Stom paard, ben je beu, ik ben niet meer onder de indruk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:10

LadyLynn schreef:
Wig_love schreef:
ik ken het probleem, hoe eerder omdraaien, en etterbakke hoe beter, ik heb hierdoor ook byna in de sloot gelegen, toen heb ik iemand mee gevraagt die erachteraan liep met een zweep, zodra hij stopte kreeg die een Pets, nou, hij heeft het 2x geprobeert, maar de 3de x probeerde hij het maar niet meer, Sinds dien over.

@Rena100. Ik citeer:: Het klopt dat paarden soms ontzettend kunnen klieren, maar dat los NOOIT op met meppen...ook als je al de 'zachte' manier hebt geprobeerd. De harde manier werkt nooit!.
Hier ben ik het Absoluut NIET mee eens, de myne heeft ook eerst nooit willen laaien, en toen hebben mensen 'Die dachten het beter te weten' minimaal 2 uur in de trailer gezeten, en dat beest heeft ze mega zitten uitlachen.! Met snoepies, eten, wortels. nou echt niet.!

k heb mijn motte., :: Wil die niet goedschiks, dan maar Kwaatschiks. Het zijn dieren, jha dat weet ik, maar zodra ze zich tegen je keren (zo ken ik dus een paard) dan ben je nergends, want hun winnen het dan toch.

dit klinkt me toch ook niet lekker hoor.. kwaadschiks? dus als jou ouders tegen je zeggen dat je een avond thuis blijft en jij wilt weg en ze rammen je met een zweep rond je oren??? en dan zeggen ze ; niet goedschiks dan maar kwaadschiks!!..

het is een dier, daar heb je dan wél gelijk in, maar met rust en consequent zijn, dus wel laten weten dat een paard jou ruimte moet respecteren, dan win je al een hele hoop.
Heb je OOIT een paard in de bak, buiten, los wáár dan ook zien luisteren nadat hij een paar zwepen heeft gehad?.. Loop maar is aan een touw met je paard, hij luisterd niet, sla hem dan maar is 3 x met een zweep, dan laat je hem los, denk maar niet dat hij graag bij je wil blijven!..

ooit een trailercursus gehad/gezien???? ooit iemand die die cursus gaf hem een paard de trailer op zien slaan?????Nee, dat gaat met rust en vertrouwen, maar wel met duidelijkheid. Dat kan inderdaad soms wat langer duren, maar dan zul je hem de keren daarna makkelijker en fijner de trailer op krijgen dan dat je hem gaat slaan... (hij zal er met slaan ook wel opgaan ja, en dan bij je eigen denken 'goh, nu luisterd hij'... nee dan gaat een paard uit angst! omdat hij bang is om slaag te krijgen)

Hij heeft er een kop op, en hij was absoluut niet bang maar had geen zin, en dan terugweg liep hij er zo in, en nu loopt hij met plezier erin! en hij luisterd,
Goedschiks is Poele Poele Poele in me ogen, (dus gewn puur lokken), bij bange paarden werkt het, bij etterbakken niet. al meerdere x-en meegemaakt.!
en bij kwaadschiks is er een mogelijkheid dat hij een tik kan krijgen ja, en ik kan hem los naast me meenemen, want doet hij het goed beloon ik hem ook, en hij hinnekt nog iedere dag naar me, altijd blij, en kan hem overal los mee naartoe nemen, of neerzetten, ook op wedstrijden kan ik hem los afzadelen, en luisterd hij, ja, vind hij het leuk ja! want hij mag bij mij erg veel! maar bij groen erover dan word ik was minder vriendelijk. en laat ik het hem met stemverheffing weten, als hij oranje overgaat dan word ik nog minder en krijgt hij een tik, en probeert hij over de roode streep te komen, jha dan weet hij het zeker, maar dit doet hij niet! vertrouwen.

ik wil even uit de wereld helpen dat ik me paard mishandeld, (ik denk dat jij het zo ziet) maar dat gebeurt absoluut niet, want hij heeft geen striemen van zwepen op zijn kont, korsten van slaan of wat dan ook, of bang van me! hij is altijd nog blij en op onderzoek uit & baldadig tot de hoogte dat hij mag.!

Tevends vind ik bij een laat Cursuss dat ze een halster om doen, waar een touw op hun neus & achter hun oren Snijd, ook in het echt vast gehad ja, maar niet prettig! absoluut niet! waarom kunnen ze het niet met een normaal halster?
Laatst bijgewerkt door Wig_love op 11-05-09 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:11

roybrit schreef:
mijn oude paard deed dit ook maar dan 8teruit lopen en af en toe draaien heb hem 1x een hele buiterit 8yteruit laten lopen en als die draait draait die maar maar dan gaan we die buiterit draaiend maken! heeft die 1x gedaan! daaarna gewoon normaal kunnen rijden }:0

Dat is mij ook 1x gebeurt :+ het heeft gewerkt maar phoe wat een gezichten krijg je dan van mensen die je tegenkomt :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:11

Ja Roybrit, dat geloof ik graag. :+ ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:12

Twiggy2008 schreef:
Ja Roybrit, dat geloof ik graag. :+ ;)

haha alleen dat draaie word je wel duizelig van miss is die t daarom zo gau zat :D ;) := _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:13

Enig idee waarom hij zo draaide en in zijn achteruit ging? Want dat vind ik altijd interessant. Het waarom?

