk, je behandelt andere bokkers niet altijd met respect en je hebt ook niet altijd een deugdelijke onderbouwing, sterker nog, vaker niet dan wel.

Da's weer een andere discussie. Het niet met elkaar eens zijn, is niet synoniem voor geen respect hebben.

Ik neem aan dat jouw bericht een 'sorry' is?
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 26-05-09 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:02

Als ik even de onpartijdige 3e mag spelen......

Jullie zijn ALLEBEI soms wat ongenuanceerd :o

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:03

Arabesk, ik ken je verder niet, behalve dat ik je naam af en toe voorbij zie komen. Mijn commentaar was op basis van wat ik op die foto's zag en op die foto's zagen ze er niet echt gezond uit", dus als er Truus, Bep of Joop boven had gestaan dan had ik precies hetzelfde gezegd.
Op de nieuwe foto's zien ze er wel wat beter uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:06

Lovely schreef:

ik heb arabesk nog nooit kunnen betrappen op iemand de grond intrappen om niets.....
grappig dat 'kenners' niet eens een paard z'n conditie kunnen beoordelen ook al is het uit een 'verkeerde' hoek genomen de foto...