LadyLynn schreef:Wig_love schreef:ik ken het probleem, hoe eerder omdraaien, en etterbakke hoe beter, ik heb hierdoor ook byna in de sloot gelegen, toen heb ik iemand mee gevraagt die erachteraan liep met een zweep, zodra hij stopte kreeg die een Pets, nou, hij heeft het 2x geprobeert, maar de 3de x probeerde hij het maar niet meer, Sinds dien over.
@Rena100. Ik citeer:: Het klopt dat paarden soms ontzettend kunnen klieren, maar dat los NOOIT op met meppen...ook als je al de 'zachte' manier hebt geprobeerd. De harde manier werkt nooit!.
Hier ben ik het Absoluut NIET mee eens, de myne heeft ook eerst nooit willen laaien, en toen hebben mensen 'Die dachten het beter te weten' minimaal 2 uur in de trailer gezeten, en dat beest heeft ze mega zitten uitlachen.! Met snoepies, eten, wortels. nou echt niet.!
k heb mijn motte., :: Wil die niet goedschiks, dan maar Kwaatschiks. Het zijn dieren, jha dat weet ik, maar zodra ze zich tegen je keren (zo ken ik dus een paard) dan ben je nergends, want hun winnen het dan toch.
dit klinkt me toch ook niet lekker hoor.. kwaadschiks? dus als jou ouders tegen je zeggen dat je een avond thuis blijft en jij wilt weg en ze rammen je met een zweep rond je oren??? en dan zeggen ze ; niet goedschiks dan maar kwaadschiks!!..
het is een dier, daar heb je dan wél gelijk in, maar met rust en consequent zijn, dus wel laten weten dat een paard jou ruimte moet respecteren, dan win je al een hele hoop.
Heb je OOIT een paard in de bak, buiten, los wáár dan ook zien luisteren nadat hij een paar zwepen heeft gehad?.. Loop maar is aan een touw met je paard, hij luisterd niet, sla hem dan maar is 3 x met een zweep, dan laat je hem los, denk maar niet dat hij graag bij je wil blijven!..
ooit een trailercursus gehad/gezien???? ooit iemand die die cursus gaf hem een paard de trailer op zien slaan?????Nee, dat gaat met rust en vertrouwen, maar wel met duidelijkheid. Dat kan inderdaad soms wat langer duren, maar dan zul je hem de keren daarna makkelijker en fijner de trailer op krijgen dan dat je hem gaat slaan... (hij zal er met slaan ook wel opgaan ja, en dan bij je eigen denken 'goh, nu luisterd hij'... nee dan gaat een paard uit angst! omdat hij bang is om slaag te krijgen)
Hij heeft er een kop op, en hij was absoluut niet bang maar had geen zin, en dan terugweg liep hij er zo in, en nu loopt hij met plezier erin! en hij luisterd,
Goedschiks is Poele Poele Poele in me ogen, (dus gewn puur lokken), bij bange paarden werkt het, bij etterbakken niet. al meerdere x-en meegemaakt.!
en bij kwaadschiks is er een mogelijkheid dat hij een tik kan krijgen ja, en ik kan hem los naast me meenemen, want doet hij het goed beloon ik hem ook, en hij hinnekt nog iedere dag naar me, altijd blij, en kan hem overal los mee naartoe nemen, of neerzetten, ook op wedstrijden kan ik hem los afzadelen, en luisterd hij, ja, vind hij het leuk ja! want hij mag bij mij erg veel! maar bij groen erover dan word ik was minder vriendelijk. en laat ik het hem met stemverheffing weten, als hij oranje overgaat dan word ik nog minder en krijgt hij een tik, en probeert hij over de roode streep te komen, jha dan weet hij het zeker, maar dit doet hij niet! vertrouwen.
ik wil even uit de wereld helpen dat ik me paard mishandeld, (ik denk dat jij het zo ziet) maar dat gebeurt absoluut niet, want hij heeft geen striemen van zwepen op zijn kont, korsten van slaan of wat dan ook, of bang van me! hij is altijd nog blij en op onderzoek uit & baldadig tot de hoogte dat hij mag.!
Tevends vind ik bij een laat Cursuss dat ze een halster om doen, waar een touw op hun neus & achter hun oren Snijd, ook in het echt vast gehad ja, maar niet prettig! absoluut niet! waarom kunnen ze het niet met een normaal halster?

het heeft gewerkt maar phoe wat een gezichten krijg je dan van mensen die je tegenkomt