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:13

Ik reageer hier niet meer in het topic, willen mensen wat weten wat ik gezegt heb, PB het even dan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:14

Kazary; Niet offtopic, het gaat erover hoe we met onze paarden omgaan. Maar ik blijf van mening dat je het verkeerd interpreteert. "Miepers die hun paard nooit tikken geven" heb ik ook niet gezegd. Ik heb het over piepers die doen alsof de pony compleet mishandeld wordt, die kunnen mij niet wijsmaken dat ze nooit een paard op zijn strepen hebben gezet. Dat is iets anders in mijn ogen!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:15

Wig_love schreef:
Ik reageer hier niet meer in het topic, willen mensen wat weten wat ik gezegt heb, PB het even dan.

???

Met een laad cursus heb ik ze wel gewoon zien laden met een gewoon halster.
Maar ik weet niet meer wie dat was. Deed dat dus wel als beroep erbij.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:16

Twiggy2008 schreef:
Enig idee waarom hij zo draaide en in zijn achteruit ging? Want dat vind ik altijd interessant. Het waarom?

haha omdat die gewoon LUI is en nergens zin in had en die anders omhoog kwam haha in de bak nergens last van maar gewoon na buiten was altijd 1 drama 1x in ze 8teruit en daarna ging hij graag na buiten :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:16

kazary schreef:
Ik heb alles gelezen :)
De enige die het over remmen hebben zijn jij en rindin.

En moet ik doen wat ik niet laten kan? Wat heeft dat er mee te maken?.
Sorry, ik kan je niet volgen. Niet betreft het remmen, niet betrefd je laatste zin.

Ik heb voor de fun de term tussen hand en been opsluiten geprobeerd. En dan kom je de termen zelfs in de wiki tegen. Daar voor het springen over een smalle SGW hindernis. Iets waar je dus niet wilt remmen :)
Gewoon algemeen paarden taal dus.Ik kan het ook niet helpen :)

Ja :Z

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:17

@roybrit:
heb ik ook gedaan bij mijn vorige bijrijdpaard (toevallig een draver). Ging bepaalde hoek alleen nog maar achteruit.

En toen heb ik een paar keer een hele zijde achteruit gereden. Probleem opgelost (zonder geweld!).

Natuurlijk schrok ik ook toen ik de openingspost las, mijn mond lag open van verbazing.
Maar ik denk dat de TS meer heeft aan opbouwende kritiek dan aan behoorlijk agressief te worden aangevallen met als gevolg dat ze hierna nooit meer haar problemen op Bokt durft te plaatsen uit angst voor afslachting...en zo leert ze dus op Bokt dan niet meer bij.

Ik hoop dat TS nog durft te reageren in dit topic en uit wilt leggen hoe de situatie precies is zodat wij haar kunnen HELPEN en daarbij dus ook haar paard kunnen HELPEN.

en ook ik heb mijn bijrijdpaard vorige week een kbeest genoemd...ik ben niet heilig nee. Ik noem bepaalde mensen soms ook weleens klootzak of kwijf. Zelfs mijn tweelingbroertje waar ik het meeste van hou van alles, mijn 2e ik heb ik dikwijls uitgescholden voor klootzak, eikel etc. Maar ik hou wel van hem...soms zitten haat en liefde dicht bij elkaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:18

jesito.......... opsluiten is het plaatsen van de schouders tussen je armen, tuegels en handen......... is niks remmen......

het belemmert alleen het paard in het uitbreken over de schouder :) maar houd hem niks tegen van de voorkant, dus remt helemaal niks :)

noemen ze ook wel begrenzen...... maar dan niet alleen begrenzen met de buitenteugel...... maar begrenzen met beide teugels.......... dat is opsluiten :)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:18

kazary schreef:
Wig_love schreef:

???

Met een laad cursus heb ik ze wel gewoon zien laden met een gewoon halster.
Maar ik weet niet meer wie dat was. Deed dat dus wel als beroep erbij.

By ons op stal niet. en dat vind k dus gewn Stom!.

Ik reageer niet meer omdat ik vind dat het topic beetje uitwijkt van het probleem en raar word..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:19

roybrit schreef:
haha omdat die gewoon LUI is en nergens zin in had en die anders omhoog kwam haha in de bak nergens last van maar gewoon na buiten was altijd 1 drama 1x in ze 8teruit en daarna ging hij graag na buiten :D

Klinkt toch meer als een uiting van angst, hoor, maar goed, jij zegt het. :)
Het is trouwens 'naar buiten' en niet 'na buiten'. ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:23

Wig_love schreef:
Goedschiks is Poele Poele Poele in me ogen, (dus gewn puur lokken), bij bange paarden werkt het, bij etterbakken niet. al meerdere x-en meegemaakt.!

ik wil even uit de wereld helpen dat ik me paard mishandeld, (ik denk dat jij het zo ziet) maar dat gebeurt absoluut niet, want hij heeft geen striemen van zwepen op zijn kont, korsten van slaan of wat dan ook, of bang van me! hij is altijd nog blij en op onderzoek uit & baldadig tot de hoogte dat hij mag.!

sorry, wat is poel poele poele ?
korsten van het slaan ?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:24

jesito schreef:
kazary schreef:
Ik heb alles gelezen :)
De enige die het over remmen hebben zijn jij en rindin.

En moet ik doen wat ik niet laten kan? Wat heeft dat er mee te maken?.
Sorry, ik kan je niet volgen. Niet betreft het remmen, niet betrefd je laatste zin.

Ik heb voor de fun de term tussen hand en been opsluiten geprobeerd. En dan kom je de termen zelfs in de wiki tegen. Daar voor het springen over een smalle SGW hindernis. Iets waar je dus niet wilt remmen :)
Gewoon algemeen paarden taal dus.Ik kan het ook niet helpen :)

Ja :Z

Ik kan er ook niets aan doen dat jij niet weet wat het betekend.
Vraag het eens aan je instructrice.
Het heeft niets met remmen te maken, ook niet met trekken, maar met je paard recht houden dat hij niet uit kan breken.
En dat is precies wat het paard van ts wel doet.

Jammer dat jij dan zo enorm flauw moet doen.

Wijziging: Kiwiko legt het ook al heel duidelijk uit.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:25

Wig_love schreef:
By ons op stal niet. en dat vind k dus gewn Stom!.

Ik reageer niet meer omdat ik vind dat het topic beetje uitwijkt van het probleem en raar word..

Voor sommige paarden zal het vast wel eens net dat extra zetje zijn.
Maar voor veel paarden ook niet, die gaan er zeker tegen in of worden juist bang. :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:25

ik zou ondertussen wel willen weten of de ts nog steeds haar pony beu is of ondertussen ons ook ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:28

@ Twiggy: mijn bijrijddraver deed dit niet uit angst.

Ze had periodes met bepaalde 'streken':
1) achteruit lopen in bepaalde periode
2) ze pikte altijd een hoek in een nieuwe bak uit die ze eng vond en waar ze niet langs wilde. We zijn helaas 4 keer verhuisd met het arme dier en ze vond altijd weer 1 bepaalde hoek van de bak eng.
3) tijdens het galloperen op de hoefslag, ineens, echt ineens out of the blue, naar het midden van de bak rennen. Ik ging dan nog vooruit en zij op zij! Lag er altijd bijna naast!

En je kent mij, ik ben heel erg paardvriendelijk en heb respect voor elk paard, zal nooit paardonwaardig handelen ook bij deze lieve draver niet. Het was puur een manier om niet te hoeven 'werken'. Al hoefde ze bij ons niet zo heel hard te 'werken', aangezien we maar tot M niveau qua oefeningen hebben getraind.

Op buitenrit was ze de braafheid zelve! Want daar genoot ze van. Vandaar ook dat ze nu voornamelijk wordt bereden op buitenrit!

suuzepuus

Re: Stom paard, ben je beu, ik ben niet meer onder de indruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:31

misschien je zadel eens na laten kijken door een prof of de tandarts eens laten komen. dat kan een hoop oplossen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:34

ik heb de TS haar beginpost gelezen en een paar reacties en ik moet zeggen dat bokt weer flink op dreef is...

een paard dat zich ZO aanstelt kan bij mij ook een tikje krijgen!
af en toe hebben ze gewoon wat extra steun nodig om voorbij iets eng te gaan.

Het manken herken ik ook, ik ken een pony dat heel erg druk is en als het niet naar haar zin is mankt ze ook, tot ze weer vrij mag, dan is dat weer over (beestje is compleet gezond)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:36

kazary schreef:
Rindin, waarom moet je dan meerdere keren verdedigen dat je het niet goed praat en andere mensen dat wel zo opvatten?

Wíj snappen het gewoon niet en TS moet het óns nóg een keer uitleggen. Net zolang totdat wíj begrijpen wat voor een stom paard TS heeft.

>;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:39

Haha dat zal het zijn.
Tot dat wij zeggen, meid je hebt het super gedaan.
Je paard dat met opzadelen al om je heen draait en niet luisterd.
Waarbij je bij het opstijgen al meteen woest op bent en gewoon met trots verteld dat je hem enkele keren 3 meppen hebt gegeven, dat heb je super opgelost. Ga zo door!
Prima gedaan. Die stomme knol ook. Zijn eigen schuld dat het baasje geen overwicht heeft. Pokke dier.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:44

Het is dat ik met dat arme dier te doen heb, anders zou ik hier str.ontmelig van worden. :D

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:47

Zo zien we maar hoe gefrustreerd sommigen van ons zijn door zich hier los te laten :+

Dat meen ik trouwens natuurlijk niet serieus!